ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک

اجزا و قطعات سیستم کولر خودرو و شرح عملکرد آن ها

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

 

در این آموزش از کاراباما، به شناخت قطعات و اجزا سیستم کولر خودرو و شرح وظیفه هر یک از این قطعات می‌پردازیم که لازم است هر راننده‌ای آشنایی مختصری با آن داشته باشد تا در مواقع ضروری بتواند قطعه معیوب را از قطعات دیگر متمایز کند. همچنین باید توجه داشت که عدم کارکرد یا عملکرد نامناسب هر یک از این قطعات کولر خودرو، باعث بروز مشکل در سیستم شده و کار سیستم کولر ماشین را با مشکل مواجه می‌کند. کولر گازی خودرو

1) فن الکتریکی کولر خودرو

وقتی‌که فن الکتریکی کولر را می‌توان آن را روی کندانسور و یا روی رادیاتورنصب کرد. اگر فن کندانسور کولر خودرو جلوتر از رادیاتور ماشین نصب شده باشد، در این حالت فن به‌گونه‌ای نصب می‌شود که هوا را از بیرون مکیده و روی سطح کندانسور می‌‌دمد (وضعیت رانشی). در صورتی که فن کندانسور در پشت کندانسور و در مقابل موتور نصب شود، هوا را از روی سطح کندانسور مکیده و به سمت موتور می‌دمد.

شرایط استفاده از فن الکتریکی کولر ماشین نسبت به شرایط به‌کارگیری آن‌ها متفاوت است، در صورتی که یک سوئیچ فشار سه وضعیتی در سیستم وجود داشته باشد فن الکتریکی با افزایش و یا کاهش فشار قطع و وصل خواهد شد. در غیر این صورت فن به‌صورت دائم کار و همراه با استارت سیستم تهویه مطبوع وارد مدار می‌شود.

در بعضی حالات فن کندانسور کولر خودرو توسط یک سوئیچ حرارتی (thermistor) کنترل می‌شود. بدین‌صورت که با فن موتور هم‌زمان روشن و خاموش می شود و درواقع تابعی از شرایط حرارتی موتور است.

fan

2) اواپراتور کولر خودرو

یکی دیگر از قطعات اصلی سیستم کولر ماشین اواپراتور است. اواپراتور مجموعه‌ای از قطعات است که وظیفه ایجاد برودت و کاهش گرمای هوای کابین اتومبیل را بر عهده دارد. یکی دیگر از وظایف مهم اواپراتور کولر خودرو، جذب رطوبت از هوای داخل کابین می‌باشد.
جریان سریع هوای ایجاد شده توسط فن الکتریکی کولر با عبور از سطح کویل اواپراتور، برودت ایجاد شده توسط کویل را از طریق کانال‌ها و دریچه‌های هدایت هوا به داخل کابین اتومبیل انتقال می‌دهد. عمل ایجاد برودت توسط کویل اواپراتور باعث تقطیر رطوبت هوای داخل کابین گشته و قطرات آب ایجاد شده از طریق لوله مخصوصی به خارج از کابین اتومبیل منتقل می‌گردد.
سیستم کولر خودرو دارای دو سوئیچ کنترلی است که یکی از آن‌ها زمانی که فشار گاز کم یا زیاد باشد، کمپرسور را از مدار خارج نموده و دیگری از ایجاد یخ در داخل محفظه اواپراتور جلوگیری می‌نماید. عدم کارکرد مناسب هریک از این دو سوئیچ می‌تواند باعث از کار افتادن کل سیستم کولر ماشین گردد.

5

3) کمپرسور کولر خودرو

کمپرسور کولر خودرو حرکت دهنده گاز مبرد در کولر خودرو می‌باشد. کمپرسور با گرداندن گاز در اجزاء سیستم درواقع شبیه به قلب مجموعه عمل می‌نماید. همچنین کمپرسور فشار و درنتیجه دمای گاز کم‌فشار خارج‌شده از اواپراتور را نیز افزایش می‌دهد.

کمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور به داخل کندانسور و سپس به کپسول خشک کننده و مجدداً به داخل اواپراتور سوق می‌دهد.

کمپرسور

کمپرسورهایی که در سیستم های کولر اتومبیل به کار برده می‌شوند، می‌بایست دارای خواصی از قبیل وزن و حجم متناسب باقدرت موتور باشند تا هنگام نصب به‌راحتی در محل موردنظر قابل جایگذاری بوده و بار اضافی بر موتور اتومبیل تحمیل ننمایند.

4) کندانسور کولر خودرو (رادیاتور کولر)

کندانسور یکی از اجزائی است که وظیفه تبادل حرارت را در سیستم کولر ماشین بر عهده دارد.
کندانسور یا رادیاتور کولر خودرو گرمای جذب شده توسط اواپراتور از گاز مبرد داخل سیستم را به هوای محیط خارج از کابین اتومبیل انتقال می‌دهد.

اواپراتوز

5) رسیوردرایر کولر خودرو

رسیوردرایر به‌عنوان منبع ذخیره گاز مبرد و جاذب رطوبت گاز عمل می‌نماید. معمولاً این قطعه دارای یک پرشرکنترل (مانوستات) ایمنی می‌باشد تا در مواقعی که فشار گاز از حد تعریف شده کمتر یا بیشتر شود، به‌طور خودکار جریان برق کمپرسور را قطع ‌نماید.
همچنین بر روی این قطعه، شیشه‌ای جهت رؤیت گاز وجود دارد. شیشه رؤیت به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم گردش و میزان گاز موجود در سیستم را کنترل نماییم.

7

6) شیر انبساط کولر خودرو

شیر انبساط کولر تعیین کننده میزان صحیح گاز وارد شونده از کندانسور کولر ماشین به داخل اواپراتور از طریق یک فیلتر است. همچنین این قطعه فشار مبرد را به‌طور ناگهانی کاهش می‌دهد. هنگامی ‌که کمپرسور شروع به کار می‌نماید، شیر انبساط کولر ماشین بازشده و مبرد مایع با عبور از صافی مربوط به ورودی مایع پرفشار به گاز پر فشار تبدیل می‌گردد.

4

7) سیم کشی سیستم کولر خودرو

وظیفه انتقال فرمانهای اجزای مرتبط با مجموعه کولر خودرو و نیز برق رسانی به این اجزا بر عهده درخت سیم کولر می باشد. لازم به ذکر است در خودرو های جدید معمولاً تمام فرمان‌ها توسط ECU و به‌وسیله درخت سیم اصلی خودرو انتقال داده می‌شوند.

2

8) کلید کنترل فشار یا مانوستات کولر خودرو

کلید کنترل فشار که معمولاً آن را مانوستات (MANOSTAT) می‌نامند، دارای دو وظیفه مهم می‌باشد. اول محافظت از اجزاء سیستم در برابر خرابی‌های ناشی از تغییرات فشار و دوم کنترل تغییرات فشار کندانسور. این سوییچ به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:

الف ـ کلید کنترل فشار پایین

ب ـ کلید کنترل فشار بالا

پ ـ کلید کنترل فشار سه مرحله

الف – این کلید معمولاً روی رسیورـ درایر و در قسمت بالایی آن که اتصالات ورودی و خروجی قرار دارند نصب شده و مجهز به دو ترمینال است که از یک طرف به کلاچ برقی و از طرف دیگر به ترموستات وصل می‌شود.

نحوه کارکرد کلید فشار پایین بسیار ساده است. در داخل این کلید یک سیلندر یا یک دیافراگم قرار دارد که در صورت حس کردن فشاری کمتر از مقدار تنظیم‌شده، مدار الکتریکی را قطع می‌کند. باید توجه داشت که در صورت کاهش فشار براثر وجود نشت در سیستم کولر خودرو، کمپرسور توسط این کنترل از مدار خارج می‌شود تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.کلید فشاری که به این صورت عمل می‌کند، عموماً از نوع معمولاً بسته (normally closed) می‌باشد.

ب – این کلید در اغلب مواقع روی رسیورـ درایر نصب می‌شود و دقیقاً عکس کلید فشار پایین عمل می‌کند. اما همانند کلید فشار پایین در مدار الکتریکی قرار می‌گیرد. در حقیقت کلید فشار بالا، مدار الکتریکی مرتبط با خود را در صورتی که فشار اعمال شده روی سیلندر و یا دیافراگم آن، بیشتر از مقدار تنظیم‌شده روی فنر (معمولاً 27 bar تا 32 bar) باشد قطع می‌کند. بدین ترتیب اگر فشار سیستم افزایش پیدا کند کارکرد کمپرسور کولر ماشین متوقف شده و از صدمه دیدن کمپرسور و یا ترکیدن شلنگ‌ها و یا سایر اجزاء جلوگیری به عمل می‌آید. کلید کنترل فشار بالا نیز از نوع معمولاً بسته (normally closed) می‌باشد.

پ – در خودروهایی که در آن‌ها از فن الکتریکی برای خنک کردن موتور استفاده می‌شد و یا در حالت‌هایی که جریان هوای عبوری از کندانسور زیاد است از این کلید فشار استفاده می‌کنند. این نوع کلید فشار نیز بر روی مسیر ولوله گاز فشار بالا نصب می‌شود و به همان صورت که قبلاً گفته شد عمل می‌کند و دارای چهار ترمینال برقی می‌باشند.

وظایف یک کلید فشار سه وضعیتی عبارت است از:

  • کنترل فشار پایین
  • کنترل فشار بالا
  • کنترل کارکرد فن الکتریکی کندانسور

عملکرد دو مورد اول به همان صورت می‌باشد.

سومین خصوصیت این کلید باعث می‌شود که فن کندانسور کولر خودرو تنها در مواقع نیاز و زمانی که شرایط سیستم ایجاب می‌کند وارد مدار شود. کنترل فن الکتریکی توسط دو سطح فشار تنظیم‌شده انجام می‌شود. زمانی که فشار رانش به سطحی بالاتر از فشار ماکزیمم رسید فن الکتریکی وارد مدار شده و یا فن در دور دوم شروع به کار می‌کند (در صورتی که فن دو دور باشد) و پس از آنکه فشار از به مقدار تنظیم شده رسید، فن کندانسور از مدار خارج می‌شود. کارکرد پیوسته فن الکتریکی سبب افزایش توان مصرفی، صدا و کاهش طول عمر فن می‌شود. مقادیر تنظیم شده روی کلید فشار سه‌حالته که بستگی به وظیفه این قطعه دارد به ترتیب عبارت است از:

  • کلید فشار پایین در فشار 2.5 bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع می‌کند.
  • کلید فشار بالا در فشار 27 bar تا 32 bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع می‌کند.
  • فن الکتریکی کندانسور حدوداً در فشار 16 bar وارد مدار شده و در 12 bar از مدار خارج می‌شود.6

9) وظیفه شلنگ ها در سیستم کولر خودرو

شلنگ ها در سیستم تهویه مطبوع خودرو وظیفه ایجاد ارتباط بین اجزاء مختلف سیستم را بر عهده دارد. به‌گونه‌ای که اجزاء سیستم بتوانند در تمام شرایط کاری، به‌خوبی انجام ‌وظیفه کنند. این شلنگ ها به دلیل شرایط کاری خاص بایستی مطابق با استانداردهای بین‌المللی نظیر SAE (انجمن خودروسازان امریکا) ساخته می‌شوند.

  • لایه داخلی شلنگ کولر خودرو که از نفوذ مبرد جلوگیری می‌کند و ثبات فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی در دامنه -30°C تا 120°C دارد.
  • قسمت میانی شلنگ که از یک سری الیاف بافته‌شده منسوج تشکیل‌شده است تا باعث افزایش مقاومت شلنگ در فشار‌هایی بالاتر از 175 atm شود.
  • لایه بیرونی که از موادی با مقاومت بالا در برابر عدم نفوذ رطوبت ساخته‌شده است.

اتصالاتی که در اجزاء مختلف شلنگ ها بکار می‌روند متناسب با نحو اتصالات اجزای شلنگ به سایر قطعات سیستم کولر خودرو، انتخاب می‌شوند که بر همین اصل مهم‌ترین انواع آن، فیتینگهای اتصال سریع (QUICK CONNECTION) و فیتینگ های اورینگ دار (o-ring fitting)‌ می‌باشند.

این اصل مهم را همواره باید در نظر گرفت که اتصالات می‌بایست به‌راحتی و بسرعت قابل وصل باشند و در عین حال آب بندی خود را در تمام شرایط کاری حفظ کنند.

8

10) سوئیچ A/C در کولر ماشین

سوئیچ A/C در سیستم کولر خودرو وظیفه خاموش و روشن نمودن کولر را بر عهده دارد که با شکل‌های متفاوت در خودروهای مختلف وجود دارد معمولاً یک LED وظیفه نمایش حالت روشن یا خاموش این سوئیچ را نمایش می‌دهد لازم به ذکر است در بعضی از خودروهای روز دنیا این قطعه حذف گردیده و سیستم تهویه همراه با روشن نمودن خودرو به حالت فعال درمی‌آید و فقط دما بایستی تنظیم گردد.

3

11) گاز کولر خودرو

خواص گاز R134 کولر استاندارد که برای شارژ گاز کولر ماشین استفاده می شود، به شرح زیر است:

  • دما و فشار بحرانی مبرد، بالاتر از دما و فشار کاری سیستم
  • دمای انجماد پایین‌تر از نقطه انجماد کاری سیستم
  • گاز نباید اشتعال‌زا باشد، قابل‌انفجار نباشد و سمی نیز نباشد.
  • زیست محیطی، مضر نبودن برای لایه ازون
  • زیست محیطی، پتانسیل گلخانه‌ای

گاز کولر ماشین

تعمیر تخصصی لوازم خانگی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

کولرماشینم پژوپارس اکس یو7بعضی وقتا بادگرم میزنه چندبارکه گازمحکم میدی ودورموتور از3هزار بالاترمیره شروع میکنه به سردشدن وعی تکرار میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

هادی عفتی
19 مرداد 1402

سلام لوله وردی کولر کاپرا دوکابین مدل نود میخواستم اونکه شعر ورودی دارد ممنونم

حسن معتمدی
24 شهریور 1401

باسلام ماشینم سمند تو سرعت بالا کولر روشن میکنم از دریچه وسط ی مایع اسپره میکنه گاز کولر روهم تازه پر کرده بودم الان خیلی کم گاز داره ممنون میشم راهنمایم کنید باتشکر

جواد سلیم نزاد
16 شهریور 1401

سلام کومپروسور استوک ۵۰۷ برا بنز ده تن کار میکنه ببندم بعد یه دونه شو لازم دارم از کجا تهیه اش کنم ممنون

رضا سالاری
14 شهریور 1401

سلام من پراید مدل 84 دارم بعد کمپرسوری که روش هست مارک ساندن سوخته خواستم بدونک ایا میشه کمپرسور مارک داک بجاش نصب کرد یا نه؟؟؟ اگر راهنمایم کنید ممنون میشم

علی ابراهیمی کیا
28 مرداد 1401

پشت سویچ AC وتنظیم دمای کولر اپتیما 2012 یک عدد کیت الکترونیک هست که تمام کارهای کولر و بخاری از اون رد میشه کولر ماشینم کار نمیکنه چند جا بردم گفتند که اون کیت مشکل بهم زده وشاید یه قطعه از اون خازن و مدارها و…..شاید خراب شده آیا جایی را میشناسید که اون کیت هارو تعمیر کنه یعنی واقعا وارد باشه و بتونه عیب اون کیت را بگیره ؟؟؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

امین
28 مرداد 1401

سلام.سورن موتور پژو دارم.وقتی کولر رو روشن میکنم تا حدود نیم ساعت یکم بیشتر خنکیه بسیار عالی دارد و بعدش یواش یواش از سرماش بشدت کاسته میشه.دمای اب ماشین پایینه و سیستم فن قشنگ کار میکند.رادیاتور کولر و رادیاتور آب شسته شدن.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

محمدرضا قرغی
21 مرداد 1401

سلام.ام وی ام ۱۱۰مدل۴سیلندر وقتی کمپرسور درگیر میشه صدای ناله یاهمون زوزه دائمی داره.همه چی هم اوکیه.میشه دلیلش رو بگین.ممنون از توجهتون

غلام رضا حاجی
18 مرداد 1401

سلام
پراید مدل ۸۳ انزکتور دارم
تا دکمه ac رو میزنم کمپرسور صدای وزززززززز بلند میده و تو سرعتم قط نمیشه
دلیلش چیه؟؟

علی چناری
18 مرداد 1401

سلام ماشینم ریو هست در حرکت بودم تسمه کولرم پاره شده الان کولر کار نمی کنه میخواستم بینم چی باید ازش عوز گنن

محمدرضای
10 مرداد 1401

سلام و عرض ادب خدمت شما
پراید صبا مدل ۸۷ مشکلی پارسال برام پیش اومد که کولر وقتی میگیرم کلاج کمپرسور عمل نمیکنه ولی وقتی که همزمان میام به یکی از رله های سه تایی برق مثبت میدم کلاج وارد عمل میشهو کولر هم خنک می‌کنه. و یه محض اینکه برق اون رله رو قطع میکنم باز کلاج خارج میشه و کولر باد گرم میده . رله هارو جا به جا کردم حتی با رله فن رادیاتور هم عوض کردم فرقی نکرد. با مولتی متر تست کردم رله سالمه.

مرتضی رستم
22 تیر 1401

ممنون خوب بود

Ali
19 مرداد 1400

    سلام علی عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    19 مرداد 1400

با عرض سلام
ماشین بنده 206 sd tu5 مدل 89 هستش ؛ کمپرسور به یکباره از کار افتاد که پس از بررسی مشخص شد که برنامه آن پریده که مجددا لود شد اما پس از چند روز دوباره کولر از کار افتاد که برسی کردم دیدم کلاج کمپرسور وصل نمی شه لطفا راهنمایی بفرمایید.

فاطمي نژاد
16 تیر 1400

سلام

غنی حزابی زاده
12 تیر 1400

باسلام، دوسال قبل رفتم کاربراتور پراید 81 رو که دارم رو برا بنزین درست کنم که به یه دلیلی که یادم نیست کولر ماشینمو از یه سه راهی که زیر کاربراتور هست، قطع کرد و گفت اگه خواستی وصل کنی همین سه راهی رو وصل کن، آیا میتونید بگید باید چکارکنم؟ یه قطعه میخاست که دیر وقت بود و فقط باید از همونجا قطع میشد که راه بیوفته، ممنونم

جواداصغری
10 تیر 1400

با عرض سلام و خسته نباشید ، ، استاد ماشین سمند ملی موتور داریم وقتی کولرو روشن میکنیم کمپرسور وفن روشن میشه ولی بعد سی ثانیه کمپرسور خاموش میشه ولی فن ها روشن

هادی عابدی
7 تیر 1400

سلام من توسان ۲۰۱۷دارم خیلی خرج کولر کردم تا اینکه پارسال یه کمپرسور نو خریدم ولی باز کولر چنگی به دل نمیزنه زیاد اف می کنه امروزم که کلا از کار افتاد ..متاسفانه توشهر ما برق کاریا کولر سازی که ایرادشو بفهمه نیست اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

مجتبی عبداللهی
5 تیر 1400

سلام من توسان ۲۰۱۷دارم خیلی خرج کولر کردم تا اینکه پارسال یه کمپرسور نو خریدم ولی باز کولر چنگی به دل نمیزنه زیاد اف می کنه امروزم که کلا از کار افتاد ..متاسفانه توشهر ما برق کاریا کولر سازی که ایرادشو بفهمه نیست اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

مجتبی عبدالهی
5 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    در حال حاضر کاراباما در استان های
    تهران، البرز، گیلان و اصفهان نمایندگی فعال داره
    اگر در هر کدام از این شهرها هستید ما در خدمتتون هستیم.
    موفق باشید

    نسیم اسلام پور
    14 تیر 1400

با سلام
خودرو ٢٠۶ تیپ ۵
چند وقته کولر سرد نمیکرد و گرم بود بردم گاز شارژ کردن درست شد یک روز بعد باد سرد اُفت کرد و گرم شد دوباره بردم گاز رو تست کردن فول بود اما همچنان گرم

مهدي
5 تیر 1400

سلام
یه پراید 95 دارم
کولر قطع و وصل میشه. در حین حرکت باد سرد و خوبی داره اما بعد از مثلا ده دقیقه باد گرم میزنه دوباره بعد نیم ساعت رانندگی خوب میشه. یعنی بدون هیچ دلیلی این کار و میکنه. در طول مسیر یکساعته یک ربع باد یخ میزنه یک ربع بادش گرمه یعنی داغه
البته این تایمی که میگم خیلی متغییر هست . شاید یه روزم کلا نشه. شایدم مدت روشن بودن یا خاموش بودن کم و زیاد شه
ترموستات رو عوض کردم. رله سه تایی رو عوض کردم .
هر جا هم بردم یه حرف الکی زده . میشه راهنمایی کنید لطفا (سه ساله ماشین رو خریدم همینطوریه هر سال هم)

وحید
1 تیر 1400

سلام.وقت بخیر.بنده پراید انژکتور مدل ۸۸ دارم.مشکلی که دارم اینه که در حالت عادی آمپر آب روی خط یک میاد، ولی وقتی کولر میگیرم آمپر از خط وسط هم رد میشه و بالا میمونه. گفتن مشکل فشنگی آبه. فشنگی ، سنسور دو فیش آب، ترموستات و رادیاتور رو هم عوض کردن ولی بازم هم مشکل حل نشد. واشر سرسیلندر هم مکانیک چک کرد گفتن سالمه. ماشین آب هم کم نمیکنه و دور تند و کند فن ها هم کار میکنه و گاز کولر هم شارژ شده.کابل تقویت اتصال بدنه هم برام وصل کردن. به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

ایمان
31 خرداد 1400

سلام خسته نباشید
ماشین من پراید هستش وقتی کولر می گیرم همه چیز اوکیه تنها مشکل اینه که وقتی دور موتور بین دو و نیم تا سه و نیم (تقریبا) می رسه یه صدای لرزش از زیر داشبورد سمت شاگرد میاد و با تغیر دور موتور صدا هیچ تغیری نمی کنه به نظر شما مشکل از چیه
ممنون

حسین
28 خرداد 1400

۴۰۵ دارم که هنگام روشن کردن کولر بعد از چند دقیقه کار کردن باد گرم میده دور گاز ماشین که میبرم بالا دوباره شروع به کار کردن میکنه مشکل کجاست

.صاحبی
10 خرداد 1400

سلام وقت بخیر یک مجموعه کامل از قطعات بالا میخواستم در صورت امکان قیمت بفرمایید

عباس
21 بهمن 1399

کولرخودرو من در هنگامی که کار میکنه بسیار خنک و عالیه منتها اخیراً در دور کم مثلا پشت ترافیک کولر خاموش میشه البته فعال و چراغش روشنه منتها خنک نمیکنه و این طور مواقع پدال گاز را فشار میدم دور موتور از ۳ بالاتر که میره یه صدای تیک میاد و شروع میکنه خنک کردن وقتی در حال حرکت است این اتفاق نمی‌افتد اما در حال توقف باید با گاز ماشین دور موتور بالا کولر فعال بشه علتش چیه

فرشادم
23 شهریور 1399

با سلام و وقت بخیر . علت نشتی آب قسمت شاگرد زیر داشبورد به هنگام روشن کردن کولر چی هست ؟ لطفا راهنمایی کنید . سپاسگزارم .

داریوش
20 شهریور 1399

علت برفک زدگی لوله های گاز پخش کن اواپراطور

حسن ایراندوست
1 شهریور 1399

با عرض سلام و سپاس فراوان از مطالب بسیار خوب و مفیدتان در خصوص کولر خودرو .
لطفا اگه امکان داره راهنمایی بفرمائید که از کجا بفهمیم اواپراتور(دمنده) کولر پراید صبا سالم یا معیوب هست. منظورم اینه که آیا روشی برای تست کردن این قطعه وجود داره که خودمون بتونیم انجامش بدیم یا خیر؟با سپاس 31-5-99

مظفر نیکنام
31 مرداد 1399

ممنون از راهنمای خوب وعالی معلومات خوبی برای من بوده

سالم یوسفی
21 مرداد 1399

سلام,ماشینم پژو ۴۰۵گاز کارخونه هست,وقتی اب گرم میشه چراغ cngشروع به چشمک زدن میکنه و از روی گاز خارج میشه علتش چیه؟

طباطبایی
21 مرداد 1399

با سلام .من کلید 123 ماشین خودم رو عوض کردم و اوستا کار گفت که با دست کولر ماشین روی تمام حالات قرار میگیرد اما کلید تعبیر وضعیت خراب شده و باید آن را عوض کنی و وقتی کلید رو خریدم کولر ماشین روی وضعیت متوسط و تند قرار می ولی روی وضعیت کند ف قرار نمیگیرد
خواستم بپرسم مشکل کار کجاست . البته استاد رویه جلو را باز نکرد و کلید رو مستقیماً درجا نصب کرد . آیا این یکی از دلایل میتوان باشد؟

مهدی قاطع
16 مرداد 1399

سلام خسه نباشید من یه 206 مدل 82 دارم وقتی کولرو روشن میکنم باد از دریچه های روبرو نمیاد و از زیر شیشه میاد …بخاریشم روشن میکنم همین وضعه میشه راهنمایی کنید ممنون

امید ترکی
15 مرداد 1399

سلام خسته نباشید ،ار دی مدل ۸۱،فن ماشین کار نمیکند و موتور داغ میکنه برای تعمیر پیش میکانیک ببرم یا باطری ساز هزینه تعمیر چقدر هست ممنون میشم اگر جواب بدهید.

Yones
15 مرداد 1399

من ماشینم پراید 131 مدل sl وقتی کلید a/c را روشن میکنم و دما را میخوام تنظیم کنم رو شماره 2 ویا 3 کلید a/c خاموش میشود و باد گرم میزند

بهزاد شیرزاد
14 مرداد 1399

سلام
دوست عزیز علت قطع شدن برق کمپرسور که فکر کنم منظور شما بوبین یا سیم پیچ هستش ولی با برق مستفیم کار میکنه ولی تو حالت عادی غیر فعاله دلیلش اینه که سیم پیچ بوبین شورتی شده مقدار اهم کم شده و جریان زیادی میکشه برای همین زمانی که جریان بیش از حد مجاز باشه bsi فرمان میده برق از مدار قطع میشه ولی احتمال داره شما bsi رو پروگرم کنید .فعال بشه ولی بعد از مدتی مجدد برق قطع خواهد شد. و تنها گزینه شما تویض بوبین کلاچ هستش و موردی بعد هم میتونه از کلید تهویه و مسیر سیم کشی باشه به غیر از این دو حالت خارج نیست.
در ضمن قبل از تعویض بوبین کولر مقدار اهمش رو بگیر باید بین 3 تا 5 اهم باشه در غیر اینصورت تعویض بشه.موفق باشید
متاسفانه بعضی از تعمیرکارا سواد الکترونیکی ندارند و باعث خسارت زیادی به مشتریان میشوند.

صادق اسدی
27 تیر 1399

ماشین من سمند SE مدل ۹۲
فیوز موتور کولر سالم هر ۳ رله فن های. سالم بویین و کلاچ جدید تعویض شده چراغ کلید AC روشن نمیشود و موتور کولر فرمان استارت نمیگیرد

فریدسعیداوی
27 تیر 1399

سلام دریچه های سمت راننده ماشین پژو 206 خنک میکنه ولی سمت شاگرد نه …مشکلشو برام توضیح میدین

محمد داوودی فر
5 تیر 1399

خودروتیبای بنده ازصفرکه خریدم مشکل کولردارد.یعنی اینکه چندبارهم گازآنراچک کرده وبه نمایندگی هن برده ام بیفایده است.هواداخل کابین میایدولوله های گازکولریرمادارندولی هوای سردداخل کابین نمیایدمخصوصادرموقع سرعت،دیگه هوای وازدشده خیلی کم وبیجون است.خواهشا کمکم کنیدوبگیدچکاربایدکرد.

نورحشن آخرتی
4 تیر 1399

سلام..من کاپرا مدل 89 دارم..وقتی سوییچ ماشین رو باز میکنم قبل از روشن کردن ماشین فن کندانسور یکسره کار میکنه…نمیدونم این موضوع طبیعیه یا یه مشکلی هست ؟ میشه راهنمایی کنید..ممنون

رضا
2 تیر 1399

سلام کلید کولر روشن میشه ولی کمپرسور کولر فعال نمیشه. .سوال اینکه ممکنه کلید خراب بشه و اتصال برق را برقرار نکنه..رله و فیوزها را هم کنترل کردیم سالم‌هستند.

علی غنی زاده امیری
31 خرداد 1399

    سلام مطالب بسیار عالی و آموزنده بود.ممنون از شما.

    حسین اکبری
    14 تیر 1399

سلام،ماشین من سورن هست سیستم مولتی پلکس،سه ساله خریدم ازکولر نمیتونم استفاده کنم،بردم گاز کولر رو شارژ کنم گفتن دکمه A/Cرو بزنید تا کمپرسور عمل کند گاز رو بکشد،منم زدم کمپرسور عمل نکرد،کلا برق کمپرسور قطع شده،نگا کردیم سیم ها سالمه،با برق مستقیم کمپرسور عمل میکنه،رله ها سالمه،
حتی سوکت رسیور رو درآوردیم مستقیم کنیم اینم نشد،حالا موندم چیکار کنم،نماینده برم هزینه اش بیشتر میشه،چندتا باطریساز محله مون رفتم سردرنمیارن
باد زدیم داخل کولر بجای گاز بازم چیزی ندیدیم
کارشناسان محترم لطفا راهنمایی کنین،خیلی ممنون

محمدرضا عطازاده
25 خرداد 1399

سلام .پراید موقع روشن شدن کولر اول خوب خنک بعداز یه مدت با راه افتادن خودرو باد گرم میده در ضمن گاهی تا یه ساعت خنک بعد گرم میشه کمپرسور هم یکسره روشن .ممنون از لطفتون

مرتضی رحمانی
14 خرداد 1399

سلام من ماشینم روا سال هست شیلنک تخله کولر زیرماشینم نیست مایشن هنگام کولر روشن پر اب میشه اب رادیاتم کم نمشه چیکار کنم

ولی
10 خرداد 1399

سلام ببخشید من از موقعی که شیر انبساط کولر ماشینمو بخاطر سوت زدن وحشتناکش تعویض کردم خنکی کولر کمتر شده خاستم بدونم این مشکل واقعا میتونه از این قطعه باشه چون چند بار هم گازش رو چک کردم مشکلی نداشت؟؟؟ممنون

حامد منجزی
8 خرداد 1399

با سلام وخسته نباشیدخواستم بدونم آیا دیودروکمپرسورکولر پرایدبدون تخلیه گاز تعویض میشودیانه؟ممتونم راهنمایی کنیدبانشکر

حمیدرضاموسی
8 خرداد 1399

سلام از مائوستات پراید میتونم بجای قطع کن قرمز رنگ در دوو اسپرو استفاده کنم

حسینی
26 اردیبهشت 1399

با سلام و احترام
ممنون از شما بابت وبسایت خوبه شما.
آیا کمپرسورهای 12ولت هم داره که قابل نصب بر روی خودرو باشه؟! همانند سیستم تهویه (سیستم خنک کننده) خودروهای برقی ، آمبولانس ها و یا خودروهای کاروانی . ممنون میشم اگه پاسخ منو بدین.

امید برخورداری
14 اردیبهشت 1399

سلام ۲۰۶ مدل ۸۷ هست کولر که میزنم باد گرم یکی گفت که مشکل از مگنت کمپرسور هست راهنمایی کنید اگر از مگنت باشه تعمیر میشه یا باید تعویض کرد ممنون

Amt
3 مهر 1398

با سلام من وقتی کولر 405 رو روشن میکنم بعد از چند دقیقه که کمپرسور آف کرد حدود 10 دقیقه طول میکشه تا دوباره روشن شه مشکل از چی میتونه باشه در ضمن سرمای کولر هم خوب است.

حامد تمیمی
2 مهر 1398

با سلام ۲۰۶ مدل ۸۳ دارم کمپرسور کاملا سالم بود مراعات ماشین هم میکنم کمپرسور نیاز به شارژ داشت که شارژش کردم به قل استاد کار گفت ربعی گاز کم داشت الان هم خیلی خنکه منتهی تقریبا چند وقت بعد از شارژ صدای تق تق تو کمپرسور افتاد که پیش دوتا استاد کار رفتم هر دو گفتن سوپاپه که مشکلی نیست الان هم خنکی کم نشده ولی چکار کنم صدا بره ناگفته نماند صدا بعضی وقتا میاد اگر سوپاپ مشکل داشته باشه چرا قابل حل نیست ایا با تعویض استوک قطعات حل میشه؟؟؟؟

مصطفی یونسی
20 شهریور 1398

سلام کولر پراید گاز نداشت بردم گاز زدن درست شد ولی وقتی کولر روشن میکنم امپر اب ماشین میره بالا ماشین جوش نمیاره ولی امپر اب بالا میره علت چیه

هادی
19 شهریور 1398

سلام
بنده خودرو ال 90 ایران خودرو مدل ،95دارم
تا حالا دوبار کولر خراب شده و کمپرسور عوض کردم نمیدونم چکار کنم ، با این گرونی موندم چکار کنم ، ایراد کار کجاست ، ممنونم اگه راهنمایی بفرمایید .

رضا مصلی
14 شهریور 1398

سلام
خودرو ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم
تو اتوبان فن های ماشین ازکار افتاد و کولر هم گرفته بودم و شروع کرد به باد داغ زدن از کولر و صدای فسسس داخل اتاق زمانی که کولر روشنه. فن رو درست کردم اما کولر رو که روشن میکنم همچنان صدای فسسس میده و بادش خنک نمیشه.

فرزاد یاقوتی
13 شهریور 1398

درود دوستان.
ماشین من پیکاپ فوتون دیزل هست.
چند روز پیش تا کولر روشن کردم گازش یهو رفت و دیگه رو موتور نرفت.رفتم گاز زدم یه روز بعدش از شلنگ خروجی اب کولر روغن ریخت و گازشم کامل رفته بود و بوی گاز داخل اتاق میومد.رفتم جای دیگه داشبورد رو باز کرد اپراتور کولر رو عوض کرد و مجدد گاز زد.الان بوی گاز تو اتاق نمیاد و خنکی بادشم فعلا خوبه ولی از شلنگ خروجی اب کولر به همراه ریزش اب احساس میکنم یکم چربی داره.کسی اطلاعاتی از این موضوع و این ماشین داره؟ سپاسگذارم

مهدی رفیعی
10 شهریور 1398

سلام من پراید ۱۴۱مدل ۸۵دارم من ۶۰۰هزار خرج کولر ماشینم کردم ولی هنوز سرد نمیکنه اوایل سرد میکرد یعنی بد نبود ولی الان روشنش میکنی یه خورده بندرت حس میکنی کولر روشنه و بادش هم شدت نداره در کل نه سردیش شدت داره ن بادش خدایش خیلی اذیتم و در ضمن وقتی که کولر رو روشن میکنم لامپ چکش رو شن میشه و ماشین تقریبا گاز نمیخوره و باید بزنی بغل ودماشیندرو خاموش کنی و دوباره روشن کنی تا چکش خاموش بشه و درست حرکت کنه و باس کولر رو هم خاموش کنی ممنون میشم بهم جواب بدی خیلی هزینه کردم و اذیتم

فرشاد ۰۴۲۳
9 شهریور 1398

سلام ماشینم ۴۰۵ مدل ۸۴
کولر هی خاموش میشه و باید زیر داشبورت سمت راننده رو ضربه بزنی تا روشن بشه باید چیکار کنم کدوم قطعه اش خرابه که عوضس کنم

امین اقا
2 شهریور 1398

سلام ، ماشینم ۴۰۵مدل ۸۴ هست درحالت عادی بسیار عالی کار میکنه و به محضی که کولر روشن می کنم کله می کنه پیش کولر ساز بردم و گفت مشکلی نداره ، میتونه از چی باشه؟

فرید
31 مرداد 1398

سلام

ممنونم بابت سایت خوبتون
کولر ماشین بنز سی کلاس ٢٢٠
کلی هزینه کردم ولی هنوز مشکل حل نشده
کمپروسور را عوض کردم و سنسور فشار گاز که زیر رادیاتور کلر نسب میشه عوض کردم ولی سیستم درست جواب نمی‌دهد هوا سرد نمیشه
ممنونم اگر کسی بتونه کمکم کند
باسپاس فراوان سام

سام پناهی
24 مرداد 1398

با سلام دوستان عزیز.من روا 85 دارم کولرم بلبلرینگ و کلاج رو عوض کردم گاز زدم زمانی که هوا کمی خنکه خوبه ولی در گرمای شدید سرمایش کولر خیلی کم میشه.مشکل اصلی کولرم اینه که داخل شهر نسبتا خوبه اما سرعت ماشین بره رو 100 کمپرسور قطع میشه و تا سرعت و دور موتور پایین نیاد کمپرسور روشن نمیشه یعنی تو جاده بیرون شهر بازده کولر افتضاح میشه اگر از دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه ممنون میشم مشکل ایا از کامپیوتره که دستور خاموشی میده یا چیز دیگه؟

مسعود امیری
21 مرداد 1398

با سلام
من اپتیما 2015 وارداتی سفارش امریکا دارم و ساکن اهواز هستم در تابستان وقتی دما از 40 درجه رد می شه وقتی ماشین در جا کار می کنه کولر اصلا خنک نمی کنه و پس از مدتی گاز کولر کم می شه پیش هر تعمیر کاری که بردم میگه کمپرسور باید تعویض بشه

حسین کرم زاده
21 مرداد 1398

باسلام بنده یه ماشین روآ مدل 87دارم از روزی که این ماشین رو گرفتم کولرش عالی بود ولی از پارسال هرموقع کولر رو روشن میکنم بادسرد خوبی میده ولی بعد اینکه مثلاً 10دقیقه کار میکنه یهو بادش گرم میشه و کمپرسور کار نمیکنه داخل اتاق ماشین هم هواش دم میکنه بردم به تعمیرکار نشون دادم گفت ایراد از ترموستات کولر هستش بعد گفت جنس قطعات الان خوب نیست خلاصه یه مقدار چسب زد دور اون ترموستات خوب شد ولی از اونجا که بیرون اومدم دیدم کمپرسور دیرتر خاموش خاموش میکنه و بازم وقتی کمپرسور از کار میفتاد همونجوری داخل ماشین دم میکنه و باد گرم میده تا دوباره کمپرسور روشن بشه، تورو خدا بگین ایراد از کجاس،؟؟؟ اگه ایراد از ترموستات کولره چه مارکی بخرم، ممنونم

حمید رضا
18 مرداد 1398

سلام و خسته نباشید ممنون میشم راهنمایی کنید بنده ساینا مدل 95 دارم وقتی کولر روشن میکنم یه چند دقیقه که کار میکنه وقتی گاز میدی صدایی مثل موتور گازی میده وقتی خلاص هست صدای عادی سرما و دمندگی هم خوبه فقط صداش اذیت میکنه انگار یه پروانه ای زیر داشبورد هست که یه چیزی به پروانه ها گیر میکنه البته بعد از مثلا بیست دقیقه کارکرد

عروجلو
14 مرداد 1398

سانتافه ۲۰۱۴ دارم
کولر ردیف سوم همیشه سرده ولی کولر جلو بهضی مواقع اصلن خنک نمیکنه
این اتفاق بیشتر زمان هایی میفته که موتور درجا کار میکنه
البته بعضی مواقع در دور موتور بالای ۲۰۰۰ هم این اتفاق میفته
بازم تاکید میکنم کولر عقب همیشه سرده سرده
خواهشمندم بفرمایید ایراد از چیه

محسن
6 مرداد 1398

سلام ممنون از سایت خوبتون
کولر ماشین من 206 الان نزدیک دوماهه که وقتی دور موتور بالا پایین میشه میره روفن دیگه خنک نمیکنه گاهی موقع ها خودش درست میشه بعد 10ثانیه تقریبأ ولی گاهی اوقات حتمأ باید کلید A/C رو خاموش روشن کنم تا خنک بشه

حمیدجعفری
3 مرداد 1398

سلام کولر ماشین من فق دور تند کار میکنه و دور ۱و۲و۳ کار نمیکنه میشه راهنمایی کنید لطفا!؟

میثم
27 تیر 1398

سلام وخسته نباشید ایا شیر اسپکشن قابل تنظیم هست

ن ح
27 تیر 1398

سلام. خودرو 405 مدل ٨٧دارم از همان ابتدا که خریدم کولر آن گاهی اوقات یعنی چند روز یک دفعه مدتی برق آن قطع میشد و دوباره کار می افتاد حدود چهار سال بود که اصلا برق آن قطع نشده بود وخیلی خوب کار می کرد حدود یک ماه پیش تاکنون این مشکل با شدت زیاد تکرار شده است در حدی که هر ده یا پانزده دفعه ای که ماشین روشن میکنم یک بار کولر روشن می‌شود لطفا راهنمایی ام کنید عیب از کجاست به تعمیر گاه هم مراجعه کرده ام اظهار داشته اند باید دوسه روز ماشین اینجا بگذار ی تا عیبش راپیدا کنیم با تشکر آقایی

محمد آقایی میبدی
24 تیر 1398

سلام عذر خواهی میکنم اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید
ماشین پژو 405 دارم کولر ماشین را روشن میکنم بعد از مدتی رله که جلو پا سمت راننده هست تیک تیک صدا میدهد و کولر ماشین باد گرم میزند و وقتی که کولر را خاموش میکنم و دورباره روشن میکنم درست میشود ولی متاسفانه بعد از چند دقیقه از مدار خارج میشود و.دوباره باد گرم میزند اگر صبر کنم بعد از مدتی اتومات باد سرد میزند و دوباره باد گرم اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید متشکرم(کولر هم گاز شده ولی مشکل حل نشده )

hossein nouraddini
24 تیر 1398

سلام پژو 405 دارم کمپرسور کولرم وقتی کلاج درگیر بشه تا وقتی قطع نشه خوب کار میکنه ولی وقتی کلاج آزاد شد بخواد دوباره درگیر بشه بوبین کلاج رو میچسبونه ولی کمپرسور انگار جام باشه نمیچرخه کلاج بر اثر اصطکاک دود میکنه بعد از یه مدت میزنی درگیر میشه ولی بعد از یه مدت تا قطع بشه بخواد وصل بشه دوباره همون مشکل رو داره ممنون میشم راهنماییم کنید

علی حیدری
22 تیر 1398

سلام پژو 405دارم کمپرسور کولرم زانتیاییه وقتی درگیر میشه خوب خنک میکنه ولی بعد از یه مدت انگار جام میکنه کلاج عمل میکنه ولی نمیچرخه دود میکنه کلاجم نو کردم از وقتی درگیر میشه تا قطع نکنه خوب کار میکنه یخچال میکنه قطع که کرد مگنت کلاجو میچسبونه ولی کمپرسور نمیچرخه ممننون میشم راهنمایی کنید

علی حیدری
21 تیر 1398

سلام.زانتیا دارم تازه گاز کولر شارژ شده ولی چند روزه که چنتا از شلنگ ها باد کرده و کولر باد خنک نداره اگر یه شلنگ باد کرده بود احتمال پوسیدگی بود ولی سه تا شلنگ باهم باد زیر پوسته افتاده ممنون میشم راهنمایی کنید

محسن نایینی
21 تیر 1398

سلام و عرض خسته نباشید آیا میشود برای وانت پیکان که در مدل های 93 فن دارد کولر نصب کرد؟

محسن
21 تیر 1398

باعرض سلام و خسته نباشید
پژو ۴۰۵ مدل ۹۵ دارم دوروز پیش مراجعه به نمایندگی ایران خودرو کردم جهت تعویض سنسور اکسیژن بالا و استپر و بلبرینگ پلوس
بعد از خروج از نمایندگی متاسفانه یهو کولر ماشین قطع شد و فن خالی کار میکرد و امپر بنزین به قسمت خالی بودن چراغ بنزین روشن و سپس چشمک زن شد در صورتی که باک پر بود
امپر گاهی تا فول و گاهی تا چشمک زدن میرفت کولر هم کار نمیکرد . فردا صبح همچی درست کار میکرد که دوباره امروز کولر قطع و امر بسمت خالی رفت . دکمه A/C که خاموش میکردم امپر بنزین میومد بالا و وسط میموند و اطلاع دقیقی از حجم بنزین نمیداد . بنظرتون مشکل از کجاست به هر باطری سازی و کولر سازی مراجعه کردم یچیزی میگن موندم چکار کنم

محمد
13 تیر 1398

    از سیم منفی باطری به بدنه ماشین و یا سیم بدنه،به موتور هست

    محسن نایینی
    21 تیر 1398

سلم من ماشین ازرا 2008 فول شرکتی دارم یک کانالش باد گرم طرف دیگر باد سرد میزنه فشار گاز نرمال هست لوله های داخل خنک هستن ولی سیستم doul کار نمیکنه دمای یک طرف گرم یک طرف سرد با بالا و پایین بردن دما تغییری در سرما و گرما ایجاد نمیشه لطفا راهنمای کنید ممنون خالویی از کرمان

محمود خالویی
11 تیر 1398

با سلام
ماشین ۲۰۷ مدل ۹۶ وقتی هوا تو تابستون خیلی گرم میشه و ماشین تو آفتاب برا یکی دو ساعت میمونه کمپرسور کلاچ نمیکنه و فقط فن هوا داغ میزنه….بعدش که ماشین یک شب تو پارکینگ بمونه دوباره کولر روشن میشه و باد سرد داره…البته اگه ماشین و کولر روشن باشه و هوای بیرون هرچقدرم گرم بشه باز هوا سرد میده…فقط مواردی که تو هوای داغ ماشین تو آفتاب خاموش باشه بعد روشن کردن کولر وارد مدار نمیشه و باد گرم میده…ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. نمایندگی هم علت رو نفهید از چیه.

مرتضی مختاری
10 تیر 1398

سلاسلام پراید 85دارم وقتی کولر روشن میکنم ودکمهac میزنم کمپرسور کار نمیکنه علت میشه بگید

مهدی سهرابی
9 تیر 1398

سلام ماشین من پراید مدل ۹۴ هست.گاز کولرمو تازه شارژ کردم اما بعداز پنج دقیقه استفاده از کولر،هوای داخل اتاق رو به گرما میره و از دریچه کولر باد ملایم میاد بررسی کردم متوجه شدم پنج دقیقه اول کمپرسور مرتب روشن و خاموش میشه و باد سرد میزنه اما بعدش کمپرسور یکسره روشن میمونه و خاموش یا اصطلاحأ اتومات نمیکنه ‌حتی اگه ده ساعت هم بگذره خاموش نمیشه.مشکل کار از کجاست؟

رضا عزتی
9 تیر 1398

سلام خدمت همگی
ماشینم پراید مدل ۸۴
وقتی کولر میگیرم حس میکنم که نمیتونه ماشینو خنک کنه
یعنی حتی وقتی دستمو جلو درچه میگیرم حتی دماش به صفر نمیرسه
تو سرعت هم که وقتی گاز میدم کمپرسور خاموش میشه
میخوام بدونم دقیق مشکل از گازه یا جاهای دیگه

سعید امینی
9 تیر 1398

بهرام
سلام و درود ماشین من سمند EF7 مدل 97 هست وقتی در مسافت طولانی کولر گرفتم موکت زیر پایی سمت شاگرد پر از آب شد مشکل از چیست ؟
با سپاس

بهرام نصير
7 تیر 1398

با سلام مزدا دوکابین مدل 84 دارم شارژکردم کولر رو اما بادش خوب خنک نمیکنه خواستم بگم اگه کسی بلده راهنمای کنه ممنون میشم

مریم احمدی
6 تیر 1398

سایتتون عالی
من یه مشکلی دارم لطفا کمکم کنید
پژو۴۰۵ مدل ۸۸ دارم وقتی کولر میگیرم سرمای خوبی داره فقط میخواهم حرکت کنم خیلی باید گاز بدهم وگرنه ماشین کم میاورد دور موتورم خیلی میاد پایین ۵تا ۱۰ ثانیه ماشین به حالت دنده مرده حرکت میکنه بعد عادی میشود شمها وایر عوض کردم اما نشد لطفا کمک کنید

سعیدوکیل پور
5 تیر 1398

سلام روز خوش
من ماشینم مگان هستش وقتی کولر روشن میکنم از زیر ماشین رطوبت داخل خارج نمیشود و ماشین دم میکند باید چی کار کنم؟

محمد شریفی
4 تیر 1398

سلام ماشین من پژو ۴۰۵ هستش،کولر رو که روشن میکنم وقتی توی گرمای زیاد که باشم مثل ظهر در حالت سکون خنک نمیشه باید ماشین حتما گاز بخوره تا خنک شه بعد که به صورت اتومات قطع میشه وقتی وصل میشه دوباره دیگه یا کلا خنک نمیشه یا با پرگاز کردن و بالا بردن دور موتور تا ۵۰۰۰ دوباره خنک میشه باز دوباره همین چرخه ادامه داده….گاز رو عوض کردم بعلاوه کلید سه کاره….ممنون میشم راهنماییم کنین

مصیب ازاد
1 تیر 1398

    کولر ماشین که روشن میکنم یک صدای عجیبی از طرف فن هست یا چیز دیگه نمیدونم میگن از کمپرسور نمیدونم درسته یا نه؟

    رز م دیده
    22 تیر 1398

سلام من یه پژو دارم کولرش خوبه ولی دور موتور از 3000که بیشتر میشه کولر دیگه باد داغ میده وبعد میاد رو3000درست میشه وبعد برعکسشم اتفاق میفته یعنی توشهر که دور موتور کمه بازم خاموش روشن میشه یه صدای تیک در قسمت فیوز ها به گوش میرسه آیا مشکلش از کجاس ؟؟؟

مهدی مسلمی
28 خرداد 1398

با سلام من یه پراید مدل 79 دارم
دوساله پیش رفتم نشت یابی کرد و گاز زد و یه مدت کار میکرد که ماشین جوش میاورد( که بعدها علت جوش آوردن ماشین از رادیاتور بود )بعد از چند وقت دیدم سرمایی نداره بردم دوباره همه جا رو تست کرد و گاز زد دوباره بعد از 3روز دیدم گرما میده بردن باز این دفعه هم قشنگ تست کرد و آخرش گفت ماله سوپاپه کمپرسوره و از اونجا نشتی میده
میخواستم ببینم اولا قابل تعمیره این سوپاپ و دوما کجای کمپرسور هست با تشکر

علی دریابار
27 خرداد 1398

سلام به همه اساتید…من پراید دارم مدل ۹۳ ..وقتی کولر میزنم بعد از ده دقیقه ربع ساعت باد معمولی میندازه…تا وقتی که کولر رو خاموش کنم بعد از دو دقیقه روشن کنم که دوباره باد سرد بندازه …گازش فوله مشکلی نداره …به من گفتن مشکل از اسپکشن هست ….ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

معین معین زاده
26 خرداد 1398

سلام عالی بود ولی مشکل کولر ماشین من قید نشده بود تو ظهر پنکه میشه توشب سیبری میشه کمپرسور عوض کردم لوله ها اکسپکشن رادیات ها باتوزن شستشو شده ولی هنوز حل نشده یعنی مانوستاتش خراب یاحساس شده؟چه علتی میتونه داشته باشه کمکم کنید لطفا ماشین سراتو ۲۰۱۳

فرشید علادی
25 خرداد 1398

سلام
من سمند مدل ۸۹ دارم مشکل کولرش اینه که باید حتما دور موتور رو بالا برد تا کمپرسور کلاچ کنه و کولر شروع به سرد کردن کنه که در این حالت سرمای خیلی خوبی هم داره ولی تا دور موتور پایین میاد مثلا وقتی که با دنده ۵ در حال حرکت باشی و یا ماشین در جا کار کنه کولر قطع میشه لطفا راهنمایی بفرمایید.

شهروز فرخی
22 خرداد 1398

سلام و روز همگی بخیر
من یک بنز قدیمی دارم که روش کولر نداره و میخوام روش کولر نصب کنم ، میشه یک مقدار راهنماییم کنید
1- این که من خودم آدم رست به آچار و واردی هستم ، آیا کار خودم هست نصب کردن کولر رو ماشین
2- مقرون به صرفه ترین راهی که میشه روش کولر نصب کرد چیه ؟
3- چه مقدار هزینه لازم هست برای نصب 0 تا 100 یک کولر برای ماشین
4- آیا کولری وجود داره که بدون نیاز به روشن بودن موتور ( کمپرسور برقی ) کار کنه ؟

امید گلشن
18 خرداد 1398

    من روی بنز ده چرخ یه سیستم کامل کولر نصب کردم راحته چیزه خاصی نداره فقط باید یه کمپرسور از مارک ساندن بخری با یه کندانسور و فن یه پنل کامل اواپراتور با رسیور و شیر انبساط……..همه اینا رو میتونی یه صورت دسته دوم تو دیوار یا تعمیرگاها پیدا کنی ولی نصبش کاره تو نیست

    دانیال
    11 مرداد 1400

سلام
وقتی کولر ماشینو برای سرویس باز کردم داخل رادیاتور اواپراتور مقدار زیادی روغن بود آیا وجود روغن درانجا الزامیست یا خیر ؟
در کدام قسمت باید روغن باشد ومقدار آن چقدر است ونوع روغن چیست؟

م ر
16 خرداد 1398

    شاید روغن از خوده اوپراتو نشت کرده

    دانیال
    11 مرداد 1400

سلام و درود
من یک پراید کاربراتوری دارم که وقتی ماشین و روشن میکنم وحرکت میکنم کولر میگیرم اولش خوب خنک میکنه وبعد دیگه خنک نمیکنه .وقتی که نگاه کردم دیدم روغن و بوی روغن کمپرسور زده بیرون و با فشار پاشیده روی رادیاتور .خواستم بدونم مشکلش چیه .ممنون میشم راهنمایی کنید

علیرضا ج
11 خرداد 1398

سلام کولر پرایدم بعد حدود نیم ساعت سرعت پرتاب بادش به شدت افت میکنه و وقتی لوله شو دیدم توو موتور یه لایه قطور برفک زده بود
علت چیه باتشکر

Saeidr
10 خرداد 1398

سلام. خودروی من سمند EF7 بنزین سوز هست. وقتی کولر را روشن می کنم همه چیز خوبه ولی احساس می کنم که در حین رانندگی بدون اینکه AC خاموش بشه کولر خاموش میشه و بعد مجدد بعد از 5 ثانیه روشن میشه و این کار متناوب در هر 1 دقیقه 3 تا 4 بار اتفاق میافته ولی به هیچ عنوان از خنکی اون کم نمیشه. لطفا راهنمایی کنید آیا این مورد طبیعی هست یا نه و برا یخودرو در هنگان حرکت ضرر نداره.

حسین قربانی
8 خرداد 1398

با سلام
ماشین من سمند ای اف سون هستش شلنگ گرم کولر ترکیده عوض کردم البته تعمیر کار برام پرس کرد گفت بهتر از اصلیش جواب میده حالا دوباره سر پرس که زده نشتی داره و گاز خالی کرده میخوام بدونم دلیلش چیه
تعمیر کار میگه ی دلیلی داره که اینجور میشه خواستم ببینم نظر شما چیه?
ممنونم از شما

قاسم شهریور
7 خرداد 1398

باسلام وخسته نباشیدبنده ماشین روآسال دارم وقتی ازکولرش استفاده میکنم ازلحظه روشن شدن 30 ثانیه کارو10 ثانیه آف میخوره کمپرسورش،وفرقی نمیکندچه درحال حرکت ماشین وچه ایستاده ولی سرماش عالیه وتعمیرکارپارسال برای سرویس بردم گاز22 زدگفت که این مدل گمپرسورگاز22 میخوره ومدل کمپرسورمتسوبیشی اصل ژاپن هست که نوگرفتم وبه پژو405 هم میخوره حالا نمیدانم این وضعیت نرماله یانه لطفاًراهنمایی کنیدممنون ازلطف شما کارشناسان صبورومحترم

محمد احمدیان
4 خرداد 1398

باسلام من سمند مدل ۸۶ دارم وقتی کولر روشن میکنم اولش سرمای خوبی میده ولی بعد اتومات میکنه و کولر باد گرم میزنه و کمپرسور درگیر نمیشه باید یه گاز هرز بدم تا دورموتور از رو ۴ رد بشه تا کولر کار کنه تا چند بار اینکار جواب میده اما بعدش دیگه کلا کار نمیکنه فشنگی رو هم عوض کردم گاز کولر رو چک کردم ولی وقتی یه جا ثابت هستم کولر خوبه کار میکنه اما وقتی راه می افتم و سرعتم از ۶۰ بالا تر میره دوباره اتومات میکنه و باید گاز هرز بدم تا روشن بشه ممنون میشم راهنمایی کنین

پوریا سادات
19 اردیبهشت 1398

سلام خسته نباشید من یک ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم الان مدتیه وقتی کولر میزنم فن دور تند کولر روشن نمیشه پیش هر کسی بردم متوجه نشده چشه حتی کامپیوتر رو هم چک کردیم بی فایده بود تمام قطعاتی که به کولر ربط داشت رو هم عوض کردیم هم چکش کردیم همه تعمیرکارا میگن سیستم فن سالمه ولی مشخص نیست چرا وقتی کولر میزنم فن نمیفته به کار فقط مونده کمپرسور ماشین رو عوض کنم دیگه هیچ جایی نمونده که چک نکرده باشم اگه میشه راهنمایی بفرماید یا کسی تجربه ای داره راهنمایی کنه چون واقعا کلافه شدم من تو خوزستان زندگی میکنم کولر ماشین هم جزو واجباته برای استان ما متشکرم

علی طهماسبی
17 اردیبهشت 1398

    سلام گاز کولر رو چک منهم همین مشکل داشتم سیستم فن کاملا سالم اما گاز کولر کم بود که با شارژ حل شد

    مصطفی یونسی
    20 شهریور 1398

    کلید ۳کاره رو چک کن

    دانیال
    11 مرداد 1400

سلام
من 111دارم
لوله ورودی کولر ماشین سرد سرد هست
اما لوله برگشتی به درایر گرم نمیشه… از شیشه درایر که نگاه میکنم گاز توش جریان داره … علتش چی هست؟

امیر.ج
15 اردیبهشت 1398

الان یکم خنک میکند ماشین دور میگیره گرم میشه

حميد كريمي
15 اردیبهشت 1398

سلام کولر ماشین من ٢٠۶خنک نمیکند تعمیر کار گفت إز سوپاپ کمپرسور است که عوض کردم ولی استوک گذاشتم نو گیرم نیاوردم شما دارین سوپاپ کولر؟

حميد كريمي
15 اردیبهشت 1398

تاثیری ندارد چون لوله خنک ،گاز برگشتی از اواپراتور میباشد ….که مجدا به سیکل سرمایش توسط کمپرسور کشیده میشود..

علی زمانی
11 اردیبهشت 1398

سلام
آقا مقدار صحیح روغن کمپرسور ساندن پراید چند سی‌سی‌باید باشه. لطفا دقیق راهنمایی کنید آخه هر کسی یک حرفی میزنه

مهدی صفار
7 اردیبهشت 1398

سلام،بنده ی ماکسیما خریدم الان چندوقته با کولرش مشکل دارم یمدت نشتی داشت بردم برطرف کردن گاز زدم ولی دریغ از یخورده هوای خنک،پرتاب بادش که پایین دریچه های کانالشم عوض نمیکنه بردم گفتن که پنل دکمه هات خرابه برای کولرشم ی دکمه جدا کشیده بودن که وقتی میزنی یکسره کار میکنه اتوماتم نمیکنه،رفتم پنلشو خریدم عوض کردم ولی باز رو کولر نرفت دوباره باید همون دکمه کولری که جدا کشیدنو بزنی ولی دریچه هاشو باز عوض نمیکنه باد خنکم خیلی کمه،خاستم اگه میشه راهنمایی کنین،درضمن کولرساز وقتی گاز میزد میگفت این درجه فشارو برعکسه اون شلنگ نازکه برای هوای گرم هم بجای گرم شدن خنک میشه

وحیدحسین زاده
4 اردیبهشت 1398

سلام خسته نباشید من ماشینم دوو هست کولرشو دادم سرویس کردن همه چیزش اوکی هست از داخل موتور گازش فوله و کمپرسو فشارش خوبه فن ها درست کار میکنن وقتی کولر میزنی لوله ها قشنگ سرد میشن ولی سرمای داخل کابین کمه . مخصوصا وسط تابستان دیگه سرمای داخل کابین جواب نمیده .بنظر شما عیب از کجاست؟

پوریا .م
3 اردیبهشت 1398

پراید132،مدل 89،کولررو که روشن میکنم ده بیست دقیقه خنکه بعد باد گرم میزنه،چه مشکلی داره؟

محمد
24 فروردین 1398

    سلام گاز کولرت کمه

    hosain55
    3 اردیبهشت 1398

دوست عزیز کلیه قطعات الکتریکی از قبیل فن ها و رله ها و بوبین کمپرسور از نظر امپر مصرفی بصورت جداگانه با برق مستقیم چک شوند تا مشخص شود کدامیک از این قطعات امپر بیشتریردارد و باعث داغ شدن بیش از حد کلید و سیم کشی میشود

رضا درویشی
11 اسفند 1397

سلام ماشین تیبا دارم وقتی کلید کمپرسور کولر را میزنم صدای ناهنجاری میده آیا کمپرسور قابل تعمیر هست

مرتضی
1 مهر 1397

سلام به همه.یه sdمدل 96 برج 8 دارم.ساکن اصفهان.مشکل اینه که وقتی مسافرت میرم مثلا میام تا تهران به اونجاها که میرسم کولر ماشین یه دفعه از کار میافته میره روی فن تا ماشینو 3یا4 ساعت خاموش نکنی درست نمیشه یعنی ماشین باید خنک بشه.4تا نمایندگی رفتم نفهمیدن چون تو حالت عادی یا توی ترافیک شهر مشکلی نیست واسه همین نمایندگی میرم میگن اشکالی نداره همون موقع که ایراد داره باید بیاری ببینیم اکثرت هم میگن از سنسور دما وفشار گاز کولره چون توی هوای خیلی گرم کاشان : قم یا تهران این مشکل پیش میاد به 09644 نمایندگی ایرنخودرو زنگ زدم اونم احتمال همینو میداد چون تو حالت عادی مشکلی نداره نمیشه رفع عیب کرد منم وسطه اتوبان حین مسافرت که نمیتونم دنبال نماینگی بگردم گفتم یکی از شماها با این مشکل مواجه شده باشین کمکم بکنین البته یه سرس میگفتن از ecu هست که توی هوای گرم فشار گاز کولر که بالا میره فن ماشین نمیتونه گاز رو خنک کنه برای اینکه به موتور فشار نیاد کولر رو از کار میندازه که اینم ایراد از esu هست که فرمان اشتباه میده راهنمایی بکنین ممنون میشم

ساسان
6 شهریور 1397

    منم دقیقا این مشکل رو دارم . ماشین من sd مدل 95 هست . چندین بار هم تست نشتی شده ایراد پیدا نشده. فقط کارم شده شارژ گاز کولر . اصلا تو دمای بالای 30 درجه یهو کولر خارج میشه و باد گرم میده بعد از چند هفته هم نیاز به شارژ گاز پیدا میکنه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم .

    سعید
    9 مهر 1397

    فشار گازت میره بالا- اول از کیفیت گاز مطمن بشو / فن هاتم باید دور بالاش کار کنه وقتی امپر میره بالا

    hosain55
    3 اردیبهشت 1398

    شاید مشکل از سنسور مپ باشه چون فکر میکنم فشار هوای تهران با اصفهان فرق داشته باشه که کار سنسور مپ هم اندازه گیری همین فشاره که وارد مینیفولد میشه و اطلاعاتو به ecu میفرسته

    دانیال
    11 مرداد 1400

سلام
آیا برای تعویض بوبین یا همان مگنت کولر نیاز به تخلیه گاز کولر هست؟ توضیحا خودرو توسان میباشد

حمید رضا جمشیدی
5 شهریور 1397

    اری

    hosain55
    3 اردیبهشت 1398

    توسان رو نمیدونم ولی برای ماشینای ایرانی اگه تعمیرکار آدمه دلسوزی باشه یا آشنات باشه میتونه بدون تخلیه گاز بوبین رو در بیاره ولی حسابی دهنش سرویس میشه یکمم وقت گیر هست

    دانیال
    11 مرداد 1400

باسلام مزدا 3دارم کولرش کار نمیکرد مکانیک بوبین روعوض کرد کلاچ روهم همیتطور بعد از چنددقیقه کارازکارافتاد میگه مسیر جرم داره باید شسته بشه این ایراد تمام مزدا 3 هاست یه9 چیزی حدود 3میلیون هزینه برات برمیداره

فرشاد مخلص
27 مرداد 1397

    باید تست بشه شاید کمپرسور از کار افتاده یا شیر

    hosain55
    3 اردیبهشت 1398

با سلام کولر ماشین من خوب خنک نمی کند. گاز آن با دستگاه چک شده و فن آن نیز خوب کار می کند. گاز در قسمت جلو درون لوله ها هم سرد هست. اما داخل خودرو خنک نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

عبداله غلام پور
22 مرداد 1397

    اواپراتور جرم گیری کنید و یه رله روی فن اواپراتور بنداز برای تقویت فن

    دانیال
    11 مرداد 1400

سلام.
آیا برای اقلیمهای مختلف کولر خودرو تفاوت دارد ?
اتومبیل من رنو داستر است در هوای گرم یا کارکرد طولانی باد گرم میزند میگویند کمپرسور ان اروپایی است باید تعویض شود شرکت مربوطه طفره میرود لطفا راهنمایی بفرمایید.

حسین ترابی
21 مرداد 1397

    سلام به کیفیت گاز کولر بستگی داره

    hosain55
    3 اردیبهشت 1398

سلام
سیستمی وجود داره که کولر پژو پارس رو از موتور جدا کنیم ، منظورم کمپرسور برقی بگذاریم ، کولر تمام جون ماشین رو میگیره و در سربالایی آمپر میره بالا و واشر سرسیلندر میسوزونه ، واقعا راهی نیست ؟ شایدم ابداع شده من خبر ندارم

آرمین
19 مرداد 1397

    سه تا سیم منفی بگیر به بدنه هم روی موتور هم روی شاسی سمت راننده برای تقوت اتصال بدنه دیگه موقع کولر گرفتن تاثیری تو قدرت موتور حس نمیکنی

    دانیال
    11 مرداد 1400

بسیار خوب توضیح داده بودید سپاس

صدر
16 مرداد 1397

    سلام
    ماشینم تیبا چند وقتی از کیلومتر 70 سرعت بیشتر میشه کولر ACخاموش میشه
    باید دنده رو خلاص کنم کل کولر خاموش وبعد چند ثانیه روشن کنم و زیر 70کیلومتر برم کولر کار میکنه
    ایرادش کسی میدونه

    مهران
    19 مرداد 1398

سلام
یه 206 تیپ 5 مدل 95 دارم سرمای کولر خیلی خوبه فقط موردی که هست تقریبا هر یه ربع یا بار یه 10 ثانیه باد گرم میزنه و دوباره خنک میزنه به تعمیر کار نشون دادم گفت دیاگ زدی از برنامه خارج شده برو ایران خودرو بگو برنامه خودشو بزنه رفتم ایران خودرو میگه سیستم کار کولر 206 همینه و اوکی هست .
نطر شما چیه

شهاب گریلی
12 مرداد 1397

با سلام اقا من اومدم مهندس بازی در بیارم پیچهای تنظیمات اواپراتور رو انگولک کردم الان هم شیلنگم یخ میزنه هم اتومات نمیکنه یه کله روشن میمونه الان باید چطوری باید تنظیمش کنم

امیر نصرالهی
6 مرداد 1397

    با دوتا آچار بزرگ مثلا شماره ۲۰ یا ۲۱ بستگی به اندازه کمپرسور داره اهرم کن زیره کلاج در میاد

    دانیال
    11 مرداد 1400

سلام دوست عزیزم من کمپرسور کولر پراید باز کردم میخوام کلاچشو باز کنم درنمیاد پیچش بازه هر کار میگنم کلاچ درنمیاد چه کنم برادر؟؟؟؟

پراید ایمن سالار جاده ها«شوخی کردم»
6 مرداد 1397

سلام من یک لیفان ایکس ۶۰ دارم وقتی راه میرم کولر به خوبی خنک میکنه در هر سرعتی وقتی ایستادم و پام رو گاز هست و دور موتور رو به ۲ میرسونم بازم کولر کار میکنه !
منتهی وقتی در حالت ایستاده گاز نمیدهم کولر بخاری میشه و دیگه خنک نمیکنه .
ممکنه بفرمایید مشکل از کجاست؟ والا گیج شدم به خدا .

محسن غفوری
29 تیر 1397

درود.بنده یه پراید کره ای دارم سه ساله که ماشین خریدم از کولرش خیلی راضی بودم فقط الان پنج روزه کولر روشن میکنم مثل همیشه دور موتور افت نمیکنه و باد گرم میده.برقش چک کردم رله سه قلو رو چک کردم مشکلی نداشتن.فقط سمت چپ ماشین سمت لوله ها روی منیفولد تمام یه چیزی مثل روغن ریخته شده و چرپ کرده اونجا رو.میشه لطف کنید بفرمایید مشکل از چیست.ممنون

سعید
28 تیر 1397

با سلام واحترام
کولر۴۰۵مدل۸۶دوگانه فابریک.کولر وقتی دوررموتور درجا خنک نمیکنه.بایدپام سرگاز(خیلی کم در حد قبل از ۱/۵) باشه.دیروز هم با وصل کلید کولراز دریچه های هوا دود درومد . خاموشش کردم.
مشکل از سیمکشی یا رله؟

ع.غ
24 تیر 1397

سلام
کولر پژو۴۰۵ رو تازه گاز زدم سرمادهیش هم خوبه راضی ام ولی سرویسکار میگفت آن و آف نمیکنه یسره کمپرسورت کار میکنه و میسوزه به نظر شما علت چیه و کمپرسور پژو هرچند ثانیه یکبار وبه چه مدت اف میکنه ؟
مرسی از مطالب مفیدتون

ممدحسن
21 تیر 1397

با عرض سلام
پراید مدل ۸۷ دارم زمستون خریدم کولرش چک نکردم الان متوجه شدم شیلنگ کمپرسور به مانیفولد چسبیده و سوخته یکم بیشتر دقت کردم متوجه شدم لوله درایر هم باز شده سوالم اینه با توجه به باز بودن درایر و سوختن شیلنگ ورودی به کمپرسور به مدت طولانی آیا باید درایر تعویض بشه یا کمپرسور سرویس بشه

رسول
20 تیر 1397

سلام من یه ام وی ام ۳۱۵ مدل ۹۵ دارم.چند وقته کولرش یه مشکلی پیدا کرده وقتی روشن میکنم خنک میکنه ولی فشار بیش از حد به موتور فشار وارد میشه ماشین دیگه راه نمیره مصرف بنزین هم بیش از حد بالا میره.اصلا گاز نمیخوره خیلی بره سرعت ۶۰ تا ۷۰ تا میره.قبلا اینجوری نبود وقتی کولرو خاموش میکنم همه چی عادی میشه.کسی میدونه مشکل از کجاست؟هر جا نشون میدم هر کدوم یه چیزی میگن حتی نمایندگی

شریفی
17 تیر 1397

سلام ببخشید منظورت اینه که بعد نیم ساعت از دریچه ها باد نمیاد

مجید م
17 تیر 1397

با سلام و تشکر از رهنمود هاى شما عزیزان سؤالی داشتم من پراید مدل 88 دارم کولر خوردو خنکی خوبی دارد در زمان ترافیک فن رادیاتور دور تند هم کار می کند امپر آب هم از وسط بالاتر نمی رود ولی فن کندانسور روشن نمی شود آیا خراب شده یا در دمای خیلی بالاتر باید روشن شود ؟ ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.

مهدی قربانی
16 تیر 1397

سلام. من یه چانگان ایدو دارم.زمان بین روشن و خاموش شدن کمپرسور کولرش زیاده. مدام داخل ماشین دم میکنه. تا حالا دوبار گاز کولر هم عوض کردم. جواب نمیده. میگن کولر این ماشین برای آب و هوای ایران طراحی نشده. میشه راهنماییم کنین.

جواد ویسی محمدی
15 تیر 1397

سلام
من وقتی دکمه A/C کولر ماشینو میزنم کمپرسور کلاچ نمیکنه و باد گرم میده.پیش 4تا باطری ساز رفتم سر در نیاوردن.همه رو چک کردن،سیم کشی،رله ها،فیوز ها،دکمه A/C و… آخریشون گفت کیت ترموستات کولرت خرابه باید عوض بشه.
میخوام بدونم همچین قطعه ای هست اصلا؟
کسی اگه علتشو میدونه لطفا راهنمایی کنه

مصطفی جعفری
14 تیر 1397

بادرود به شما
آناتومی خوبی از کولر خودرو بود

کیا
14 تیر 1397

سلام ماشین 405 دارم بعداز نیم ساعت که کولر کارمیکنه یهویی قطع میکنه ودیگه باد نمیزنه انگار خفه میکنه بعد که کولر رو خاموش و دوباره روشن میکنم درست میشه مشکلش چیه ؟

میثم مولائی
11 تیر 1397

سلام خسته نباشید من وقتی کولر رو روشن میکنم کمپرسور کار نمیکنه خنک هم میشه ولی بعد چند دقیقه هرچی دکمهac رو میزنم کمپرسور خاموش نمیشه باید حتما ماشین رو خاموش کنم تا کمپرسور از مدار جدا شه ،بنظر شما مشکل از چیه فیوز و رله هم سالم هستن

آرش
10 تیر 1397

    مشکلت برقیه یا از کامپیوتر

    hosain55
    3 اردیبهشت 1398

سلام
من پراید ۸۴ انژکتور دارم
۲۰ روزی میشه که وقتی موتور درجا کار میکنه و کولر هم گرفتم دمای آب روی خط یک بالاتر نمیره و عالی کار میکنه. اما وقتی در حین حرکت با کولر روشن سرعت بالای ۸۰ کیلومتر آمپر ماشین آروم آروم میاد تا نزدیک نقطه جوش یعنی قرمز
رادیاتور نو
آب کم نمیکنه
ترموستات ۷۱
فشنگی جلو موشی نو
در حالت عادی بدون کولر عالی اما با کولر در حین حرکت میره بالا مخصوصا سربالایی عادی
و بعضا تو کفی هم همینطوره
پیش چندتا مکانیک بردم گفتن اصلا مشکلی نیست
پیش باطریساز و تعمیرات کولر هم بردم
حتی کندانسور هم تو کارواش تمیز کرده
دیگه نمیدونم چشه
هیشکی سر در نمیاره
حتی شک کردم مشکل سرسیلندر باشه که گفتن عالیه ولی موندم چشه

اصلانی
5 تیر 1397

    علتش مصرف سوخته وقتی کولر ماشینتو روشن میکنی خود به خود از Ecu دستور میگیره و سوختتون از طریق انژکتور ها بیشر میکنه و اگه سوخت بیشتری وارد موتور بشه دمای موتر بالا میره من مشکل ماشینتونو گفتم راه حلشو خودتون پیدا کنید

    رضا کریمی
    16 مرداد 1397

سلام وقت بخیر،،پژو 405 مدل 94 داریم وقتی کولر روشن میکنی تا 10 دقیقه اینها باد خنک میده بعد از اون گرم میشه ،،گازشم پر پره
تازه هم سرسیلندر تعمیر کردم(اگر مربوط باشه)
ایرادش از چیه

مختار علوی
1 تیر 1397

سلام
من پراید دارم کولرم تا همین چند وقت پیش سر حال و خوب بود ولی چند وقتیه تا روشن ش می کنم 1 تا 5 دقیقه خوب خنک می کنه بعدش از مدار خارج میشه و کولر صدای تق تق (مثل ضربه زدن دو تا فلز به هم) می ده و دوباره کولر میاد تو مدار و اون صدا هم معمولا با گاز دادن از بین میره.
پیش تعمیرکار هم بردم فقط هی گاز شارژ کرده گاز ایرانی چینی و … ولی خب معلومه که فایده نداشته.

الان مشکلم تعمیراتیه یا باید کل سیستم رو تعویض کنم (منظورم اینه که ارزش تعمیر داره؟)
تعمیرکار ماهر و کار بلد و منصف پیدا نکردم در این زمینه، شما پیشنهادی دارید برای این قضیه؟

مقیمی
28 خرداد 1397

    کمپرسور کولر شما پاناسونیکرهست. که باید تعویض بشه. و مدلش. روتوری هست و دلیل اون صدا. برنگشتن تیغه های
    روتور هست

    امیر عرفانی
    10 شهریور 1398

سلام روزتون بخیر

ماشین رانا دارم وقتی کولر ماشین رو روشن میکنم اول یه مقدار خنک میکنه ولی دماش خیلی پایین نمیره که بخاد کامل خنک کنه ولی وقتی که کولر روشنه کلید ورود هوای سرد یا گرم رو بخاری میزارم و درحالتی که کولر روشنه بخاری رو روشن میکنم چند ثانیه روی بخاری میمونه وقتی باز میارم روی هوای سرد سرمای کولر بیشتر میشه انگار که توو اون چند ثانیه یه چیزی یخ میزنه و خنک تر میکنه بنظرتون ایراد از چیه ؟

علی بخشی
24 خرداد 1397

گاز یا مایع نشتی گیر سوزنی واسه سیستم کولر ماشین تو بازار موجود است یا نه ؟ اگه هست کجا گیر میاد

شایان نجفی
20 خرداد 1397

با سلام رادیات کولر من. پراید به علت تصادف کوچک سوراخ شده.پس از شارژگاز کولر متوجه وجود کمی ماسه داخل مسیر لوله ها شدم. مکانیک گفت احتمال اینکه رسیور گیر شود بسیار بالا است. همان هم شد و کولر اصلا سرد نمیکنن حال مکانیک مبگوید باید رسیور و اپراتور باید تعویض بشه. آیا قابل تعمیر هست یا باید هردو تعویض شود. اگر قابل تعمیر هست چطور باید سیستم تمیز شود متشکرم

جواد زراعتی
18 خرداد 1397

با سلام رادیات کولر من.( پراید.) بر اثر تصادف کوچک سوراخ شده.و کمی ماسه وارد رادیات شد. بعد از تعمیر و جوشکاری. وتست نشتی و اطمینان از نبود نشتی. شارژگاز کردم. ولی متاسفانه ماسه وارد رسیور شد و مکانیک گفت غیر قابل تعمیر است و هم باید رسیور و هم اپراتور تعویض شود. آیا امکان دارد وجود ماسه در داخل سیستم به اپراتور ورسیور خسارت خورده و ( اگر قابل تعمیر هست) چطور باید تمیز شود. در ضمن ماسه خیلی کم داخل سیستم موقع شارژ مشاهده شده

جواد زراعتی
18 خرداد 1397

سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ هست. کولر داره کارشو درست انجام میده فقط فاصله بین ترموستات کردن حس میکنم زیاده. چون یه چند ثانیه داخل ماشین گرم میشه بعد دوباره استارت میزنه درست میشه. گازشم چک کردم درست بود مقدارش مشکل چی میتونه باشه؟ ممنونم

محمد کیانی
7 خرداد 1397

سلام کولر ماشین من خیلی خوب کار میکنه تا چندین ساعت ولی بشرطی که خاموشش نکنی. اگر خاموش کنم بعد از 10 دقیقه دوباره بخوام روشن کنم سیستم کار میکنه صداشم میاد ولی باد گرم میده داخل زمانی که دور موتور داره میاد پایین صدای فن هم زیاد میشه و قار قار میکنه
خنکی و گرمی جای لوله های رفت و برگشت هم عوض میشه

فرشاد
4 خرداد 1397

سلام و تشکر بابت سایت خوبتون.
کولر ماشین من باد گرم میده ولی زمانی که در اتوبان با سرعت بالای ١۵٠ کیلومتر رانندگی کنم باد کولر کاملا سرد و خنک میشه. من فکر کردم که مشکل نداشتن گاز کولر هست و تصمیم گرفتم کولر رو گاز کنم. ولی وقتی فشار هوا در لوله فشار پایین رو اندازه گرفتم فشار هوا بسیار بالا بود حدود ١٠٠ پی سی ای. نمیدونم مشکل از کجا هست. به نظرم کمپرسور کار میکنه چون وقتی کولر رو روشن میکنم دور موتور کمی افزایش پیدا میکنه.امیدوارم شما بتونید من رو راهنمایی کنید. ماشین من bmwسری یک سال ٢٠٠۶ هست. من در ایران زندگی نمیکنم و به خاطر هزینه بالای تعمیرات ماشین سعی داشتم خودم کولر رو تعمیر کنم.

احمد
3 خرداد 1397

سلام . من پژو پارس دارم . از تابستان گذشته کولر خاموش شده , امسال که روشن کردم موقع روشن شدن یه صدای جیغ بلندی داره که وقتی گاز میدی و دور موتور بالا می ره صدای جیغ می افته . می شه راهنمایی بفرمایید از چی می تونه باشه ؟؟ ممنون

امید
25 اردیبهشت 1397

سلام ماشین 405دلرم وقتی بخاری ماشین روشن میکنم دکمه ac روشن میشه مشکل از چیه؟!؟

عماد
8 اردیبهشت 1397

سلام میشه یه فیلم آموزشی از بازکردن کندانسور پراید بذارید ؟ قدرت باد دهی فن اومده پایین فک کنم کثیف شده .
ممنونم از سایت خوبتون

خسرو محمدپور
7 اردیبهشت 1397

ﺑﺎﻋﺮﺽ ﺳﻼﻡ ﻭﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﺑﺎﺑﺖ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺮﺑﺎﺭﺗﻮﻥ و ﺁﺭﺯﻭﻱ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﺮاﻱ ﺷﻤﺎ.ﺑﻨﺪﻩ ﭘﺮاﻳﺪﻱ ﺩاﺭﻡ ﻛﻪ ﻛﻮﻟﺮﺵ اﺯ ﻧﻆﺮ ﺳﺮﻣﺎ ﺧﻮﺑﻪ ﻭﻟﻲ ﻳﻪ ﺑﻮﻱ ﻧﺎﻣﻂﺒﻮﻋﻲ اﺯﺵ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﻴﺸﻪ ﻛﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻤﻞ ﻧﻴﺴﺖ.ﭘﻴﺶ ﺗﻌﻤﻴﺮﻛﺎﺭ ﮔﺎﺯ ﺯﺩﻣﺶ ﻭﺟﺮﻳﺎﻥ ﺭﻭ ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺘﻢ ﻭﻟﻲ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻫﻤﻮﻥ ﺑﻮ اﺯﺵ ﻣﻴﺎﺩ.ﻧﻆﺮﺷﻤﺎ ﭼﻲ ﻫﺴﺖ? ﺩﺭﺿﻤﻦ ﺩﺭﺁﺧﺮ ﮔﻔﺖ ﻛﻤﭙﺮﺳﻮﺭﺵ ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﻮﺽ ﺑﺸﻪ!

ﺭاﻣﻴﻦ ﻣﺤﻤﺪﻱ
1 اردیبهشت 1397

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ماشینم 206تیپ 2 مدل83 هست وقتی کولر میگیرم نحوه عمل کرد فن ماشین باید چطوری باشه برا من الان این طوری هست دکمه a/cمیزنم فن کند ماشین 20 ثاینه بعد وارد مدار میشه کار میکنه بعد 1دقیقه قطع همین طوری ادامه میده وقتی هوا سرد بود امتحان کردم اگه هوا گرم باشه مدوام کار میکنه این کار کرد طبیعه یا نه ممنون میشم جواب بدید ممنون از سایت خوبتون

محمد افتخاری
26 فروردین 1397

من یک پراید دارم روزها در هوای گرم جنوب کولر اصلا سرد نمیکنه یعنی رو کولر نمیگیره ولی سر صبح و شبها طوری سرد میکنه یخ های منجمد را خورد خورد بیرون میزنه. ترموستات قطع وصل نمیکنه علت چیست ممنون از سایت تون

حکیم کمالی
18 فروردین 1397

با سلام خدمت کارشناس محترم
یک پارس ELX 83 دارم از وقتی این ماشین رو گرفتم کولرش منو اذیت میکنه طوریه وقتی دکمه A/Cرو میزنم کولر وصل میشه وخب سرد میکنه به محض قطع شدن کمپرسور که دوباره باید عمل کنه وصل بشه وکمپرسور بیاد توی مدار عمل نمیکنه وهوای گرم میاد تو کابین و اصلا کمپرسور نمیاد تو مدار بعضی وقتها بعد ازمدتی شانسی کمپرسور میاد تو مدار پیش تعمیرکار کار بردم گفت باید فشنگی اب که یه جورایی مربوط میشه به ECUباید تعویض گردد بخاطر اینکه دستور از ECUهم میگیره به همون خاطره کمپرسور وصل نمیشه چون ناگفته نماند بعضی وقتها چرا اب پشت امپر هم روشن میشد خلا صه این کار هم کردم ولی خب نشد رله مربوط به کولر هم که بود میکشید بیرون و جامیزد کمپرسور وصل میکرد در اخر هم گفت چون ماشین مدل پاینه دسته سیم جلوی موتور زیادی کار کرده واطلاع رسانی خبی بین کمپرسور وقطعات مرتبط کولر با ECUنداره وباید تعویض گردد
ممنون میشم از کارشناس محترم که در این خصوص راهنمایی و کمکم کنن تا این مشکل رو برطرف کنم
باتشکر

بشیر
18 فروردین 1397

سلام
سانتافه ۲۰۱۴ دارم بعد از یکساعت کار کردن یهو کولر باد نداره اگه چند دقیقه کولر خامو ش کنم دوباره یه مدتی کار میکنه بعد باد نداره لطفا راهنمایی کنید.

ع-خ
17 فروردین 1397

    سلام، فکر می‌کنم مشکل از رله فن داخل اتاق یا سوکت باشه که وقتی گرم میشه برق قطع میشه ویا جاش برای پایه های رله گشاد شده،مشکل من مشابه بود و مشکل از اینا بود،

    حجت
    29 مرداد 1397

سلام داستر دارم ولی در حین حرکت وقتی کولر روشن هست پدال گاز را که رها میکنم باد گرم میزنه لطفا اگر میدونید ایراد چی هست بگید در ضمن گاز هم عوض کردم

سینا کاظمی
15 فروردین 1397

سلام کولر لیفان 820 در طول زمستون ازش استفاده نشده الان که روشن کردم هیچ سرمایی بیرون نمیده به نمایندگی مراجعه کردم میگن باید کمپرسور کولر – اواپراتو -کندانسور و لوله خروجی اواپراتور تعویض بشه البته ماشین گارانتیه اما نکته اینجاست که تعمیرکارای نمایندگی تخصصی در تشخیص عیب ندارن و ترجیح میدن که همه چیز رو تعویض کنن و البته اواپراتورش هم نیست باید سفارش بدن از چین بیاد.
سوالم اینه که احتمال نداره که گازش خالی شده باشه؟؟

ماهان
20 اسفند 1396

سلام…وقتی کولر میگیرم خوب خنک میکنه ولی بعداز چند دقیقه باد گرم میزنه باعث میشه که کولرروخاموش کنم.بعدازچنددقیقه که روشن میکنم دوباره همین کار تکرارمیشه..ماشینم پرایدهست.ممنون

حامدلک
27 آبان 1396

ممنون عالی

وحید
25 آبان 1396

چند روز پیش رفتم شمال وقتی کولر روشن بود دیدم اب میریزه کف ماشین . دلیلش چیه

شهاب شاهی
10 آبان 1396

    سلام، منم همین مشکلو دارم، شلنگ تخلیه رطوبت مسدود شده، بهش میگن لوله فاضلاب اواپراتور، اما نمیدونم جاش کجاست و چطور بازش کنم، اگه راهی پیدا کردی لطفا بهم خبر بده

    حجت
    29 مرداد 1397

با تشکــــــــــــــــ از مقاله خوبتون ـــــــــــــــــــر… 🙂

MWeb
23 مهر 1396

سلام خسته نباشین. 405 مدل 87دارم.ک الان مهر 96 هست. کولر ک میزنم اوکی کار میکنه سرما عالی ولی بعضی وقتا ینی زمان مشخصی نداره یهو باد گرم میشه.ولی انگار کولر درگیره چون دور موتور پایین نمیاد و جفن فن های جلو هم کار میکنن. یهو دیدی بعد دو دیقه دوباره انگار کلاچ گرفت خنک شد یا رفت تا چندین دیقه. دکمه آ سی همک خاموش میکنم ک مثلا دوباره کولر فعال بشه ولی باز همچی درگیر میشه ولی باد یخ نیست فقط باد فنه. پیش کولر ساز باتری ساز تنظیم موتور بردم ندونستن مشکلش. لطفا لطفا راهنمایی کنین بندرعباسم هوا گرم کولر خراب بشه ینی ماشین انگار هیچ.

پیام
22 مهر 1396

باسلام
کولر ماشینم (تیبا صندوق دار 96)از کار افتاده (بعد از یک یا دو ساعت کارد و خاموش کردن ماشین و مجدد روشن کردن متوجه شدم ازکار افتاده است)
به تعمیرکارنشان دادم دوتا سیم زیر داشبورد سمت شاگرد رو به هم وصل کرد و مجدد روشن شد ولی گفت که ترموستات اواپراتور خراب شده .
میخواستم بدونم تعویض ترموستات کارمشکلی هستش یا خودمم میتونم این کار رو انجام بدم؟
اگر در خصوص تعویض ترموستات اواپراتور راهنمایی بفرمایید ممنون می شم.

سجاد شريفي
20 شهریور 1396

هنگام روشن بودن کولر آب از سمت راننده به داخل ماشین میاد.ممنون علتشو بگید

حامد
19 شهریور 1396

    سلام، حامد جان ماشین من همین مشکلو داره، بعد کلی تحقیق فهمیدم شلنگ فاضلاب اواپراتور ماشین مسدود شده، کارش اینه که رطوبت داخل اتاق رو میگیره و انتقال میده زیر ماشین و خارج میکنه، اون شلنگ مسدود شده، اما نمیدونم چطوری درستش کنم و دقیقا کجا قرار گرفته، ماشین من سمنده، الان اینجا دنبال همونم که چطوری درستش کنم، اگه تونستی پیداش کنی بمن خبر بده، ممنون میشم، دوستان اگه کس دیگه هم اطلاع داره لطفا کمک کنه دمتون گرم

    حجت
    29 مرداد 1397

سلام کولر پراید را که می خواهم خاموش کنم با خاموش کردن دکمه ac , کولر قطع نمیشه و فرضا نیم ساعت بعد اگه دمنده را باز کنی باد سرد می یاد و فن دور تند هم یکسره روشن است و از چشمی مربوطه به عبور گاز هم نگاه کردم , گاز در جریان است و صرفا موقعی سیستم کولر قطع میشه که با سوویچ ماشین را خاموش کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید در باره علت خرابی و راه حل اصلاح و اینکه اگه به همین وضعیت از کولر استفاده کنم آیا عواقبی دارد ؟ متشکرم

امیر توفیقی
19 شهریور 1396

سلام سوالم اینه : وقتی کولر خودرو رو روشن میکنم (تندر90اتومات) صدای قیییییژژژژژژ از سیستم شنیده میشه که با گاز دادن و بالارفتن دور موتور این صدا هم زیاد میشه و با کم کردن گاز هم این صدا کم میشه توی نمایندگی به دلیل عدم توانایی تعمیرکاران ، ابتدا کمپرسور رو کلا عوض کردن باز هم صدا وجود داشت ، دفعه بعد سیستم فن رو کامل عوض کردن هنوز هم همونجوریه ، چه باید کرد؟

فرزاد ط
11 شهریور 1396

    سلام این صدای قیییژژژژژژ که فرمودید فکر میکنم از شل بودن تسمه دینام باشه یه چک کنید بد نیست

    م ن
    29 مرداد 1397

      کودن ماشینای جدید تسمه سفت کن دارن و نیازی به سفت کردن یا کار دیگه ی نیست

      راننده
      9 مهر 1399

    از شیر انبساط هست

    فرهاد
    27 تیر 1398

سلام وقت بخیر.
بنده کولر اتومبیلم خنک نمیکرد که بردم برای تعمیر و عیب یابی دستگاه وصل کردن و گفتن فشار در هر دو طرف بالاست و با روشن کردن کولر و گذاشتن کمپرسور در مدار باز هم هیچ تغییری حاصل نمیشه و علت این مشکل رو خرابی کمپرسور تشخیص دادن ناچارا یک کمپرسور آکبند و فابریک خریدم و بعد از نصب و تست نشتی دوباره دستگاه وصل کردن و باز هم مشکل پابرجا بود و تعمیر کار مصر بود که کمپرسور خرابه میخواستم راهنمایی کنید که آیا امکان داره قطعه ی دیگری هم باعث وقوع همچین حالتی بشه . ممنون میشم جواب سوالم رو بفرمایید .خدانگهدار

امین حسینی
26 مرداد 1396

    اگر کمپرسور خراب باشد گیج ابی از عدد نرمال 25 تا 30 به سمت عدد بالا تر میره. دوما اگر شیر قرمز هم بالا باشد نشانه وجوو هوا درمدار یا گرفتگی شیر اکسپنشن هست.

    امیر عرفانی
    10 شهریور 1398

با درود
ممنون از مظالب آموزندتون
بنده پارس TU5 دارم و مدتی هست که کولر در حین حرکت و یا در جا کار کردن(همراه با دل زدن شدید) باد گرم میده و کمپرسور از کار میوفته و تا گاز ندم و دور موتور بالا نیاد کار نمیکنه و مورد بعدی اینکه وقتی کولر میگیرم بعد از گاز دادن در حالت درجا و دور بالا یهو ماشین خاموش میشه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
با سپاس

فرامرز
22 مرداد 1396

ضمن عرض سلام و خسته نباشید.
بعد از خاموش کردن ماشین از زیر ماشین آب چکه چکه میریزه و سرازیر میشه آیا طبیعیه؟
دوم اینکه پرتاب باد از دریچه ها ضعیفه آیا علت خاصی داره؟

مهدی سلیمی
17 مرداد 1396

    سلام
    باید برسی کنید که این اب از کدام قسمت سرازیر میشود و پرتاب کم باد هم به فن مربوط است که باید برسی و از سالم بودن آن مطمن شوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 مرداد 1396

    مشکلی نداره
    چون لوله برگشت گاز برفک میزنه بعد گرم شدن لوله برفک ها آب میشن

    کارشناس برودت
    5 مرداد 1398

سلام ممنون بابت مطلب کاملتون، کولر ماشین من از مقدار برودتش کم شده مخصوصا وقتی ماشین متوقف هست سرمای تولید شده خیلی کم میشه، کندانسور را شستشو دادم ولی چندان تاثیر نداشت، لازم به ذکر است 9 سال از عمر ماشین من میگذرد و تا بحال کولر آن سرویس نشده، امکان داره گاز کولر کم شده باشه؟

مهدی جباريان
4 مرداد 1396

    سلام
    بله امکان کم شدن گاز کولر ماشین شما وجود دارد که که باید برسی و اگر نیاز به شارژ هست شارژ گاز شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 مرداد 1396

بسیار خوب
Or very nice

Hamed nazari
2 مرداد 1396

عالی بود
ممنون

مصطفي
1 مرداد 1396

سلام. من پارس سال دارم. مشکل اینه که وقتی کولر میزنم به مدت 5 ثانیه کولر وارد سرویس میشه و بعد از 5 ثانیه قطع میشه و این روند برای تقریبا 10 بار تکرار میشه تا کمپرسور روشن بمونه و از اون به بعد کولر نرمال کار میکنه. لطفا راهنمایی کنید.

مهدی مکتبی
30 تیر 1396

با سلام و احترام
اینجانب دانشجو هستم و برای کار تحقیق خود به گاز کولر خودرو به اندازه ی یک کپسول یک لیتری نیازمندم.
برایتان امکان دارد راهنمایی فرمایید که از کجا و با چه هزینه ای میتوانم تهیه کنم.
سپاسگزاروقدردانم

زهره امیدی
25 تیر 1396

    سلام
    از تمامی فروشگاه های لوازم یدکی تهویه مطبوع امکان خریداری دارید که قوطی های 600 گرمی و 1 کیلویی هم وجود دارد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    31 تیر 1396

سلام .من کولر میگیرم دورتند فن ماشینم .هی قطع وصل میشه هرده ثانیه میگیره ول میکنه.ممنونم

رضا خرسندی
25 تیر 1396

با سلام وتشکر از توضیحات کامل شما
بنده یک خودرو جک اس 5 اتومات دارم که گاهی اوقات وقتی که کولر میگیرم یک دفعه باد کولر داغ داغ میشه مثل اینکه بخاری روشن کردیم و یکبار که کولر رو روشن و خاموش بشه دوباره بادش سرد میشه
متاسفانه نمایندگی هم دقیقا علتش رو متوجه نمیشه ویکبار پنل کولر روعوض کردن یعنی همون قسمتی که دکمه های کولر روی ان هست و یکبار هم موتور تعویض حالت دریچه ها رو عوض کردن ولی ایراد برطرف نشد
لطفا شما من رو راهنمایی بفرمایید ممنون از لطف شما

فرهاد سعدیان
15 تیر 1396

سلام من خودروپرایدهشتاددارم که وقتی توی ترافیکم کولراصن خنکی نداره ولی وقتی ماشبن تپی سرعت معمولی چهاریاپنج تقریبابادش مطبوع میشه ولی کلی ازکلرماشین راضی نیستم ایاراهی داره که بتونم ازکلراستفاده مطلوب کنم

azoor
14 تیر 1396

سلام خسته نباشید
زمانی که کولر روشن میکنم گاز کولر یا فشار میزنه بیرون از سمت فن ها
فن ها رو چک کردم سالم بودن علت چی میتونه باشه ؟؟

رضا شفیعی
12 تیر 1396

سلام
مطالب شما در عین سادگی و و روان بودن ارزنده است
سوالی که پیش میاید کیفیت گازهای 134 موجود میباشد
چه برند از گازها را پیشنهاد میکنید برای کولر خودرو سواری؟
متشکرم

رضا آزموده
9 تیر 1396

    سلام
    خواهنش میکنم
    دوست گرامی امکان نظر دهی دریاره یک برند گاز در بازار وجود ندارد برند های متفاوتی هستند که در بازار وجود دارد ولی در حالت کلی فرق بسیار زیادی از لحاظ کیفییت وجود ندارد و همگی تقریبا در یک سطح هستند

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 تیر 1396

ممنون که جوابموندادین
ولی الان کمپرسور وکندانسور ولوله هارو تعویض کردن وبقیه ماجرا ولی حالا کولر روشن میشه خنک میکنه ولی ناگهان کمپرسور قطع میکنه.نمایندگی میگه باید اواپراتور هم تعویض بشه شاید گرفتگی داره ودرخواست زدن تروخدا شماهم نظر کارشناسیتونو بدین.ماشین جک جی5 دنده صفر که دوبار کمپرسورش تعویض شده واینبار کمپرسور ولوله ها وکندانسور ولی بازهم کمپرسور قطع میکنه.نظر شماهم اواپراتوره؟

غلامرضا
31 خرداد 1396

    سلام عاقلانه اینست بگذارید انرا هم عوض کنند

    شهرام حسن پور
    5 تیر 1398

سلام خودرو اردی 1600 دارم گاز کولرش رو امسال پرکردم ولی هنوز باد گرم میده و خنک نمیکنه چکارش کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سامان
31 خرداد 1396

با سلام خدمت کارشناس عزیز ماشینم پژو پارس tu5 مدل 95 است که تصادف کرده و از جلو خورده الان که تعمیر کردم کولر رو وقتی که روشن میکنم حدود 10 بار کل اتاق ماشین میلرزه و صدایی لرزش ماشین رو کامل میشه حس کرد میخواستم ببینم مربوط به کومپرسور ماشین میشه یا چیز دیگری مشکل داره خواهش میکنم جواب بدید
با تشکر

اسماعیل
27 خرداد 1396

    سلام
    برادر من یجا قطعی داری همه سوکت ها رو چک کن و دسته سیم رو

    فرهاد
    27 تیر 1398

    پروانه فن ماشینتون بالانس نیس تعویض کنید

    مصطفى قدرتى
    25 شهریور 1400

سلام.لطفاراهنمایی کنین.چن روزپیش توراه سفر بعداز3ساعت رانندگی ایستادم برای نیم ساعت بعدکه دوباره ماشینو استارت کردم وکولرو زدم حرکت کردم دیدم بادش گرمه.ایستادم کاپوتو باز کردم دیدم کمپرسور عمل نمیکنه البته بگم ماشین جک جی5 صفره که کمپرسورش به صداافتاد وتونمایندگی تعویص شده.خلاصه رفتم سراغ رله جت فن.ناگهان جت فن روشن شد و کمپرسور هم درگیر شدمقداری تلق تلق کردوصدای تلق تلق با مقداری گاز دادن قطع شد. ولی بادش گرم بود دورموترو اوردم رو3000 که ناگهان سوپات تخلیه کمپرسور مقداری از گاز کولرو تخلیه کرد.هیچی حرکت کردیم یه100کیلومتری تاشیراز بود.دوباره تو راه کولرو زدم دیدم داره خنک میکنه کم.تا رسیدیم شیراز تو ترافیک بادش گرم شد.خلاصه کلام اینکه.برگشتیم اصفهان ونمایندگی به اینصورت عمل کردیم.ابتدا گازوتخلیه کرد که کامل تخلیه نشد بهد کمپرسوروعوض کردن.خواستن بادستگاه تست کنن تا دوباره گاز بزنن مسیر مسدود بود.با درخواست من با فشار باد یکی یکی ابتدا لوله هارو باز کردن وتست کردن بهد اپراتورو با فشارباد تست کردن که روغنه زیادی از سوراخ دیگش بیرون زد که اونم باز بود بعد سراغ کندانسور رفتن وانم با فشار باد تست کردن که باد رد میشد ولی براده زیادی به بیرون پرتاب میشد.بعد که کلشو دوباره بستن ودستگاهو نصب کردن دوباره دستگاه ارور داد ومسیرو مسدود نشون داد.الانم اونا میگن کندانسور مسدوده ولی باباد باز بود.الان تقاضای قطعه کردن.تو روخدا راهنمایی کنین علت چیه
ببخشید طولانی شد.باتشکر

غلامرضا
23 خرداد 1396

سلام
ممنون از مطالب اموزنده
چرا باد کولر از همه طرف خارج میشه
از دریچه های بالا, پایین,وسط
چه کار باید کنم

خسروشاهی
22 خرداد 1396

    سلام
    منظور شما از همه طرف چیه کمی واضح تر توضیح بفرمایید لطفا

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 خرداد 1396

لطفا شماتیک نحوه عملکردتاثیر شیر Ecvبر صفحه مورب در کمپرسور کولر یا سو اش پلیت را بگویید

ابراهیم احمدی
12 خرداد 1396

نحوه عملکرد کمپ
ر سور کولر منظور صفحه مورب یا سو اش پلیت لطفا بگویید

ابراهیم احمدی
12 خرداد 1396

نحوه عملکرد کمر سور کولر منظور صفحه مورب یا سو اش پلیت لطفا بگویید

ابراهیم احمدی
12 خرداد 1396

باسلام خودروبنده سمند می باشد زمانی که کولر را روشن می کنم دور تند فن راه نمی افتد ولی دور کند ره می افتد وبعداز اینکه دما بالا آمد دور تند شروع به کار می کند وزمانی که آمپر آب پایین می آید دوباره دور تند از کار افتاده ودور کند کار می کند ممنون میشم راهنمایی کنید تا عیبش رابدانم باتشکر از سایت خوبتان

حمیدرضا چاقروند
8 خرداد 1396

    سلام
    گذراندن هوا با دور تند از روی کویل ها باعث خواهد شد که شما سرمای کمتری را احساس کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

      باعرض سلام اگر پاسخ بنده راداده اید منظورتان را متوجه نشدم همانطور که عرض کردم دورتند فن خنک کننده رادیاتور درابتدا کار نمی کند وبعدا به کار می افتد وبا پایین آمدن دما دوباره دورکند فعال میشود

      حمیدرضا چاقروند
      9 خرداد 1396

سلام من تازه کولر ماشین را گاز کردم حتی شلنگ برگشتی را هم عوض کردم ولی بعد از مدتی که کار میکند شروع میکند کمی هوای گرم بدهد مخصوصا بیرون از شهر علت اینکه بعضی مواقع هوای گرم میزند چیست

مهدی رجبی
8 خرداد 1396

    با سلام. ماشین من mvm 315 مدل 95 است. 7 ماه قبل کمپرسور کولر رو عوض کردم. الان جدیدنوقتی میوفته رو کولر، یه صدای زوزه مانندی میده ولی سرمای عالی داره و off و on بع صورت عادی صورت مییره.دلیل صدا چی است؟

    Farzad
    27 مهر 1398

با سلام و تشکراز مطالب اموزنده جنابعالی ماشین نیسان کولرش چند دقیقه کارمیکنه با سرمای مناسب و فشار گاز60 بعداز ان ب یکباره فشار میرسه به 20 سرماهم نداره لطفا بنده رو راهنمایی کنین

سید محمود حاتمی
7 خرداد 1396

سلام و عر ض ادب من یک ماشین رنو مدل داستر دارم که کمپرسور اون دایم ان و اف میشه.البته سیستم داستر همین جوری طراحی شده.و یک سنسور دما در ماشین روی ترموستات تعبیه شده.ان و اف شدن کمپرسور باعث میشه که کولر ماشین خنک کنددگی مطلوبی نداشته باشه.بنظرتون راه حلی براش وجود داره که ماشین خوب خنک بشه .البته بعضی از دوستان گاز زدن به ماشین که تاثیر چندانی نداشته .یکی از دوستان روی سنسور رو عایق کرده که کمپرسور یک سره کار میکنه و میگه کولر ماشین خیلی خنک شده. ایا این مسله برای کمپرسور ضرر داره؟راهی نیست که تو حالت عادی ماشین خنک شه ؟ممنون از راهنماییتون

فریبرز خشوعی
7 خرداد 1396

با سلام و تشکر
کولر ماشین پراید کار نمی کرد به سرویس کننده مراجعه ،نشتی گرفته شد و گاز زده شد ولی سرما خروجی مناسب نبود و کمپسور دارای صدای بلندی بود ولی سرویس کننده انرا عادی فرض نمود بعد از مدتی کوتاه سر و صدا زیاد و چک ماشین روشن شد دوبار به تعمیرکار فوق مراجعه و گفت به تعمیر کار کمپسور مراجعه کن.بعد از روشن شدن مجدد از کمپسور دود بلند شد حالا نظرتون چیه این کمپسور ارزش تعمیر داره یا اصلا تعمیر میشه؟ یا دنبال خرید گمپسور نو باید باشم.لطفا راهنمایی فرمایید؟

ابراهیمی
6 خرداد 1396

سلام کسی نیس جواب منو بده اخه جالبه دوروز قبل از طرح سوال من کارشناسا پاسخ دادن نزدیک ده روزه سوال کردم
راستی باری ک کمپرسور ضعیف شده ک دور درجا رویر۶۰ میمونه ک سالمش میگن باید ۳۰ باشه با کمپرسور سالم یک نیرو از موتور میگیره یا کمتر نیرو برای چرخش میخواد

مهدی حسن زاده
6 خرداد 1396

    سلام
    باور کنید من از سوال شما چیزی متوجه نشدم لطفا تکرار کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 خرداد 1396

بسیار خوب

محمد محمدی
4 خرداد 1396

عالی

سید جواد صالحی پور
1 خرداد 1396

با سلام و احترام مطلب من طولانی هستش ولی خواهش میکنم بخونین چون کلا من هرچی ماشین میگیرم دردای عجیب عریبی دارن و واقعا نیاز ب راهنمایی دارم ممنون
ماشین من پراید هستش و بجز کمپرسور تمامی قطعات اون رو تعمیرکار تعویض کرد از کندانسور شروع کرد و از اواپراتور تشریف اوردن بیرون
با تمام تعویض این قطعات حتی دو شیلنگ اصلی ایشون ۲۵۰ تا باد میزدن و بعد از یکساعت میومد روی ۲۰۰ اما هرچه کف صابون زدن پیدا نکردن تقریبا کلافه شدن ایشون
بعد اومد پیچ درایر رو باز کرد و دوباره بست بقول خورس چک کرد ببینه درایرو برعکس نبسته بعد گفت درسته بعد ب من گفت فشار سیستم بیشتر از ۱۵۰ تا نیست شاید خیلی ریزه ۲۰۰ تا میزنم اگه کم نکرد شارژ میکنم
۲۰۰ تا باد زد بعد شیلنگ کمپرسور خودشو قطع کرد و بعد از یکساعت جازد تا چک کنه من اومدم شیر قبل از درجه رو باز کنم دستمو گرفت و گفت این باید بسته بمونه!!مطمئن نیستم ولی تو تستای قبلش بازس میکرد . همون روی ۲۰۰ موندخلاصه ۲۵۰ تا زد با این شرایط تکون نخورده بود و شارژ کرد ماشین سه چهار وز حتی درجا خوب سرد میکرد و تو همون دقیقه اول ترموستات میکرد ب مرور تقریبا بعد از ده روز متوجه شدم ماشین درجا جالب نیست باهاش تماس گرفتم گفت ب ماشین فشار اوردی کمپرسور سوپاپ کرده واسه اینکه بهش فشار نیاد ی خورده گازتو خالی کرده!!!حس میکنم با وجود۵۰۰هزار تومن خرج حس میکنم منو پیچونده
عاجزانه خواهش میکنم کمکم کنین البته پیش یک تعمیرکار ارمنی ک کارش فقط کولر ماشین بود و مشخص بود بارشه داستانو تعریف کردم گفت باتریسازه باید اون شیرو باز میکرده و دغل کرده و تو روزای اول بهار اینکارو کردی کولرت از همین اول همین بوده ولی الان ک گرمه کولر نداری چون کمپرسورو دستگاه زد فشارش روی دورموتور درجا روی ۶۰ بود که گفت پایینه و وقتی گاز میداد میرفت بالا و گازو ول میکرد برمیگشت روی ۶۰ و میگفت نباید ب این سرعت عقربه برگرده و گفتن کمپرسورتون ایراد داره و باید تعویض شه
بعد که دید لب و لوچم اویزون شد گفت باید گازتو خالی کنم و وکیوم کنم روعن مرعوب میریزم گاز با برند معتبر شارژ میکنم این تابستونو رد میکنی البته وقتی کمپرسورو تست کرد سری نمیدونم هوا بود چی بود شیرو باز کرد با کمپرسور روشن و فس فس از شیلنگ هوا بود خالی کرد بادهمین کار ی خورده کولرم بهتر شد ولی مثل رور اول ک شارژ کردم نشد البته احتمال نشتی از کاسه نمد کمپرسور رو هم دادن
ممنون میشم نطر خودتونو بدین و هزینه تعمیر کولر من بدون‌تعویض کمپرسور و نشتیابی احتمالی ایشون حدود ۲۵۰۰۰۰ تومن گفتن باید در نظر بگیرم

مهدی حسن زاده
1 خرداد 1396

سلام آیا پوشاندن لوله سرد کولر ماشین و عایق کردن آن فایده ای برای بالا بردن قدرت سرمایش دارد؟ اگر که دارد با چه چیزی باید این پوشش را ایجاد کرد؟

امین
28 اردیبهشت 1396

    سلام
    بله این کار برای بالا رفتن راندمان کولر گازی شما مفید است ولی باید دقت داشته باشید که اینکار به دلیل گرم شدن موتور اتومبیل کار خطرناکی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 اردیبهشت 1396

سلام
ماشین سمند مدل 84 دارم. کولر ک روشن میکنم، مثلا یک ساعت در روز، بعد از دو سه روز یک لایه روغنی روی شیشه جلو پیدا میشه. چرب هست. اونجوری ک من خوندم، خرابی در قسمت اواپراتور هست. هر دو یا سه سال کولر رو گاز میزنم.

مثلا آخرین باری ک گاز زدم سال 92بود.پنج شش ماه در سال هم روزی یک ساعت روشنه. اما هنوز سرد میکنه و گاز کم نمیکنه. از همون موقع خرید ماشین این اشکال رو داشت. وقتی کولر خاموشه، اثری از اون لایه چربی نیست. بخاری رو هم هر سال همین موقع از مدار خارج میکنم (لوله هاش رو درمیارم و بهم وصل میکنم)

تعمیرکار بردم. از هر ده نفر یک نفر میگه اشکال از اواپراتور هست و باید بری نو بخری برات عوض کنیم. حدود هشتصد هزار تومن گفتن هزینه داره. البته دو سال پیش گفتن 500 تومن.

خب این هزینه برام زیاده. سوال من این هست ک آیا این نشتی ک باعث چرب شدن و بخارآلود شدن شیشه جلو، برای سلامتی ضرر نداره؟ سمی نیست؟ این چرب شدن زیاد برام مهم نیست. فقط سمی نباشه هوای داخل برای تنفس.

سیامک
24 اردیبهشت 1396

    سلام سیامک، اگه رو داشبوردی داری داخل اتاق ماشین که در معرض تابش نور خورشید هستش ممکنه از اون باشه و اصلا ربطی به کولر نداشته باشه، من رو داشبوردی دارم و روی شیشه جلو یه لایه چرب میگیره از داخل اتاق،وقتی که رو داشبوردی رو برمیدارم هیچ چربی مشاهده نمیشه

    حجت
    29 مرداد 1397

    با سلام
    این چربی ناشی از نشت گاز و روغن هست و بسیار سمی و سرطان زاست. گاز های فریون به شدت سرطان زا هستن.

    کارشناس برودت
    5 مرداد 1398

سلام ببخشید منم مشکل یکی از دوستان رو دارم کمپرسور کولر پراید پاناسونیک خطیه پستوناش عملا سالمه ولی وقتی گیژ رو وصل میکنی فشار عقربه ثابته تغییر نمیکنه علتش از چی میتونه باشه.

مجتبی پورحسینی
18 اردیبهشت 1396

    اقا مجتبی مشکلتو حل کردی اگه حل شد به منم خبر بده منم درست کنم بخدا حالم گرفتست

    یاسر
    11 تیر 1401

سلام ماشین من پراید صبا هستش اولش که ماشین سرده کولرو روشن میکنم خوب سرد میکنه اما بعد از حدود ٧ تا ١٠ دقیقه دیگ سرد تمیکنه و باد معمولی ازش میاد علتش چیه؟گازش کمه؟یا چیز دیگ ی است؟

پيمان
15 اردیبهشت 1396

    سلام
    امکان خرابی در ترموستات یا کم بودن گاز کولر گازی وجود دارد که باید برسی و تعمیر شود البته این دلایل مهم ترین دلایل است امکان وجود مشکلات دیگری هم هست که باید به صورت حضوری برسی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    16 اردیبهشت 1396

با سلام خسته نباشین.
ماشین بنده پراید صبا هیتش اصلا سرمادهی نداره گازشو چک کردم اصلا گاز نداره.
و زیر کمپرسور دو تا سوراخ خیلی کوچک نزدیک بهم وجود داره که از اونجا نشتی داره ایا این قایل حله یا باید کمپرسور عوص بشه.
لطفا راهنمایی کنید.

عدالت شکوری
14 اردیبهشت 1396

    سلام
    با توجه به این مشکل شما حتما باید به صورت حضوری به یک تعمیرکار متخصص اتومبیل مراجعه و نظر ایشان را در این باره جویا شوید

    کارشناس 2 : علوی
    14 اردیبهشت 1396

    سلام ماشین من پژو پارس دوگانه است کولر رو که میزنم بعد از دو دقیقه فیوز می سوزه لطفا راهنمایی کنید

    محسن اریا
    11 تیر 1398

      با سلام
      سیستم برقی کولر اتصالی داره

      مهندس برودت و سردسازی
      5 مرداد 1398

با سلام. ماشین تیبا دارم که وقتی کولر آن را روشن میکنم، در حالت حرکت احساس میکنم که کمپرسور زود خاموش و روشن میشود. میگویند باید ترموستات آن را تنظیم کنم اما نمیدانم در کجا قرار گرفته است. لطفا راهنمایی کنید. با سپاس فراوان.

فرزاد
12 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی شاید این خاموش و روشن شدن به دلیل رسیدن دما به دمای تنظیمی شماست حتما برسی کنید که قبل از خنک کردن کامل ماشین کولر گازی قطع میشود ؟

    کارشناس 2 : علوی
    14 اردیبهشت 1396

      شیر انبساط رو عوض کنید

      فردین باطری
      12 مرداد 1399

سلام ،من ماشینم پرایده، کولر که روشن میکنم کمپرسور بعد دو سه ثانیه میره تو سرویس و خنک هم میکنه، بعد پنج شش ثانیه از سرویس خارج میشه دیگه هم تو سرویس نمیاد،بردم پیش تعمیرکار رله عوض کرد درست شد تا چند دقیقه باز از سرویس خارج شد،فشنگیش چک کرد درست بود بعد دوتا سیمهای فشنگی لخت کرد بهم گره زد که باز اومد تو سرویس بعد از نو از سرویس خارج شد که درجه هاشو گذاشت گفت گاز نداره واسه همین کمپرسور نمیاد داخل سرویس اومد گازش کرد درست شد که پیش خودش مرتب کولر میگرفت و قطع و وصل میکرد درست بود همین که اومدم تو خیابون کولر گرفتم دو دقیقه هم جواب نداد از نو قطع شد،رفتم باز پیشش میگه باید دستگاه بزنم شاید مشکل از esu باشه،که دیگه خسته شدم گذاشتم واسه یکروز دیگه،کسی میدونه مشکلش چیه بگه لطفا

مرتضی آ
3 اردیبهشت 1396

    مطمینا گاز داغ وارد شیر انبساط میشه برای تست شلنگ آب رو روی کندانسور بگیرید فشار میاد پایین و سرمایش خیلی زیاد میشه طوری که یخ میزنه فاصله بین رادیات و کندانسور رو چک کنید اگر نه شستشو نیاز داره من معمولا کندانسور رو عوض میکنم به غیر از اینا اگر فن کندانسور روشن نشه همین اطفاق میافته یه مطلب با اجازه به ازای ۶۰۰ گرم ۱۳۴ ۲۰۰ گرم کم کنید و ۳۰ تا ۴۰ گرم ۴۱۰ اضافه کنید ماشین من الان کاملا ۴۱۰ ۲۰۰ گرم گاز خنکیش فوقو العاده است البته که نقطه جوش ۴۱۰ بالا تره ولی ۱ ساله اینجوری استفاده کردم طوری نشده

    محمد تاپاک
    19 مهر 1396

    اسم و مدل ماشین نگفدین تو خونواده پژو جز 206 و ااونایی ک تیوفایون
    مشکل از کمبود یا ازدیاد گاز هستش
    پرایدم همینطور…
    ولی قطعی این نیست
    از ایسیو هم میشع ولی ب احتمال کم.
    ک اکثرا تو 206 شایع هست

    ارمین
    29 اردیبهشت 1398

ببخشید مسیر گاز را پس از خروج از کمپرسور تا ورود دوباره آن به کمپرسور در مسیر واقعی گاز توضیح دهید لطفا

mohammad
19 فروردین 1396

    سلام
    منظور شما از در مسیر واقعی چیه ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 فروردین 1396

سلام دوستان نشتی راچگونه بایدگرفت برای کولر گازی ماشین

احسان
15 فروردین 1396

    سلام
    یاید قبل از هر کاری نشتی را پیدا کنید و بسته به نوع نشتی راه های مختلفی را برای حل کردن این مشکل انتخاب کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    16 فروردین 1396

سلام من دکمه ac رو میزنم کولر کار نمیکنه یعنی کمپرسور شروع ب کار نمیکنه خودم با یه سیم از سوکت ورودیه برق کمپرسور گرفتم وصل کردم به مثبت باتری که چک کنم کمپرسور سالمه یا نه که خداروشکر سالم بود و کار کرد فیوز مربوط به کولرم چک کردم سالم بود حالا نمیفهمم مشکل از کجاست دکمه ac چراغش کار میکنه و سالمه به نظر شما کجا خرابه چطور میشه درستش کرد که نبرم باتریساز در ضمن ماشین پرایده..ممنون میشم جواب بدین

محمد مفخم
9 فروردین 1396

    سلام
    با توجه به کارهایی که انجام شده امکان خرابی کلید یا سیم کشی وجود دارد که باید به صورت دقیق برسی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 فروردین 1396

    با سلام
    توی مسیر لوله رفت گاز یه پرشر برقی هست احتمالا اون خرابه

    دهقانی فارسانی
    5 مرداد 1398

با سلام
دوستان من سمند تازه تحویل گرفتم وقتی کولر روشن میکنم و وقتی دور موتور پایین هسته به طور نامنظم یه صدایی شبیه زوزه از داخل داشبورد به گوش مدرسه و بعد از چند ثانیه قطع میشه ممنون میشم بابت اینکه مشکل از کجاست بهم بگید
با تشکر

رمضانی
6 فروردین 1396

    سلام
    احتمال خرابی درکمپرسور کولر گازی هست ولی تا زمانی که دستگاه در گارانتی شرکت است حتما با نمایندگی تعمیرات شرکت تماس بگیرید

    meAfshin76
    7 فروردین 1396

      ۲۰ دقیقه کولر هیوندا ازرا کار میکنه بعدش باد داغ میزنه

      مهدی حیدری
      10 تیر 1400

    صدای جریان گازه مشکل نداره

    حامد
    25 خرداد 1397

    صدای فن رادیات ماشینه.طبیعیه.

    عادی
    16 تیر 1398

    سلام گاز کولرشما زیاده بدید یه مقدار کمش کنن درست میشه

    بهرام
    20 تیر 1398

      سلام عالی بود استفاده کردم ممنون

      طوسی
      4 آبان 1398

    فن داخلیه، بلبرینگ یا بوشش مشکل داره، جیغ میکشه. اگه بهش رسیذگی نکنی موتور فن میسوزه

    سیروس الهی
    12 خرداد 1401

سلام ایا میشه سیستم کولر پراید رو روی تاج وانت نصب کرد و برای ب حرکت در اوردن کمپرسور از یک دینام برقی استفاده کنیم ممنون

محمد رضا
20 اسفند 1395

    سلام
    این کار اگر هم عملی باشد کاره مقرون به صرفه ای نیست

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 اسفند 1395

    باسلام
    کولر تازه سرویس شده وخنک میکنه فقط آمپر اآب بالا میره وفن دو رتند نمیزنه
    درصورتیکه باید بعضی وقتها فن تند کارکنه د رسته؟

    رامین نوری
    19 اردیبهشت 1399

      رله فن دور تند خراب شده ، یکی از اون سه تا رله

      میثم
      27 خرداد 1399

یا بجای کمپرسور چیز دیگری هست که همان کار را انجام دهد؟

تشکر فراوان

محمد مهدی
17 اسفند 1395

    سلام بابت سایت خوبتون ماشین پراید ۸۸ دارم وتازه خریداری کردم با گرم شدن هوا بردم پیش باطری ساز بد از نشت یابی گاز کولر رو پر کرد بد از ده دقیقه ماشین و خاموش کردم و فرداش کولر گرفتم گازش خالی شده بود دوباره همون مراحل اولیه رو طی کردیم و گاز پر کردیم قبل از کولر گرفتن رادیاتور رو هم سرویس کردیم که ماشین درجه حرارتش بالا نره بد از کولر گرفتن حدود ۱۵ دقیقه گاز و روغن با فشار خالی شد ممنون میشم راهنمایی کنین که چیکار کنم ؟

    علی محمد شریفی
    12 خرداد 1399

سلام آیا با سیستم یخچال فریزر میتوان کولر گازی برای وانت پیکان ساخت؟
ممنون لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

محمد مهدی قربانی
17 اسفند 1395

    سلام
    این کار امکان پذیر است ولی نیازمند برسی و تحقیقات علمی زیادی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 اسفند 1395

      سلام
      ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵
      کولر ماشین من داخل شهر باد گرم و سرد میشه زمانی که کلاچ می‌گیرد ‌دور موتور میاد پایین اف میکنه وقتی حرکت می‌کنم باز سرد میشه

      امین ن
      25 خرداد 1398

      گاز کولرتون کم شده بازم شارژ کنید گازتون رو

      بهادرررر
      3 مرداد 1398

سلام
ممنون بابت سایت خوبتون. کمپرسور کولر ماشین من ن مکش داره ن فشار میسازه فشار هر دو طرف ثابته . (ماشینم دوو).در صورتی که کلاچ سالمه و کمپرسور هم تو مدار میاد میخواستم بدونم مشکل از خود کمپرسوره؟ یا از سوپاپ کمپرسور؟یا از جای دیگه؟لطفا راهنماییم کنید

صادق
11 دی 1395

    سلام
    خواهش میکنم
    دوست عزیز این که میفرمایید کمپرسور کولر گازی ماشین شما مکش دارد دقیقا منظور شما چیه ؟ با چه ابزار و چه نوع تست کردنی به این نتیجه رسیدید که کمپرسور مکش دارد و سالم است

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 دی 1395

      ن کمپرسور مکش ندارد و فشار هم نمیسازد.وقتی گیج رو روی لوله فشار قوی و لوله فشار ضعیف نصب میکنم فشار هر دو طرف ثابته در صورتی ک کمپرسور داره کار میکنه.

      صادق
      12 دی 1395

      با سلام دوست عزیز
      کمپرسور کولر شما مشکل مکانیکی داره به احتمال قوی رینگ و پیستون ها مشکل پیدا کردن و قابل تعمیر است

      دهقانی فارسانی
      5 مرداد 1398

      باسلام سوارماشین بنده بعدازروشن حدود۵دقیقه بادگرم میده درضمن ماشین پارسtu5می باشد.ممنون اگه راهنمایی کنید

      عسگر حیدری
      29 خرداد 1398

      سلام ماشین من دوو ست
      کمپرسور من کار میکنه ولی مکش و دهش نداره یعنی گاز به حرکت در نمیاد میشه راهنمایی کنی

      رضا
      28 تیر 1398

      باسلام وخسته نباشید.ماشین من تیبا دوگانه هستش هرده ثاینه اف وان میکنه خنک کننده خوبه همچیش خوبه فقط اف وان زیادمیکنه رومخه.موقع اف رو سرعت حرکت ماشین هم تاثیرداره ترموستات کولرهم عوض کردم فایده نداشت

      حمیدجماشی
      23 تیر 1399

    ایراد کمپرسور شما از کچل شدن پستان کمپرسور یا گشاد شدن سیلندر هست در این مواقع بهتر است که کمپرسور رو عوض کنید
    .اما بعضی کپرسور ها که پراسدی مانند هست به علت گیر کردن سوپاپ کمپرسور هست

    amir ghoddosi
    29 دی 1396

سلام
کمپرسور کولر ماشین من که تازه خریدم کمی نشتی روغن داره . میخواستم بدونم اولا این مسآله چقدر حساسه ؟ و ثانیا قابل تعمیره یا حتما باید عوض بشه؟

با سپاس از شما

علي كيا
8 آبان 1395

    سلام
    اولا نشتی در هر قسمت از سیکل سرمایش کولر گازی چه ماشین و چه خانگی کاملا مشکل ساز بوده و عملا بعد از مدتی کولر گازی شما هیچ باردهی نحواهد داشت ولی اینکه چه کسی تشخیص داده است که کمپرسور کولر گازی ماشین شما نشتی دارد باید برسی شود و درباره اینکه قابل تعمیر است یا خیر باید عرض کنم که باید با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید و از نزدیک کولر گازی خودرو را چک کند تا متوجه عیب و نحوه برطرف کردن آن شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 آبان 1395

      با سلام کولر ماشین اتوماتیک هستش
      یعنی ۱۰۰ کیلومتر سرعت دارم کولر خودش آف میکنه و روشن میشه اشکال ندار؟

      عبید
      2 تیر 1399

    قابل تعمیر است و نیازی به تعویض نیست

    دهقانی فارسانی
    5 مرداد 1398

      سوکت سرراه جریان برق درخت سیم کشی اگه قطع ویکسره وصل کنیم آیا تاثیری در عملکرد کولر دارد چون بدلیل حرارت رادیاتور سوکت بالای رادیاتور اتصال داشت وکولر قطع ووصل میشد بنابر این یکسره کردم!مرسی

      مهدی افراز
      15 مرداد 1399

سلام
آقا جون ببخشید پوستم کنده شد اینقد پول دادم واسه تعمیر کولر علتش اینه که
کولر روشن میشه بعد چند دقیقه سیمها به حدی داغ میشه که روکشش آب میشه بعد دیکه خنک نمیکنه
کمپرسور رو عوض کردم ،گاز زدم، آفتامات سر راهش گذاشتن سیم کشی عوض شده، یه کلید بجا دکمه acگذاشتن و …
همون درد رو داره پدرم درومد

علیرضا
29 شهریور 1395

    سلام
    یکی از اصلی ترین کارهای یک تعمیرکار و یک پزشک معایته دقیق سیستم یا مریض و عیب یابی و پیدا کردن مشکل است وگرنه تعویض کمرسور کاره پیچیده ای نیست با توجه به عدم اطلاع کافی از وضعیت سیستم شما به شما توصیه میکنم حتما با یک تعمیرکار کولر گازی متعهد و متخصص مشورت کنید و از پرداخت هرینه اضافی خودداری کیند

    کارشناس 1: پیرنیا
    29 شهریور 1395

      سلام
      کولر ۴۰۵ کاربراتی قدیمی پس از چند دقیقه کار کردن مناسب و زمانی که دمای اتاق به سطح مناسبی میرسه قطع میشه و بعد از ی زمان کوتاهی که دوباره میخواد بیاد توی سرویس فن و کمپرسور بصورت مکرر قطع و وصل میشه. مشکل از کجاست؟ پیش باطری ساز باید برم یا تعمیرات کولر.
      ممنون میشم دوستان جواب بدن

      ا. ایمانی
      22 اردیبهشت 1398

      با سلام
      محل قرارگرفتن ترموستات کولر در خودرو وانت مزدا کجاست

      علی محبوبی
      25 خرداد 1399

      سلام،ماشین من سورن هست سیستم مولتی پلکس،سه ساله خریدم ازکولر نمیتونم استفاده کنم،بردم گاز کولر رو شارژ کنم گفتن دکمه A/Cرو بزنید تا کمپرسور عمل کند گاز رو بکشد،منم زدم کمپرسور عمل نکرد،کلا برق کمپرسور قطع شده،نگا کردیم سیم ها سالمه،با برق مستقیم کمپرسور عمل میکنه،رله ها سالمه،
      حتی سوکت رسیور رو درآوردیم مستقیم کنیم اینم نشد،حالا موندم چیکار کنم،نماینده برم هزینه اش بیشتر میشه،چندتا باطریساز محله مون رفتم سردرنمیارن
      باد زدیم داخل کولر بجای گاز بازم چیزی ندیدیم
      کارشناسان محترم لطفا راهنمایی کنین،خیلی ممنون

      محمدرضا
      25 خرداد 1399

      فیوز 15 امپر در زیر یا پشت رادیو احتمال 100 درضد سوخته

      هامونی
      31 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز، این مشکل که در خانواده پژو شایع می باشد به احتمال زیاد از بوبین کمپرسور کولر می باشد که پس از تعویض قطعه مشکل حل خواهد شد. مجموعاً قطعه و هزینه تعویض در حدود 500 تومان هزینه دارد

      سیدمصطفی محمودی
      6 مرداد 1400

      ماشین من پرایده.کولرش خیلی خوب خنک میکرد
      ولی یکی دوروزه خنکیش کم شده وعلاوه براون ازداخل اتاقک ماشین سمت شاگردصداافتاده
      ایاکسی هست راهنمایی کنه مشکل کجاست

      ناجی
      6 مرداد 1400

      سلام کولرماشینم پرایداست گازگیری کردم ولی لولها برعکس خنک میشن یعنی لوله بزرگ گرم میشود ولوله کوچک سرد بعدش هم بعداز چند دقیقه ازکارمیفتد لطفا مرا راهنمایی کنید

      لفته عسچری
      23 اردیبهشت 1399

      باسلام ماشین 405مدل97 دارم کلر ماشین یه بار که روشن میکنم قشنگ کار میکنه و مشکلی نداره اما خیلی کم اینجور هست و 90درصد مواقع زیر بار نمیره و کلر که روشن میکنم زیر بار نمیره و یک صدای تیک تیک از طرف داشبورد میاد و ماشین نمیره زیر بار لطفا راهنمایی کنید

      علی صابری نیا
      11 مرداد 1399

      احتمال داره سیم نول یا همون بدنه درست وصل و محکم نشده باشه که دراینصورت جریان زیاد کشیده میشه و سیمها داغ و روکشش اب میشه توصیه میکنم به یک متخصص برق خودر نشون بدین اگه کسی متوجه نشد بگین از خود پلاریته منفی باطری خودرو به منفی سیستم کولر ی سیم قوی حداقل سایز۴ سیم بکشه البته روی این سیم برای حفاظت کامل حتما وارنیش بکشه تا تحت هر شرایط به سیم اسیبی نرسه امیدوارم مشکلتون حل بشه

      علی
      12 خرداد 1399

      باسلام
      بندهدپزو ۲۰۶ تیپ ۲ دارم کولر ماشین بیش از آف و اُن میکنه که واقعا آزار دهنده شد و اینکه فن دور تند از همان لحظه وارد مدار نمیشود وقتی که آمپر ماشین از نصف بالاتر رفت روشن شده و دوبار وضعیت آف و اُن ادامه پیدا میکنه که مجبور میشم خاموش کنم کولرو

      عادل کاظمی
      15 خرداد 1399

      سیم اتصال بدنه ی خودرو رو تقویت کنید

      رضا
      28 آذر 1399

      سلام خودروهای بسترن b50fدر زمینه میزان خنکی بسیار ضعیف عمل میکنن و به بزرگترین مشگل برای صاحبانش تبدیل شده.حتی گروه بهمن سال۹۶فراخوان داد واکثر کمپرسورها را تعویض کرد ولی مشگل حل نشد. جالب اینکه اگر تکنسین و خبره باشد و بتواند این مشگل را برطرف کند حداقل پنج هزار خودرو منتظر هستند. و سود فراوانی عایدش خواهد شد.و واقعا تعجب آور هست حتی کسی دلیل این نقص را هم نمی گوید.

      نیستانک
      25 شهریور 1400

    دینام زیاد شارژ,میکنه برادر

    حامد
    25 خرداد 1397

      احتمال گاز کولر هست ک زیاد باشه اگه این عیبو نداشت ترموساتتون خرابه

      فردین
      12 مرداد 1399

    برق کولر شما از دینام وصل شده ولتاژی که دینام تولید میکنه بیشتر از 12ولت هس شما باید برق کولر و مستقیم از باطری بگیرید

    رضا
    16 مرداد 1397

      با سلاممن اردی مدل۸۰دارم میخواهم روش کولر ببندم میشه کولر شرکتی که رو اردیهای ۸۳هستش ببندم

      alimehrban
      6 تیر 1398

      سلام ودرود
      آیا کثیف بودن قطعات داخل اواپراتور باعث میشه که باد کولر زیاد سرد نشه؟ من از دریچه ى اواپراتور داخل آن راکه نگاه کردم لا به لاى کویل ها خیلى جرم گرفته بود یه رادیاتور فلزى مانند که داخل اواپراتور هست خیلى کثیف شده ؟ براى تمیز کردن آن یک راه بفرمایید ممنون از شما

      حسين ابراهيمى
      31 اردیبهشت 1400

    مشکل شما مقاومت کلاچ کولر هست به احتمال زیاد کلاچ کولر شما نیم سوز شده و جریان زیادى میکشد شما مىتوانید سیم پیچ کلاچ کولر را اهم چک کنید و در صورت عدم تطابق مقاومت آن با رنج استاندارد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

    شاهرخ واحدى
    21 اردیبهشت 1398

    سلام ماشین من تیبا مدل۹۳
    در حال برگشت از مشهد بودم که یک دفعه به علت روشن کردن کولر ماشین تسمه پاره کرد و در جا ایستاد به محل تعمیر رفتم گفتند که کمپرسور خراب شده و قابل تعمیر نیست میشه راهنمایی کنید آیا قابل تعمیر است در ضمن مارک پاناسونیک

    سامان چوبدار
    9 تیر 1398

      با سلام. یکی از دلایلی که تسمه پاره کرده اینه که موتور ماشین حرکت عادی خودشو داشته و شما به صورت ناگهانی موتور کولر رو وارد مدار تسمه ها کردید و به تسمه فشار اومد و چون ضربه ناگهانی به کمپرسور کولر وارد شده دست شاطون شکونده و یه دست شاطون میخواد.
      داخل سرعت بالا باید سرعت رو کم کنید و ماشین رو درحالت خلاص قرار بدید و کولر رو روشن کنید.

      دهقانی فارسانی
      5 مرداد 1398

      سلام, کمپرسور معمولا قابل تعمیر نیست.

      کارشناس 4: جعفری
      3 خرداد 1399

      سلام و عرض ادب
      مکان ۱۶۰۰
      چرا یدفعه درهنگام گرفتن کولر از دو دهنه روبرو ،یکیش باد سرد و دیگری باد گرم میاد بیرون؟؟؟؟

      محمد قربانی
      9 خرداد 1399

      سلام دکمه کولر پراید ۱۳۲ رو کند میزارم کار نمیکنه دکمه رو فشار میدم کار میکنه ولی روی دکمه ۲ و ۳ مشکلی ندارد راهنمایی کنید

      رامین عباسی
      12 مرداد 1399

      سلام، گاز کولرتون رو شارژکنید اوکی میشه

      مهدی پیرنیا
      7 تیر 1401

    سلام
    من هم همین مشکل رو داشتم.
    علت آمپر کشیدن سرسیمهاست. مغزی پشت سوییچ و همچنین ادامه اونها که به جعبه فیوزت میرستچن رو چک کن ،اکر کمی سولفاته شده بودن یا تغییر رنگ داده بودند یا کل سیم رو عوض کن و نمره بالاتر ببند،یا سرسیم رو قطع کن و سیم جدید با سوکت(سرسیم)جدید بزن.نکته مهمش اینه که اگر هر اتصالی گذاشتی لحیمش کنی.با چسب و… کار درست نمیشه چون توی برق دی سی نیاز به سطح مقطع بالایی از سیم‌هست و بعد مدتی سیمهای متصل شده سولفاته میشن و ارتباط درست برقرار نمیشه. این کار رو براحتی با اهم متر میتونین بسنجین که ولتاژ ابتدا با انتها یکی هست یا خیر.پس اگر کسی تعمرروبراتون انجام داد حتمن بهترین لحیکماریش کنه.

    ممد دوو سیلو
    22 تیر 1398

      سلام خسته نباشید علت ترکیدن شلنگ کنپرسورکولر ۴۰۵ از چیه هر دفعه گاز میزنم شلنگ درجا با اولین روشن شدن کولر پاره میشه لطفا رهنمای کنید

      محمد کریمی
      15 مرداد 1398

      سلام.دوست عزیز اگه کمپرسور پیستوناش قفل بشه یا همون گیرپاژ کنه معمولا شیلنگ رو می ترکونه

      مهراب محمدزاده
      19 مرداد 1398

      وقتی کولر روشن میکنی باید فن دور تند روشن بشه در غیر این صورت دمای گاز داخل سیستم کولر بالا میره یا شیلنگ میترکه یا از سوپاپ پشت کمپرسور گاز خارج میشه احتمالا کمپرسور سوپاپ نداره که شیلنگ میترکه در کل فن دور تند عمل نکنه این اتفاق رخ میده

      علی قربانی اردستانی
      11 تیر 1400

      ای دمتگرم خیلی حال دادی .
      راهنماییت از یه خرج گنده الکی نجاتم داد.
      عاشقتم برار

      مصطفی اصغری
      10 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
      ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

      علوی
      12 تیر 1400

    سلام دوست عزیز، ایراد ماشین شما از سیستم کولر نیست، فن رادیاتور ماشین شما مشکل داره وقتی کولر مـیگیری معمولا ماشین داݝ میکنه فن روشن میشه ویکسره کار میکنه،حالا چون فن مشکل داره سیم ها رو داغ میکنه و بیشترموقع فیوز هم میسوزه، وقتی کولر خاموشه روشن بودن فن به ۵ دقیقه هم نمیرسه تا بخاد سیمها داغ بشه فن خاموش میشه به همین خاطر وقتی کولر میگیری سیمها داغ میشه فکر میکنی مشکل از کولره

    علی دانا
    5 مرداد 1398

      با سلام وخسته نباشیدخواستم بدونم آیا دیودروکمپرسورکولر پرایدبدون تخلیه گاز تعویض میشودیانه؟ممتونم راهنمایی کنیدبانشکر

      حمیدرضاموسی
      8 خرداد 1399

      سلام
      کولرم خیلی زود سوییچ میکنه و فشار باد و دما رو میاره پایین بعد سریع دوباره برمیگرده به حالت عادی میخواستم بپرسم که این سوییچ کردن (تقه از داشبورد) این قدر زیاد طبیعیه چون به دما به حد مطلوب نمیرسه.
      با تشکر

      دانش
      31 خرداد 1399

      سلام و احترام.
      احسنت که اینقدر تر تمیز توضیح میدید.
      امروز جایی رفتم ماشینو پارک کردم هوا هم گرم بود.برگشتنی روشن کردم چند متر حرکت کردم کولر و زدم چند ثانیه بعد بوی بدی پیچید داخل ماشین سریع کولرو خاموش کردم.الان متوجه شدم که عاملی باعث شده فن نچرخه و فشار گاز بره بالا سوپاپ باز بشه. باید بگردم دنبال علت روشن نشدن موقت فن

      فرزاد
      31 مرداد 1401

    سلام. ماشین من لیفان ایکس 60 وقتی کولر و روشن میکنم حدود 15 دقیقه کار میکنه بعد موتورش خاموش میشه. آیا ممکنه سنسور فشارش خراب باشه یا کلاچ موتورش مشکلی داشته باشه؟ ممنون از شما. ارادتمند ناصر مرادی

    ناصر مرادی
    9 مرداد 1398

    احتمالا مال شیر انبساط یا همون سوزن اکسپیشن باشه ک خراب شده

    امیر محمد سیدی
    27 مرداد 1398

      سلام دوستان عزبز.خستهونباشید من یه پژو ۴۰۵ دارم مدل ۸۴ چندروز پیش دم غروبی خواستم کولر روشن کنم کهوالبته روشنم کردم ولی یکم کلید دور فن همون ۱.۲.۳.۴نوشته اون یکم خرابی داشت که باید فشار میدادم داخل تا روشن بشه ولی منظور که بعد چندبار روشن خاموش شدن کولر روشن شد البته اینابی که میگم همه در حال ایستادن بودنه در حرکت کوبر روشن شد ومنم دتده عقب گرفتم که از کوچه برم بیرون ۲ متر نشده یکدفعه صدای انفجار مثل ترکیدن لاستیک اومد یکدفعه دیدم هوا شده مثل یک مه نازک اومدم بیرون دیدم لاستیکهام سالمه بعد یکدفعه فهمیدم گاز کولره که البته یکم بوی گازم معلوم بود حالا هنوز ندیدم و وقت نکردم ببینم کجاش ترکیده حالا میخواستم سوال کنم به نظر شما شلنگشه کحاشه و دلیل اصلیش چی بوده آیا واسه اون مشکل کلید دور فن که گفتم واسه اون بوده یا نه ممنون میشم بهم جواب بدید.خسته نباشید موفث باشید فعلا خداحافظ منتظر حوابتون هستم

      علی کریمی
      9 شهریور 1398

      سلام.
      غیر از اتصال بدنه شما هم مثل ماشین من عاملی باعث شده فشار گاز کولرت بره بالا. اول اینکه شما چی میگن شیر اطمینان کولرت خرابه که عمل نکرده و شیلنگ مسیر گازت ترکیده.دوم اینکه همونجا فن ماشینو چک میکردی احتمالا خاموش بوده.بگرد دنبال علت خاموش بودن فن

      فرزاد
      31 مرداد 1401

    سیم اتصال بدنت ضعیفه اونو درست کن

    Emnewgh
    4 شهریور 1398

    باسلام ماشین پژو405مدل 97است زمانی کولرراروشن میکنم یک دفعه میرود زیربار قشنگ سرد میکند برای دفعات بعد که کولر روشن میکنم بادگرم میزند ویکی رله زیرداشبوردطرف راننده مشکی رنگ مثلث ساعت شروع به صدا میکندولی زمانی که روشن میشود وسرد میکند این صداراندارد لطفا راهنمایی کنید ممنون

    علی
    11 مرداد 1399

    کمپرسور نو بستی؟

    میلاد
    5 خرداد 1401

      من همین مشکل رو داشتم، فن دور تندت کارنکرده، حالا یا رله فنت سوخته یا هرچی… ولی گاز رو خالی کرده، حتما رله فنت رو چک کن

      محمد
      27 مرداد 1401

    با سلام و خسته نباشید حتما ببرید به یک متخصص نشون بدید
    چون خیلییییی خطرناکه اصلا تا به متخصص نشان ندادی ماشینو روشن نکنید

    حمید سپهر
    28 مرداد 1401

عالی

Seddegh
2 شهریور 1395
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس