ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی (راهنمای گام به گام)

آموزش تراز کردن ماشین لباسشویی (راهنمای گام به گام)

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

در این مقاله از کاراباما قصد داریم نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی را گام به گام آموزش دهیم. از آنجا که لباسشویی های مختلف از این منظر مشابه عمل می کنند، می توانید از این آموزش برای تراز کردن لباسشویی ال جی، سامسونگ، بوش و… خود استفاده کنید.

همچنین، در صورتی که از تراز بودن ماشین لباسشویی خود اطمینان دارید اما همچنان دستگاه شما لرزش بالایی دارد، ممکن است دلایل جدی تری سبب این امر شده باشند. چنانچه برای رفع مشکلات ماشین لباسشویی دانش کافی ندارید، از یک مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی کمک بگیرید.

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

خوشبختانه راه حل این امر به سادگی میسر است. وجود پایه زیر ماشین لباسشویی (پایه های قابل تنظیم با پیچ)، موجب شده است که نحوه صحیح تراز نمودن ماشین لباسشویی بدون کمک افراد حرفه ای نیز ممکن باشد.

به نکاتی که در ادامه آورده شده اند دقت کنید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

1. از تراز بودن لباسشویی مطمئن شوید

می‌توانید از ابزار تراز نجاری یا نرم افزارهای مشابه روی گوشی همراه خود استفاده کنید. ابزار را روی دستگاه قرار داده و حباب داخل لوله را دنبال کنید.

ابتدا از چپ به راست و سپس از جلو به عقب دستگاه را جهت همسطح بودن با زمین و تراز بودن بررسی کنید. در صورتی که حباب در مرکز قرار ندارد، باید تغییراتی در قرارگیری دستگاه جهت تراز بودن اعمال کنید.

2. ضامن قفل پایه ها را باز کنید

معمولا در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی، دو پایه‌ قرار گرفته در جلوی دستگاه به صورت پیچ شدن قابل تنظیم‌اند و می‌توان آنها را جابه‌جا کرد.

قبل از انجام این کار، ضامنی که موجب تغییر در ارتفاع و پیچ کردن پایه‌های زیر لباسشویی است را باز کنید.

3. پایه های جلویی را تنظیم کنید

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

در صورتی که دستگاه نزدیک به زمین باشد امکان لرزش آن کمتر است. برای پایین آوردن دستگاه با پیچ کردن یکی از پایه‌های جلویی به داخل و سپس تنظیم دیگر پایه‌ها به طوری که حباب ابزار تراز در مرکز قرار بگیرد، ماشین لباسشویی را به زمین نزدیک و تراز کنید.

4. پایه های عقبی را بررسی کنید

در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی پایه‌های جلویی قابل تنظیم بوده و پایه‌های عقبی بصورت خودکار تنظیم می‌شوند.

هرگاه لباسشویی را از یک سمت به سمت دیگر تراز کردید (مثلا چپ به راست)، با کمک فرد دیگری از سمت عقب دستگاه را به جلو خم کنید، در حدی که پایه‌های عقبی 5 سانتی‌متر با زمین فاصله بگیرند.

سپس دستگاه را به آرامی روی زمین بگذارید. پایه‌های عقبی باید به صورت خودکار تنظیم شده و دستگاه را تراز کنند. در صورتی که پایه‌های عقبی خودکار نیستند، باید آن‌ها را نیز به‌ صورت دستی مثل پایه‌های جلویی تنظیم کنید.

5. ضامن قفل پایه ها را دوباره ببندید

پس از تنظیمات تراز دستگاه، از چپ به راست یا راست به چپ، همچنین از عقب به جلو، تراز بودن را بررسی کنید.

سپس ضامن‌ پایه‌ها را دوباره بسته و از حرکت چرخشی پایه‌ها جلوگیری کنید. با تکیه دادن به دستگاه از جلو و عقب نرفتن آن اطمینان حاصل کنید.

6. دستگاه را امتحان کرده و به صورت دوره ای چک کنید

سیکل چرخش دستگاه را اجرا کرده و از لحاظ لرزش و تکان تکان خوردن آن را بررسی کنید. اگر ماشین لباسشویی همچنان لرزش دارد، موارد بالا را دوباره چک کنید.

همچنین ممکن است مشکل از سطح زیرین باشد که در اثر نم دار بودن و گذشت زمان پوسیده و نامتقارن شده است.

ممکن است خانه به دلیل لرزش‌های کوچک زمین یا نشست تدریجی آن تغییر کند. از این رو ضروری است که در صورت شنیدن صدای اضافی و لرزش بالاتر از حد معمول، دوباره تراز بودن دستگاه را بررسی کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

تنظیم نبودن پایه‌ها می‌تواند موجب لرزش و تکان خوردن لباسشویی نیز شود. یکی دیگر از مواردی که باعث حرکت کردن لباسشویی هنگام شستشو می‌شود، بست یا پیچ‌ها هستند.

به‌طور قطع بست‌های ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺑﺎز ﻧﺸﺪه اند. اﯾﻦ ﺑﺴﺖ ﻫﺎ در کارخانه و برای جلوگیری از تکان خودن و آسیب رسیدن به لباسشویی در حمل و نقل تعبیه شده و ﺑﺪﻧﻪ را ﺑﻪ ﺷﺎﺳﯽ محکم می‌کنند.

این بست‌ها که پیچ ترنسلیت یا پیچ ترانسفر لباسشویی خوانده می شوند، پشت دستگاه قرار داشته و باید حتما هنگام نصب لباسشویی باز شوند تا در ﺻﻮرت ﺣﺮﮐﺖ درام، ﻟﺮزش ﺷﺪﯾﺪی ﺑﻪ ﺑﺪﻧﻪ وارد ﻧشود.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام من یخچال فریزر هیمالیادارم موقع آف کردن صداهای خیلی بلند و عذاب اور میده. وحتما باید6ماه یکبار از برق کشید درصورت نکشیدن موقع یخ زدایی اب زیر کشو اخر فریزر جمع میشه و یخ میزنه.درصورتی ک اطرافیان از همین مدل دارن و سالی یکبار از برق میکشن. علت چیست؟

معصومه نیکوسیر
24 شهریور 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس