مشکلات رایج پکیج دیواری به همراه عیب یابی و راه حل های رفع آنان

مشکلات رایج پکیج دیواری و عیب یابی آن

 

گرمایش خانه شما و آب گرم مورد نیازتان جهت استحمام، شست و شو و غیره کاملا به عملکرد صحیح پکیج بستگی دارد. لذا پکیج بعنوان یک جزء اساسی از وسایل منزل بسیار حائز اهمیت است. با این حال، بسیاری از ما نگهداری و استفاده صحیح از پکیج های دیواری را بدرستی انجام نداده و تنها زمانی که دچار مشکل می شوند و از کار می افتند به سراغشان میرویم.

پیش از آن که به چک لیستی از اقداماتی بپردازیم که می توانید در زمان خرابی و از کار افتادن پکیج انجام دهید، بهتر است مواردی را که سبب عملکرد صحیح پکیج شما می شوند و از خرابی های ذکر شده جلوگیری می نمایند را ذکر کنیم. همچنین بسیار حائز اهمیت است که بصورت دوره ای مثلا سالانه، سرویس پکیج دیواری را توسط متخصصین مجرب پکیج انجام نمایید.

در صورتیکه به خدماتی از جمله سرویس سالانه پکیج نیازمند هستید، می توانید دستگاه خود را به ما بسپارید. راه های ارتباطی ما از طریق تماس با شماره تلفن ۵۴۵۸۴-۰۲۱ و یا تکمیل فرم درخواست بوده که در این صورت همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

تعمیرات و سرویس پکیج دیواری

نکاتی که می تواند منجر به کارکرد بی عیب پکیج دیواری در تمامی طول سال گردد:

  • سرویس منظم دوره ای بسیار مهم و حیاتی است. برنامه زمانی سرویس شدن پکیج خود را توسط متخصص با تجربه برنامه طراحی کنید.
  • اگر پکیج شما تحت فشار بوده و به تنش های فشاری حساس است، بصورت منظم فشار سیستم را چک نمایید. همچنین فشار را بر روی عدد پیشنهادی در دفترچه راهنما تنظیم نمایید.
  • در تابستان هر ماه سیستم گرمایشی منزل را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روشن نموده تا از فریز شدن و خشکی پمپ و سایر اجزاء جلوگیری شود.
  • ترموستات و تایمرهای دستگاه را چک کرده و مطمئن شوید به درستی کار می نمایند.
  • بصورت منظم پکیج را جهت هرگونه نشتی و آبریزش بررسی نمایید.
  • رادیاتورهای خود را در ابتدای هر بار استفاده در سال، هواگیری نموده و از نبود هوای اضافه در سیستم اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف پکیج قرار دارد و تهویه به درستی انجام می شود. اگر پکیج در آشپزخانه و در داخل کمد قرار گرفته است، از تمیز بودن و خالی بودن فضای کابینت مطمئن شوید.
  • تمامی خروجی های فن و دودکش ها را بازدید نموده و هرگونه مانعی را از میان بردارید.
  • در صورتی که امکان مشاهده شعله پیلوت را دارید، از آبی بودن و مداوم بودن شعله اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که شعله به زردی گرایید و یا به نظر کشیده و بلند می آمد با متخصصان مجرب و یا با مسئولین واحد اداره گاز منطقه تماس بگیرید.
  • یک نسخه از دفترچه راهنمای محصول را دم دست قرار دهید. در صورتی که نسخه کپی ندارید می توانید در اینجا بدنبال دفترچه راهنمای مدل و برند پکیج خود باشید. اگر پکیج خود را پیدا نکردید، با تولید کننده محصول تماس بگیرید.

با رعایت نکات بالا می توانید از خرابی کامل پکیج تا حد زیادی پیشگیری نمایید. با وجود اینکه خرابی پکیج و از کار افتادن آن می تواند امری بسیار جدی باشد، دلالیل متعددی می تواند باعث این اتفاق باشد.

در ادامه چک لیستی از مشکلات رایج و راهکارها را برای برطرف نمودن آنان آورده ایم. با بررسی این مراحل می توانید پکیج خود را عیب یابی نموده و مشکل مربوط به آن را حل کنید.

در صورتی که زمان و یا توانایی عیب یابی پکیج و رفع مشکل آن را ندارید، می توانید تعمیر پکیج خود را به متخصصان ما در دیجی تعمیرگاه بسپارید. همین اکنون درخواست خود را ثبت نمایید تا متخصصان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

تغذیه برق

منبع برق پکیج دیواری- فیوزهای برق

  • پکیج و کنترلرها را بررسی نموده و چراغها و صفحه نمایش را چک کنید. در صورتی که چیزی مشاهده ننمودید، به دیگر وسایل برقی خانه سر بزنید. اگر همگی کار می کردند، جعبه تقسیم منزل خود را چک کنید تا فیوز یا کلیدی نپریده یا پایین نباشد و در صورت مشاهده ریست کنید.
  • در صورت افاقه نکردن مورد بالا فیوز دستگاه را چک نمایید و بنابر احتیاج تعویض نمایید.
  • در صورتی که همچنان مشکل باقی بود ممکن است عیب جدی تری وجود داشته باشد که در این صورت بهتر است با متخصصین ما در دیجی تعمیرگاه تماس حاصل نمایید.

تغذیه گاز

  • اگر بوی گاز را احساس می کنید سریعا در و پنجره ها را باز نموده و با مامورین اداره گاز منطقه و آتش نشانی تماس حاصل فرمایید.
  • در صورتی که شیر تامین گاز دستگاه باز بوده اما هیچ گازی پیدا نیست، لازم است با متخصصین تعمیرکار باتجربه تماس بگیرید.
  • در برخی منازل آپارتمانی شیر گاز اضطراری دومی نیز تعبیه شده است که اغلب در ورودی شیر اصلی گاز به داخل خانه یافت می شود. در صورتی که منزل شما شیر گاز اضطراری دومی دارد مطمئن شوید که این شیر نیز باز می باشد.

شعله پیلوت

  • در صورتی که شعله پیلوت پکیج خاموش شده است، از دستوراتی که توسط تولیدکننده پکیج جهت روشن نمودن دوباره شعله در دفترچه راهنما یا بر روی بدنه دستگاه آورده شده است، پیروی نمایید.
  • بررسی کنید که آیا شیر کنترا اضطراری باز است یا خیر.
  • در صورتی که بسته است، باز نمودن شیر مشکل را حل نموده و جریان گاز برقرار می گردد.
  • اگر شیر باز بود و از شیر کنترل اضطراری گازی بیرون نمی آمد، با متخصصان باتجربه ما در دیجی تعمیرگاه تماس بگیرید تا مشکلتان برطرف گردد.
  • اگر پکیج شما از مدلهای دارای شعله پیلوت نمی باشد و یا به آن دسترسی ندارید، کلید ریست دستگاه را فشار دهید. معمولا نحوه کارکرد و محل قرارگیری این کلید در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده است.
  • همواره به یاد داشته باشید که خودتان نباید دستگاه پکیج را باز نموده و آن را دستکاری نمایید. چراکه ممکن است گارانتی محصول را نقض نموده و یا خطرات جانی بهمراه داشته باشد. همچنین احتمال خراب کاری و ایجاد مشکلات جدید نیز وجود دارد. لذا بهتر است با افراد متخصص و باتجربه در این امر تماس بگیرید تا پکیج از کار افتاده شما را تعمیر نمایند.

کنترلرهای پکیج

  • مطمئن شوید که ترموستات پکیج شما بر روی وضعیت فعال قرار گرفته و تنظیمات آن درست و صحیح است. این ترموستات مسئول کنترل دمای جریان آب بوده و معمولا بر روی پکیج قابل مشاهده است.

کنترلر و پروگرامر پکیج دیواری

ترموستات اتاق

  • چندین مدل مختلف ترموستات اتاق وجود دارد که می تواند به دو دسته آنالوگ (معمولا سیمی) و دیجیتال (سیمی و بدون سیم) تقسیم شود.
  • پکیج خود را با تنظیم دمای ترموستات بالاتر از دمای اتاق روشن نمایید. معمولا اگر دمای ترموستات پایینتر باشد پکیج روشن نمی شود. همچنین اگر صفحه نمایش ترموستات دیجیتالی شما کمرنگ و ضعیف است، احتمالا به تعویض باتری احتیاج دارد.

پروگرامرها

  • پروگرامرها یا تایمرها می توانند الکترونیکی، دیجیتال و یا آنالوگ باشند. آنها معمولا درجات مختلف کنترل را برای دستگاه فراهم می کنند که می تواند شامل حالت خاموش، زمان دار و یا همواره روشن باشد. اگر پکیج شما قادر به روشن شدن نبود، می توانید با امتحان تغییر حالت پروگرامرها به همواره روشن دوباره امتحان کنید. در صورتی که پکیج به کار افتاد، اشکال از پروگرامرها بوده و یا تنظیمات آنها بهم ریخته است.

فشار دستگاه

  • بررسی کنید که فشار دستگاه مطابق با مقدار پیشنهاد شده توسط سازنده باشد. این فشار حدودا ۱ یا ۵/۱ بار می باشد. در صورتی که گیج فشار عدد کمتری از این مقدار را نشان می دهد، ممکن است با تغییر کلیدها و یا شیر فلکه هایی که در زیر پکیج قرار دارند، لازم باشد تا مقدار فشار را افزایش دهید.

در صورتی که هیچکدام از راه حل های اشاره شده در بالا موثر ثمر نبوده و نتوانست مشکل شما را حل نماید، بهتر است به فکر ارتباط با افراد حرفه ای و متخصصی چون تعمیرکاران ما در دیجی تعمیرگاه باشید. در صورت تماس و یا تکمیل فرم درخواست توسط شما همکاران ما در کوتاه ترین زمان اطلاعات شما را برای نزدیکترین تعمیرکار متخصص ارسال نموده تا در اسرع وقت درب منزل شما باشد.

درصد بروز مشکلات و عیب های رایج پکیج دیواری

با نظرسنجی از تعداد بالغ بر صدها تعمیرکار و متخصص و همچنین تعداد بسیاری از مشتریان وفادار و خوب خود در دیجی تعمیرگاه توانستیم فهرستی از رایج ترین مشکلات مربوط به پکیج های دیواری را برای شما گردآوری نماییم و درصد بروز هریک را نیز مشخص نماییم. لازم به تذکر است که این درصدها به معنای این است که از تعداد کل افرادی که نظرسنجی شده اند و مشکلاتشان ثبت و توسط متخصصان باتجربه ما رفع گردید، این تعداد دارای مشکل مذبور بوده اند.

رایج ترین مشکلات مربوط به پکیج های دیواری
شرح مشکلدرصد بروز
از دست دادن فشار پکیج۲۲/۵ %
آبریزش یا چکه کردن پکیج۱۲/۵ %
مشکلات ناشی از کنترلرهای پکیج۱۲/۵ %
نمایش خطا و ارور و ریست نشدن خطا در دستگاه۱۰ %
پکیج خاموش می شود۱۰ %
سر و صدای پکیج۱۰ %
آبریزش و چکه از لوله های کندانس۷/۵ %
مشکلات مربوط به مشعل۵ %
سایر مشکلات۱۰ %
خلاصه خدمات
Rate :
5 based on 1 votes
نوع سرویس
تعمیرات پکیج دیواری

یک دیدگاه بنویس!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به این سوال پاسخ دهید *