ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
گرمایش کولر گازی

گرمایش کولر گازی؛ نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت به چه صورت است؟

یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های کولر گازی، حالت گرمایش آن است که به کمک آن در ماه‌های سرد سال می‌توانید گرمای مطلوبی را در فضای خانه یا محل کار تجربه کنید. اما چطور حالت گرمایش کولر گازی را تنظیم کنیم؟ در این مقاله، نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی و مزایا و معایب استفاده از این حالت بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

از آنجایی که نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی و شیوه استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی برندهای مختلف تفاوت چندانی ندارد، می‌توانید از این آموزش جهت تنظیم گرمایش کولر گازی جنرال، ال جی، سامسونگ، اجنرال، گری، مدیا، تراست و… استفاده کنید.

آیا کولر گازی حالت گرمایش دارد؟

پیش از آنکه به تنظیم گرمایش کولر گازی بپردازید، باید در وهله اول از این امر مطمئن شوید که دستگاه حالت گرمایش دارد یا خیر. اما از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

امروزه بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی تولید کننده کولرهای گازی، مدل‌های دوفصله تولید می‌کنند. بدین معنی که دستگاه قابلیت استفاده در فصول گرم و سرد را دارد و برای هر دو حالت سرمایش و گرمایش طراحی شده است.

با این حال، هر دستگاهی را نمی‌توان دو فصله در نظر گرفت و باید از طریق یکی از روش‌های زیر به دوفصله بودن یا نبودن کولر گازی پی‌برد:

چگونه بفهمیم کولر گازی حالت گرمایش دارد
مراجعه به دفترچه راهنمای کولر گازی
ارتباط با نمایندگی یا مرکز فروش و پرسیدن از آنها با اعلام مدل دستگاه
جستجوی مدل دستگاه در سایت رسمی شرکت تولید کننده
استفاده قبلی از حالت گرمایش کولر گازی
بررسی برچسب فنی کولر گازی

اگر پیشتر از باد گرم کولر گازی و حالت گرمایش آن استفاده کرده اید یا صاحب خانه به شما گفته است که هیچ، اما در صورتی که دستگاه را به تازگی خریده‌اید یا به خانه جدید نقل مکان کرده اید، مطالعه دفترچه راهنمای محصول که همراه آن است، پرس و جو از نمایندگان فروش در مرکز فروش یا بررسی برچسب فنی دستگاه، روش‌هایی است که می‌تواند شما را از وجود سیستم گرمایش مطمئن کند.

روی تمامی پنل‌های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف است. در این برچسب تمام مشخصات کولر گازی درج شده و با مطالعه آن می‌توانید متوجه شوید که کولر گازی گرمایش دارد یا خیر.

برچسب فنی کولر گازی

تصویر بالا نمونه یک برچسب فنی کولر گازی است. همانطور که مشاهده می‌کنید، کادر شماره 1 به مشخصات سرمایش کولر (COOLING) و کادر شماره 2 به مشخصات گرمایش کولر گازی (HEATING) اشاره کرده است.

راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی در زمستان

پس از آنکه از وجود حالت گرمایش کولر خود اطمینان یافتید، نوبت به راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی می‌رسد که کار بسیار ساده ایست.

برای استفاده از این حالت، کافیست دستگاه را به کمک ریموت کنترل کولر گازی روی حالت گرمایش تنظیم کنید.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت به کمک ریموت کنترل

نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت به کمک ریموت کنترل

برای تنظیم حالت گرمایش با ریموت کنترل، به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا باید تنظیمات دستگاه را از حالت سرما به گرما تغییر دهید. با زدن دکمه MODE یا منو (MENU) این امکان را خواهید داشت تا حالت‌های مختلف کولر گازی را مشاهده و انتخاب کنید.

این حالت‌ها عموما شامل فن (FAN)، سرما (COOL)، گرما (HEAT)، خودکار (AUTO) و خشک (DRY) است که به صورت نمادین به ترتیب با اشکال پنکه، دانه برف، خورشید، چند فلش مدور و قطره آب روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر می‌شوند.

  • پس از روشن کردن کولر، گزینه mode را انتخاب کنید و سپس با انتخاب گزینه HEAT حالت گرمایش کولر گازی را انتخاب می‌کنید.
  • حال با زدن دکمه دما (TEMP) قادر به انتخاب درجه گرمایش کولر گازی خواهید بود.
  • در اکثر مدل‌های کولر گازی، حداکثر درجه گرمایش کولر گازی، دمای 30 درجه سانتی گراد است. اما دمای طبیعی و بهترین دما برای بدن انسان در محدوده 25 – 26 درجه است.
نکته

توجه کنید که حدود 5 الی 10 دقیقه طول خواهد کشید تا تنظیمات گرمایش کولر گازی اعمال شده و کمپرسور در حالت گرمایشی شروع به کار کند.

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می‌ کند؟

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار سیستم گرمایش کولرگازی به صورت زیر است:

  • در حالت گرمایش کولر گازی، فرآیند سیکل دستگاه تغییر می‌کند.
  • تغییر فرآیند سیکل کولر گازی به کمک شیر چهار طرفه یا شیر معکوس کننده صورت می‌گیرد.
  • بدین صورت که گاز داغ خروجی از کمپرسور به جای حرکت به سمت پنل خارجی، به سمت اواپراتور پنل داخلی هدایت می‌شود.
  • پس از گرم شدن لوله‌های اواپراتور و کار کردن فن داخلی آن، هوای اتاق با عبور از روی لوله‌ها، گرم می‌شود.
  • سپس مبرد موجود در سیکل که حالا سرد شده است به سمت پنل خارجی هدایت شده و با جذب گرمای محیط دمای آن افزایش پیدا می‌کند و مجددا به کمپرسور وارد می‌شود.
  • بدین ترتیب کولر گرما را به داخل منزل هدایت می کند تا اتاق به دمای تنظیم شده از سوی شما برسد.
معایب استفاده از گرمایش کولر گازی
معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

کولر گازی چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟ کولرهای گازی از بخش‌های مختلفی از […]

تفاوت حالت گرمایش و سرمایش کولر گازی

از تفاوت‌های حالت سرمایش و حالت گرمایش کولر گازی این است که در حالت سرمایش، دستگاه پس از رسیدن دمای فضا به مقدار تنظیم شده، کمپرسور خاموش شده یا در صورت اینورتر بودن دستگاه، روی دور کند قرار می‌گیرد.

در حالی که در حالت گرمایش، پس از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده، فن داخلی خاموش شده و پروسه دیفراست (برفک زدایی) پنل خارجی یا همان کندانسور آغاز شده، مجددا حالت گرمایش کولر از سر گرفته می‌شود.

در صورتی که تمایل دارید از حالت گرمایش در ماه‌های سرد سال استفاده کنید، می‌بایست گاز داخل دستگاه را چک کنید. اگر حجم گاز کمتر از مقدار استاندارد باشد، از یک مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی برای شارژ گاز کمک بگیرید.

علت گرم نکردن اسپلیت

علت گرم نکردن اسپلیت

در این مواقع ممکن است کولر گازی به طور کلی هوا را گرم نکند یا بادی ولرم داشته باشد. یکی از موارد زیر می‌تواند علت گرم نکردن کولر گازی یا اسپلیت باشد:

  • کم بودن ظرفیت کولر گازی در مقایسه با متراژ خانه
  • کم بودن گاز کولر گازی
  • اشکال فنی در سیکل گرمایش
  • مسدود شدن فیلترهای هوا
  • یخ زدن کویل‌ها
  • تنظیم دمای نامناسب
  • خرابی فن

چنانچه گفتیم، پس از قرار دادن کولر گازی روی حالت گرمایش، انجام تغییرات و شروع به کار کولر ممکن است حدود 5 دقیقه طول بکشد.

البته در حالت دیفراست که کولر مشغول آب کردن یخ و برفک‌های تشکیل شده روی پنل خارجی است، ممکن است حدودا 15 دقیقه طول بکشد تا دستگاه باد گرم تولید کند.

از این رو در موارد زیادی گرم نکردن اسپلیت یا سیستم گرمایش کولر گازی نشان از وجود مشکل نیست و فقط ممکن است کمی زمان ببرد.

با این حال، اگر وجود یک مشکل فنی علت گرم نکردن کولر گازی یا اسپیلت باشد، تکنسین تعمیر کولر گازی موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

  • فیلترهای پنل داخلی
  • فن پنل داخلی
  • فن پنل خارجی
  • ایراد کندانسور خارجی
  • ایراد کمپرسور

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

مصرف برق کولر گازی به طور کلی به اختلاف دمای هوای محیط و دمایی که برای دستگاه تنظیم شده بستگی دارد. درواقع هرچه اختلاف این دو دما بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری کمپرسور دستگاه در حال کار بوده تا بتواند دمای داخل منزل را به مقدار تنظیم شده دلخواه برساند.

اینکه حالت گرمایش کولر گازی مصرف برق بیشتری دارد یا حالت سرمایش، کاملا مسئله‌ای وابسته بوده و به طور کلی نمی‌توان اظهار نظر کرد.

مثلا اگر دمای تنظیم شده برای کولر گازی را 25 درجه در نظر بگیریم، با توجه به اینکه در فصول گرم سال اختلاف دمای هوای محیط با مقدار 25 درجه، کمتر از میزان اختلاف دمای هوای محیط در فصول سرد با 25 درجه است.

بنابراین به صورت تئوری می‌توان گفت که میزان مصرف برق کولر گازی در زمستان بیشتر از مقدار مصرف آن در تابستان است. این امر با توجه به قبض برق شما نیز می‌تواند تایید شود.

مزایای استفاده از سیستم گرمایش

به نظر می‌رسد که در برابر استفاده از گرمایش کولر گازی مقاومت زیادی وجود دارد! در حالی که اگر به درستی از این دستگاه استفاده کنید، می‌تواند منبع مناسبی از گرما برای فضاهای متفاوت باشد. برخی مزایای استفاده از گرمای کولر گازی عبارتند از:

  • می‌توانید برای زمان خاموش و روشن به آن برنامه بدهید
  • گرمای کولر گازی دوده و کثیفی به همراه ندارد
  • دستگاه فضای زیادی را اشغال نمی‌کند
  • بلافاصله بعد از روشن کردن دستگاه فرایند گرم کردن فضا شروع می‌شود
  • امنیت بالایی دارد
  • هزینه نگهداری آن پایین است
  • برای گرم کردن فضاهای بزرگ بسیار ایده‌آل است
  • راندمان بالاتری در مقایسه با بخاری‌های گازی و برقی دارد

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

معایب استفاده از گرمایش کولر گازی

البته که گرمای کولر گازی برای بسیاری از ما گرمایی مطلوب و خوشایند است. با این حال، استفاده از این دستگاه هم مانند بسیاری از وسایل گرمایشی دیگر با معایبی همراه است. برخی از مهم‌ترین معایب استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی به قرار زیر هستند:

  • آسیب به محیط زیست
  • محدود بودن دمای فعالیت دستگاه
  • فشار آمدن به کمپرسور
  • گران بودن کولر گازی در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی

نکات مهم جهت استفاده بهینه از سیستم گرمایش کولرگازی

در صورتی که استفاده از گرمایش کولر گازی انتخاب شما برای گرم کردن فضای خانه است، بد نیست نکات زیر را برای بهره‌وری بالاتر دستگاه رعایت کنید:

1. نسبت به وجود جریان مناسبِ هوا، اطمینان حاصل کنید

فیلتر را تمیز و هر چیزی را که ممکن است در یونیت داخلی انسداد ایجاد کند، حذف کنید. انسداد جریان مناسب هوا را با مشکل مواجه می‌کند و در نتیجه گرمای مطلوب را از کولر گازی دریافت نخواهید کرد.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)
تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)

لازم به ذکر است مطلب آموزشی “چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟” مختص برند […]

2. همه در و پنجره‌ها را ببندید

تمامی درها و پنجره‌ها را ببندید و پرده‌ها را بکشید تا گرما در خانه بماند. به این ترتیب از هدر رفتن گرما جلوگیری کرده و روند گرم شدن خانه را بهبود می‌دهید. به علاوه سیستم گرمایشی بیش از حد کار نخواهد کرد.

3. وقتی بیرون از خانه‌اید، دستگاه را خاموش کنید

حالت گرمای کولر گازی زمان زیادی برای گرم کردن فضا نیاز ندارد. از این رو توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن از خانه آن را خاموش کنید.

4. به طور منظم کولر گازی‌ را سرویس کنید

سرویس کولر گازی به صورت سالانه یا دو سال یک بار به حفظ عملکرد بهینه دستگاه شما در زمستان و تابستان کمک شایانی خواهد کرد.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در صورتی که حالت گرمایش کولر گازی شما دچار مشکل شده و کار نمی کند یا باد گرم کولر دلخواه نبوده و ولرم است و از دانش فنی و تخصصی تعمیرات کولر گازی برخوردار نیستید، حتما از تکنسین متخصص کمک بگیرید.

سوالات متداول
1از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟
2آیا حالت گرمایش کولر گازی مصرف برق بالایی دارد؟
3معایب استفاده از گرمایش کولر گازی چیست؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

آیا کولر گازی در حالت گرمایش هم آب میدهد

علی صادقی فر
22 مهر 1402

سلام. یک اسپیلت کاستی هست در حالت سرمایش یه ربعی کار میکند و بعد قطع میکند. ولی درحالت گرمایش اصلا کمپرسور روشن نمیشود شیر چهار راهه ام عمل میکند از حالت گرمایش به حالت سرمایش نیز میرودولی درگرمایش همچنین ده دقیقه یا بیشترم صبر میکنم ولی کمپرسور روشن نمیشود ونیز فن اواپراتور داخل همچنان کار میکند. ممنون میشم راهنمایی کنید

ایمان غلامی
30 دی 1401

اسپیلت من قبلا خیلی خوب گرم می‌کرد ولی الان چند وقت گرمایش کم شده . بعد یدفعه رو گرمای که سرده میکنه

حیدری
24 دی 1401

نمیدونم گرمایش کولرگازیمونوچطورفعال کنم .اسم کولراوگری

مشهودی
23 دی 1401

سلام کولر ما بجای سرما گرم میکنه

محمدرضامحمدی
27 تیر 1401

سلام ما تو خونمون دوتا کولر هیتاچی و جنرال داریم
مشکل اینکه وقتی مثلا فقط یه درجه دما رو کم میکنی مقدار خیلی زیادی رو حالت کولر میمونه ولی اگه یه درجه بالاتر باشه خیلی کمتر
یعنی اینکه تفاوت زمان حالت کولر تو ۱ درجه خیلی زیاده
مثلا رو ۲۴ درجه میبینی نیم ساعت رو کولره ولی رو ۲۵ درجه فقط ۱۰ دقیقه

امیررضا
21 خرداد 1401

    وقت بخیر
    این موضوع معمولا به دلیل گرمای زیاد محیط خارج از خانه است. معمولا وقتی هوا گرم است کولر برای پایین آوردن دما فشار بیشتری را متحمل می شود، اما برای بالا رفتن دما، گرمای محیط بیرون، باعث می شود خانه سریع تر به دمای مورد نظر برسد.

    فرهاد محمدی
    21 خرداد 1401

سلام کولرمون نمیدونم چطوری حالت گرمایشش رو فعال کنم.ودسترسی به دفترچه اش ندارم.پاناسونیکECONAVI

مرضیه اوژند
4 بهمن 1400

کنترل کولر روی علامت خورشید گرما نمی رود.نوع کولر TCL است.

هادی صیداوی
27 دی 1400

سلام اسپیلت یک ماه هست که روحالت گرمایشی هست ،خوب کار هم میکرده حالا یه شب که روشنش کردم هوای سرد میاد بیرون گرم نمیکنه مشکلش چیه؟

هادی مرادزهی
28 آذر 1400

    سلام هادی عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر اسپیلت رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    6 دی 1400

سلام و عرض ادب احترام ، واقعا از راهنمایی و توضیحات دقیق و کامل شما ممنون و قدر دان شما هستم بنده الان رسیدم ویلا و خونه سرد و کولر گازی دو زمان که جدیدا نصب کرده بودیم که در سایت ها بدنبال نحوه استفاده صحیح از کنترل بودم که خیلی ها بودند ولی کامل نبود توضیحات شان که سردر گم شدم تا مطلب سایت شما را مطالعه کردم و الان زیر باد گرم دارم استراحت میکنم ، بازم بخاطر درستی در راهنمایی و صداقت در توضیحات سپاسگزارم
مطمعن باشید اگر به کمک یک سرویس کار داشته باشم اولین گزینه شرکت خدمات کاراباما تماس خواهم گرفت

کوروش عسگری
19 آذر 1400

    سلام کوروش عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    20 آذر 1400

سلام من برای یک اتاق 12 متری در یک خونه ویلایی با یک پنجره بزرگ رو به آفتاب چه مدل و با جه کدی می تونم اسپیلت بخرم میشه لطفا راهنماییم کنید البته در یک منطقه معتدل ساکن هستم .
ممنون

ا.ع
11 خرداد 1400

سلام من در حالت گرمایش دمای 26 رو تنظیم کردم ولی دستگاه مدام خودش دما رو بین 28 تا 31 خود به خود تغییر میده.مشکل کجاست؟

محمدی
8 بهمن 1399

سلام صبح شما به خیر. اسپیلت منزل ما در وضعیت گرمایش قرار دارد. پس از گرم شدن و خاموش شدن کندانسور وقتی که دستگاه در حالت دیفراست قرار میگیرد فن داخلی کار میکند و باد سرد به داخل منزل می وزد و گرمای ایجاد شده از بین میرود در حالیکه در این حالت باید فن خارجی کار کرده و داخلی قطع شود. لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکر. ارادتمند.

حسن مصطفی نژاد
24 دی 1399

با عرض سلام .
من کولر گری 18000 دارم و وقتی روی حالت گرمایش گذاشتم حدود 10 دقیقه خوب کار کرد و گرم کرد ولی بعدش موتورش خاموش شد و دیگه کار نکرد علت چیه ؟

آرین نقی پور
22 دی 1399

سلام
من یه کولر گازی جنرال مکس دارم نصاب کولر گفته زیر صفر درجه از گرمایش دستگاه استفاده نکنم گاز دستگاه هم r22 هستش گفتشون درسته؟

مهدی کاظمی
10 دی 1399

سلام و خسته نباشید
من داکت اسپلیت را روی گرما تنظیم کردم
وقتی mode را روی heat میزارم بعداز چند ثانیه خودش میره روی fan مشکل چیست
متشکرم

علی
4 دی 1399

با سلام
من ی کولر 24 هیتاچی دارم. کمپرسور تقریبا هم ارتفاع پنل داخلی تو 2 متری نصبب هس. تو حالت گرمایشی بدون مشکل کار می‌کرد تا اینکه امشب دیدم زیرش کلی روغن سیاه ریخته و فوری کولر رو خاموش کردم مشکل چی میتونه باشه بنظرتون. ممنون میشم جواب بدید

اسماعیل صدری
30 آذر 1399

سلام خسته نباشید .میخواستم بپرسم که بنده پنل های شوفاژ خونم کمه و خونه سرده .دو تا اسپلیت دارم .خواستم بپرسم آیا حالت گرمایش فشار زیادی به کمپرسور کولر وارد میکنه؟ اگر بخوام روزی چند ساعت از اسپلیت برای گرما استفاده کنم روی عمر کمپرسور تاثیر زیادی داره؟

حسین کوهزاد
20 آذر 1399

باسلام
من یک کولرگازی plasma gold LG دارم. روی حالت گرما که قرار میدم، گاهی یک علامت فلش رو به بالا روی LCD کولرگازی نمایش داده میشه و کولرگازی خاموش میشه. دلیل این فلش چی هست؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

حامد
26 آبان 1399

سلام،خسته نباشید
یک کولر گازی جنرال گلد۲۴۰۰۰ دارم، روحالت گرمایشی که میزارم از زیر کمپرسور آب میریزه علت چیه؟ میشه راهنمایی کنید؟ ممنون

دانیال سلیمانی
20 آبان 1399

سلام وقتبخیر.کولرگازی من 12هزار و مارک جنرال سرما /گرماهست پس از قراردادن درحالت گرما مدتی طول میکشد وحتی لوله های بالا حالت یخ زدگی پیدامیکندولی کمپرسور استارت نمیکند .باتشکرازشما

خلیلی
20 مهر 1399

سلام
میشه راهنمایی کنین زمانی که کولر گازی روی حالت گرمایشی هستش بعد از کارکردن خودکار خاموش میشه و مجدد شروع به کار می‌کنه این مورد طبیعیه؟

حامد احمدی
19 مهر 1399

سلام خسته نباشید وقت بخیر.عذر خواهی میکنم من کولر گازی او جنرال دارم کولر زمانی که خاموشه و یا وقتی که روشنه یه صدای ویز مانندی از داخل اسپلیت میاد که آزار دهندس به نظرتون مشکل داره باید سرویس کار بیاد نگاه کنه؟؟؟؟
با تشکر

صادق جدیری
4 شهریور 1399

سلام من یه کولر گازی دوکاره گرمایشی سرمایشی دارم و در فصل زمستان عالی کار میکرد. ولی الان فقط باد سرد میزنه در صورتی که رو heat و دمای ۳۰ درجه هم است. میخواستم ببینم ممکنه که چون موتور روی پشت بام هست و مداوم برف و باران روش میشینه خراب باشه؟ باید چکار کنم مرسی

علیرضا قبادی
13 بهمن 1398

    با سلام. دوست گرامی علت گرم نکردن کولر گازی را در بالا اشاره کردیم. ممکن است مشکل از کمبود گاز باشد، یا با توجه به قرارگیری در پشت بام، پنل یخ زده باشد. در هر صورت با این اطلاعات کم نمی توان دقیق عیب یابی نمود. لطفا با یک تعمیرکار متخصص برای بازدید دستگاه هماهنگ نمایید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

      سلام مهندس،ببخشید من میخوام اسپلیت دست دوم دوو بخرم،آیا کولرای دو کاره بدرد میخورن؟ ما جنوب زندگی‌میکنیم،گرماش به کارمون نمیاد،کیفیت تک کاره ها بهتر نیست؟

      علی
      19 خرداد 1399

سلام‌ آیا حالت گرمایش کولر گازی در کولر گازی ال جی مدل plasmaster وجود دارد؟

علی
12 بهمن 1398

    با سلام. دوست عزیز همانطور که گفتیم شما باید حداقل مشخصات درجشده بر روی کارت فنی یا پلاک دستگاه را بخوانید. ال جی مدل های مختلف کولر گازی تولید می کند. به طور مثال اگر مدل AMP-24K کولر گازی ال جی plasmaster را خریداری کرده اید، این مدل دوکاره سرد و گرم می باشد.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام خسته نباشید من اسپیلت مدل فوجی دارم رو حالت گرما که میذارم 7 دقیقه کار میکنه نزدیک به 4 دقیقه کار نمیکنه بعد دوباره کمپرسور شروع به کار میکنه. نمیشه اصلا قطع نشه؟ بعد اینجوری فشار رو موتور نمیاد؟ خیلی ممنون

Saeed
9 بهمن 1398

    سلام. دوست عزیز همانطور که توضیح دادیم این روال عادی و لازم است. نگران کولر گازی نباشید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام دوستان .من کولر 25000 سانیو دارم.امشب گذاشتمش رو گرما و درجه 29 ولی زود به زود خاموش میکرد. بعد 2 دقیقه کار میکرد
البته در زمان کار گرمای خوبی میداد
علت زود خاموش شدن چیه؟؟؟

Hosein rohi
22 آذر 1398

    با سلام. دوست عزیز این روند معمول است اما کولر گازی نباید خیلی سریع خاموش و مجددا روشن شود. بنابراین می تواند نشان از مشکل باشد. ابتدا کولر را بر روی دمای کمتری مثل 27 درجه تنظیم کرده و ببینید که این اتفاق تکرار می شود یا خیر. در صورت تکرار برای راهنمایی بیشتر اعلام کنید و اطلاعات بیشتری نیز فراهم کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

      سلام
      من کولر گازی گری گرفتم سرد و گرم الان که در زمستان روشن میکنم منظم خودش خونه گرم میکنه ولی گاهی وقتا خودکار درب کولر نیمه بسته میشه و صدایی مثل صدای گاز از پنل شنیده میشه و هر کاری میکنم با کنترل خاموش نمیشه مگه از برق بکشم و یا حدودا 10 دقیقه صبر کنم تا درست بشه ممنون میشم جواب بدید

      علی
      5 بهمن 1399

آیا در حالت گرمایشی در کولر گازی باید فن بیرونی که در خارج از ساختمان نصب شده روشن شود؟

ابراهیمی
18 آبان 1398

سلام اسپیلت اجنرال ۲۴۰۰۰ دارم که در حالت گرما بعد مدتی کار کردن خودش آف میکنه و چند دقیقه بعد مجدد کار میکنه. چطور میتونم از این حالت خارجش کنم که آف نکنه؟

کیانی
7 آبان 1398

    با سلام. دوست گرامی این کار برای انجام عمل دیفراست لازم است و نمی توان آن را حذف کرد

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام. من داکت اسپیلت هایسنس دارم.‌ میخواستم بدونم در حالتی که گرمایش بوسیله پکیج و لوله کشی انجام میشه. (یونیت خارجی کار نکنه) علامت روی ریموت باید به شکل فن و خورشید همزمان باشه یا طور دیگه ای؟ممنون

علیرضا
30 مهر 1398

سلام روز بخیر میخواستم بدونم راهی برای اضافه کردن گرمایش به کولر گازی اسپیلت سامسونگ که فقط سرمایشیه هست؟؟ ممنونم از پاسخگویی شما

فرشاد طاهرخانی
22 شهریور 1398

    با سلام. متاسفانه همچین امکانی وجود ندارد. کولر گازی دوکاره در همان کارخانه تولید می شود.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام و وقت بخیر
بعضی وقتا وقتی کولر را روشن میکنم همون لحظه میره روی سیستم گرمایش. مارک اوجنرال هستش و دمای تنظیم شده ۲۸ درجه. ممنون میشم پاسخ بدید.

علی
16 تیر 1398

قربان سلام عرض میکنم .
با مشکلی مواجه شدیم که امیدوارم کمک سرکار راهگشا باشد .
منزل جدیدی آمدیم که کولر گازی ( Gree – s’matic-j24h1) نصب شده و متاسفانه دفترچه راهنما و نحوه کار با ریموت کنترل را نداریم .
خیلی تلاش کردم که شاید نسخه ای از آن بیابم که موفق نشدم .
آیا دفترچه راهنمای کار با ریموت کنترل این مدل موجود است؟ پیشاپیش از عنایتتون سپاسگزاری میکنم .

مجید عرب
26 خرداد 1398

سلام. کولر گازی اینورتر داره بوش ۳۰ هزار گرمایشی و سرمایشی دارم. حالت گرمایشی که استفاده می کنم، بعد از حدود دو ساعت علامت df در صفحه نمایشگرش ظاهر میشه…یک صدای تخلیه ای میاد بعد باز شروع به کار کردن می کنه…راهنمایی کنید که این امر عادی هست یا نه…ممنون

فرامرز
31 فروردین 1398

    سلام. دوست عزیز کولر گازی بوش شما مشکلی ندارد و در این حالت با ظاهر شدن کد df به شما اعلام می کند که دستگاه در حال برفک زدایی پنل بیرونیست

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

با سلام خدمت شما بزرگوار
بنده یک اسپیلت 24 هزار دوزمانه خریدم و در زمستان روی دمای 30 یا 28 و حتی 25 که میزارم بعد یه فاصله کوتاهی حداقل ده دقیقه ای که گرما میده اتومات خاموش و بعد نیم ساعت مجددا روشن میشه آیا امکان داره از این حالت اتومات خاموش شدنش خارج کنم و یکسره روشن باشه
ممنون

آرمان کرد
24 بهمن 1397

با سلام یه کولر گازی ال جی سرمایش گرمایش 24000 اینورتر موتور سنگین دارم.روی گرمایش درجه روی 30 میباشد.هر دودقیقه ایی یکبار خاموش میشه روی گرما بعد دوباره روشن میشه .یعنی زود زود خاموش روشن میکنه آیا برق ورودی دستگاه کم می باشد.یا مدل این نوع کمپرسور همین جوریه.با تشکر

امیری
23 بهمن 1397

    با سلام. دوست گرامی روند کار حالت گرمایشی کولر گازی به همین صورت می باشد. اما خاموش شدن زود هنگام دستگاه عادی نبوده و می تواند نشان از وجود مشکل باشد. کولر گازی های اینورتر به این صورت عمل می کنند که با رسیدن به دما خاموش نشده و فقط با دور کمتر ادامه می دهند.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام وقت بخیر مایه کولر گازی ۶۰هزارتراست داریم برق ۳فازکارمیکنه مشکلش توگرمایش هست وقتی روشن میکنیم موتور روشن میشه بعدخاموش میشه وقتی خاموش میشه انگارگاز برگشت میخوره ولی روحالت سرمایش هیچ مشکلی نداره خیلی خوب کارمیکنه ممنون میشم جواب بدید

داریوش
13 بهمن 1397

سلام
برای استفاده از گرمایش کولر اسپلیت باید حتما کاور یونیت خارجی رو برداریم ؟

ش.
1 بهمن 1397

سلام خسته نباشید
کولر من ال جی 26000 رو حالت گرمایش میزارم بعده 10 دقیقه باد گرم بادش سرد میشه
گاهی اوقاتم یک علامت ستاره زیر ستاره ام یک علامت رطوبت نشان میده رو صفحه اسپیلت
ممنون

اکبر کاظمی
1 دی 1397

با سلام آیا امکان اضافه کردن عملکرد گرمایش به کولر فقط سرد وجود دارد؟

احمد
12 آذر 1397

    با عرض سلام. این امکان وجود ندارد.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام من اسپلیت اجنرال دارم وقتی رو گرما میزارم ازموتور بیرونش آب میچکه میخواستم بدونم این طبیعیه یا نه ممنونم میشم جواب بدین

fateme
5 آذر 1397

سلام
ایا اگر راه فن هاى کمپرسور را ببندیم
در گرماى بیشتر کولر تاثیر بهترى ندارد ویا باعث أسیب به دستگاه نخواهد شد

على
3 آذر 1397

سلام کولر گازی جنرال 30000 هزار دارم روی گرمایش تا روشن میکنم ارور e8 میزنه . یه سرویسکار اوردم گفت کولر گاز نداره .بعد از اینکه شارژ گاز کرد درست شد 2 ساعت درست کار کرد بعد باز ارور زد هر دفعه ریست میکنم تا روشن میکنم باز ارور e8 میزنه

سعید منصوری
2 آذر 1397

سلام
من کولر گازی گاسونیک ۱۸ هزار دارم، وقتی میزارم رو حالت گرما، از موتور بیرون آب زیادی چکه میکنه. دلیلش چیه؟ دوستان گفتن دکمه ایی روی کنترل دارن که وقتی میزنن قطع میشه. اما روی کنترل من همچین دکمه ایی وجود نداره. بالکن رو آب برداشته، خواهشا راهنمایی کنید چیکار کنم؟

حامد فتحی
25 آبان 1397

سلام با عرض خسته نباشید من کولر گازی جنرال دارم تو زمستون رو حالت گرمایشی گذاشتم دو سه روز خیلی خوب کار میکرد باد گرم میزد یبار خاموشش کردم بعد ده دقیقه روشنش کردم فنش کار نمیکرد بخار سرد بیرون میداد به نظرتون علتش چیه؟

maryamhhh01
18 آبان 1397

سلام خدمت دوستان من کولر گازی الجی اینورتر دارم چون تا الان کولر گازی نداشتم طریقه استفاده از حالت سرما به گرما رو نمیدونم چون تابستون بود نصب کردم حالت سرما رو تنظیم کرد نصاب و به مستاجر تحویل داد …الان بخوام به حالت گرما بزنم از ریموت نمیدونم چکار کنم لطفا راهنمائی کنید…ممنون بابائی

مرتضی بابائی
7 آبان 1397

با سلام کولر من مارک جنرال هست و زمانی که روی گرما میزارم آب زیادی از زیر کندانسور میریزه که باعث ناراحتی همسایه شده ممنون میشم راهنمایی کنید

اميد
26 مهر 1397

سلام ارادت
کولر گازی سامسونگ رو میزارم روی حالت گرما 3 دقیقه گرما میده و بلافاصله بدون خاموش شدن باد سرد میده و دیگه رو حالت 30 درجه باد گرم نمیده. باید روشن و خاموش کنم تا گرما تولید کنه ولی دوباره همون جوری میشه لطفا راهنمایی کنید

محسن
10 مهر 1397

سلام یه کولر گازی sam 9000 دارم همه چیز خوب کار میکنه ولی پنل بیرونی اصلا یخ نمیزنه و فقط وقتی که برف میاد گه گاهی ازش قطرات آب میاد آیا مشکلی دارد و این که اصلا رو حالت دیفراست نمیره و دکمه ای در اون باره نداره

علی سروشه
19 شهریور 1397

    با سلام. دوست عزیز پنل بیرونی شما نباید یخ بزند و این درست نیست. عمل دیفراست مانع از یخ زدن می شود و اینکر به صورت اتوماتیک انجام می شود. طبق آنچه گفتید کولر گازی شما سالم کار می کند.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام
لطفا بفرمائید موقع استفاده از فن کولر گازی مصرف برق کمتره یا تفاوتی نداره
ضمنا کمپرسور نباید کار کنه؟

سیامک
12 خرداد 1397

    با سلام. اگر کمپرسور کار کند، کولر باید یا خنک کرده و یا گرما تولید کند. در حالت فن کولر تنها نقش پنکه را برعهده می گیرد. بنابراین کمپرسور کار نمی کند و به همین دلیل مصرف برق کمتری نیز دارد.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

با سلام ، میخواستم بدونم آبی که در حالت گرما از پنل بیرونی خارج میشه طبیعیه یا نه؟ از خود پنل خارج میشه نه از شلنگش، در حالت سرما بصورت مرتب از شلنگ خارج میشه

مسعود
4 اسفند 1396

    بله در حالت گرما این اتفاق میوفته و عادیه این نشان دهنده اینه کولر شما سالمم هست

    امیر
    9 فروردین 1400

آیا جهت استفاده از گرمایش اسپیلت، مهمه که محل نصب کمپرسور حداکثر تا چند درجه زیر صفر میتونه باشه؟ دراین خصوص محدودیتی وجود دارد؟

علی عسگری
23 بهمن 1396

سلام استاد خسته نباشید. کولر گازی برند هایسنس دارم درجه گرما رو 30 تنظیم شده ولی گرمایی نداره که آدمو گرم کنه. درضمن مصرف برقش مثل سرمایشی هست؟ بنظر شما مصرف بخاری برقی بصرفه هست از لحاظ هزینه؟

حمید
10 بهمن 1396

سلام ببخشید
بنده کولر گازی ۲۴هزار گری دارم رو سیستم گرمایشی میزارم بعد چند دیقه روشن میشه کولر اما باد ملایم میزنه اصلا گرم نیست چرا؟؟

سامان رمضان نژاد
9 بهمن 1396

    با سلام. دوست عزیز ابتدا تنظیمات دما را تغییر داده و آن را روی 30 درجه بزارید. اگر مشکل برطرف نشد با یک متخصص برای بازدید دستگاه هماهنگ کنید. احتمال دارد به دلیل نشتی و کمبود گاز در سیستم، این مشکل روی داده باشد.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

با سلام
من امسال یه کولر گازی مارک GREE گرفتم الان میخوام از سیستم گرمایشش استفاده کنم ولی وقتی روی حالت گرمایش قرار میدم فنش کار نمیکنه و هیچ اتفاقی نمیفته و روشن نمیشه، البته طبق مطالبی که مشابه بود و خوندم بیش از ٢٠ دقیقه هم صبر کردم ممکنه بفرمایید چیکار باید بکنم؟ ممنونم

عليرضا افشار
9 بهمن 1396

    با سلام. برای تنظیم گرمایش اسپیلت خود طبق آنچه آموزش داده شد اقدام کنید. اگر همچنان حالت گرمایشی کولر گازی کار نمی کند، بهتر است از یک متخصص برای بازدید دستگاه کمک بگیرید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام و عرض خسته نباشید
من مدتی است کولر گازی دوال اینورتر خریدم. سیستم گرمایش کولر مدتی که کار میکنه، بعد دستگاه متوقف میشه و یه علامت شبیه ستاره که یک قطره ی آب زیرش هست نشون میده و دریچه کولر هم جمع میشه، علتش رو میدونید چیه؟! مشکلی نداره دستگاه؟!
ممنون میشم اگه جوابم رو زود بدین . با سپاس

محمدرضا
8 بهمن 1396

    با سلام. طبق گفته های شما بنظر نمیرسد مشکلی وجود داشته باشد. این پروسه احتمالا عملیات دیفراست یا برفک زدایی پنل بیرونیست. جای نگرانی نیست.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام
ضمن تشکر از سایت خوبتون
من کولر اسپلت گرمایشی سرمایشی مدیا ۲۴۰۰۰ دارم
نصاب توصیه نموده که در زمستان هم برای جلوگیری از رسوب گاز کمی کولر را روشن کنم ولی سوال من اینه اگر ماهی حدود ده دقیقه گرمایشی روشن کنم هم تاثیر خودش را داره در بهبود کارایی و عدم رسوب گاز؟
چون گرمایش رایج منزلمون پکیج هستش.
با سپاس

افضل
6 بهمن 1396

سلام
خسته نباشید
کولر گازی سامسونگ اینورتر سری بوراکای 24 هزار دارم
روی حالت گرمایش روی دمای 28 درجه تنظیم میکنم یک مدت رو حالت گرمایش کار میکنه ولی ناگهان خاموش میشه و چراغهای good sleep و operation چشمک میزنند(چراغ وسط یعنی timer خاموشه)
بعضی مواقع بدون مشکل ساعت ها کار میکنه ولی بعضی مواقع هم به فواصل زمانی مختلف خاموش میشه و چراغها چشمک میزنن
از کولر و حالت گرمایش رو در شرایط دمایی سرد(مواقعی که هوا خیلی سرد میشه) استفاده میکنم و اکثرا دمای محیط زیر 20 درجه هست
غیر از اون از یک بخاری کوچیک هم کمک گرفتم تا دمای محیط رو گرم کنه تا به کولر کمک کنه ولی تاثیری نداشته
دمای گرمایش رو روی 26 درجه و 30 درجه هم امتحان کردم باز این اتفاق میافته
سنسور های پنل داخلی ایراد دارن که باعث بروز خطا میشه یا دمای محیط از دمای تنظیمی دستگاه بیشتره که این اتفاق میافته؟

حسن یوسفی
26 دی 1396

سلام کولر گازی اسپلیت جنرال دارم رو حالت گرمایش گاهی باد گرم میزنه ولی بعضی مواقع بادش خنک میشه و چند ساعت همینطور میمونه ربطی به حالت دیفراست نداره اگه ممکنه علت رو بفرمایید

بابک آذر
4 دی 1396

    سلام
    امکان کم بودن گاز یا خرابی کولر هست که باید برسی و عیب یابی شود، سرویس کولر گازی می تواند مشکل را برطرف نماید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 دی 1396

    شما در حالتی که دستگاه باد سرد میزنه چک کنید آیا فرمان شیر برقی از سمت پنل صادر میشود. در کولر گازی جنرال سوکت شماره سه شیر برقی میباشد. اگر فرمان داده نمیشود احتمال مشکل در سنسور های دستگاه میباشد.

    محمد عمادی پور
    10 بهمن 1396

کولر وست پوینت ایستاده بعضی مواقع ارور e6 مینویسد در ساعات کار هم گرمایش بصورت نامنظم است. امکان دارد ایراد کنتاکتور داشته باشد؟ باتشکر از کارشناس محترم

فرهاد درخشنده
26 آذر 1396

سلام کولر سامسونگ ایستاده سه فاز. موقع سرمایش درست کار میکند اما موقع گرمایش فن داخلی کار نمیکند سنسور لوله عوض شده ام درست نشد. حالت گرما بر درجه ۳۰ قرار دارد لوله هم گرم میشود اما فن داخل کار نمیکند. کولر سامسونگ ۴۸۰۰۰ میباشد با صفحه لمسی.

شیرین روشن
26 آذر 1396

    با سلام. ممکن است فن داخلی معیوب باشد و یا ایراد از برد کولر باشد. در هر صورت با این اطلاعات کاری نمی توان کرد و باید حتما دستگاه بازدید شود.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام.
لطفا جهت تنظیم گرمایش اسپیلت ال جی راهنمائی کنید. زمانی که اسپلت روی حالت گرمایش قرار میگیرد هیچ عملکردی ندارد و بعد از نیم ساعت از آن هوایی سرد خارج میشود.

روح الله پودینه
25 آذر 1396

    سلام
    از اینکه کولر گازی ال جی شما حالت گرمایش هم دارد مطمئن هستید ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 دی 1396

سلام..
کولر دوتیکه وست پوینت دارم و طبق دستورات گذاشتم رو سیستم گرمایش یا همون خورشید. ولی اصلا کمپرسور بیرون کار نمیکنه و باد پنل بعد از حدود بیست دقیقه هم گرم نشد. میخواستم بدونم جریانش چیه خرابه؟ یا سیستم گرمایشی نداره یا من بد گذاشتم رو گرمایشی؟ ممنون

Milad
20 آذر 1396

    سلام. دوست گرامی ابتدا دفترچه کولر، پلاک فن و… را بررسی کنید و از گرمایشی بودن کولر گازی خو مطمئن شوید. سپس بر اساس آموزش بر روی حالت گرمایش قرار دهید. اگر کولر باد گرم نمی زند، در آن صورت می توانید برای بازدید دستگاه با تعمیرکار مشورت کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون من یه اسپلیت اوجنرال دارم مدل btu 300000 مشکلم اینه که در حالت گرمایش کولر گازی بعد یه مدتی کار کردن خود بخود قطع میشه. چند بار هم دیدم از تو بالکن صدای ترق ترق میاد پروانه رو چک کردم از داخلش صدا میومد یک بار هم به اندازه یک لیوان آب سیاه رنگ از زیر دستگاه بیرون اومده بود ممنون میشم بابت علت کار نکردن گرمایش کولر گازی اجنرال راهنماییم کنید

علی
17 آذر 1396

سلام وقتتون بخیر کولر ما برند bayad هستش من الان زدم روی heat الان طرفای ۱۰ دیقه است ک روشنه ولی کار نمیکنه. روی صفحه نمایشگر علامتی اومده ک ینی یخ زدایی آب مخزن . امکان داره ک بعد این گرمایشیش کار کنه؟؟؟؟

Ebadi
16 آذر 1396

    سلام. دوست عزیز یخ زدایی پنل بیرونی یکی از مراحل کار کولر گازی در حالت گرمایشی است و پس از این مرحله مجددا کمپرسور به کار افتاده و تولید گرما از طریق یونیت داخلی انجام می شود. اما منظور شما از مخزن چیست؟ چه علامتی بر روی نمایشگر ظاهر شده؟

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

با سلام بنده یک کولر گازی ال جی اینوتر دارم بعضی مواقع تو حالت گرمایش باد سرد میزنه دلیل این باد سرد زدن چیه دمای اتاق هم اصلا گرم نیست که بگیم دما به میزان رسیده و دستگاه خودکار باد سرد میزنه

محمدرضا
15 آذر 1396

    با سلام. دوست عزیز منظور شما از بعضی مواقع چیست؟ یعنی اینکه کولر گرمایش دارد اما گاهی این اتفاق می افتد؟ یا کلا در حالت گرمایش باد سرد می زند؟ ممکن است کمبود گاز یا مورد دیگری باشد. سرویس کولر گازی خود را فراموش نکنید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

باسلام من دوتا کولر گازی اینورتر اجنرال یکی سی هزار یکی۱۲دارم گرمایشی سرمایشی.حالا که هوا سرده میخوام استفاده کنم احساس میکنم گرم نمیکنه خونه رو یعنی خیلی زود قطع میکنه خونه سرد میمونه امکان داره از گاز کولر ها باشه یا چی میتونه باشه؟

Zahra
15 آذر 1396

    با سلام. دلایل مختلفی برای اتومات کردن زود هنگام وجود دارد. ممکن است به دلیل خرابی برد و قطعات کولر گازی باشد. یا اینکه دما را اشتباه تنظیم کرده اید و یا کولر برای آن فضا مناسب نیست یا مواردی دیگری همچون کمبود گاز و….
    توصیه می کنیم از یک تعمیرکار برای بازدید دستگاه کمک بخواهید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام و خسته نباشید
می خواستم بپرسم برای کاهش هزینه برق آیا بهتر هست برای استفاده از گرمای کولر گازی بطور مداوم روشن باشه روی ۲۵ یا اینکه زمان بندی داشته باشه مثلا شبها روشن و روزها خاموش باشه؟ مطلبی خوانده بودم که خاموش روشن کردن مصرف برق رو بیشتر بالا میبره آیا این موضوع برای کولر گازی های اینورتر صحت داره؟

شهرام آسمانی
14 آذر 1396

    با سلام. دوست گرامی تنظیم گرمایش کولر گازی در دمای 25 درجه برای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار تصمیم درستی است. این دما برای فعالیت بدن نیز مناسب است و احساس سرد و گرم بودن به انسان دست نمی دهد. همچنین کولر گازی های اینورتر به این صورت کار می کنند که کمپرسور در دورهای کم نیز قادر به فعالیت است تا خاموش نشده و میزان مصرف کاهش یابد.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

با سلام.من بتازگی کولر جنرال با برد اینورتر نصب کردم. ایا در حالت گرمایش هم از پنل داخلی اب خارج میشود ؟ و یا فقط در حالت سرمایش این اتفاق می افتد؟

محمدتقی توحیدی
14 آذر 1396

با سلام…کولر 18000 مدل GNR-18SGWAA دوساله گرفتم. ولی درفصل سرما گرمایشی نمیتونیم راه بندازیم. هردفعه که زنگ میزنیم تعمیرگار بیاد مبلغ زیادی میگره میره. درست آموزش نمیده. میگه باید از داخل شیر کولر جهتشو تغییر داد. ایا درست میگن..شما میتوانید راهنمایی کنید.

یدالله مهدوی
8 آذر 1396

    با سلام. دوست عزیز منظور شما از تغییر جهت شیر چیست؟ کولر گازی شما دو فصله است؟ از وجود حالت گرمایشی در کولر خود مطمئن هستید؟ در این صورت طبق آموزش می توانید از حالت گرما استفاده کنید. اگر کولر این حالت کارکرد را ندارد، امکان اضافه کردن آن وجود ندارد.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام وقتتون بخیر
سوالم این بود که به صورت اتوماتیک خاموش روشن شدن کولر در حالت گرمایش به کولر آسیب نمیرسونه ؟ چون این کار چند دقیقه یکبار بعد از گرمایش اتفاق میفته و بیم این هست که در دراز مدت به کولر آسیب برسونه .

سهیل
7 آذر 1396

    با سلام. این امر عادی بوده و طبیعیست. هرچند اگر مدت زمان بین هر بار خاموش و روشن شدن کوتاه است، ممکن است ایرادی وجود داشته باشد. توصیه می کنیم جهت سرویس کولر گازی از یک تعمیرکار مجرب برای بازدید کولر استفاده کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    12 خرداد 1399

سلام… یه کولر 18000 هایسنس مدل مایا خریدم … تازه نصبش کردن و حالت سرمایشش عالیه اما رو حالت گرمایش که میزارمش فن پنل خاموش میشه و بعد چند دقیقه بخار سرد از دهانه پنل خارج میشه… سیم کشی رو هم کامل چک کردم مورد نداشت …. دلیلش چی میتونه باشه؟

مصطفی
6 آذر 1396

    سلام
    یعنی از پنل داخلی هوای سرد خارج میشه ؟
    احتمال خرابی بوبین شیر برقی یا خرابی برد فرمان یا سیم کشی کولر گازی وجود دارد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام خدمت شما. کولر گازی ما (اسپیلت) مدل سام 24000 که در تابستان امسال نصب شده است. الان برای استفاده از گرمایش روی حالت heat می گذاریم. در دفترچه راهنما میزان درجه مورد نظر تعیین نشده یعنی باید در چه درجه ای تنظیم کنیم؟ و اینکه ابتدا سایلنت است بعد شروع به گرما میکند و سپس دوباره سایلنت. گویا اتوماتیک است و در این میان دریچه اش هم مدام در حال تغییر است. لطفا راهنمایی کنید

سید محمد سعید
6 آذر 1396

    با سلام. دوست عزیز دمای مورد نظر کاملا به شرایط رفاهی شما بستگی دارد. پیشنهاد میشود دما بین 25 تا 27 درجه باشد. اما اگر احساس راحتی نمیکنید و دمای بالاتری را ترجیح می دهید، می توانید تا 30 درجه هم دمای حالت گرمایش را تنظیم کنید. روند کار کولر ببه صورت اتومات هم امری طبیعیست.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سللم و خسته نباشید من یک کولر گری دوازده هزار مدل اکسنت دارم وقتی رو حالت گرمایش میزارم خوب کار میکنه گرماش هم عالیه به صورت تصادفی پنل بیرونی رو نگاه کردم دیدم فنش کار نمیکنه فقط کمپرسور کار میکنه آیا طبیعیه ؟

علی غوابش
5 آذر 1396

    سلام
    بله این مورد طبیعی است و فن در مواقعی روشن و وارد مدار میشود

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام و عرض ادب
من یه مشکلی داشتم اگه میتونین راهنمایی کنین ممنون میشم.
من کولر گازی پرتابل دارم که تازه نصب شده ولی در حالت گرمایشی دمای آن از ١٣ درجه بالاتر نمیره یعنی در حالت کلی محیط اطاق گرم نمیشه…

مهديه زينال زاده
4 آذر 1396

    سلام
    اگر هوایی که از دریچه کولر گازی خارج میشود گرم است، مشکلی نیست. اگر گرم نیست مشکل از انتخاب کولر برای محیطی است که انتخاب کرده اید معمولا کولر گازی پرتابل برای محیط های کوچک طراحی شده است.

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام. اگه بخوام از سیستم گرمایشی کولر گازی در فصل زمستان استفاده کنم آیا واسه دستگاه مشکلی پیش میاد یا خراب میشه؟ ممنون میشم جواب بدین

کولر گازی گری مدل اکسنت ۲۴۰۰۰
1 آذر 1396

    سلام هیچ مشکلی نیست به راحتی میتوانید استفاده کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام و وقت بخیر خدمت شما استاد عزیز

جناب مهندس کولر گازی ال جی 24 هزار سرمایش گرمایش اینورتر دار دارم الان در فصصل سرما داریم از گرمایشش استفاده میکنیم و انصافا راضی کننده است . 2 سوال برام پیش اومده : دیروز دکمه پلاسما یا رطوبت زدایی روی کنترل زدم امروز متوجه شدم از پایین کمپرسور اب میاد بیرون ! ایا این مورد طبیعی هستش ؟ خودم احتمال میدم به خاطر رطوبت زدایی یا همون دیفراست باشه چون کمپرسور گرما تولید میکنه و بیرون سرده باعث میشه این اب ایجاد بشه ؟

سوال دوم اینکه گهگاه کولر بعد از ساعت ها خود به خود بادش سرد میشه که فکر کنم اینم از همون دیفراست باشه درسته ؟

سوال اخر اینکه استفاده مداوم از حالت گرمایش برای کولر ضرر خاصی نداره ؟

ممنون میشم حتما جواب بدید

وحيد
30 آبان 1396

    سلام
    تمامی سولاتی که مطرح کردید کاملا طبیعی است در کارکرد کولر گازی و نخیر هیچ ضرر خاصی در استفاده از گرمایش کولر گازی وجود ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام در زمان تولید گرمایش هر دو ساعت سیستم متوقف میشود و علامت df نمایان میشود و صدای مهیبی از سمت کمپرسور میاد و بخار زیادی از اون بلند میشه آیا این موضوع طبیعیه.ممنون

علی غنی زاده
30 آبان 1396

    سلام
    علامت df به معنای عملیات دیفراست کولر است و طبیعیست اما صدای زیاد و بخار به هیچ عنوان طبیعی نیست.

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام و سپاس فراوان بابت مطالب خوبتان

خواستم بدونم اینکه کمپرسور هنگام استفاده از گرمایش کولر همیشه روشن نیست باعث نمیشه که مصرف انرژی هنگام استفاده از گرمایش کولر با سرمایش ان اختلاف فاحش پیدا کنه ؟
در مطالب بالا فرموده بودید اختلاف فاحش نیست .
مثلا کولر ما وقتی دما روی 29 باشه 5 دقیقه روشن می مونه بعد 10 دقیقه خاموش میشه .

مرتضی
29 آبان 1396

    سلام
    اختلاف میزان مصرف به دمای تنظیم شده و دمای کنونی اتاق شما بستگی دارد و معمولا در زمستان مصرف بیشتر است. اما کمپرسور در حالت گرمایش و سرمایش در مدار وجود دارد و اختلاف چندانی در مصرف نیست. در حالت گرما مدت زمانی دستگاه مشغول فرآیند برفک زدایی نیز است که متوجه آن نیستید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام. اسپلیت طرح لبخند 18 هزار دارم و در شمال کشور نصب شده است در خصوص سرمایش مشکلی نیست ولی در مورد گرمایش کولر گازی روی دمای 30 تظیم شده است و حدود 2 ساعت کار میکنه و گرما میده و بعد از این زمان علامت df ظاهر میشه و صدای غیر طبیعی از کیس بیرونی که کمپرسور درونش هست میاد و یکدفعه بخار فروانی از روی کیس بلند میشه و حدود 5 دقیقه بعد سیستم به حالت طبیعی ادامه کار میده. میشه لطف کنید و بگید این موضوع طبیعه یا نه؟ مخصوصا صدای غیر طبیعی.

علی
29 آبان 1396

    با سلام. دوست گرامی چیزی که بیان کردید روال طبیعی عملکرد کولر گازی در حالت گرمایشی هستش. بخارهای بسیار می تواند به خاطر تفاوت دمایی محیط و دمای آب باشد. احتمالا در هنگام فرآیند دیفراست یا برفک زدایی (علامت df) آب و برفک فراوانی تبخیر می شود. با این حال دقت کنید که این پروسه اگر بخار بسیاری تولید می کند، یا اینکه صدای غیر طبیعی و بلندی دارد، به هیچ وجه طبیعی نبوده و حتما پیش از آنکه مشکل جدی پیش بیاید بهتر است دستگاه را توسط متخصص بازدید کنید.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سلام
من اسپیلت را رو حالت گرایشی گذاشتم اما اصلا گرما تولید نمی کند و باد سرد می زند. علت گزم نکردن اسپیلت چه چیزی می تواند باشد؟

آگاه
29 آبان 1396

سلام دوست عزیز ، تشکر از مشاوره های جنابعالی

سوال من اینه که آیا این دلیل که کمپرسور کولر در حالت گرمایش به طور مداوم روشن نیست باعث نمیشه که استفاده از کولرهای گرمایشی مقرون به صرفه بشود ؟
چون فرمودید تفاوت مصرف برق در حالت سرمایش و گرمایش فاحش نیست
ولیکن کمپرسور در حالت گرمایش نیز مدام روشن نیست .
لطفا در این خصوص توضیح میدید
سپاسگزارم

مرتضی
28 آبان 1396

سلام ببخشید اسپلیت ما برای بار اول که گزاشتیم روی گرمایش یک ساعتی گرم بود بعد بادش از گرما خارج شد حالت سردی داشت خاموشش کردیم الان بعد چند روز گرمایشو روشن میکنیم چراغش چشمک میزنه فقط و روشن نمیشه بعضی اوقات صدای کمپرسور هم میاد ولی بادی نمیاد. بنظرتون مشکلش چیه؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

zahra
28 آبان 1396

    سلام حالت گرمایش با سرمایش کمی متفاوت است و باید به کولر گازی فرصت انجام کار دهید اگر بعد حداکثر 20 دقیقه گرمایشی نداشت حتما با تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس برقرار کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1396

سلام و عرض خسته نباشید
در زمستان کمترین و بیشترین دما برای گرمایش اسپیلت چه درجه ای میباشد؟
با تشکر

محمد افتخاری
23 آبان 1396

    با سلام. دوست گرامی دقت نمایید که دمای محیط کاملا به سلیقه شما و متناسب با شرایط شما متفاوت است. هر دمایی که در آن احساس راحتی می کنید می تواند مناسب باشد. طبیعتا اگر دمای 25 درجه در عوض 30 درجه انتخاب شود، اتاق زودتر به دمای مورد نظر می رسد و مصرف برق کاهش می یابد ام محیط در 25 درجه ثابت می ماند. در 30 درجه محیط گرمتر و مصرف برق بیشتر است و کمپرسور بیشتر استهلاک دارد.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سلام کولر گازی گری دارم وقتی رو حالت گرمایش میزارمش گرم نمی کنه یه باده معمولی میزنه روی ۳۰ درجه هم هست ممنون میشم راهنمایی کنید

سامان اکبری
20 آبان 1396

    با سلام. دوست عزیز دلایل بروز این امر بسیار است. شما باید اطلاعات بیشتری را درخصوص کارکرد کولر گازی گری خود ارائه دهید و یا با یک نعمیرکار جهت بازدید دستگاه هماهنگ کنید تا عیب یابی دقیقتری صورت گیرد.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سلام و خسته نباشید یه کولر تاچی هست ک خوب کار میکنه ولی در حالت گرمایش فقط فن داخلی کار میکند و موتور بیرون و فن کندانسور کار نمیکند و بعد از ده دقیقه کارکرد با خطای E8 خاموش میشود دلیل از چی میتونه باشه؟

امید آخوندی
18 آبان 1396

    سلام
    امکان خرابی برد فرمان برای دستور راه اندازی گرمایش وجود دارد که باید بررسی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 آبان 1396

درود بزرگوار
آیا این بحث صحت داره که استفاده از گرمایش اسپیلت عمر دستگاه رو کم میکنه؟؟

مهدی مرادی زاده
13 آبان 1396

    سلام
    نخیر استفاده از حالت گرمایش اسپیلت ربطی به خرابی دستگاه ندارد

    کارشناس 2 : علوی
    19 آبان 1396

با سلام میخواستم بدانم مدت زمانی که کولر در حالت دیفراست میرود چقدر است و آیا در این مدت کمپرسور کولر کار میکند یا نه و آیا اینکه استفاده مدام از گرمایش کولر گازی جنرال برای کولر مضر هست؟ با تشکر

محمد
2 آبان 1396

    سلام
    بسته به میزان نیاز و دستور سنسور، زمان پروسه دیفراست متفاوت است و اینکه بله کمپرسور در این مدت کار میکند و نخیر هیچ آسیبی به کولر گازی شما نمیرسد

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

باسلام
خسته نباشید، ببخشید من یک کولر گازی اسپیلت یا همون دو تکه دارم، هجده هزاره گری، تابستون مرتب سرمایشش کار میکرد، ولی زمستون گذاشتم رو ٣٠ درجه و میخوام مرتب کار کنه ولی بطور منظم اتوماتیک میکنه، میخواستم ازتون سوال کنم میشه تنظیم گرمایش اسپیلت گری بطور یکسره و مرتب کار کردن باشه تا اتاقهای دیگه هم گرم بشن؟ ممنون میشم رهنمایی فرمایید

وحيد عتباتي
23 مهر 1396

    سلام
    نخیر سیستم کولر گازی به این صورت نیست

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

با سلام . کولر من 30 هزار هست. در حالت گرمایش کولر جنرال بعد از ده دقیقه کار مقدار زیادی دوده مشکی داخل خانه جمع میشه و بوی سوختگی میده . علت چیست باتشکر

ادریس
22 مهر 1396

    سلام اسپیلت شما نیاز به سرویس دارد که حتما توسط متخصص باید بررسی و سرویس شود

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

سلام وقت بخیر
کولر گازی جنرال سی هزار داریم
چن روز از حالت گرمایش کولر استفاده کردیم بعد چند روز یهوو برق رفت. الان دستگاه بیرون ک نصب شده کار نمیکنه
مشکل از کجا میشه؟؟ دستگاه بیرون فیوز داره؟؟

سیامک سلیمانپور
22 مهر 1396

    سلام
    بله امکان سوختن فیوز یا آسیب به برد فرمان هست

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

سلام
چهار ماهه کولر گازی سامسونگ خریدم سرمایش کولر بدون سر و صدا کار می کنه ولی چند روزه که از گرمایش کولر سامسونگ استفاده می کنم سر و صدای زیادی داره و آرامش رو به هم می زنه. صدای اون از بدنه داخلی پنل هست. کارشناس اومد میگه چاره ای نداره انبساط انقباض هست. واقعا اینطوره ؟

علی
22 مهر 1396

    سلام باید از نصب صحیح و اصولی مطمن شوید قاعدتا باید بدون صدای مزاحم کار کند

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

    سلام کولر ایستاده٣٠٠٠٠ دارم زمانی که از گرما استفاده میکنم به مدت ٢ الی٣ دقیقه گرما میده بعد از این تایم، کولر قطع میشه البته رو نمایشگر پنل اطلاعات داده شده پاک نمیشه ولی روشن نمیشه علتش چیه؟ یکسال هست خریدم و امسال تنها سالی هست که از گرمایش کولر میخوام استفاده کنم

    محمد
    17 آبان 1398

سلام
آیا اسپیلت تراست مدل TMS3G27C دارای حالت گرمایش هست؟

عليرضا
16 مهر 1396

    سلام. به دفترچه یا پلاک فنی دستگاه نگاه کنید و یا در سایت شرکت مشخصات فنی را ببینید.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سلام . در حالت گرمایش کولر درجه کولر چند باشه بهتره ؟ ممنون

D.m
14 مهر 1396

    با سلام. کاملا سلیقه ای و به شرایط بدنی شما بستگی دارد. ممکن است 25 درجه برای شما زیاد گرم نباشد و در 30 در جه راحت تر باشید. برای مصرف کمتر و حالتی که هوا مطبوع باشد، دمای 25 تا 27 درجه توصیه می شود.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سلام خیلی خیلی ممنون خیلی مفید فایده بود. من کولر کریر 36 هزار دارم ممنون میشم در این مورد هم توضیح بدید که ایا استفاده از بخاری کولر تاثیری روی خرابی یا عمر مفید کولر داره یا نه؟ اصلا بنظرتون این مدل کولر سیستم گرمایش داره؟ چون منم وقتی میزارمش روی حالت heat هیچ دستوری به پنل ارسال نمیشه. چطور میشه فهمید سیستم گرمایشی رو داره یا نه؟

کامی
14 مهر 1396

    با سلام. دوست عزیز دفترچه یا پلاک فنی کولر گازی مشخصات آن از جمله دارا بودن یا نبودن حالت گرمایشی را مشخص می کند. صرفا وجود دکمه یا حالت heat در ریموت کنترل به معنای این نیست که کولر دوکاره است. اگر کولر گازی حالت گرمایشی دارد، استفاده از آن یه هیچ وجه در عمر مفید تاثیری ندارد و موجب خرابی زود هنگام نمی شود.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

سلام. وقت بخیر. من امسال یک کولر پرتابل میدیا خریده ام و تابستان سرمای خوبی داشت. با سرد شدن هوا ، آنرا روی حالت گرمایش قرار دادم و چند روزی روی 25 منظم کار میکرد و سوییچ میکرد. امروز درحال کار بود که پنج بار بوق زد و خاموش شد. روی پنل پیام H8 نمایش میدهد و چراغ heat آن چشمک میزند. یکی دوبار آنرا خاموش کرده و از برق هم کشیدم. با روشن کردن دوباره همین پیام را میدهد و روشن نمیشود. حتی اگر آنرا روی حالت فن معمولی هم قرا بدهم. اشکال از چیست؟

علی نوری
14 مهر 1396

    سلام
    اگر از خروجی هوای مناسب مطمئن هستید باید کولر گازی پرتابل شما به صورت تخصصی باز شده و عیب یابی شود چون این ارور به خاطر کار نکردن کمپرسور کولر گازی شماست

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 مهر 1396

با سلام و احترام، کولر گازی اینجانب از نوع ال جی (اینورتر) میباشد، منزل دارای داکت اسپلیت بوده و نحوه کنترل کولر به واسطه یک پنل نصب شده بروی دیوار میباشد، در خصوص سرمایش مشکلی نیست، اما در هنگام تعیین فصل و استفاده از گرما ساز، گرمایش تولید نگردیده و بصورت فن فاقد گرما عمل میکند، لازم به ذکر است دستگاه نو میباشد.

Mohammad
14 مهر 1396

سلام من یک کولر گازی پرتابل برند tcl دارم ولی حالت گرمایش مثل سرمایش مداوم نیست. هر پنج دقیقه فقط یک دقیقه کار میکنه بعد خاموشه آیا طبیعیه ؟

علی حسین پوری
13 مهر 1396

    سلام
    بستگی به دمای محیط شما دارد اگر دما را به دمای تنظیمی شما ارتقا دهد بله طبیعی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 مهر 1396

با سلام
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
اسپیلت گری اکسنت سرد و گرم دارم .تو این فصل میزارم رو حالت گرمایش اولش خوب کار میکنه اما بعد یه ۱۰ دقیقه خودبخود پنل تغییر وضعیت میده و فن داخلی از کار میافته! تست کردم دما رو که از ۲۴ رو ۲۷ بردم مجدد کار کرد! خواستم بدونم طبیعیه؟ ممکن نیست بطور یکنواخت کار کنه؟

مجید
12 مهر 1396

    سلام
    بله دوست گرامی این تغییر طبیعی است و مشکلی برای کولر گازی شما نیست. حالت کارکرد مداوم در حالت گرمایش کولر وجود ندارد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 مهر 1396

مصرف کولر گازی در حالت سرما بیشتر است یا گرما؟

امير قادري
12 مهر 1396

    سلام
    به عوامل زیادی بستگی دارد اما به طور تقریبی و کلی میتوان گفت که در حالت گرمایش کولر گازی مصرف بیشتر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 مهر 1396

      سلام خسته نباشید
      کولر من سامسونگ سرد و گرم ۳۲ هزار هست وقتی رو گرمایش که میزارم آب خروجی از زیر موتور تخلیه میشه از شیلنگ تخلیه نمیشه به نمایندگی هم زنگ زدم گفتن تو حالت سرمایش از شیلنگ آب خارج میشه تو حالت گرمایش از زیر موتور ایا حرف نمایندگی درسته؟

      امیرحسین
      22 اسفند 1399

سلام من کولر گازی را روی گرما تنظیم کردم اما بعداز ۶_۷ دقیقه کولر هیچ باد گرمی نمیده و بعد از اون دقایق دوباره شروع بکار میکنه…علت اینکار چیه؟
و اینکه از وقتی رو حالت گرمایشی تنظیم شده خود دستگاه تق تق صدا میده وقتی رو حالت سرمایشی بود این صدا رو نداشت علت این صدا چیه ؟ ممنونم…

صفری پور
12 مهر 1396

سلام من ی اسپیلت UOSIHITA 24000 دارم رو حالت گرمایش گذاشتم چند دقیقه خوب کارکرد و قطع شد چیکار کنم ثابت کار کنه؟

MOJTABA
11 مهر 1396

سلام خدمت شما
یه سؤال از حضورتون داشتم
مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش نسبت به حالت سرمایش بیشتره یا کمتر؟

دهقان
10 مهر 1396

    سلام
    به عوامل زیادی بستگی دارد. معمولا در حالت گرمایش کمی مصرق برق بیشتر است ولی هر دو از حرکت مبرد در سیکل توسط کمپرسور اسپیلت سرما و گرما تولید میکنند

    کارشناس 1: پیرنیا
    10 مهر 1396

سلام
یه اسپلیت خریدم فقط سرمایش داره. آیا می توان گرمایش رو هم بهش اضافه کرد ؟

شهروز
6 مهر 1396

    سلام
    نخیر امکان پذیر نیست البته از نظر فنی این کار امکان پذیر است ولی به هیچ عنوان منطقی و به صرفه نیست

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مهر 1396

سلام من کولر گازی سامسونگ 24 هزار دارم رو سرما خوب کار میکنه ولی گرما نه. موقعی که با گرما روشن میکنم و درجه را رو 30 تنظیم میکنم باد نسبتا معمولی داره ولی خیلی ضعیف و هر چه قدرت فن را زیاد میکنم تغییر نمیکند لطفا راهنمایی کنید

مهدی حسینی
2 مهر 1396

    سلام
    در فصل زمستان این مشکل وجود دارد ؟
    امکان خرابی شیر برقی یا برد فرمان وجود دارد که باید بررسی و عیب یابی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مهر 1396

سلام خسته نباشید، ما خونمون پکیج نداره و باید از بخاری استفاده کنیم، شنیدم که مصرف برق اسپیلیت در حالت گرمایشی خیلی زیادتر از حالت سرمایشی هست و استفاده از بخاری به صرفه تره، آیا صحت داره؟

بهناز
19 شهریور 1396

    با سلام. میزان مصرف به عوامل زیادی بستگی دارد اما به طور تخمینی میتوان گفت در حالت گرمایش کولر گازی میزان مصرف بیشتر از حالت سرمایش کولر است. مقایسه بخاری و کولر کاملا متفاوت بوده و به نیازها و توقعات شما از هر دو بستگی دارد و میزان مصرف این دو وسیله را که یکی برقی و دیگری گاز سوز است نمی توان به سادگی انجام داد. در کل شاید هزینه بخاری کمتر شود اما مزیت های کمتری نیز دارد.

    کارشناس5: شعبانی
    13 خرداد 1399

      سلام دوست عزیز،با توجه به گران بودن برق در کشورمان شک نکنید که بخاری بسیار مقرون به صرفه تر است

      مهدی طاهرمنش
      25 تیر 1399

سلام، ممنون از راهنماییهاتون… میشه به سؤال من هم جواب بدید لطفا‘‘

من یه اسپلیت سرمایش گرمایش دارم، جدیدا گرفتم، ولی به محض اینکه روی حالت گرمایش میبرمش، فن خاموش میشه و رو حالت دیفراست میره، و حتی ۳ تا ۴ ساعت هم همینطور میمونه و گرمایش ایجاد نمیشه، توی دفترچه راهنما هم نوشته تا حدود ۱۵ دقیقه طبیعیه ولی تا ۳-۴ ساعت هم میگذره و اتفاقی نمیفته،،، ممنون میشم راهنمایی کنید…

علی نعمتی
22 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی اولا اگر کولر گازی رو تازه خریداری کرده اید حتما برای استفاده از خدمات پس از فروش با شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید و از ایشان کمک بخواهید و اینکه شما روی چه درجه ای اقدام به روشن کردن کولر گازی در حالت گرمایش دارید و ایا زمانی که کولر گازی را در حالت سرمایش روشن میکنید هم همین اتفاق میافتد ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 اردیبهشت 1396

      سلام درسته که استفاده از سیستم گرمایش کولر عمر موتور رو‌کم میکنه؟ این رو یک تعمیر کار کولر میگفت، من میخواستم کولر سرمایشی- گرمایشی بگیرم موندم حالا چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

      امیر علی
      4 شهریور 1398

      سلام دوست گرامی. کولر گازی هایی که از همان ابتدا در کارخانه دو حالته یعنی سرمایشی و گرمایشی طراحی می شوند، برای کارکرد در هر دو حالت هیچ مشکلی ندارند و این گفته که به موتور آسیبی می رسد کاملا اشتباه است.

      کارشناس5: شعبانی
      12 خرداد 1399

سلام خسته نباشید
من کولر گازی اجنرال ٢۴هزار خریدم اما وقتی میخوام رو گرمایشش بزارم ٢٠ دقیقه طول میکشه تا فنش شروع به کار کنه و وفتی هم که فنش کار میکنه باد سرد میزنه و مدام صدای تلق تلوق از پنل میاد
لطفا در صورت امکان بفرمایید ایرادش چی میتونه باشه؟

فريد كوثري
7 اردیبهشت 1396

    سلام
    در حالت گرمایش برای اینکه کولر باد سرد تولید نکند ابتدا کمپرسور وارد مدار شده و بعد از چند دقیقه که سیکل گرم شد فن داخلی شروع به گرم کردن میکند که این در حد نهایتا 15 20 دقیقه طبیعی است. برای صدا هم باید عرض کنم که شما میبایست اطلاعات دقیق از میزان صدا و محل آن اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنیم

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 اردیبهشت 1396

      با سلام .. ممنون از اینکه راهنمایی میکنید . کولر تراست ۳۶ هزاره که وقتی میره روی حالت دیفراست دیگه بر نمیگرده روی حالت قبلیش. در واقع چراغ ‌PRE-DEF و چراغ OPERETION روشن میمونه و تا ۲ ساعت هم استارت مجدد نکرده … اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

      صادق محمودی پور
      2 اردیبهشت 1397

      با سلام. متاسفانه اطلاعات کم بوده و تنها باید با بازدید دستگاه به عیب دقیق آن پی برد. اما احتمال می رود که مقصر برد کنترل کولرتان باشد.

      کارشناس5: شعبانی
      12 خرداد 1399

سلام. میخواستم بدونم برای راه اندازی سیستم گرمایشی کندانسور معکوس کار میکنه؟ ینی خلاف جهت سرمایش؟

علی باوی
6 اردیبهشت 1396

    سلام
    یک شیر معکوس کننده که شیر برقی نام دارد در کولر گازی وجود دارد که در زمستان سیکل کولر گازی را کاملا برعکس میکند یعنی از طرفی که در تابستان گاز از کمپرسور خارج میشود داخل شده و بالعکس

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 اردیبهشت 1396

سلام چگونه اسپیلت را روی گرما تنظیم کنیم؟ با تشکر اسپیلت 26 هزار جنرال

مهران
27 فروردین 1396

سلام من یک اسپلیت دوو مدل DSA_2430LH_دارم میخواهم از حالت گرمایش استفاده کنم. چند دقیقه روی گرما است و قطع می شود باید چکار کنم؟ ممنون میشم اگه در نحوه تنظیم گرمایش اسپیلت کمکم کنید.

مهدی
16 فروردین 1396

    سلام
    یا اینکه اطلاعات کامل تری مانند کد خطا یا اطلاعات فنی ارسال کنید یا اینکه با یک سرویسکار متخصص کولر گازی دوو تماس یگیرید و با ایشان برای بازدید حضوری هماهنگ کنید چون به این صورت و با این اطلاعات کم امکان تشخیص مشکل وجود ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 فروردین 1396

سلام میشه راهنمایی کنید علامت مربع قرمز که روی پنل داخلی روشن میشه روی گرما برای چی هستش

اصغر ایمانی
15 فروردین 1396

    سلام
    معمولا این مربع حالت آماده به کار کولر گازی دستگاه را نشان میدهد

    کارشناس 1: پیرنیا
    16 فروردین 1396

با سلام من یه کولر گازی با مارک سامسونگ اینورتر دار خریدم . ولی دمای که مد نظر من هست رو نداره و خیلی گرم نمیکنه در زمستون . میشه راهنماییم کنید . دماش از ۳۰ درجه بیشتر نمیشه

مسعود حقیقی
2 فروردین 1396

    سلام
    مناسب ترین دما برای بدن انسان دمای 25 درجه است دقت داشته باشید که دمای 30 درجه دمای بالایی است که به هیچ عنوان نیاز به استفاده نیست پس اگر هوای محیط شما با این درجه گرم نمیشود مطمنا اشتباهی صورت گرفته است یا کولر گازی در فضایی نصب شده که مناسب ان فضا نیست یا اینکه کولر گازی مشکل داشته و گرمای لازم را ایجاد نمیکند دقت کنید که اگر از دیچه کولر گازی باد گرم خارج میشود مطمنا گزینه اول صدق میکند

    meAfshin76
    4 فروردین 1396

سلام و با تشکر از راهنمایی هاتون، لطفاً بفرمایید کی و از کجا بدونیم گاز کولر گازی تمام شده؟

بهمن داداش زاده
29 اسفند 1395

سلام کولر گازی جنرال دارم متاسفانه موقع استفاده از سیستم گرمایشی کمپرسور بیرون کار میکرد و پنل داخل هم هیچگونه فعالیتی نداشت بعد از مدتی یه بخارهای سفیدی از پنل بیرون میاد تازگیها هم کلا رو سیستم گرمایشی هیچگونه عکس العملی کولر نشون نمیده یعنی کمپرسور بیرون هم روشن نمیشه فقط پنلش بازه

هادی رحمتی
29 بهمن 1395

    سلام
    دوست عزیز امکان خرابی در قطعات زیادی وجود دارد از جمله شیر برقی دستگاه ، کمپرسور کولر گازی ، برد فرمان اسپیلت شما و… این عیب باید با بازدید از کولر گاز شما توسط یک تعمیرگار متخصص اعلام شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 بهمن 1395

سلام کولر گازی گری دارم روی حالت گرمایش بعد از ده دقیقه کار میکنه از سرویس خارج میشه و دیگه روشن نمیشه ولی دریچه فن باز میمونه قبلا ریست کردم ولی باز همونجوری شدش

وحید شیرازی
28 بهمن 1395

    سلام
    در این ده دقیقه اسپیلت شما به درستی کار میکنه ؟ یعنی گرمایش کافی دارد یا نه ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    28 بهمن 1395

سلام. محمد عمادی پور هستم و با اجازه مدیر میخوام بگم هر کس در زمینه علت گرم نکردن اسپیلت و یا تنظیم گرمایش اسپیلت سوال داره در خدمت هستم

محمد
23 بهمن 1395

    سلام جناب عمادی پور
    تشکر میکنم بابت اینکارتون خوشحال میشیم که از اطلاعاتتون استفاده کنیم و به دوستان هم کمک کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 بهمن 1395

      سلام کولر من چند دقیقه یک بار خاموش میشه و فقط باد سرد میده .یکی دو روزه اینطور شده . یک محافظ هم داره روی240 قرمزه و رو حالت نرمال نمیره . علت این مشکل میتونه محافظ باشه یا کولر مشکل پیدا کرده؟

      صادق
      7 دی 1398

سلام . توی بازار میگن حالت گرمایش برای کولر مضر است . در مورد صحت این قضیه توضیح کامل بدین .ممنونم

ایرج جنت
15 بهمن 1395

    سلام
    این حرف کاملا بی پایه و اساس است تمامی کولر گازی های موجود که قابلیت دوفصله شدن را دارند کاملا مشابه هم این کار را انجام میدهند و هیچ گونه ضرری برای دستگاه شما نخواهند داشت

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 بهمن 1395

    دستگاه رو در حالت گرمایی میذارم بعد از چند دقیقه کمپرسور روشن میشه ولی پنل داخلی اصلا روشن نمیشه دستگاه ما اسمش dn general24000هست

    جلال محمدی
    9 آذر 1399

سلام. کولر گازی ال جی رو حالت گرمایش فقط پنل بیرونیش کار میکنه ولی داخلی تا 30 دقیقه هم روشن نمیشه ارتباط دو پنل درسته نمیدونم چکار کنم و اینکه کولر رو حالت گرمایش (معمولی و اینورتر) در قسمت ریموت میپره رو erorrCH05

محسنی
14 بهمن 1395

    سلام
    این مشکل مربوط به برد فرمان است که اغلب بر اساس نویز و نوسان به این مشکل روبرو میشود در هر صورت دستگاه را ریست کرده و اگر مشکل شما حل نشد حتما باید با تعمیرگاه مجاز اسپیلت ال جی تماش گرفته تا ایشان به صورت کامل اسپیلت را تست کرده و مشکل را حل نمایند

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 بهمن 1395

با سلام
کولر هایسنس 24 هزار در حالت گرما وقتی درجه اتاق بالاتر از عدد تنظیم شده میرسه به حالت فن تبدیل میکنه تا دوباره دمای اتاق پایین بیاد. آیا رفتن رو فن طبیعی هست؟ ایا نباید فن خاموش بمونه؟

علی کیا
30 دی 1395

    سلام
    بله این حالت که بعد از رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیمی شما کولر گازی به صورت اتوماتیک آف می شود طبیعیست. تنظیمات اینکه فن داخلی بعد از این حالت خاموش شود یا نه، بسته به نوع برنامه ریزی کولر گازی شما دارد که معمولا بیشتر شرکت های تولید کننده کولر گازی در این حالت فن داخلی را در حالت قطع ادامه میدهند. اگر شما مشکل زیادی با این مورد دارید، باید با یک تعمیرکار کولر گازی مشورت کنید تا از نزدیک گرمایش اسپیلت شما را مورد بررسی قرار دهد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 دی 1395

سلام
بنده یه کولر 24 هزار مدیا دارم… که وقتی در حالت گرمایش ازش استفاده میکنم…
اول که روشن میشه تا حدود 20 دقیقه ای منظم کار میکنه…
ولی بعدش …
حدود 10 دقیقه یکبار بادش سرد میشود که به محض اینکه بادش سرد میشه…. خود به خود خاموش می شود ( بر روی پنل داخلی گزینه pre-def روشن میشه و کمپرسور خارجی کلا خاموشه ! ) و بعد از 2-3 دقیقه… دوباره روشن می شود… و باد کاملا گرم می شود.
خواستم بپرسم .. آیا این راندمان طبیعی است ؟؟
یعنی در این حالت برفک زدایی می کند ؟؟

مجید یگانه
22 دی 1395

    سلام
    بله سیستم یخ زدایی حالاتی شبیه به این مواردی که شما فرمودید دارد یعنی بعد از مدتی کارکرد فن داخلی قطع شده سیکل به حالت سرمایش تغییر پیدا کرده و سیستم مشغول یخ زدایی پنل بیرونی میکند ولی درباره زمان و نحوه دقیق این عمل باید کاملا سیستم با ابزار سنجش مورد بررسی قرار گیرد تا از انجام این عمل به صورت صحیح مطمئن شوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 دی 1395

با سلام و خسته نباشید.
ممنون از مطالب خوبتون.
میخواستم بدونم چگونه کولر گازی را روی گرما تنظیم کنیم تا به طور مداوم باد گرم بزنه و طبق اون دمایی که بهش دادیم هی قطع و وصل نشه کولر گازی من مارک زیمره و روی 30 درجه هست. ولی میخوام اینجوری نباشه.

سلیمان مومنی
20 دی 1395

    سلام
    دوست عزیز تمام سیستم های گرمایشی و سرمایشی امکانات و متعلقاتی برای استفاده بهتر از انها تعبیه شده است که سنسور های کولر گازی هم از این دست هستند باید توجه داشته باشید برای بازدهی و بالا بردن راندمان دستگاه لازم است که تمام مراحل خود را به صورت اتوماتیک انجام دهد و دقت کنید که اگر کولر گازی شما در شرایط و محل مناسب نصب شده باشید نیاز نیست که به طور مداوم کار کند هرچند که امکان این هم وجود دارد که شما کولر گازی را به صورت دائم روشن نگه دارید

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 دی 1395

سلام خسته نباشید .. ممنون از راهنمایی هاتون .. یه سوال دارم .. کولر گازی رو تو حالت گرما میزارم روی درجه 25 بعد از 10 دقیقه کندانسور خاموش میشه و فن روشن میمونه و گرما نمیده .. و دیگه کندانسور روشن نمیشه تا موقعی که من دکمه توربو رو بزنم .. چکار کنم روی 25 بمونه و خودکار هی روشن بشه و خودش خاموش بشه .. ممنون میشم زود جواب بدین

علی عرفانی
1 دی 1395

    سلام
    دوست عزیز کولر گازی شما پس از رساندن دمای محیط به 25 درجه باید خاموش شده و به حالت فن تغییر یابد و مجددا پس از پایین آمدن دما دوباره کمپرسور به کار بیوفتد. اگر کولر گازی شما از این حالت خارج شده است، باید با تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس بگیرید و مشکل را به وسیله یک تعمیرکار حل کنید. در غیر این صورت باید اطلاعات کامل تر و دقیق تری ارائه کنید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 دی 1395

علت کم بودن حرارت اسپیلت توشیبا چیست؟ آیا میشود درجه حرارت را از 30 درجه بالاتر برد؟ ممنون

مهران عظیمی
28 آذر 1395

    سلام
    کولر گازی شما درجه ای بالاتر از 30 درجه ندارد و بالا یا پایین بردن درجه کولر گازی هیچ فرقی در میزان گرمایش کولر گازی به اتاق ندارد. بلکه زمانیکه شما دما را روی 30 درجه تنظیم میکنید درحقیقت به کولر گازی این فرمان را صادر میکنید که دمای هوای اتاق را به 30 درجه برساند.

    کارشناس 1: پیرنیا
    29 آذر 1395

سلام من یک اسپیلت سرمایی و گرمایی گرفتم ولی متاسفانه زمانی که هوا خیلی سرد میشود دکمه دیفراست آن روشن میشود و بعد از اینکه خاموش شد آن گرمای لازم راندارد. متاسفانه در زمان سرما هیچ استفاده ای ندارد. آیا این نرمال است که زود دیفراست میشود؟

وحید گوهری
25 آذر 1395

    سلام
    اینکه کولر گازی شما دارای سیستم دیفراست است کاملا طبیعی بوده و مشکلی ندارد ولی اینکه این عمل بسیار سریع اتفاق میافتد و بعد ار آن کولر گازی شما گرمای لازم را ندارد احتمال کمبود گاز در اسپیلت شما بسیار زیاد است و شما باید کولر گازی را از نظر میزان گاز موجود چک کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 آذر 1395

      سلام لطفا درمورد کولرهای گازی هیمورا هم توضیح بدید مارک کولر ما هیموراست و از سیستم گرمایش نمیتونیم استفاده کنیم لطفا توضیح بدید چ جوری راه بندازیم

      زینالی
      17 آذر 1399

سلام…
من چند روز پیش از همین ریموت که ریموت اصلی کولر هستش برای تنظیم گرمایش کولر گازی جنرال استفاده کردم…اما الان از روی گزینه گرما میپره انگار اصلا نیستش

وحید
22 آذر 1395

    سلام
    لازمه که شما کولر گازی خودتون رو ریست کنید و دوباره را اندازی کنید اگر درست نشد احتمال خرابی کولر گازی یا برد فرمان آن وجود دارد که باید با تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس برقرار کنید .

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 آذر 1395

سلام بر شما
من یه کولر گازی (سرمایش-گرمایش)مارک AKL
تو یکی از اتاقها دارم،موقع استفاده از سیستم گرمایش،هیچ عکس العملی نشون نمیده و بعد از 10 دقیقه کد
EL روی صفحه نشون داده میشه و کولر هنگ میکنه،میشه بفرمایید این ارور از چی میتونه باشه؟

Mehrdad m
19 آذر 1395

    سلام
    با این اطلاعات کم متاسفانه امکان نظر کارشناسی وجود نداره ولی امکان خرابی و اشکال در برد فرمان بسیار زیاد است در صورت حل نشدن مشکل با تعمیرگاه مجاز اسپیلت تماس برقرار کنید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 آذر 1395

      سلام خسته نباشید
      من یه کولر گازی ایستاده گری مدل ۳۶ هزار تازه خریدم برای ۷۰متر فضا ولی دمای فضا بیشتر از ۱۲ نمیره و اینکه بادش زیاد گرم نیست گاز کولر هم زدیم و نشتی و … هم چک کردیم مشکلی نداشت میشه بدلیل اینکه هوای بیرون معمولا بین ۰تا ۴ درجه هست نتونه گرم کنه اصلا مناسب همچین منطقه ای هست ؟ ممنونم

      سعید
      8 بهمن 1398

سلام خسته نباشین، من کولرم اسنواست
در شروع کار چند دقیقه ای طول میشه تا کولر گرم کنه. هر بار دستگاه رو روشن خاموش میکنیم این اتفاق بیوفته درسته؟
بعد اینکه تو حالت گرما فن تو کدوم حالت باید باشه؟ من الان گذاشتم رو حالت auto و سه چهار دقیقه کار میکنه بعد قطع میشه و پره ها میره سمت بالا و بعد دوباره چند دقیقه کار میکنه این طبیعیه؟ من میخوام یکسره گرم کنه.

نیما جمشیدی
6 آذر 1395

    سلام
    دیر راه افتادن فن داخلی کولر گازی در حالت گرمایش کاملا امر طبیعی هستش و هر بار اتفاق میوفته. حالت فن یا میزان سرعت فن هم فرقی نداره و میتونید به دلخواه تنظیم کنید. توجه داشته باشید که کارکرد کولر در حالت گرمایشی به صورت یکسره ممکن نیست و پس از هر چند دقیقه کارکرد به حالت فن میره.

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1395

سلام،کولر گازی مارک گری مدل GS24TK داریم اما رو حالت گرمایش عکس العملی نشون نمیده حتی خاموش هم نمیشه، میشه راهنمایی کنید مشکل از چیه؟

فلاح زاده
3 آذر 1395

    سلام
    متاسفانه با ابن اطلاعات نمی توان چیزی گفت. اگر از اینکه کولر گازی گری دو فصله با قابلیت گرمایش دارید، مطمئن هستید و تمامی مواری که در این آموزش مطرح شده است را به درستی انجام داده اید، حتما با یک تعمیرکار کولر گازی مشورت کنید تا از نزدیک کولر گازی شما را بازدید کند.

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 آذر 1395

سلام من اسپیلیت سرد و گرم گری دارم که وقتی دستگاه را در حالت گرمایش میذاریم نه فن کار میکند ونه بادی هیچی من باید چکار کنم اگه امکان داره راهنماییم کند

محمد اصغری
30 آبان 1395

    سلام
    شما باید کولر گازی را ریست کنید یعنی برق اصلی را کاملا قطع کرده و باطری ریموت کنترل هم خارج کرده و دوباره جا بزنید اگر در زمان راه اندازی دوباره در حالت گرمایش، کولر گازی گرمایش نداشت یا عکس العملی نداشت مطمئنا کولر گازی دچار مشکل شده و باید با تعمیرگاه تخصصی کولر گازی تماس بگیرید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 آذر 1395

باسلام مرسی از راهنمایهای مفیدتون. من کولر جنرال 3000 دارم رو گرما که میزارم اولش یکم طول میکشه تا فعال بشه. بعد چند دقیقه کار میکنه و گرماش هم خوبه ولی بعد از 4 تا 5 دقیقه، قطع میشه و چند دقیقه بعد باز روشن میشه. انگار اتومات میکنه

مانی مقصودلو
14 آبان 1395

    سلام
    دوست عزیز احتمالا شما دمای کولر گازی را روی درجات پایین تنظیم کرده اید که فورا کولر گازی اتومات میکند. بهترین راه این است که شما ابتدا دما را بالاتر یا پایین تر از این دمایی که هست قرار بدید و باز هم اگر با این مشکل مواجه شدید و کولر گازی شما در حالت گرمایش به همین صورت سریع از کار افتاد، مطمئنا سنسور لوله یا سنسور محیطی یا مادر برد آن مشکل داشته و نیاز به تعمیر دارد که شما برای تعمیر برد کولر گازی باید اقدام نمایید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 آبان 1395

      با سلام اسپیلت و که روشن میکنیم سیستم گرمایشی دما بالاتر از ۲۲ درجه نمیره.اصلا گرم نمیکنه

      شاهین چراغی
      10 مهر 1400

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      10 مهر 1400

      من هم همین مشکل رو دارم اگه شما راه حل پیدا کردین منو راهنمایی کنید

      بهمن
      15 مهر 1400

سلام.
برای زمستان درجه اسپیلت رو روی چند بذارم؟
کدوم عدد گرمای حداکثری داره؟

نوروزی
26 مهر 1395

    سلام
    دوست عزیز این اشتباهی است که خیلی از دوستان مرتکب میشوند که به نظر انها اگر درجه کولر را بالاتر یا پایین تر انتخاب کنند سرما یا گرمای بیشتری تولید میشود. باید دقت داشته باشید که مثلا اگر دمای کولر شما در تابستان روی 18 یا 25 قرار داده شود هیچ گونه تغییری در میزان سرمای کولر ایجاد نمیشود فقط شما به کولر گازی این فرمان را داده اید که زمانی که دمای کل اتاق به 18 درجه رسید کنتاکت (خاموش شدن کمپرسور) کند و زمانی که دما را روی 25 تنظیم میکنید این فرمان را صادر میکنید که تا زمانی که دمای کل اتاق به 25 نرسیده است، کولر گازی به کار خود ادامه دهد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 مهر 1395

      سلام وقت بخیر
      بنده کولر گازی جنرال مکث دارم 12هزار روحالت گرمایشی که میزارم از کمپرسور اب میریزه علت چیه میشه راهنمایی کنید

      مجید محمدی
      16 مهر 1399

      در حالت سرمایش از اواپراتور (پنل داخلی) آب چکه میکند ولی در حالت گرمایش از کندانسور (پنل خارجی) آب میچکد واین طبیعی است

      محمد محمدی
      8 آذر 1399

      سلام شب بخیر کولر ما باد گرم نمی زند لطفا راهنمایی کنید

      عقیل حسینی راد
      2 بهمن 1400

      سلام اسپیلت از حالت گرما یهو می‌ره رو سرما راهنمایی بفرمایید

      مهدی
      5 دی 1399

    سلام خسته نباشید ، ما یه کولر گازی بوش ۱۸۰۰۰ گرفتیم ، رو حالت گرمایش نزدیک‌ ۵ دیقه طول میکشه روشن که که تو نظرات خوندم عادیه مثل اینکه ، ولی بعضی وقتا که خاموش میکنه نزدیک‌ ۱۵ ، ۲۰ دقیقه میره رو حالت دیفراست ، الان دما هوا بیرون ۲ درجست و رطوبت ۸۰ درصد ، فکر میکنم بخاطر سرما و رطوبت زیاد هوا کندانسور سریع تر و بیشتر برفک میزنه و دیفراست کردنش بیشتر طول میکشه ، گاز کولر هم تنظیمه ، بنظرتون مشکلی هست یا طبیعیه ؟

    پوریا کریمی
    23 آبان 1399
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس