ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی + راه حل رفع این مشکل

صدای زیاد ماشین لباسشویی یکی از شایع‌ترین مشکلات این دستگاه است که می‌تواند به دلایل ساده‌ای چون وجود سکه یا شی فلزی در دیگ یا مشکلات جدی چون ایراد پیدا کردن یک یا چند قطعه از این دستگاه باشد. در هر صورت، این مشکل به هر دلیلی که باشد بسیار آزاردهنده است و توصیه می‌شود هر چه زودتر جهت رفع آن اقدام کنید. در این مقاله علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و انواع صداهایی که ممکن است از این دستگاه شنیده شود بیان شده است.

 

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

لازم به ذکر است که دلایل سر و صدای زیاد لباسشویی مختص به برند خاصی نیست و در تمامی برندهای لباسشویی از جمله ال جی، سامسونگ، بوش، دوو، اسنوا و… یکسان است.

انواع صداهای ماشین لباسشویی

ممکن است صداهای گوناگونی از ماشین لباسشویی شنیده شود که هر کدام علت خاصی دارد. در ادامه به بررسی انواع صداهایی که از این دستگاه شنیده می‌شود و علت بروز آنها پرداخته‌ایم.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

1. صدای خرخر کردن ماشین لباسشویی

صدای خرخر کردن ماشین لباسشویی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چیزی راه لوله تخلیه را تا حدودی مسدود کرده است اما نه به‌طور کامل! این گرفتگی را قبل از اینکه تبدیل به یک مشکل دردسرساز شده، باعث ترکیدن لوله شود، برطرف کنید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. علت صدای کلیک از لباسشویی هنگام چرخش

اگر صدای کلیک مانندی می‌شنوید، ممکن است جسم خارجی در واشر تخلیه یا لاستیک دور درب لباسشویی گیر کرده باشد.

ممکن است به‌طور اتفاقی سکه، کلید، سنجاق یا چیزهای دیگری را در جیب شلوار گذاشته باشید و هنگام انداختن لباس در ماشین لباسشویی، فراموش کرده باشید آن را خارج کنید.

شیلنگ تخلیه و واشر درب لباسشویی را بررسی کنید و اگر جسم خارجی وجود داشت، آن را خارج کنید. این اصلی‌ترین علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام چرخش و دور تند است.

3. علت صدای زوزه کشیدن ماشین لباسشویی

علت صدای زوزه کشیدن ماشین لباسشویی

در صورتی که متوجه صدای زوزه مانندی از لباسشویی خود شده‌اید، توصیه می‌شود از یک تکنسین کمک بگیرید چرا که به احتمال زیاد پمپ لباسشویی خراب شده است و باید تعویض شود، به ویژه اگر این صدا را هنگام آبکشی و تخلیه آب می‌شنوید.

4. صدای وزوز یا هوووم ماشین لباسشویی

اگر صدای وزوز یا هوووم از ماشین لباسشویی می‌شنوید، ممکن است جسم خارجی در پمپ دستگاه قرار گرفته باشد. اگر جسم خارجی به داخل پمپ راه پیدا کرده باشد، پمپ امکان عبور دادن آن را ندارد در نتیجه ممکن است آسیب جدی ببیند به‌ گونه‌ای که تعویض آن ضروری باشد.

آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!
آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!

بهتر است این نکته را ذکر کنیم که راهکارهای موجود در این مقاله صرفا برای […]

5. صدای تق تق ماشین لباسشویی

اگر صدای تق تق از ماشین لباسشویی می‌شنوید ممکن است به این دلیل باشد که لباسشویی را بیش از حد با لباس پر کرده‌اید.

  • از دیگر دلایل شنیدن صدای تق تق لباسشویی می‌تواند معیوب شدن بلبرینگ‌ها، پولی، موتور ماشین لباسشویی باشد.
  • اگر به هنگام تخلیه صدای تق تق از ماشین لباسشویی می‌شنوید، ممکن است جسم خارجی در موتور تخلیه گیر کرده باشد یا اینکه به طور کلی موتور تخلیه لباسشویی معیوب شده باشد.

6. علت صدای زیاد لباسشویی در مرحله خشک کن

علت صدای زیاد لباسشویی در مرحله خشک کن

در صورتی که در مرحله خشک کردن لباس‌ها صدایی از لباسشویی می‌شنوید، ممکن است علت ساده‎‌ای چون زیاد بودن حجم لباس‌ها، تراز نبودن دستگاه و وجود شیء خارجی درون دیگ لباسشویی عامل ایجاد صدا باشد.

اگر از این موارد مطمئن هستید، این احتمال وجود دارد که پارگی تسمه، ایراد در پمپ تخلیه، خرابی بلبرینگ و فرسودگی کمک‌های دیگ رخ داده باشد. در این صورت باید از یک تکنسین لباسشویی کمک بگیرید.

7. صدای جیر جیر ماشین لباسشویی

علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی می‌تواند به سادگی پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی یا تراز نبودن آن باشد. از طرفی ممکن است علت صدای جیر جیر لباسشویی، وجود مشکل فنی در دستگاه شما باشد.

وجود اشکال در تسمه، کمک فنرها، بلبرینگ، موتور، کوپلینگ موتور، پمپ تخلیه، دریچه یا شیر ورودی آب و خرابی لاستیک دور درب لباسشویی شما نیز می‌تواند علت این صدا باشد.

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است علت صدای زیاد لباسشویی، تراز نبودن پایه‌های دستگاه باشد یا قطعه‌ای در لباسشویی دچار آسیب شده باشد. با این حال اگر سر و صدای غیرطبیعی از دستگاه شنیده می‌شود، باید برای عیب یابی لباسشویی و بررسی علت آن از یک تکنسین کمک بگیرید.

1. خراب شدن پمپ تخلیه و موتور پمپ

خراب شدن پمپ تخلیه و موتور پمپ

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی برای پمپ کردن آب به داخل دیگ و همچنین برای تخلیه آب هنگام آبکشی استفاده می‌شود.

این پمپ ممکن است از طریق تسمه یا موتور حرکت کند یا اینکه خودش موتور الکتریکی داشته باشد. منشا سر و صدای ماشین لباسشویی می‌تواند صدای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باشد.

صدای پمپ تخلیه نشانه خراب شدن آن است. برای رفع این مشکل باید پنل جلوی اتاقک لباسشویی باز شود، تا بتوان به پمپ تخلیه دسترسی پیدا کرد و آن را به دقت مورد بررسی قرار داد.

آموزش تعویض پمپ و شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی (راهنمای تصویری)
آموزش تعویض پمپ و شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی (راهنمای تصویری)

یکی از مشکلات متداول ماشین های لباسشویی جمع شدن آب در داخل آنها بوده که […]

2. ایراد در دریچه ورودی آب

اگر صدای زیاد ماشین لباسشویی را به خصوص هنگام پر شدن لباسشویی می‌شنوید، ممکن است دریچه ورودی آب دچار اشکال شده باشد.

با گذشت زمان، ممکن است رسوبات معدنی داخل شیر ایجاد شده و باعث انسداد یا تنگ شدن مسیر ورود آب به لباسشویی شود.

  • اگر این مشکل به وجود آمده باشد، در حین کار سر و صدای لباسشویی زیاد خواهد بود.
  • در صورتی که دریچه ورودی آب معیوب است حتما آن را تعویض کنید.
  • سعی نکنید دریچه را تعمیر کنید چرا که با جدا کردن دریچه امکان شکستن آن زیاد می‌شود.

3. فرسودگی کلاچ، علت صدای زیاد لباسشویی

وظیفه کلاچ ایجاد ارتباط بین گیربکس و دیگ داخلی است و به دیگ کمک می‌کند تا به تدریج از سرعت چرخش مناسب استفاده کند.

از آنجایی که کلاچ با گذشت زمان فرسوده می‌شود و از بین می‌رود، ممکن است در طول فرایند چرخش دیگ یا دقیقا پس از اتمام چرخش، صدای بلندی ایجاد کند. کلاچ قابل تعمیر نیست و در صورت معیوب شدن باید تعویض شود.

4. خرابی تسمه ماشین لباسشویی

خرابی تسمه، علت صدای زیاد لباسشویی

خرابی تسمه یکی از دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی است. تسمه در برخی از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا برای اتصال موتور ماشین لباسشویی به شفت و در اغلب لباسشویی‌های درب از جلو برای اتصال موتور به سبد شستشو استفاده می‌شود.

  • این تسمه می‌تواند ساده یا چند ردیفه باشد و معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود.
  • در ماشین لباسشویی درب از جلو معمولا از تسمه چند ردیفه استفاده می‌شود و طوری طراحی شده است که به‌خوبی در جای خود نصب شود.
  • در ماشین لباسشویی درب از بالا این تسمه معمولا تک ردیفه با پوشش الیاف است.
نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی (راهنمای قدم به قدم)
نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی (راهنمای قدم به قدم)

نشانه های خراب شدن تسمه ماشین لباسشویی ابتدا لازم است بررسی کنید که آیا تسمه […]

5. فرسودگی بالشتک موتور

برخی از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا از یک بالشتک موتور برای انتقال قدرت از موتور به شفت استفاده می‌کنند. این بالشتک یا کوپلینگ، موتور را به شفت متصل می‌کند و دارای دو شاخک درایو پلاستیکی با یک رابط لاستیکی بین آن‌هاست.

این رابط لاستیکی نیروی گشتاور را جذب می‌کند تا مانع از شکسته شدن شاخک‌ها می‌شود. به‌ طور کلی استفاده معمولی از ماشین لباسشویی باعث فرسودگی بالشتک می‌شود و درنتیجه ممکن است شاخک‌ها دچار لغزش شوند و باعث ایجاد سروصدا شوند.

اگر شفت متوقف شود یا سبد لباسشویی نتواند آزادانه بچرخد، ممکن است بالشتک خراب شده باشد و باعث ایجاد سر و صدای زیاد لباسشویی شود.

برای رفع این مشکل در اکثر لباسشویی‌ها باید اتاقک لباسشویی برداشته شود تا بتوان به بالشتک موتور دسترسی پیدا کرد.

6. آسیب دیدن کمک فنر

آسیب دیدن کمک فنر، علت صدای لباسشویی

آسیب دیدن کمک فن دیگر علت صدای غیرطبیعی ماشین لباسشویی است. همه ماشین لباسشویی‌های درب از جلو دارای کمک فنرهایی هستند که برای کاهش یا جذب ارتعاشات دیگ لباسشویی هنگام چرخش آن استفاده می‌شوند.

این کمک فنرها به قاب پایه و بیرون دیگ متصل شده‌اند که برای دسترسی به آن‌ها باید پنل جلویی یا عقبی برداشته شود.

اگر این کمک فنرها آسیب دیده باشند یا ضعیف شده باشند، اغلب هنگام چرخش دیگ صدای بلندی ایجاد می‌شود و در صورتی‌ که این اشکال برطرف نشود می‌تواند منجر به آسیب دیدن سایر اجزا لباسشویی نیز بشود.

7. ایراد تسمه کاهش حرکت دیگ

ایراد تسمه کاهش حرکت دیگ، علت صدای زیاد لباسشویی

برخی از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا از تسمه کاهش حرکت دیگ برای زیرسازی دیگ در زمان چرخش استفاده می‌کنند.

  • چهار تسمه به بالای دیگ و هر گوشه اتاقک لباسشویی متصل شده است. این تسمه‌ها لاستیکی هستند و ممکن است در همان استفاده عادی از دستگاه از بین بروند.
  • هنگامی‌ که تسمه ها کش پیدا کنند یا آسیب ببینند، ممکن است دیگ در طول فرایند چرخش با اتاقک تماس پیدا کند و باعث به وجود آمدن لرزش، حرکت یا صدای ضربه بلند شود.
  • اگر به‌صورت مداوم بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس بریزید، فشار زیادی به این تسمه ها وارد می‌کنید و منجر به خراب شدن آن‌ها می‌شوید.
  • درنهایت این تسمه‌ها باید جایگزین شوند و البته ما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت بروز چنین مشکلی هر 4 تسمه جایگزین شوند.

8. خراب شدن موتور، علت صدای زیاد لباسشویی

خراب شدن موتور لباسشویی، علت صدای زیاد لباسشویی

موتور، محرک اصلی در یک لباسشویی درب از بالا برای اداره کردن شفت و چرخش سبد شستشو است و در برخی دیگر نیز برای اداره کردن پمپ استفاده می‌شود.

در لباسشویی‌های درب از جلو موتور متحرک، تسمه‌ای که پولی (یا فولی) سبد شستشو را به حرکت درمی‌آورد، اداره می‌کند.

  • یک نشانه رایج مربوط به خراب شدن موتور هنگام شروع به کار آن، صدای هوووم یا وزوز موتور است که گاهی اوقات با کمی بوی سوختگی همراه است.
  • در چنین مواقعی باید موتور به‌ دقت مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد. در برخی مواقع مشکل موتور قابل تعمیر و بعضی مواقع هم باید تعویض شود.

9. آسیب دیدن پولی موتور، پولی شفت و پولی پمپ

آسیب دیدن پولی موتور، پولی شفت و پولی پمپ

در ماشین لباسشویی‌های تسمه‌ای، پولی موتور به تسمه متحرک و در برخی موارد به تسمه پمپ کمک می‌کند. این پولی‌ها می‌توانند حجمی از گریس، خاک و خورده لاستیک را انباشته کنند و در هنگام کار موتور می‌تواند صدای جیغ مانند یا ضربه ایجاد کند.

اگر لباسشویی هنگام شروع به کار، تخلیه یا چرخش چنین صداهایی تولید می‌کند، پولی ها باید برای نشانه‌هایی از انباشت خاک یا آسیب‌دیدگی مورد بررسی فنی قرار بگیرد و در صورت لزوم جایگزین شوند.

10. پوسیدگی یا پارگی تسمه پمپ

تسمه پمپ ماشین لباسشویی‌های درب از بالا پولی را در پمپ تخلیه به حرکت درمی‌آورد. استفاده منظم و طولانی‌ مدت می‌تواند منجر به پوسیدن یا پاره شدن تسمه پمپ شده، در طول فرایند شستشو باعث ایجاد سر و صدای جیغ مانند یا ضربه سنگین شود.

این سر و صدای ماشین لباسشویی ممکن است با بوی لاستیک سوخته یا تخلیه ناقص لباسشویی همراه باشد. در چنین مواقعی باید تسمه پمپ تعویض شود.

11. معیوب بودن بلبرینگ های دیگ

معیوب بودن بلبرینگ های دیگ، علت صدای زیاد لباسشویی

هم ماشین لباسشویی درب از بالا و هم درب از جلو بلبرینگ دیگ دارند که اجازه می‌دهد سبد شستشو یا دیگ داخلی آزادانه بچرخند.

استفاده منظم از لباسشویی، استفاده از مواد شوینده نامرغوب به‌ صورت طولانی‌ مدت و ریختن حجم زیادی از لباس در ماشین لباسشویی می‌تواند موجب آسیب دیدن بلبرینگ‌ها شود و درنهایت اجازه می‌دهد آب به بلبرینگ‌ها برسد و سبب شکستن آن‌ها شود.

اگر صدای ناله مانند یا صدای بلندی را می‌شنوید، معمولا این صدا نشانه شکستن بلبرینگ دیگ است. همراه این صدا ممکن است متوجه بازی بیش‌ از حد دیگ داخلی یا نشت آب در نزدیکی محل لاستیک دور دیگ شوید.

توجه کنید در بسیاری از موارد علت صدای زیاد ماشین لباسشویی هنگام خشک کن یا در دور تند، معیوب بودن بلبرینگ‌های لباسشویی  است. در چنین مواقعی تکنسین علاوه بر تعویض بلبرینگ معمولا به تعویض لاستیک دور دیگ لباسشویی نیز می‌پردازد.

آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی (راهنمای تصویری)
آموزش تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی (راهنمای تصویری)

تعویض لاستیک درب لباسشویی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی رخ […]

12. شکستن سه‌نظام نگه‌دارنده درام

اﮔﺮ سه‌شاخه نگه‌دارنده دیگ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﯾﮑﯽ از شاخه‌ها ﺑﺸﮑﻨﺪ، به خصوص در سرعت‌‌های بالا، درام ﻟﻨﮕﺮ اﻧﺪاﺧﺘﻪ و به‌ احتمال‌ قوی ﺑﺎ دﯾﮓ ﻓﺮﻋﯽ ﯾﺎ ﻫﯿﺘﺮ درﮔﯿﺮ می‌شود.

  • ﺑﺮای اظهار نظر ﻗﻄﻌﯽ، ﻻزم اﺳﺖ ﭼﻠﯿﮏ و درام را باز کرده و سه‌شاخه نگه‌دارنده درام را از ﻧﺰدﯾﮏ بررسی کنید.
  • همچنین توجه داشته باشید که شکستن اﯾﻦ ﻗﻄﻌﻪ، بی‌شک یاتاقان‌ها را ﻧﯿﺰ ﺧﺮد خواهد کرد و اﮔﺮ ﻟﻨﮕﺮ درام در ﺣﺎل ﭼﺮﺧﺶ، بیش‌ از اندازه ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﯿﺘﺮ ﻧﯿﺰ احتمالا آﺳﯿﺐ خواهد دید.

13. فرسودگی گیربکس لباسشویی

فرسودگی گیربکس، علت صدای زیاد لباسشویی

گیربکس ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده یا خراب شود. در گیربکس‌ها دنده‌هایی وجود دارد که می‌توانند باعث ایجاد سر و صدا در لباسشویی شوند.

البته این احتمال بسیار کم است. بنابراین قبل از تعویض گیربکس، حتما سایر بخش‌های ماشین لباسشویی را نیز بررسی کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

برخی از این صداهایی که از لباسشویی شنیده می‌شود، نگران‌کننده نیستند و به خاطر اشتباهات سهوی در استفاده از ماشین لباسشویی اتفاق می‌افتند.

بطور مثال علت صدای خشک کن لباسشویی یا همان صدایی که به هنگام خشک کردن لباس‌ها در دور تند لباسشویی ممکن است به گوش برسد، می‌تواند ناشی از برخورد اشیاء مختلف چون سگک، کمربند یا دکمه‌های لباس به شیشه یا آبکش لباسشویی باشد. لذا از بابت صدا دادن خشک کن لباسشویی نگران نباشید!

سوالات متدول
1علت صدای لباسشویی هنگام چرخش و دور تند چیست؟
2علت صدای جیر جیر ماشین لباسشویی چیست؟
3صدای خر خر در ماشین لباسشویی به چه معناست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام لباسشویی من دوو هستش ۱۷ ساله دارم خیلی ازش راضی بودم اما امروز دچارمشکل شد وقتی به دورتند می‌رسد صدای تقتق بدی میدهد

شراره کریمی
28 مهر 1402

    بررسی کنید که بار ماشین لباسشویی متعادل باشد و پایه های دستگاه تراز باشد.

    فائزه کریمی
    29 مهر 1402

سلام ماشین لباسشویی من دوو و در زمان خاموشی گاهی اوقات صدا میده علت این صدا چیه

عزیزی
22 مهر 1402

ماشین لباسشویی من حایر قدیمی است هنگام آبگیری وخشک کردن خیلی صدا می ده علت چیست

فضل اله عبدی
16 مهر 1402

    ممکنه پایه های لباسشویی تراز نباشد یا میزان بار ماشین لباسشویی بیشتر از ظرفیت آن باشد.

    فائزه کریمی
    19 مهر 1402

تازه نصب کردم ولی اولش یادم رفته بود پیچهای نگه دارنده دیگ باز کنم دو دور لباس شستم ولی صدا از همون اول بود الان که پیچها رو باز کردم بازم صدا میده بنظرتون علتش چیه؟

علی بلوچی
7 مهر 1402

    پایه های ماشین لباسشویی را بررسی کنید که تراز باشد.

    فائزه کریمی
    12 مهر 1402

با سلام و خسته نباشید خدمت شما که اینقدر در این شرایط سخت اقتصادی با مطالب مفیدتون به داد هم وطنهاتون میرسید بنده سوالم اینکه لباسشویی من کینود هست جدیدا در ثانیه های اخر خاموش شدن ۱۰ ثانیه اخر به مدت ۵ ثانیه لباسشویی یه صدای انگار قلاب کردن میده و رد میکنه علتش چیه ممنون میشم جواب بدین

مجید قنبری
20 شهریور 1402

مدتیه که کار ماشین لباسشویی با صدای زیاد.همراهه موقع آبگیری یا خشک کردن یا شستشو یا چرخش دور آخرش علت چیه

Sha
9 بهمن 1401

مدتیه که کار ماشین لباسشویی با صدای زیاد.همراهه موقع آبگیری یا خشک کردن یا شستشو یا چرخش دور آخرش علت چیه

ش -ح
9 بهمن 1401

با عرض سلام .لباسشویی ما ال جی گیربکسی هست موقعی که رو خشک کن هست انگار موقع چرخیدن لق میزنه

علی ویسی
26 شهریور 1401

سلام ده دقیقه آخر لباس شویی استیل داخلش خیلی به صدا درمیاد وقتی هم خاموشه دورش میدی بدصدامیده ومیچرخه

مجیدسالارحسنی
20 شهریور 1401

باسلام ماشین لباسشویی هفت کیلویی مدیا دارم آخر کاردودبخارازش خارج میشه موقع آبکشی صدای گیر کردن میده

غلامرضا مجیدی
11 خرداد 1401

    سلام دوست عزیز
    این مورد باید توسط تکنسین بررسی شود. شما می‌توانید در صورت نیاز با شماره‌ی 02158406 تماس بگیرید.

    فرهاد محمدی
    11 خرداد 1401

سلام خسته نباشیدمن دو هفته هست لباسشویی خریدم لباسشوییم سینگله موقع تخلیه آب خیلی صدا میده مشکلش چیه ممنونم

آسواحمدی
17 اسفند 1400

    وقت بخیر کاربر گرامی
    ممکن است پمپ تخلیه خراب شده باشد.
    کثیف بودن فیلتر لباسشویی هم یکی دیگر از دلایل وجود این مشکل است.
    شیلنگ تخلیه آب را هم چک کنید.

    در صورتی که مشکل از پمپ تخلیه و شیلنگ تخلیه نباشد، احتمالا نیاز به حضور متخصص در محل باشد.
    در صورت نیاز می‌توانید با شماره‌ی 02158406 تماس بگیرید.

    فرهاد محمدی
    11 خرداد 1401

با سلام و خسته نباشید در بخش صداها اضافی ماشین لباسشویی از مارکهای ایرانی مثل ابسال که من 20 سال دارم و هفته ای 6بار شویندگی میکنم و خیلی ازش راضی هستم یه توضیحی راجع به اینکه اگر جای ماشین تراز نباشد در طول مدت زیاد چه صدمه هایی به بار می اورد با تشکر از راهنمایی های خوبتان خدانگهدارتان باشد

احمد صابری
12 اسفند 1400

باسلام
از اینکه در سایت تان مشکلات مختلف ماشین لباسشویی را برای عامه مردم تشریح کرده و راه حل ارائه داده اید ممنونم و برایتان آرزوی موفقیت دارم. مشکل ماشین ما هم زوزه کشیدن هنگام تخلیه آب است.

جواد
19 بهمن 1400

لباسشویی روشن بودوهنگام خشک شدن لباسهاصداهای ناهنجاری اومدودیگ تاب نخوردفقط صدامیدادودیگ تاب نمیخوردبایدچکارکنم

سارافرهادی
9 آذر 1400

    سلام سارای عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر ماشین لباسشویی رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    14 آذر 1400

سلام خسته نباشید،
لباسشویی 13 کیلویی درب از بالای الجی دارم،بعضی مواقع در حالت چپ گرد راست گرد صدای غش غش بلندی میده دلیلش چیه؟

mohammad
9 آبان 1400

بعد از جدا کردن مخزن از موتور با چرخاندن فولی با دست صدای شبیه به شکستگی یا تق تق پی در پی تز داخل مخزن میاد ایا خرابی بلبرینگ میباشد یا موتور تخلیه
ممنون

میثم امین امین پور
16 مهر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    17 مهر 1400

ممنون ازراهنمایی ما

هادی نیکویی فرد
5 شهریور 1400

    سلام هادی عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    6 شهریور 1400

سلام وقت بخیر . لباسشویی 6 کیلویی بوش مدل wfg2060 دارم احساس میکنم اخر کار حین خشک کردن صدا و لرزش تقریبا بالایی داره . طبیعیه یا مشکل داره ؟ اگله طبیعیه برای کاهش این صدا راهکار هست؟ و اگر ایراد داره رفعش چطوره و حدود هزینش رو بفرمایید. ممونم از شما

روح الله طاهری
25 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    26 تیر 1400

    با سلام و درود به شما . دوست عزیز ماشین شما تراز نمیباشد با چرخاندن پیچ های زیر ماشین لباسشوییتان تراز صدرصد شود و یک مقدار دو پیچ پایه جوپلو بلاتر از عقب باشد خیتی خیلی جزیی.مشکل بر طرف میشود بدرود

    احمدص
    12 اسفند 1400

با سلام ماشین لباسشویی پاکشوما وقتی که کار میکن مخصوصا” موقع خشک کردن صدایی مانند صدای پرواز هواپیما را می دهد و صدای زیادی است

اکبرشمس
17 اسفند 1399

چرا ماشین لباسشویی بکو هنگام تمام شدن کار ماشین و خاموش شدن صدایی ندارد؟

مرتضی سیری
30 آذر 1399

تقریبا همه مواردگفته شده،اما تاکیدامن به مورد چرب شدن تسمه وفولی هابعلت قرارگیری ماشین لباسشویی درآشپزخانه،اشاره میکنم که باعث سرخوردن ،وزدن ضربه وایجادسروصدای ناخوشایندمیشود.باباز کردن درب پشتی ،فولی هاوتسمه باپارچه اغشته به اب ومایع ضرفشویی شسته،وتمیز شود،موردی که برای لباسشویی مان پیش امدوغالباعیب گیج کننده است!!!.

ایرج
25 آذر 1399

سلام من لباسشویی ال جی نه کیلویی دارم چند ماهه خریدم ولی از همان اول تو دو ر خشک کن که دور میگیره صدای تق تق میده بعضی وقتا ضعیفه بعضی وقتا زیاد ممنون ازراهنماییتون

مینا کیارستمی
13 شهریور 1399

سلام لباسشویی ما ال جی 7کیلویی جی 3 می باشد از روز اول موقع چرخش و کار کرد و به خصوص در دور تند صدایی آزار دهنده شبیه جرزز زززززززززززز می دهد.ترازش را بررسی کردم رفع نشد

عیسی رسولی
15 مرداد 1399

ببخشید لباس شویی ماهنگام کار کردن,سر موتور و فولی(جا هایی که تسمه وصل شده) به درب پشتی میخوره و صدا میکنه؟تراز هم کردیم باز مشکل حل نشد انگار اتاقک یکم عقب تر هستش؟!

رضا احمدزاده
16 تیر 1399

سلام ماشین من اسنوا هست موقع دور گرفتن صدا زیادی داره،چند بار بوی سیم سوخته داده تعمیر کار گفته چیزی نیست،لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم

شهره صادقی
13 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، صدای زیاد لباسشویی اسنوا در دور تند ممکن است به دلیل شدن بلبرینگ ها، تسمه، سه نظام، شفت یا فنرهای لباسشویی رخ دهد. بوی سوختگی از ماشین لباسشویی نیز دلایل متفاوتی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی” را مطالعه کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

    سلام
    لباسشویی سامسونگ من در دور تند درحال خشک کردن سر و صدای زیاد می کند

    حسین خانی
    27 اردیبهشت 1400

سلام ماشین لباس شویی من مدل پارس درب از جلویه که موقع خشک کردن در دور زیاد صدای خیلی بالایی داره میشه راهنمایی کنین بگین مشکلش از چیه

اکبری رضا
20 بهمن 1398

    سلام دوست گرامی، سر و صدای زیاد لباسشویی در دور تند یا خشک کن لباسشویی پارس شما می تواند به دلیل خراب شدن بلبرینگ ها، تسمه، سه نظام، شفت یا فنرهای لباسشویی رخ دهد.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

      سلام ماشین لباسشویی من ال جی هست.موقع آبکشی و خشک کردن صدای سنگین میده.انگار به جای آب شن و سنگ داره تخلیه میکنه.صدای تلق تلق هم میده.انگار قطعاتش از جاش دراومده.

      عباس
      27 خرداد 1399

ممنون بابت توضیحات مفیدتون

عباس فعله گری
13 بهمن 1398

سلام ماشین لباسشویی اسنوا هنگام خشک کردن حرکت می کند وخیلی صدا دارد.

Fati
24 دی 1398

    سلام، یکی از دلایل حرکت کردن لباسشویی شما هنگام خشک کردن و یا دور تند و ایجاد سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن است.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

سلام و وقت بخیر
ماشین لباسشویی اشن
هنگام تعویض دور یک صدای خرخر مثل رد کردن دنده ها شنیده میشه البته چند ساله که این صدا هست
ایا باید برطرف بشه یا مشکل خاصی نیست البته در طول این چند سال بیشتر هم نشده
ممنون

ابراهیم
19 دی 1398

    سلام، صدای لباسشویی شما ممکن است به خاطر خراب بودن بلبرینگ های لباسشویی شما باشد. بهتر است لباسشویی شما توسط یک تکنسین متخصص بازدید شود.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

سلام وقت بخیر
ماشین لباسشویی اسنوا داریم در هنگام چرخیدن دور تند ، به شدت صدای غیر طبیعی داره .
ممکن است ما رو راهنمایی بفرمایید

نسرین ضیغمی
24 آذر 1398

    سلام صدای غیر طبیعی ماشین لباسسشویی اسنوا در دور تند ممکن است به دلیل خرابی بلبرینگ، تسمه، شفت، سه نظام یا کمک فنرهای لباسشویی شما رخ داده باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

سلام ماشین به هنگام تخلیه اب صدای قژقژمیده صداشم روزبه روزبیشترمیشه مشکل کجاست

اصغرشمسی
19 آبان 1398

    سلام دوست گرامی، ممکن است چیزی در مسیر تخلیه لباسشویی شما گیر کرده باشد. حتما مسیر تخلیه لباسشویی را بررسی کنید. احتمال دیگر مشکل فنی است که حتما باید توسط تکنسین حرفه ای بررسی شود.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

ممنون از مطالب عالی تون، واقعا نمیدونم چرا اکثر افراد با اینکه مارکهای خوب ایرانی داریم بازم سامسونگ و الجی و آاگ و دوو و… رو ترجیح میدن. از آبسال گرفته تا اسنوا و پارس خزر و پاکشوما و آزمایش و امرسان و سپهر الکتریک و پارس، اینهمه مارکهای عالی هر کدوم چندین مدل دارن، هم قیمت پایینتر، هم هزینه تامیر کمتر چون جنس ایرانیه و قطعات ساخت داخله و هم حمایت از این شرکتها و کارگرهاشون و کارمندانشون…وقتی خودمون به خودمون کمک نمیکنیم، از بقیه چرا انتظار داریم.

سحر
17 آبان 1398

مشکل ما ایرانی ها اینه که بیش از حد به اجناس کره ای اعتماد کردیم مثل لباسشویی سامسونگ و ال جی .اما عافل از اینیم که واقعن اجتاس کره ای کیفیت پایینی دارن و خیلی زود خراب میشن متاسفانه .

سمیرا ش
1 آبان 1398

سلام.خسته نباشید .لباسشویی ما سامسونگه موقع خشک کردن لباس صدای شبیه صدای موتور جت میده وخرخر میکنه.مشکلش از چی میتونه باشه؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

مهدی پدرام
28 مهر 1398

سلام خسته نباشید
ماشین الجی می باشد موقعی که دور موتور بالا میره زوزه میکشه علت چی می باشد؟
با تشکر از سایت خوبتون

بهزاد
8 شهریور 1398

    سلام، صدای زوزه لباسشویی شما ممکن است به دلیل اشکال از موتور لباسشویی شما یا تمام شدن زغال لباسشویی باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

با سلام لباسشویی من هنگام خشک کردن صدای شدید میدهد با تشکر از مطالب مفید شما چگونه میتوانم عیب آن را برطرف کنم

مریم نقی عجمی
2 شهریور 1398

    سلام وست گرامی، صدای زیاد در دور تند می تواند به دلیل خراب شدن بلبرینگ های لباسشویی، تسمه، سه نظام یا فنرها باشد. حتما باید لباسشویی شما توسط یک تکنسین متخصص بررسی و عیب یابی شود.

    کارشناس 4: جعفری
    21 خرداد 1399

سلام لباسشویی من ال جی هست و تازه خریدم همه چیش درست کارمیکنه فقط موقع خشک کردنش یه صدایی میده مشکل ازکجاست؟

امیرعلیلو
30 تیر 1398

سلام خسته نباشید ممنون ازاینکه وقت میگذارید و‌پاسخ میدید لباسشویی من بتازگی وقتی چند دقیقه کارمیکنه صدای هوم و لرزش داره ومثل حالتی جام کردن که مجبورمیشم خاموش کنم و دوباره روشن کنم

ستاره
11 تیر 1398

    سلام دوست گرامی همانطور که در مقاله توضیح داده شده صدای هوم ماشین لباسشویی احتمالا ناشی از قرار گرفتن جسم خارجی در پمپ لباسشویی باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    20 خرداد 1399

لباسشویی ما دوو در از جلو واز همون زمان شروع صدا میده تا خشک کردن مخصوصا وقتی که داره خشک میکنن علتش
چی می‌تونه باشه

هادی استهری
30 خرداد 1398

    لباسشویی ما هم موقع سرعت بالا وخشک کردن زیاد زوزو میکنه تعمیر کار اوردم میگه از بلبرینگ

    yari
    13 آبان 1398

سلام خسته نباشید واقعا اطلاعات عالی بودن ممنون بابت راهنمایی هاتون خیلی خیلی ممنون

نصیری
18 خرداد 1398

    سلام
    نظرات دلگرم کننده شما انگیزه ای برای ادامه مسیر فعالیت ما با دقت بیشتر خواهد بود.
    با سپاس

    کارشناس 4: جعفری
    18 خرداد 1398

      باسلام لباسشویی من سامسونگ هست ی صدای خرخرداره مث ی ماشینی ک توی جاده سنگی حرکت کنه علت ازچی میتونه باشه وقتی داخلشومیچرخونم ی صدای جیرمیده

      نسرین رضایی
      1 فروردین 1399

      سلام، دلیل صدای خرخر ماشین لباسشویی سامسونگ شما همانطور که در مقاله توضیح داده شده احتمالا این است که چیزی راه لوله تخلیه را تا حدودی مسدود کرده است که باید قبل از بزرگ تر شدن مشکل آن را باز کنید.

      کارشناس 4: جعفری
      20 خرداد 1399

سلام وقتون بخیر لباسشوییم مدل سامسونگ درب بالا کره ای استوک هست..موقع کار کردن صدای تق بلندی ازش میاد فقطم وقتی از سمت راست میخواد دور بخوره این صدا میده ..سرجاش ک هست یکم تکونش میدم تقریبا درس میشه تا ی مدتی خوبه ولی بازم بعد مدتی صدا میده صداهاش بدتر قبل میشه خیلی بلندتر صدا میده همچنانم از دور سمت راستش هس اگر میشه لطفا راهنمایی کنید خواهشا.ممنونم

رادمنش
11 خرداد 1398

    سلام، احتمالا علت صدای تق در لباسشویی سامسونگ شما از بلبرینگ باشد. با این حال برای بررسی دقیق باید لباسشویی شما توسط تکنسین متخصص بازدید شود.

    کارشناس 4: جعفری
    20 خرداد 1399

    ماشین لباسشویی بلر نه کیلویی دارم صدامیکنه وراه میره علت چیست چندبارترازکردم

    رضا
    1 اسفند 1399

سلام خسته نباشید لباسشویی ما آزمایشه فقط زمان خشک کردن جا به جا میشه و صدا داره بقیه زمان شستوشو اصلا صدایی نداره

جواد گرگری
14 اردیبهشت 1398

عالی ممنون

مهدیس زا عی
9 آذر 1397

    چرا هنگام دور تند لباسشویی صدای ناهنجار تولید می کند؟

    میرموسی حسینی
    22 اسفند 1398

      سلام، برخی مواقع این صدا را بر اثر برخورد اشیائی مثل سگک کمربند به شیشه یا سبد لباسشویی می شنوید. اما اگر این مورد نیست ممکن است مشکل از بلبرینگ لباسشویی شما باشد.

      کارشناس 4: جعفری
      20 خرداد 1399

      ضمن عرض سلام و خداقوت خدمت شما استاد کاران عزیز
      میخواستم سوالی از شما بپرسم که علت صدا دادن ماشین لباسشویی ال جی 8 کیلویی در حالت خاموش چیست آیا این ایرادی محصوب میشه
      ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
      با تشکر

      حمیدرضا دلدار
      30 آبان 1399

      با سلام. دوست عزیز منظور شما از صدا دادن لباسشویی در حالت خاموش چیست؟ این اتفاق غیر معمول است چون در حالت خاموش هیچ کدام از بخش های دستگاه کار نمی کنند و بنابراین صدایی ندارند. صدا از کدام قسمت دستگاه می آید و به چه صورت است؟

      کارشناس5: شعبانی
      1 آذر 1399

      سلام
      من ماشین لباسشویی کنوود ۵ کیلویی دارم موقع ابکشی یا اب خالی کردن صدای زوزه بلند میده
      میشه بگین مشکلش چیه ممنون

      کوچی
      26 اردیبهشت 1400

      سلام لباسویی پارس دارم در دور تند صدای خرد کردن ساچمه ها میامد تعمیر کار امد باز کرد وبلبرینگها خرد شده بود همه را تعویض کرد وپس بعد از دو بار کار ماشین دومرتبه همان صداها شروع شد در دور تند،،،
      مشکل چیه لطفا راهنمایی فرمایید

      جلالی
      30 تیر 1399

      سلام و عرض ادب و احترام
      لباسشویی من بوش سری ۸ هست.متاسفانه در دور تند صدایی شبیه خوردن پیچ یا مهره ی باز شده به اطراف دیواره ی فلزی دیگ میده.البته این صدا گاهی بیشتر و گاهی کمتر میشه ،حتی بعضی اوقات صدا کاملا قطع میشه .این صدا ،صدای برخورد سگک یا زیپ و امثال اینها نیست،چون وقتی این صدا میاد ممتد و ادامه دار هست،انگار مرتب این پیچ یا مهره با دیواره ی فلزی برخورد میکنه و گاهی قطع یا ضعیف میشه.برخی از اوقات هم صدا خیلی بلندتر میشه.لطفا راهنمایی کنید

      الهام ظریف
      1 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      14 تیر 1400

      سلام من ی ماشین لباسشویی شیش کیلویی اسنوا دارم موقعی که روشنش میکنم ی صدای وز وز کم میده وقتیم میره رو خشک کن صدلی تق تق و چکش ماننده میده و لرزش زیاد

      اکرم استرش
      21 مرداد 1399

      سلام لباسشوییم هنگام روشن شدن صدا میده اشکال چیست؟

      فاطمه نوروزی
      16 بهمن 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس