ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
ترموستات یخچال: هر آنچه باید درباره عملکرد و تنظیم ترموستات بدانید!

ترموستات یخچال: هر آنچه باید درباره عملکرد و تنظیم ترموستات بدانید!

کار ترموستات تنظیم دمای یخچال است. این قطعه در واقع کمپرسور را کنترل و آن را خاموش و روشن می‌کند تا دمای مورد نظر در یخچال حفظ شود. در صورتی که ترموستات به درستی تنظیم نشده یا معیوب باشد، دمای یخچال به اندازه کافی سرد نمی‌شود تا مواد غذایی سالم بمانند. از این رو سلامت و تنظیم درست ترموستات اهمیت زیادی دارد. در این مقاله نحوه تنظیم ترموستات یخچال را ارائه کرده‌ایم. انواع ترموستات یخچال، نحوه تست ترموستات و همینطور کاربرد آن در تغییر دمای یخچال را نیز در ادامه می‌بینید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

ترموستات یخچال چیست؟

واژه ترموستات (Thermostat) از دو واژه Therm (دما) و stat (ثابت) تشکیل شده و قطعه‌ای است که برای ثابت نگه داشتن دمای یک محیط یا یک محفظه مانند یخچال طراحی شده است. این سیستم کاملا مکانیکی بوده و بدون دخالت دست، دمای داخل یخچال را تنظیم می‌کند.

به عبارتی ترموستات به کمپرسور فرمان قطع و وصل شدن (روشن و خاموش شدن) را ارسال می‌کند. به همین دلیل، ترموستات قطعه‌ای‌ است که تعیین کننده مدت زمان اتومات یخچال است یا به عبارت دیگر قطعه‌ای است که می‌تواند علت زود خاموش روشن شدن یخچال باشد.

به طور مثال، زمانی که شما اهرم ترموستات یخچال را چرخانده و آن را روی عدد 6 قرار می‌دهید، تا زمانی که دمای یخچال به مقدار 6 درجه نرسیده است، ترموستات اجازه کار به کمپرسور را می‌دهد و زمانی که دمای یخچال به 6 درجه رسید، به صورت اتوماتیک، ترموستات کمپرسور را قطع می‌کند تا دما در این درجه باقی بماند.

بنابراین با توجه به دمای انتخابی و تنظیمات ترموستات، یخچال هرچند دقیقه یک بار اتومات می‌کند.

تعمیر تخصصی یخچال فریزر خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

ترموستات یخچال کجاست

اکثر یخچال هایی که فریزر در قسمت بالایی آنها قرار دارد، ترموستات در پشت یخچال یا در قسمت بالایی و در زیر جعبه فریزر تعبیه شده است. اگر دستگاهی دارید که یخچال و فریزر از یکدیگر جدا هستند و فریزر کنار یخچال قرار دارد، ترموستات باید در پشت فریزر قرار داشته باشد.

یخچال چند دقیقه یک بار باید اتومات کند؟

همانطور که گفته شد مدت زمان اتومات یخچال به دمایی که برای یخچال تنظیم می‌شود بستگی دارد. علاوه بر این، میزان گاز مبرد موجود در سیستم و نیز سلامت برخی قطعات حساس مانند کمپرسور و ترموستات یخچال نیز تاثیر مستقیم دارند.

در برخی مواقع که گاز یخچال شارژ می‌شود، برای مدت زمانی کار کردن مداوم یخچال نرمال است و این مورد پس از نهایتا 24 ساعت به روند قبلی خود باز می‌گردد، که در غیر این صورت نشان از وجود مشکل و خرابی یخچال است و باید با تکنسین باتجربه تعمیر یخچال فریزر تماس گرفته شود.

اما به طور کلی می‌توان گفت که تا 6 ساعت این امر طبیعی و به طور معمول کمتر از این مقدار است. در صورتی که این زمان بیشتر به طول انجامد، ممکن است دستگاه شما مشکل و ایرادی داشته باشدو

علت خاموش نشدن یخچال: چرا یخچال یکسره کار می کند؟
علت خاموش نشدن یخچال: چرا یخچال یکسره کار می کند؟

دلایل خاموش نشدن و یکسره کار کردن یخچال فریزر 10 علت رایج وجود دارد که […]

انواع ترموستات یخچال و اجزای آنها

انواع ترموستات یخچال

تنظیم دمای یخچال به وسیله ترموستات صورت می‌گیرد. ترموستات یخچال از قطعات متفاوتی تشکل شده است:

  • بدنه فلزی
  • کنتاکت های اتصال
  • فانوسک محتوی گاز
  • لوله مویی
  • لوله بلو
  • فنر و اهرم ها
  • پیچ تنظیم

نوع اول ترموستات یخچال مدل فشار بخار

در این نوع از ترموستات یخچال، میله ای شیشه ای وجود دارد که به وسیله مایعی حساس به دما پر شده و می‌تواند سریعا بخار شود.

  • میله شیشه‌ای توسط لوله‌ای نازک به یک دیافراگم متصل است.
  • در صورت افزایش دما مایع داخل شیشه منبسط شده و به دیافراگم فشار وارد می‌کند که سبب فعال شدن یک کلید و در پی آن فعال شدن سیکل سرمایش یخچال می‌شود.
  • با کاهش دما نیز سطح مایع داخل ترموستات پایین آمده و کمپرسور یخچال قطع می‌شود.

نوع دوم ترموستات یخچال مدل دوقطبی

اساس کار این مدل از ترموستات یخچال، بر مبنای تفاوت میان دو فلز در میزان تغییرات طولی در دماهای مختلف است. یکی از دو فلز نسبت به تغییرات دمایی بسیار حساس بوده و دیگری تغییرات کمتری از خود نشان می‌دهد.

  • افزایش دما سبب می‌شود که فلز حساس تر در یک سمت منبسط شده و کلید فعال سازی سیکل سرمایشی یخچال را روشن کند.
  • در سوی دیگر با کاهش نواری که دو فلز را روی خود دارد از سمت دیگر جمع شده و باعث خاموش شدن کلید می‌گردد.

نوع سوم ترموستات یخچال مدل الکترونیکی

این مدل از ترموستات یخچال که به مدل دیجیتالی یا الکترونیکی شناخته می‌شود، دارای یک سنسور تشخیص دماست که بر اساس دمای یخچال به موتور دستور قطع یا وصل شدن می‌دهد.

بدین ترتیب اگر دمای یخچال بیشتر از مقدار تنظیم شده برای ترموستات باشد، دستور به کار افتادن کمپرسور ارسال می‌شود و در صورت پایین‌تر آمدن دمای یخچال از دمای سنسور ترموستات، دستور خاموش شدن کمپرسور ارسال می‌شود.

درجه ترموستات یخچال باید روی چند باشد؟

درجه ترموستات یخچال باید روی چند باشد؟

عوامل زیادی مانند تغییر دمای محیط در فصول مختلف، می‌توانند در تغییر و تنظیم دما توسط ترموستات یخچال تاثیرگذار باشند.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شده است که حتی هنگام بسته بودن درب یخچال، دمای محیط اطراف همچنان می‌تواند روی دمای داخل یخچال تاثیرگذار باشد.

به همین دلیل، گرم شدن هوا در طول ماه‌های تابستان ایجاب می‌کند تا دمای یخچال خود را کمی پایین تر بیاورید یا به عبارت دیگر درجه ترموستات را روی مقدار بیشتری قرار دهید. در زمستان این امر بالعکس بوده و کمی دما را افزایش یا درجه ترموستات را کاهش می‌دهیم.

تنظیم اشتباه ترموستات یک علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال است.

علاوه بر تنظیم صحیح درجه ترموستات یخچال در تابستان، نکات زیر هم می تواند در خنک نگهداشتن یخچال به شما کمک کند:

  1. اجازه دهید هوا در یخچال جریان داشته باشد. مواد غذایی داخل یخچال را با کمی فاصله بچینید تا جریان هوا در یخچال به طور صحیح پخش و توزیع شود.
  2. به هیچ وجه غذای گرم را درون یخچال قرار ندهید. زیرا اینکار باعث می شود دمای یخچال افزایش یابد و کمپرسور مجبور است دو برابر کار کند تا دمای یخچال را به درجه ای که تنظیم کرده ایم برساند. مصرف برق نیز افزایش می‌یابد و کارآیی یخچال هم به شدت پایین می‌آید.
  3. درب یخچال را بسته نگه دارید. اکثر مردم عادت دارند که درب یخچال را بی دلیل باز کنند و به دنبال خوراکی بگردند.
  4. بهداشت یخچال را فراموش نکنید. سعی کنید به صورت مرتب یخچال را تمیز کنید. همچنین پاک کردن برفک و یخ زدگی یخچال باعث می‌شود کارآیی دستگاه بهتر شود.

تست ترموستات یخچال

برای مطمئن شدن از اینکه دمای هوای محیط روی دمای داخل یخچال تاثیر گذاشته یا نه، می‌توانید تست زیر را انجام دهید:

  • ابتدا مطمئن شوید که درجه یخچال را روی 3 درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید.
  • بعد از آن یک لیوان آب را در وسط یخچال قرار دهید و بعد از یک شبانه روز لیوان آب را درآورده و با کمک دماسنج دمای آن را اندازی گیری کنید.
  • اگر درجه آن بین 1 درجه سانتی گراد تا 5 درجه سانتی گراد بود، یعنی یخچال به خوبی کار می‌کند و نیازی به تغییر درجه یخچال نیست.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله، با شیوه کار ترموستات، نحوه تنظیم ترموستات یخچال و انواع ترموستات آشنا شدید. چنانچه دیدید، ترموستات برای تنظیم دمای داخل یخچال نقش پراهمیتی دارد. از این رو هرگونه اشتباه در تنظیم آن یا ایراد پیدا کردن آن می‌تواند عاملی جهت نامناسب بودن دمای یخچال باشد.

سوالات متداول
1کار ترموستات یخچال چیست؟
2یخچال چند دقیقه یک بار باید اتومات کند؟
3درجه ترموستات یخچال روی چند باید باشد؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام.یخچال فریزرگلسان .فریزر خیلی خوب وسرسع موادغذایی را منجمد می‌کند اما ترموستات قعط نمی کند,دمای داخل یخچال هم سردمیشود،
برای اطمینان از سالم بودن ترموستات خودم محل لوله ترموستات را به شبکه های فریزر متصل کردم یخچال بخوبی قعط و وصل میکند .درضمن ولوم تنظیم درجه هم روی یک حتی کمتر از یک است ممنون از راهنمایی شما،

علی رضاخزاعی
20 بهمن 1401

زیاد کار کردن و بهم خوردن دمای فریزر اورست

علی شاقلانی
6 مرداد 1401

سلام من یخچال سامسونگ قدیمی دارم خاموش نمیکنه مواد داخل یخچال هم یخ میزنه
ترموستات هوایی داره امکان داره از اون باشه

محسن دیمه
18 خرداد 1401

باسلام.گاز یخچال دونار به تازگی شارژش است.ویخچال از مواد خوراکی نیز پر است و دمای یخچال بر روی ۳ تنظیم شده است ولی ظاهرا یکسره کار می‌کند.آیا علت خراب ترموستات است.باتشکر

موسوی
19 فروردین 1401

    سلام
    ممکن است محل یخچال مناسب نباشد. یخچال نباید در نزدیکی لوازم گرم کننده مثل اجاق گاز و یا زیر نور آفتاب باشد.
    علت دیگر می‌‌تواند مربوط به خرابی کمپرسور باشد.
    کم بودن گاز یخچال نیز می تواند باعث یکسره کار کردن آن شود.
    کثیف بودن کندانسور و کویل های کندانسور هم دلیل دیگری می‌تواند باشد.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

سلام من ۱۰ روزه یخچال ال جی مدل ۵ درب خریدم روزی ۲ یا ۳ بار از پشت یخچال صدای غیر عادی میاد و بعدش باعث ایجاد برفک تو قسمت فریزر میشه، لطفا راهنماییم کنید ایراد از کدوم قسمت یخچاله؟ خیلی نگرانم

احسان قهرمانلو
6 بهمن 1400

    سلام روز بخیر
    جهت اطمینان از سلامت یخچال خود بهتر است در صورتی که متخصص نیستید، با نمایندگی مجاز تماس بگیرید. به صورت آنلاین و یا تلفنی در خدمت شما هستیم.

    فرهاد محمدی
    26 اردیبهشت 1401

ا سلام و خسته نباشید وقتی مجرای خروج آب در یخچال فریزر سامسونگ یخ میزند و تمام قطعات سالم است منجمله المنت عیب از چیست در یخچال چندین سال پیش نمایندگی در شیراز اعلام کرد که المنت یخچال کلاضعیف میباشد و یکمتر سیم حرارتی با المنت موازی کرد و مشکل حل شد تا حال که آن سیم تکه تکه شده و مجددا آب جمع میشود به نمایندگی ماهشهر مراجعه کردم میگه امکان نداره المنت خوبه و متاسفانه حاضر به قبول واقعیت نمیباشد المنت یخچال 100 وات میباشد این مشکل برای فریزر هم تازه گیها پیدا شده المنت فریزر 140 وات میباشد المنت و دسکها و سنسور سالم میباشد دو تا سوال دارم اول برای یخچال از چه توان المنتی استفاده کنم و برای فریزر مشکل از کجاست وقتی قطعات سالمن متشکرم

ابراهيم قاسمي
26 آبان 1400

اهمیت عایق بندی بلو ترموستات چقدر است واگر عایق بندی بلو درست نباشد آیا ترموستات درست کار نمی کند

احمدی
28 مهر 1400

سلام
یخچال فریز ما مارک سایوانه بعد پنج ساعت و ۴۰ دقیقه کار می کنه ۲۰ دقیقه خاموش میکنه دو تا تعمیر کارم آوردیم،هر کدوم دو بار ترموستات یخچال و عوض کردن یعنی در کل ۴ بار در عرض دو هفته،ولی تایم اتوماتیک یخچال حتی یک دقیقه هم تغییری نکرده،آیا یخچال ما مشکل داره،یا نه لطفا راهنمایی کنید

مبینا
26 مهر 1400

    سلام مبینای عزیز
    بله، شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال سایوان رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    28 مهر 1400

سلام یخچال فریزر بالا پایین کلون داریم.روی درجه ۲ باشه بعد ۴دقیقه خاموش میشه ،۸دقیقه خاموشه و۴دقیقه روشن دمای یخچال و فریزر خنکه اگه روی درجه بیشتر از ۲ باشه ،یکسره کار می‌کنه لطفا راهنمایی کنین

ابوالفضل عطایی
19 مرداد 1400

    سلام ابوالفضل عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    19 مرداد 1400

درود بر شما یخچال فیریز ما بصورت یکسره کار میکند. اشگال از چیست

احمد رضا فدائی
16 مرداد 1400

    سلام احمد رضای عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    17 مرداد 1400

سلام سایدجنرال الکتریک قدیمی دارم دوماهی میشه که زمان روشن وخاموش شدنش خیلی تغییرکرده بعضی وقتها10الی12دقیقه روشنه 3دقیقه خاموشه بعضی وقتهاهم2ساعت روشنه 7الی8دقیقه خاموشه خاستم بدونم عیب ازترموستاته ومیشه ترموستات راتنظیم کردیانه ممنون

محمددادرس
6 مرداد 1400

    سلام محمد عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر ساید جنرال الکتریک رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 مرداد 1400

با سلام و خسته نباشید
سوال من این هست که رله اوتومات یخچال همان ترموستات هست؟
با تشکر از شما

رضا
3 مرداد 1400

سلام من فریزر پارس بدون برفک دارم موتور سوخته تعمیرکار میگه یک صفحه بزارم داخلش دیگه فن حذف بشه به نظر شما کدو م کار رو بگم انجام بده با تشکر از شما

امان الله درتاج
8 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    14 تیر 1400

سلام یخچال ما فیلور هستش هرچه وسایل مثل میوه یا گره یا ره یا….. میزاریم داخل کفک میزنه ممنون میشم مشکلو توضیح بدین سپاس

عبدالله محمودی
7 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به تعمیر داره می تونید با کاراباما تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    8 خرداد 1400

سلام
یه یخچال تک (مدل سیلوان) دارم که سرمادهی ندارد اما اتومات می شود . ممنون میشوم راهنمایی فرمایید.

محمد حسنی
17 بهمن 1399

سلام یخچال بنده سامسونگ قدیمی اسن و نوفراست است که ترموستات آن ولومی می باشد چند روزی است که محتویات داخل یخچال یخ می‌بندد و ولوم رو هم نمی تونم کم و زیاد کنم چون یخ بسته میشه لطفا راهنمایی نمایید که علت چی می تونه باشه. یخچال مثل سابق کار می‌کند و اتومات هم میشه

فرید کرمی
13 دی 1399

سلام وقت بخیر
گاز درون ترموستات لوله مویی یخچال یا کوار گازی یا ترموستات LPG چه نوع گازی می باشد؟
با تشکر

رضا ف م
8 آذر 1399

البته درست است که کمپرسور هنگام استارت بیشترین جریان را میکشد اما در نظر داشته باشیم که مدت اسنارت در حد یک ثانیه است بر فرض 5برابر شدن مصرف برق هنگام استارت چون یک ثانیه است میشود معادل 5 ثانیه کارکرد عادی کمپرسور
پس قطع و وصل برق کمپرسور که چند ساعت خاموش میشود و 20 دقیقه روشن شده و کار میکند صرفه جویی در مصرف برقش قابل قیاس با 5 ثانیه نیست
حتی اگر فرض کنیم 10. برابر برق مصرف کند میشود معادل 10. ثانیه
هر ساعت صرفه جویی یعنی 3600 ثانیه

داود
25 آبان 1399

سوالی داشتم در مورد جنس فلزات بکار رفته در ترموستات یخچال ….آن تکه های فلزی طلایی رنگ که در بنه لاکی قراردارند از چه آلیاژ یا فلزی هستند؟باتوجه که بدنه فلزی آهنی است ولی شفت آهنی نیست …شفت از چه فلزی است
باسپاس از پاسخ شما

حسین اسمعیلی تربه بر
22 مهر 1399

سلام , سوالی دارم , یخچال و فریزر فیلور , در باره درجه ان سوال دارم , چگونه درجه یخچال رو کم کنم , حتی در طبقات یخ می بندد و غذاها رو مخصوصاخراب میکند . مرسی

نظرپور , م
17 مهر 1399

با سلام یخچال ما خراب شد اومدن تایمرشو عوض کردن الان هشت ساعت یه سره کار میکنه بعد خاموش میشه بیست دقیقه بعد دوباره هشت ساعته دیگه کار میکنه ایا طبیعه

خسرو احمدی
21 شهریور 1399

با سلام
ساید بای ساید سامسونگ دارم. ۶ ساله که کار میکنه و هیچ مشکلی نداشته. فقط یه مدتیه داخل فریزرش بستنی که میزارم. بستنی کاملا شل میشه.
البته آب که میزارم یخ میبنده و مواد گوشتی هم کاملا منجمد میشه. مشکلش فقط با بستنیه. بستنی که از سوپریها تهیه میشه. خواستم راهنماییم کنید لطفا.

بهار آرش
8 شهریور 1399

یخچال فریزر مامدت20روزاست بدون وقفه کار می کند،دوروزقبل آنراخاموش وکاملاتمیز کردیم ازفریزرتایخچال،ضمناقسمت
زیرفریزرکه محوطه کوچ وبسته است کاملایخ زده بودکه آنراهم کاملاتخلیه کردیم،بعدازروشنکردن مشکل حل نشدویکسره کارمیکند واز زیر فریزر هم چکه میکند،درجه فریزرراهم از3به6تغییردادیم اتفاقی نیافتاد. لطفاراهنمایی کنید

احمد عصار 09127121324
27 مرداد 1399

با سلام و وقت بخیر.
میخواستم بدونم زمان کار کمپرسور در یخچال فریزر معمولی با توجه به قرار دادن روی شماره 4 چند دقیقه کمپرسور فعال هست و پس از چند دقیقه خاموش بودن دوباره شروع به کار میکند.
مدل یخچال فریزر HRF_2066T هست.
سپاس

رضا کریمی
12 مرداد 1399

با سلام و خسته نباشید.ما یخچال دوقلو سامسونگ خریدیم بعد از 12 روز برای اولین بار به برق زدیمش . چراغ درجه اش بعد از 5 ساعت کار هم چنان داشت چشمک میزد و توی یخچال اصلا توی این 5 ساعت خنک نکرد و چراغ چشمک زن درجه ثابت نشد. خواستم بپرسم ایا این مشکلی داره؟باید چیکار کنیم؟

جعفری
1 مرداد 1399

با سلام من۱۵ سال یخچال فریزر سینجر دارم ۲ ساله یکسره کار میکنه گفتن از ترمستات هست تعمیرکار اومد ترمستات اصل دانفوس گرفتم عوض کرد اما بازهم درست نشد مشکل چیه لطفا راهنمایی کنید.

محمد فرخی
12 تیر 1399

سلام یخچال من ارج مدل6448 که تا امروز خوب کار میکرد ازساعت 11 صبح تا12 تمام یخهاش آب شد تعمیر کار اومدگفت لوله های گازش کیپ شده اونا رو عوض کرد الان یخچال کار می کنه ولی اتومات نمیکنه به تعمیر کار گفتم میگه موتور یخچال ضعیف است بزار 24 ساعت همین جور کار کنه ببین چی میشه لطفا راهنمایی کنید آخه میترسم موتورش تا اونموقع بسوزه دمتون گرم لطفا اگه امکانش هست زودتر جواب بدین

شعبانعلی حیدری
2 تیر 1399

باسلام.یخچال پارس قدیمی دارم یخدون عوض شدحالا عمل اتومات فقط روی درجه یک انجام میشه و اگر درجه رو زیاد کنم لوله های پشت یخچال تا موتور یخ شدید میزنه و اوتمات نمیکنه ایراد از چی میتونه باشه احتمال اینکه گاز بیش از اندازه شارژ شده باشه هست یا ترموسات یا ضعیفی موتور

مسعود تفضلی
6 تیر 1398

با سلام یخچال نو خریدم درجه ترموستات روی ۳ هست ولی ده دقیقه روشن میشه بعد خاموش که شد بعد از ۶دقیقه بدون اینکه در یخچال و باز کنیم دوباره روشن میشه میخواستم بدونم آیا مشکلی ندارد دخالت عادی چن دقیقه یه بار باید روشن بشه ؟ممنون

رضا اشرفی
4 تیر 1398

سلام من سال 1363 یک یخچال پارس خریدم و تا الان یکبار هم تعمیرکار ندیده تازگیها لاستیک دور درش خراب شده و جایخی برفک زیاد میزنه به تعمیرکار گفتم مسخره کرد موتورش خوب کار میکنه بدنه بخاطر گذشت سال فرسوده شده ولی کار میکنه این تنها یخچال منه ونمیدونم چیکار کنم

فرخنده علوی
31 خرداد 1398

    با سلام. مشکل به احتمال بسیار از همان لاستیک درب می باشد. لاستیک را تعویض کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام یک ترموستات فریزر پارس قدیمی خریدم سیم ترموستات دو برابر اصلی آن است برای نصب باید اضافه آن را داخل فریزر ببرم یا در بیرون فریزر جمع کنم با تشکر از شما

ali
18 خرداد 1398

    با سلام. برای جلوگیری از اتصالی و قطع شدن سیم ها بهتر است که آنها را نبرید. در هنگام نصب مقدار اضافه را به صورت دسته جمع کنید و با نخ ببندید.

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام یخچال فریز سامسونگ دارم هریک ساعت موتور ش روشن می‌شود و این تایم همیشه ثابت است چه شب چه روز چه تابستان چه زمستان. آیا ایراد دارد؟!

حسن رضایی
17 اردیبهشت 1398

    با سلام. ابتدا تنظیمات درجه یخچال را به کمک ترموستات تغییر بدید. اگر در دماهای دیگر به خصوص کمترین دما هم این اتفاق تکرار میشود مجددا پیام دهید.

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام. وقت بخیر. کارکرد یخچال فریزر ایستکول96200
موتور حدود 2 دقیقه کار میکنه و حدود 8 دقیقه در حالت قطع. این روند طبیعیه؟ دستگاه هم نو هست

حمیدرضا منصوری
27 آذر 1397

    با سلام. زمان کارکرد و قطع شدن یخچال به تنظیمات دمایی بستگی دارد و نمیتوان اینگونه پاسخ داد. اگر یخچال دمای خنکی دارد و مشکلی در کارکرد آن نیست مثل صدای زیاد، یخ زدن و… نگران نباشید

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

باسلام،یه سوال داشتم خدمتتون،میخواستم بدونم برای نصب ترموستات داخل یخچال فریزر،آیا تنها اتصال لوله بلوی ترموستات به اپراتور کافیست یا نه باید لوله سیمی ترموستات هم با اپراتور یخچال در تماس باشد،ممنون

حامد بیرانوند
5 آذر 1397

سلام ما یه یخچال فریز ر ساده اصلا اتومات نمیکنه واب هم توقسمت فریزر یخ میزنه وسرماشم خوبه فقط موتور یکسره کارمیکنه وبرفک میزنه مگر اینکه با دست ترموستات را به حالت خاموش ببری ودباره روشن کنی مو تور برا چند دقیقه خاموش میشه والمنت کار میکنه وبرفک ها اب میشه

مجتبی زهره وند
1 آذر 1397

سلام یخچال ما سایوان نوفراست یخچال بالا وفریزر پایین هست در داخل رادیات آن برعک میزنه و به پشت یخچال میفته و زیر یخچال آب جمع میشه بنظرتون مشکلش چیه

محمد
5 آبان 1397

سلام من یخچال فریزر فروزان دارم با پنل دیجیتال بیش فصل های سرد بیش از حد سرد میکنه (یخ میبنده) دماش هم در حالت کمترین قرار داره مشکلش از چی میتونه باشه

امید باقری
27 مهر 1397

سلام من یخچال فریزر الکترواستیل دارم که دمای یخچال ۹ هستش وخوب خنک نمیکنه بعد مدتی برفک زده توش و الان خوب خنک میکنه برای تعمیر ترموستات و موتورش هم عوض شده ولی همون ۹ هستش

محدثه دریایی
8 مهر 1397

سلام بر اساتید محترم
ترموستات دوتا پیچ تنظیم داره.یکی برروی ترموستات که خیلی کوچکیکه و دیگری به رنگ مشکی داخل ترموستات.خواستم بدونم کدوم مال تنظیم کار و کدوم مال تنظیم استراحته.هرچی تو نت گشتم پیدا نکردم.لطفا کمکم کنید.زنده باشید.

دیاکو
7 مهر 1397

سلام یخچال آسایش از شرکت نیشابور دارم مدتی هست یکسره روشن هست قسمت یخچال بالا و فریزر پایین. ماست و هندونه توی قسمت یخچال هم یخ میزنه فریزر هم کارش عالی. مشکل یکسره کار کردنشه ترموستات عوض کردم مارک اسلواکی رو زدم مشکل حل نشد چکار کنم لطفا راهنمایی کنید؟

مجتبی
27 شهریور 1397

سلام
برای برگردان درجه ترموستات به تنظیمات اولیه کارخانه در یخچال ۴ در ویترینی چه کاری را باید انجام داد با تشکر

رضا
25 شهریور 1397

سلام ترموستات یخچال بنده پس از قطع کردن ، هنگام وصل شدن عمل نمیکنه و وقتی با دست یه ضربه کوچک به درجه تنظیم میزنم استارت میکنه و بخوبی کار میکنه لطف راهنمایی بفرمایید که ایراد از چیست؟

مهدي عادل
24 شهریور 1397

    سلام. با این توصیفات بنظر میرسد ترموستات یخچال معیوب باشد. تعویض آن مشکل را برطرف میکند.

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام یخچال و فریزر امرسان ما قسمت یخچال یخ میزنه در حالی که نو فراست میباشه. هر ۲۰-۳۰ دقیقه هم خاموش و روشن میکنه صدایی هم حالت خرخر شروع بکار میکنه. ترموستاتش هم دو بار عوض شده. در مورد زود خاموش شدن و دیر روشن شدنش چکار کنم؟

محمدرضا
19 مرداد 1397

سلام یه یخچال قدیمی دارم میخوام بدونم ترموستاتش خرابه یا گاز یخچال کم شده؟ چون خیلی کم روشن میشه سرماش کمه و وقتی خاموش میشه نصفه روز طول میکشه تا اتومات کنه. درجش رو اخر گذاشتم ولی روشن که میشه یخ میزنه ولی زود اتومات میکنه

سامان
7 مرداد 1397

سلام.
یه یخچال فریزر قدیمی دارم. امروز برای چند لحظه درجه ترموستاتش رو روی صفر گذاشتم تا ببینم قطع می‌کنه یا نه! دیگه کلا خاموش شد الان نزدیک به سه ساعته هنوز روشن نشده.

امیدعظیمی
2 مرداد 1397

سلام یخچال دوقلو سامسونگ rr18 داریم تازه اساس کشی کردیم اومدیم خونه جدید بد یخچال دیگه خنک نمیشه دماش زیر 9 درجه نمیاد هر کار میکنم هر چی میارم دستی هم پایین میره خودکار بالا چیکارکنم ی اب که تو اب سرد کنش میذاریم اصلا خنک نمیکنه چیکارش کنم

مجید حسینی
27 تیر 1397

    با سلام. با این توصیفات احتمالا مشکل از کمبود گاز و موتور یخچال است. با یک تعمیرکار یخچال برای بازدید دستگاه هماهنگ کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام ممنون میشم اگه راهنمایی کنید یخچال ما یدفعه خاموش شد و کار نکرد اما باتعویض ترموستات مشکل برطرف شد منتها از وقتی ترموستات جدید نصب کردیم صفحه داخل یخچال مدام داره برفک های فوق العاده زیادی میزنه ممنون میشم راهنماییم کنید

فرشاد احمدوند
15 اسفند 1396

    با سلام. ترموستات را روی درجه کمتری تنظیم کنید و ببینید مشکل تکرار میشود یا خیر

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام من یه ساید بکو دارم حدود چهار ساعت موتور شروع به کار میکنه یک ساعت استراحت میکنه میخواستم به سوال من پاسخ بدید که ساید از نظر موتوری ایراد پیدا کرده متشکرم

مریم خواجوی
30 بهمن 1396

باسلام . یخچال فریزر امرسان دارم که جدیدا یه مشکلی میدا کرده هر 15 دقیقه روشن میشه حدود 15 دقیقه کار میکنه دوباره خاموش میشه .
خنکی یخچال خوبه روی درجه 3 هست . ولی فریزر که همیشه برفک می زد به نظرم اصلا برفک نمی زنه مشکلش چیه که اینقدر زود به زود خاموش روشن میشه؟ به موتور فشار نمیاد؟؟؟

آتوسا
13 بهمن 1396

سلام روزتون خوش یخچال فریزر سامسونگ که فریزرش پایین هست تا یکبار پاورش رو روشن خاموش نکنیم روشن نمیشه و مواد داخل یخچال و فریزر آب میشه ولی تا یکبار روشن خاموش میکنبم روشن میشه میخواستم اگر عیب را تشخیص دادین برای تعمیر زحمت بکشید

سهراب مجاهد
6 دی 1396

سلام خسته نباشید یخچال فریزر امرسان مدل rf13 دارم روی درجه پایینم سرد میکنه درحد یخ زدگی اگر امکان داره لطف بفرمایید راهنمایی کنید خودم از الکترونیک سر در میارم بیشتر لوازم خانه را خودم تعمیر میکنم لطف بفرماید ترموستات خرابه یا تنظیم میخواد خودم میتونم عوض کنم به نظر شما عیب از کجای ترموستات هست ممنونم

عبدل رحمان آرمند
1 آذر 1396

    عیب خود ترمستاته . عوض کنید .

    محمود
    4 اردیبهشت 1399

سلام روزتون بخیر من یه هفته س یخچال فریزر دو قلو الکترو استیل مدلesaf24 خریدم ک نوفراست هست و روش نوشته بیصدا فریزرش مدام در حال کاره و صدای کار کردنش زیاده. بیست دقیقه کار میکنه ده دقیقه صداش قطع میشه و اف میکنه دوباره بعد ده دقیقه دوباره شروع ب کار میکنه میخواستم ببینم دلیلش چیه؟ گفتیم شاید تراز کردن مشکل رو حل کنه اما بیفایده بود. دماشو کم و زیاد کردیم بازم فایده نداشت. لطفا راهنمایی کنید خیلی ازتون ممنونم

زهره
29 آبان 1396

سلام
دلایل بسیار زیادی هست که باید برسی شود

کارشناس 2 : علوی
20 آبان 1396

سلام ما یخچال فریزر مابه سال 93 خریدیم که حدود 6 ماه پیش خودخود یخچال خودبخود خاموش شد اما فریزر کار میکرد بعد از 24 تا 48 ساعت یخچال به صورت خودبخود و بدون هیچ نعمیری شروع به کار با کیفیتی حتی بهتر از قبل کرد ولی مجددا از دیروز باز قسمت یخچال خودبخود خاموش شد که ما هم از برق کشیدیم یخچال رو اما امروز که دوباره به برق زدیم هنوز هم یخچال خاموش است اما فریز کار میکنه به نطرتون علتش چی هست

محمد علی شوریابی
19 آبان 1396

    سلام
    علت های زیادی برای این مشکل وجود دارد که باید برسی شود مانند مشکل از برد فرمان یا خراب شدن یکی از قطعات رابط باید کاملا برسی شود و عیب یابی شود در صورتی که امکان توضیح بیشتر فنی دارید عنوان کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 آبان 1396

سلام وقتتون بخیر، یخچال ما سامسونگ بالا فیریزرش خوب کار میکنه اما یخچال پایینش اصلا سرما نداره و اتوماتم نمیکنه علت از چیه میشه کمکم کنین، خیلی ممنون و متشکرم ازتون.

فرزانه
30 مهر 1396

    سلام
    امکان خرابی برد فرمان یا فن داخلی یا مشکل در برفک زدایی هست

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

سلام جناب پیرنیا

یه یخچال فریزر بدون برفک امرسان خریدم
از دیروز که نصب کرده تا الان موتورش داره یکسره کار میکنه آیا طبیعیه ؟
نباید اتومات کنه و چند وقت یه بار خاموش روشن بشه ؟

لطفا راهنمایی بفرمایید

سیدمجتبی جابری فرد
21 مهر 1396

    سلام بله باید اتومات کند اگر مشکل ادامه داشت حتما با شماره داخل دفترچه گارانتی تماس برقرار کنید

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

    سلام.پیچ داخل ترموستات که یک پیچ شش گوش هست و اچهار مخصوص داره برای چی هست دست بهش بزنی ترموستات تنظیمش بهم میخوره؟

    سید یوسف
    30 مهر 1399

ضمن عرض سلام و خسته نباشید، میخواستم از خدمتتون سوال کنم چطور میشه دمای بعد از دیفراست ترموستات ( شروع به کار دوباره کمپرسور) یخچال فریزری دانفوس رو از 3.5 بیشتر کرد. چون یخچال ما تا این دما نمیتونه کامل صفحه تریزون رو دیفراست کنه.

احمد
12 مهر 1396

    سلام پیچ روی ترموستات یخچال روبه کدام ور بچرخانی زود تر خاموش میکنه

    صالح جانفشان
    20 مهر 1399

سلام ده ساله که یه فریزر فیلور داریم که از سه سال پیش شروع کرد یکسره کار کردن و خاموش نمیشه.یه تعمیرکار اومد همون سه سال پیش ترموستاتش رو عوض کرد ولی مشکل حل نشد! ینی چشه؟ چطوره که 3 سال بی وقفه داره کار میکنه و موتورش نسوخته درین مدت؟ اگر فرض کنیم ایراد از اول هم ترموستات نبوده، پس ایراد از چی میتونه باشه، مشکل سرما هم نداره و همه چی فریز میشه.

فری
6 مهر 1396

    سلام
    شما چطور تشخیص دادی که موتور یخچال یکسره کار میکند و چرا بعد از 3 سال به این فکر افتادید باید عرض کنم که شاید شما اشتباه کردید

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مهر 1396

    سلام وقت بخیر
    به تازگی یخچال پنج کاره کمبی هیمالیا خریداری کردم شب ها خیلی اتومات میشه و صدای زیلدی ذاره میشه کاری کرد اتومات فقط روز اتفاق بیفته و صدا نداشته باشه

    شجاعی
    28 شهریور 1399

سلام
نحوه تشخیص ترموستات آبسردکن و یخچال رو میشه توضیح بدین؟

جواد تدین
4 مهر 1396

سلام. یخچال فریزرما چند ماهی است که کف یخچال اب جمع میشه درصورتی که خنک کنندگی طبیعی است، نوارهای دور سالم است کنتاک هم میکند. علت آب جمع شدن زیر جامیوه ای چیست باسپاس.

علی راد
21 شهریور 1396

    سلام
    شما باید خروجی آب دستگاه رو چک کنید واز خارج شدن آب یخچال فریزر مطمن شوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 شهریور 1396

نحوه.کم یا زیاد کردن تنظیم ترموستات دانفوس زمان استراحت وکارکرد (دیفراسیل) چگونه است؟
متشکرم

محمد احمدی
8 شهریور 1396

سلام و خسته نباشید
من یه یخچال فریزر دوقولو هاردستون مدل HD2 خریدم که بعد از گذشت چند سال به مشکلی عجیب برخورد کردم
فریزر من بعد از اینکه یه مدتی روشن ماندن شروع میکنه به آلارم دادن و کشوها از بالا شروع به گرم شدن میکنن تا کشوهای پایینی که اونا هم بعد از گذشت چندین روز گرم میشن ((وقتی فریزر رو از برق میکشم به مدت دو الی سه روز دوباره به برق بزنم یه روز درست کار میکنه و دوباره همین برنامه پیش میاد )) ارور روی صفحه ظاهر شده شماره 1 چشمک زن میباشد
در ضمن فریزر من بدون برفک هست اما صفحه و فنش کاملا یخ میزنه!!
((در فریزر مقداری تاب دارد ))

سید احمد موسوی
2 شهریور 1396

    سلام
    دوست گرامی احتمال خرابی سیستم دیفراست فریزر بسیار بالاست ولی باید تمامی قسمت ها و زمان کارکرد و نوع رابطه ای که این قطعات با هم دارند مورد برسی قرار گیرد تا بتوان نظر دقیق و منطقی عنوان کرد در هر صورت باید این سیستم به صورت حضوری و توسط یک متخصص برسی شود.

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 شهریور 1396

    سیم کشی کاملا باید مورد تست قرار بگیرد.از ورودی دو شاخ تا دیفراست و کمپرسور و همه مدار یخچال.

    Mostafa
    16 شهریور 1396

با سلام
حالت خاصی برای نصب لوله بری وجود دارد مثلا باید تخت باشد یا لوپ داشته یا نداشته باشد؟

محمد
20 مرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی اصلا متوجه منظور شما نشدم لطفا واضح تر توضیح بدید

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 مرداد 1396

سلام
یخچال فریزر اسنوا مدل 288 گرفتم ولی متاسفانه با اینکه دمای یخچال 1 درجه سانتیگراد هست ولی هوای داخل اصلا خنک نیست دو روزه همه جنس ها رو خراب میکنه . اما فریزر خیلی خنکه. چکار کنم??

ابراهیم امینی
18 تیر 1396

    سلام
    امکان خرابی دمپر یا فن داخلی یا برد فرمان یخچال فریزر وجود دارد که برای مطمن شدن از اینکه چه مشکلی وجود دارد باید به صورت کامل برسی و عیب یابی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 تیر 1396

سلام و خسته نباشید ما یه ساید بای ساید سامسونگ داریم از مسافرت که برگشتیم یکسره کار میکنه…در ضمن پشتشم اب جمع شده علت چیه؟ ممنون میشم سریعتر پاسخ بدین سپاسگذارم

مهدیس
16 تیر 1396

    سلام
    دمای یخچال سرد هست یا گرم شده و اینکه ترموستات یخچال روی چه درجه ای است ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 تیر 1396

سلام یخچال ما دیجیتالی نیست سنسور نداره

مجتبی حسین پور
18 خرداد 1396

سلام الان دو روزه یخچال فریزر ما نزدیک 8 ساعت یکسره کار میکنه قطع نمیشه مگه خودمان سیم را از برق بکشیم به نظر شما علت چیه ممنون میشم راهنمایی فرمایید

مجتبی حسین پور
17 خرداد 1396

    سلام
    علت خرابی سنسور یخچال یا برد فرمان یا خرابی لاستیک دور درب که موجب ورود هوای گرم به یخچال میشود

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 خرداد 1396

روشن شدن یخچال بعد از چند ثانیه وخاموش شدن مشکلش چی هستش

اسلم رییسی
10 خرداد 1396

    وسائل برقی کمپرسور چک بشه .

    محمود
    4 اردیبهشت 1399

سلام
ما یه یخچال قدیمی پارس خزر داریم من بغلش یه آکواریوم گذاشتم به فکرم زده که سیم برق تصفیه آکواریوم رو به نحوی به یخچال متصل کنم که هربار یخچال اتوماتیک کرد(ترموستات فعال شد) و روشن شد تصفیه آکواریوم هم روشن شه اتوماتیک ?
این کار امکان پذیر هست؟!?
باید چیکار کنم؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

حمید
8 خرداد 1396

    سلام
    بله امکان پذیر هست ولی باید از سیم بندی ترموستات اطلاع داشته باشید و این کار را انجام دهید البته برای انجام این کار مراقب باشید

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

سلام
ترموستات یخچال هیمالیا رو عوض کردم
اون لوله ای که از ترموستات بیرون امده رو بردم دور صفحه ای که داخل یخچال رو سرد میکنه
خواستم بدونم آیا لوله با صفحه باید تماس زیاد داشته باشه یا همینکه بردم پشت صفحه پیچوندمش کافیه؟

رضا حیدرزاده
31 اردیبهشت 1396

سلام و درود
من یک یخچال فریزر بکو دارم چند روز پیش یک صدای ضعیفی داشت اما الان صدای شدید شبیه به درگیر شدن پروانه با چیزی یا شاید هم لقی پروانه داره که خاموشش کردم لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید. از پاسخگویی شما به سووالات هموطنان سپاسگذارم. باتشکر

مهرداد رنجبر
25 اردیبهشت 1396

با سلام
از وقتی ترموستات یخچال مون رو عوض کردیم توش برفک میزنه. الان فکر کنم ۱۵ سانت برفک داره. دلیلش چی میتونه باشه؟
با تشکر

رایجی
24 اردیبهشت 1396

ببخشید درود بر شما سووال داشتم ما چند نوع ترموستات داریم از کجا بدونیم این ترموستات فریزری هست یخچالی هست یا هر دو ؟ چطوری از روی ترموستات از روی شماره های اون نوع ترموستات رو تشخیص بدیم ممنون

پیمان تمدن
23 اردیبهشت 1396

سلام. ما یه یخچال فریزر سیلوان بدون برفک گرفتیم که قسمت فریزر آن را روی درجه ۶ گذاشتیم ولی مواد غذایی مثل گوشت کامل یخ نمیزنه. آیا مشکل در ترموستاته؟

اکبر عسگری
21 اردیبهشت 1396

    با سلام. درجه ترموستات را روی 2 یا 3 قرار دهید و مجددا بررسی کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام. فریزر ما قسمت بالاش گرم ولی پایینش سرد می کنه. دیگه آف نمی کنه یکسره کار میکنه. آیا مشکل از ترموستاته؟ ممنون

علی راد
21 اردیبهشت 1396

    سلام
    امکان خرابی یا از کار افتادن دمپر یا فن داخلی یخچال فریزر شما زیاد است. بررسی و تعمیر یا تعویض نمایید

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 اردیبهشت 1396

سلام خسته نباشید فریزر خانگی خریدیم زیاد کار میکنه ده دقیقه کار میکنه پنج دقیقه استراحت. در حالیکه خالی هم هست ترموستات هم روی ۱ هست آیا طبیعی هستند یا مشکلی داره؟

سهیل
8 اردیبهشت 1396

سلام خسته نباشید استاد، یک فریزر قدیمی برفکی پارس دارم که پایین فریزر و بیرون پیچ تنظیم ترموستات هست و 1 تا 4 شماره گذاری شده، میشه بگید روی چند بگذارم؟ روی 3 که میگذارم یکسره کار میکنه.

ابراهیم
4 اردیبهشت 1396

سلام خدمت بزرگواران
یه یخچال فریزر اسنوا دارم که الان چند روزه سیستم یخچال بهم ریخته .چون مهمون های زیادی داشتم و حجم مواد خریداری شده مثل میوه و … زیاد بوده ، از بس یخچال تلاش کرد خنک نگه داره برفک زد . من درجه ش رو کم کردم ولی بعد از اون روی هر درجه ای میزارم یخچال خنک نمیکنه . ضمنا فریزر دمای مطلوب داره و این مشکل صرفا در خصوص یخچال هست .درجه ترموستات یخچال از 1 تا 7 داره روی کدومش بزارم که خنک شه؟

ایمان پایدار
4 اردیبهشت 1396

    از برق بکشین و همزمان با پنکه سریعتر کل برفکاشو آب کنین و بعد یک ساعت دوباره به برق بزنین .

    محمود
    4 اردیبهشت 1399

سلام
ممکنه در مورد تنظیم ترموستات توضیح بدین چون چند پیچ تنظیم داره دقیقا 3 تا یکی رو بدنه که به کنتاکتا وصله و دو تا داخل هستن.

مهدی قاسمی
23 فروردین 1396

    سلام کمپرسور یخچال تا استارد میخوره روشن میشه ۳ ثانیه بعد خاموش میشه این عملکرد هر ۱ دقیقه تکرار میشه که باعث شده که یخچال درست کار نکنه و خاموش کردم صدای تق تق از کمپرسور میاد و وقتی که استاد میخوره و مجدد خاموش میشه

    رضا فصاحتی
    7 شهریور 1400

سلام .
یه یخچال فریزر هیمالیا دارم که صفحه نمایشگرش هر چند وقت یکبار خاموش میشه ولی یخچال کار میکنه . وقتی برق رو قطع و دوباره وصل میکنم درست میشه .

علی احمدی
19 فروردین 1396

    سلام
    اگر مشکلی در سرمادهی یخچال شما وجود ندارد امکان خرابی دیسپلی یخچال فریزر شما وجود دارد که بعد از بررسی باید تعمیر یا تعویض شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 فروردین 1396

    اقای علی محمدی
    ممکن است سوکت در دیسپلی شل باشد بهر صورت جواب اقای پیرنیا درست می باشد.

    محمد حسین تمیزکار
    21 آبان 1396

سلام ساید دوو دارم مشکلی که بوجود اومده قسمت یخچال سرما تولید نمی کند در ضمن فن هم کار میکند.

فریدون محمدی
13 فروردین 1396

    سلام
    این یک مشکل کلی است که یا باید اطلاعات کامل تری برای راهنمایی عنوان کنید یا اینکه از یک سرویسکار متخصص یحچال فریزر بخواهید که به صورت تخصصی یخچال را مورد بررسی قرار دهد

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 فروردین 1396

سلام خدمت آقای پیرنیا عزیز. لطفا جواب رو کمی کاملتر توضیح بدید که متوجه اشکال و ایراد شویم. من خودم تعمیرکار لوازم خانگی هستم از خوزستان و به مشتری ها مشاوره رایگان میدهیم تا دقیقا بدونند ایراد از کجا هست و چه قطعه ای باید تعمیر یا تعویض بشود.
ممنون از زحمت شما

علی فرخ منش
8 فروردین 1396

    سلام
    ما یه یخچال الکترو استیل دارم بدون برفک جدیدا کشو آخری فریزر زیرش یخ می زنه مشکلش چیه؟

    علی مجدم
    21 اردیبهشت 1396

      سلام
      امکان کیپ شدن خروجی آب وجود دارد بررسی و رفع عیب کنید

      کارشناس 1: پیرنیا
      21 اردیبهشت 1396

      درود.فریزر بدون برفک ما هم همینجوره.بعد بررسی که خودم انجام دادم دلیلش اینه که المنت برفک رو آب میکنه و آب در ناودونی بجای اینکه از پشت فریزر بریزه بیرون،میاد داخل یخچال.بیشتر بررسی کردم که بعله اگه فریزر رو از برق جدا کنیم یه روز بعد دوباره وصلش کنیم،دو سه روزی آب از پشتش میاد ولی کم کم آب در ناودونی یخ میزنه و سوراخ خروجی توسط یخ مسدود میشه و آب نمیتونه خارج شه و از ناودونی سرریز و از دیواره داخلی میاد پایین تا زیر کشوی پایینی.احتمای میدم که المنت کف ناودونی خراب باشه که آب کف ناودونی یخ میزنه و سوراخش میگیره.

      امید
      21 مهر 1399

    با سلام. دوست عزیز هدف ما هم پاسخ دادن به سوالات دوستان و ارائه مشاوره بصورت رایگان است و اینکار تا جایی که امکان داشته باشد انجام خواهد شد. ولی برای افرادی که هیچ سر رشته ای از مسائل فنی ندارند و اطلاعات کمی از مشکل دستگاه ارائه میکنند، بسیار سخت و دشوار است که پاسخ کامل ارائه شود و حتی مسائل فنی تنها به صورت نوشته و متن شرح داده شود!

    کارشناس5: شعبانی
    5 تیر 1399

سلام خسته نباشید
ما از مسافرت برگشتیم ودیدیم که فریزر ایران پویای ما وقتی روشن میشه بعد از پنج ثانیه خاموش میشه ودوباره …..تکرار میشه
میشه راهنماییم کنین ، ممکنه از ترموستاتش باشه؟

سعید غریبی
4 فروردین 1396

    سلام
    امکان خرابی ترموستات وجود دارد که باید بررسی شده و نظر دقیق داده شود

    meAfshin76
    6 فروردین 1396

    اقای سعید غریبی
    موارد زیر چک و احتمال خرابی در این قسمتها می باشد
    1-خرابی محافظ اگر دارد
    2-اشکال در سیستم برق شهری
    3-اشکال در خود موتور

    محمد حسین تمیزکار
    21 آبان 1396

با عرض سلام و خسته نباشید اینجانب محمد یزدان فر یک دستگاه یخچال فریزر بدون برفک قدیمی داریم که چندین سال موتور آن با ترموستات offنمی کرد و فقط با تایمر offمی کرد الان حدود دو سال است که رادیات داخل فریزر آنقدر یخ میزند که پروانه در آن گیر میکند و دیگر حرکت نمیکند و وسایل داخل آن از حالت انجماد خارج شده و یخچال فریزر سرمای خود را دست می دهد و بایستی دو روز دستگاه را از برق خارج کرد تا کاملا یخ آن آب شده و شروع به کار کند فقط در همان یکی دو روز اولیه آب یخ میزند و بعد به مرور سرمای آن کم میشود و باز روز از نو روزی از نو.ترموستات را هم عوض کردیم اما جواب نداد.المنت آن هم سالم میباشدو به هر تعمیرگاهی که برده ایم فایده ای نداشته است لطفا مارا راهنمایی فرمایید.با کمال تشکر

محمدیزدان فر
28 اسفند 1395

    سلام
    باور کنید با این مشکل حادی که یخچال فریزر شما دارد، امکان نظردهی به این صورت وجود ندارد و اگر هم نظری داده شود کاملا غیر کارشناسانه است. باید به صورت حضوری از یک تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 فروردین 1396

    اقای محمد یزدان فر
    استاد پیرنیا صحیح می گویند سوال شما خیلی کلی می باشد، اما موارد زیر را بررسی کنید:
    سیستم کاملا برفک زدائی شود. سپس روشن و عمل اتوماتیک توسط ترموستات چک شود. اگر اتومات انجام می شود، هیتر- تایمر- دیسک- ترموفیوز و سیمهای ارتباطی تست شود. همچنین مسیر تخلیه آب حاصل از ذوب برفکها و….

    محمد حسین تمیزکار
    21 آبان 1396

سلام یه تاپینگ دارم یخچال زیرش offنمیکنه چکارکنم

عیسی
5 اسفند 1395

    سلام
    امکان اشکل در ترموستات یا سنسور های ان وجود دارد باید چک شده و تعمیر یا تعویض گردد

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 اسفند 1395

عرض سلام و احترام
ضمن عرض خسته نباشید به جناب پیرنیا، یه سوال داشتم: یخچال ما آزمایش از نوع قدیمی هستش یه مشکلی که داره اینه که هرموقع یخچال رو باز میکنیم چراغ داخل اون خاموش هستش و باید بصورت دستی اونو روشن کنیم لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم و مشکل از کجاست؟
ممنون از لطفتون و سایت بسیارخوبتون

سامان حسینی
18 بهمن 1395

    سلام
    این که هنگام باز کردن درب یخچال شما چراغ ان روشن نمیشود امکان خرابی دکمه چراغ وجود دارد که باید برسی و تعویض گردد

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 بهمن 1395

      اقای سامان حسینی
      مشگل روشنائی داخل بخچال-و اندازه تنظیمی درجه یخچال
      روشنائی خرابی سویچ لای درب-اندازه دمای تنظیمی 1 یا 2 و بستگی به فصل ندارد.

      محمد حسین تمیزکار
      21 آبان 1396

      سلام ببخشید ترمستات یخچال من کار میکنه ولی موقی که خاموش میشه دیگه روشن نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

      حسین
      17 فروردین 1400

    سلام تو روستاه هستم یخچالم خراب شده بالاشهر سرد نمیکنه ولی پایینش خوبه چیش میتونه باشه

    صادق کاوسی
    4 مرداد 1400

سلام
میزان برق مصرفی در حال استارت کمپرسور، تقریبا برابر چه میزان زمان در حالت کارکرد معمولی است؟؟؟
یعنی آیا قطع ترموستات و روشن شدن آن بعد از بیست دقیقه باعث بیشتر شدن مصرف برق میشود یا کمتر شدن آن؟!

مهدی
25 دی 1395

    سلام
    بله بیشترین امپری که کمپرسور کولر گازی مصرف میکند در حالت استارت آن میباشد که شما باید دقت داشته باشید با هر بار کنتاکت کردن کمپرسور همین اتفاق برای آن افتاده و طبیعتا میزان برق مصرفی نیز افزایش خواهد یافت

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 دی 1395

      مقدار امپر استارت به نسبت جریان در حال کار کمپرسورها بستگی به نوع موتور بین 3 الی 7 برابر دارد

      محمد حسین تمیزکار
      21 آبان 1396

      سلام ترموستات یخچالمو عوض کردم ولی نمیدونم چرا اتومات نمیکنه

      فردین
      2 مهر 1399

      سلام اقای فردین یخچال سایدجنرال الکتریک دارم ضدبرفکه برق110چندوقته مدت زمان خاموش وروشن شدن یخچال تغییرکرده بعضی اوقات10الی12دقیقه روشنه 2الی3دقیقه خاموش بعضی اوقات1ونیم تادوساعت روشنه 10دقیقه خاموشه یخچال سازپیچ تنظیم ترموستات رایک یانیم دوربازش کرده یعن شل کردحالاروشن خاموش فرق که نکرده هیچ زمانی که کمپرسورمیخاداتومات کنه که روشن شه مثل حالت بکسوادیادل دل میزنه موتورتاروشن میشه بعضه اوقات هم فن روشن میشه ولی موتورنه ممنون میشم راهنمایی کنید

      محمدداددرس
      6 مرداد 1400

      سلام محمد عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال ساید جنرال الکتریک رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      9 مرداد 1400

      احتمالا رله استارت خرابه

      فرهاد
      30 خرداد 1401

      یخچال فریزر ایران شرق دست دوم خریدم وقسمت بالاش یعنی یخچالش کم سرد میشه.مشکلش چیه؟

      میلاد قنبری
      13 مرداد 1400

      سلام میلاد عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر یخچال رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      14 مرداد 1400

    سلام پایدارباشید
    یک تمام یخچال الکترواستیل دارم که سالهاست کارمیکنه ولی مدتی است که زیادکارمیکنه وقطعی خیلی کم است،ویک ترموستات کانادایی دست دوم گیرآوردم ولی فرقی نکرده ممنونم اگرراهنمایی کنید؟

    علي صدر
    20 آبان 1396

      سلام خسته نباشید سیم کشی ترمستات یخچال جابه جا شده جوری که نه فریزریخ میزنه نه پایین یخچال سردی داره .یخچال فیلوره نحوه درست سیم کشی ترمستاتش چجوریه میشه راهنمایی کنید لطفا

      سیدمجتبی حسینی
      20 تیر 1399

      سلام خسته نباشید یخچال صندوقی دارم درجه بایدروی چند باشه و همینجورکارمیکنه قطع وصل نداره.ترموسات رو با دست خاموش میکنم کارمیکنه ولی روشن که هست قطع نمیکنه یکسره کارمیکنه ممنون میشم جوابمو بدین

      ali nemati
      23 تیر 1399

    سلام یک سایدجنرال الکتریک قدیمی دارم دوماهی میشه اذیت میکنه یخچال ساز امده پیچ تنظیم ترموستات راکمی بازکرده حالایخچال 2الی 3دقیقه خاموشه 10الی12دقیقه روشنه بعضی اوقات 1ونیم ساعت روشنه 6الی8دقیقه خاموش زمانی که کمپرسور میخادروشن بشه بعضی اوقات حالت بکسوادیادل دل کردن میکنه تاروشن بشه ولی وقتی دوسرسیم ترموستات رابه حالت یکسره کردن وصل میکنیم این حالت دل زدن بوجودنمیاددرضمن دیفراست به خوبی انجام میشه برق یخچال 110 هستش ممنون میشم راهنمایی کنید – تعمیرگاه مجاز یخچال

    محمددادرس
    6 مرداد 1400

      سلام محمد عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      9 مرداد 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس