ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی برای حداکثر کارایی تمیز کردن

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی برای حداکثر کارایی تمیز کردن

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی چند ترفند دارد که با دانستن آنها، هم ظروف تمیزتری خواهید داشت، هم تعداد دفعات استفاده از دستگاه کاهش پیدا می‌کند و هم هنگام جمع کردن ظروف تمیز، سرعت عمل بیشتری خواهید داشت. بد نیست بدانید که ترتیب اشتباه قرار دادن ظروف در ظرفشویی نه تنها مانع شستشوی بهینه دستگاه می شود بلکه ممکن است به خرابی دستگاه نیز منجر شود.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

نکاتی که قبل از چیدن ظروف در ظرفشویی باید بدانید

ظروفی که نباید داخل ماشین ظرفشویی گذاشته شود

با رعایت برخی نکات ساده می توانید به افزایش عمر مفید دستگاه تان کمک کنید. به این ترتیب از مراجعه مکرر به مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی بی نیاز خواهید بود.

  1. قبل از چیدن ظروف در ظرفشویی باقی مانده‌های غذا را از روی آنها پاک کنید. اما در بیشتر ظرفشویی‌های امروزی نیازی به آبکشی ظروف قبل از قرار دادن آنها در ظرفشویی نیست.
  2. دقت کنید که طبقه پایین سبد را طوری بچینید که جریان آب به راحتی به ردیف بالا برسد. بشقاب‌ها و دیس‌ها را عمودی قرار بدهید. به طور کلی ظروف نباید طوری قرار بگیرند که جریان آب را مسدود کنند.
  3. یادتان باشد که ظروف غیر مقاوم دربرابر حرارت، ظرف‌هایی که تزیینات فلزی یا روکش دارند، ظروف چدنی، چوبی یا ظروف پلاستیکی که قابلیت قرار دادن در ظرفشویی را ندارند و ظروف مستعد زنگ زدن را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
تعمیر تخصصی ماشن ظرفشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی کار سختی نیست، اما قرار دادن صحیح آن می‌تواند به تمیزتر شدن ظروف کمک کند. همچنین می‌تواند در انرژی و زمان صرفه جویی کند.

1. چیدن قابلمه و تابه در ماشین ظرفشویی

هنگام چیدن ظروف بزرگ مانند قابلمه‌ها و تابه‌ها در ماشین ظرفشویی، به محل قرار گیری بازوهای آبپاش و جهت چرخش آنها، حین شست و شو داخل ماشین ظرفشویی دقت کنید.

مراقب باشید که ظروف در کارکرد آنان اخلالی ایجاد ننموده و گوشه ظروف یا دسته تابه به آنها برخورد نکند. این کار سبب جلوگیری از آسیب رساندن به بازوهای آبپاش و همچنین ظروف خواهد شد.

2. چیدن بشقاب ها در ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن بشقاب ها در ماشین ظرفشویی

هنگام چیدن بشقاب‌ها در ظرفشویی دقت کنید که ابتدا بشقاب‌های بزرگتر را در کنار و سپس مابقی را به ترتیب کاهش سایز به سمت مرکز دستگاه، درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.

ظروف با ابعاد مشابه را در کنار یکدیگر جای داده و تمامی ظروف را به نحوی قرار دهید که به سمت داخل متمایل باشند. توجه کنید که جت‌های آب که وظیفه پاشش آب و شست و شوی ظروف را دارند، در مرکز دستگاه قرار می‌گیرند و بدین ترتیب بیشترین دسترسی آب به تمام نقاط داخل ماشین ظرفشویی پوشش داده می‌شود.

3. چیدمان ظروف کثیف و بزرگ (ماهیتابه و…)

این نوع از ظروف را در سینی ردیف پایین قرار داده بطوریکه به سمت مرکز قرارگرفته باشند. دیگر ظروف با ابعاد بزرگ را در کناره‌ها قرار دهید و مراقب باشید تا مانع از چرخش بازوهای آبپاش نباشند.

4. چیدن لیوان ها در ماشین ظرفشویی

چیدن لیوان ها در ماشین ظرفشویی

لیوان‌ها را در ردیف بالا در قسمت مخصوص به خود قرار دهید. لیوان‌ها باید برعکس و رو به پایین باشند. سعی کنید مابین آنها کمی فضای خالی ایجاد کنید تا به یکدیگر ساییده نشوند.

5. چیدن قاشق و چنگال

قاشق و چنگال‌ها را باید در قسمت مخصوص به خود قرا دهید. برای احتیاط بهتر است، کاردها را که در همین قسمت قرار می گیرند روبه پایین قرار دهید.

قاشق و چنگال‌ها را بصورت دو به دو، رو به بالا و پایین گذاشته تا خیالتان از بابت چرخش آب و تمیز شدن هرکدام راحت شود.

چیدمان ظروف در قفسه های ماشین ظرفشویی

بهتر است برای چیدمان درست ظروف ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی کنید، اما نکات زیر به اکثر ماشین‌های ظرفشویی کمک می‌کند تا نتایج بهینه را ارائه دهند.

نحوه چیدمان ظروف در ظرفشوییتوضیحات
قفسه بالایی ماشین ظرفشوییفنجان‌ها، لیوان‌ها و کاسه‌های کوچک را باید در قفسه بالایی قرار دهید. از پر کردن بیش از حد خودداری کنید که احتمال شکستگی ظروف را افزایش می‌دهد و جریان آب و مواد شوینده را مسدود می‌کند.
قفسه پایین ظرفشوییبشقاب‌ها، کاسه‌های سرو و سایر اقلام بزرگ را در قفسه پایینی قرار دهید. بشقاب‌ها و تخته‌های برش قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی و سایر قطعات بزرگ باید در طرفین و پشت قرار داده شوند تا بازوی آبپاش تا آزادانه حرکت کند. به خاطر داشته باشید که قابلمه‌ها و تابه‌های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی می‌توانند روی قفسه پایینی قرار بگیرند.
خارج کردن ظروف از قفسه‌های ظرفشوییابتدا قفسه پایینی را خالی کنید. در غیر این صورت، آبی که روی سطوح مقعر لیوان‌ها در قفسه بالایی جمع می‌شود، روی بشقاب‌ها و ظروف زیری می‌ریزد.
چیدمان قاشق و چنگالچنگال‌ها و قاشق‌ها را باید در سبد مخصوص قرار دهید به طوری که دسته‌ها رو به پایین باشند. دسته‌ چاقو را روبه بالا قرار دهید تا برای برداشتن آن‌ها نیازی به گرفتن تیغه تیز نداشته باشید.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی
در این مقاله نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را در اختیارتان قرار دادیم. یادتان باشد، حتی بهترین ماشین ظرفشویی هم شستشوی بهینه نخواهد داشت اگر ظروف را منظم و اصولی داخل دستگاه قرار ندهید. به علاوه، با قرار دادن ظروف به گونه‌ای غیراصولی و نادرست ممکن است به بدنه دستگاه و سبد ماشین ظرفشویی آسیب وارد کنید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

خیلی ممنون واقعا مفید بود

فاطمه
15 بهمن 1397

    علت حل نشدن کامل قرص ماشین ظرفشویی رو میخواستم بدونم فیری پلاتینیوم استفاده کردم

    فرشته یوسفی
    24 مرداد 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس