ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت لرزش ماشین لباسشویی: راه حل چیست؟

علت لرزش ماشین لباسشویی: راه حل چیست؟

لرزش و حرکت ماشین لباسشویی در حین کار مشکلی است که بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد، مخصوصاً وقتی که لرزش با صدای زیاد همراه باشد. در این مقاله، 9 علت لرزش ماشین لباسشویی را ارائه داده‌ایم. همچنین راهکارهایی را جهت رفع این مشکل در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

بد نیست بدانید در بسیاری مواقع، لرزش زیاد لباسشویی به خاطر استفاده نادرست از این دستگاه رخ می‌دهد و با چند اقدام ساده می‌توانید مشکل را برطرف کنید. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که نقص فنی در لباسشویی رخ داده باشد که در این صورت باید از یک تکنسین ماهر تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

علت لرزش ماشین لباسشویی

مواردی که در ادامه می‌بینید رایج‌ترین علل لرزش و حرکت کردن ماشین لباسشویی هستند. لرزش به هر دلیلی که باشد، به مرور به دستگاه شما آسیب وارد می‌کند. توصیه می‌شود جهت یافتن علت دقیق مشکل دستگاه شما از یک تکنسین ماهر جهت عیب یابی لباسشویی کمک بگیرید.

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی

تراز نبودن ماشین لباسشویی

به طور قطع، تراز نبودن یکی از علت‌های لرزش و حرکت ماشین لباسشویی است. بسیاری از مراحل برنامه‌های شستشو می‌توانند علت حرکت کردن ماشین لباسشویی، تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی باشند، اما اگر لباسشویی شما تراز نباشد، این لرزش‌ها و تکان‌ها بیشتر خواهند شد.

خوشبختانه برطرف کردن این علت لرزش ماشین لباسشویی کار چندان سختی نیست.

راه حل
برای تراز کردن لباسشویی می‌توانید با استفاده از ابزار تراز مهندسی این کار را انجام دهید. اگر ابزار تراز در اختیار ندارید می‌توانید برای تراز کردن ماشین لباسشویی، آن را روی یک تکه تخته سه لا نیز قرار دهید.

2. باز نکردن پیچ ترنسلیت یا ترنسفر، علت لرزش ماشین لباسشویی

به یاد داشته باشید هنگام نصب لباسشویی (در صورتی که لباسشویی را به تازگی خریداری کرده اید) حتما پیچ ترنسلیت (یا پیج ترنسفر) را از پشت آن باز کنید.

باز نکردن پیچ یا بست‌هایی که برای جلوگیری از حرکت نکردن لگن لباسشویی تعبیه شده‌اند، می‌تواند موجب لرزش شدید شود و علت حرکت کردن ماشین لباسشویی باشد.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

3. تنظیم نبودن پایه های لباسشویی

تنظیم نبودن پایه های لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی طوری طراحی شده اند که می‌توانند با توجه به سطح زمین تنظیم شوند. تنظیم پایه لباسشویی کار آسانی بوده و برای اکثر برندهای لباسشویی فرآیند مشابهی دارد.

  • دو پایه جلو ماشین لباسشویی دارای مکانیزم ترازبندی همراه با یک قفل هستند تا پس از تنظیم آنها، مانع از حرکت پایه‌ها شود. هر پایه باید در ارتفاع مناسب تنظیم شود و سپس قفل آن فعال گردد.
  • نحوه تنظیم دو پایه عقبی می‌تواند مانند پایه‌های جلویی یا به صورت خودکار باشد.
  • اگر خودشان تنظیم می‌شوند، لباسشویی را به سمت پایه‌های جلو خم کنید تا پایه‌های عقب جا به جا شوند، سپس لباسشویی را روی زمین بگذارید تا پایه‌ها به صورت خودکار تنظیم شوند.

البته دقت کنید که در برخی از مواقع، ممکن است یک یا چند پایه آسیب دیده یا شکسته باشند. همچنین ممکن است پایه‌ها سرپوش پلاستیکی نداشته باشند.

  1. در این مواقع بهتر است پایه‌های جدید و مناسب را تهیه و نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.
  2. به علاوه می‌توانید از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی در زیر دستگاه استفاده کنید. پدهای ضد لرزش لباسشویی را می‌توانید از فروشگاه‌ها و ابزارآلات تهیه کنید.

4. نامتعادل بودن بار لباسشویی

نامتعادل بودن بار لباسشویی

اگر بار لباسشویی نامتعادل باشد، باید درب لباسشویی را باز کنید و لباس‌ها را به صورت یکنواخت و متعادل بچینید. حتی ممکن است چند بار مجبور شوید این کار را انجام دهید تا بار لباسشویی متعادل شود.

اگر بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی، در آن لباس بریزید، وزن زیاد می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل لباسشویی شود.

  • به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که باید مقداری کمتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید تا لباس‌ها بتواند آزادانه حرکت کنند.
  • معمولا میزان ظرفیت ماشین لباسشویی، بیان کننده مقدار لباسی است که به صورت خشک (لباسی که هنوز خیس نشده باشد) می‌توانید در هر چرخه شستشو در لباسشویی قرار دهید.
  • ظرفیت لباسشویی بر حسب کیلوگرم روی آن درج شده است. در غیر این صورت می‌توانید به دفترچه راهنمای لباسشویی خود مراجعه کنید تا از میزان ظرفیت دستگاه مطلع شوید.

5. آسیب دیدن کمک فنر، علت لرزش لباسشویی

همه ماشین‌های لباسشویی درب از جلو برای کاهش حرکت دیگ لباسشویی هنگام چرخش، دارای کمک فنر هستند. کمک فنرها به فریم پایه و بیرون دیگ متصل شده اند و برای دسترسی به آنها باید پنل عقبی یا جلویی را بردارید.

هنگامی که کمک فنرها ضعیف شده باشند یا آسیب ببینند، نامتعادل بودن بار داخل لگن شستشو می‌تواند علت حرکت کردن ماشین لباسشویی باشد یا سبب شود که دستگاه دچار لرزش شود و صدای زیادی ایجاد کند. اگر این مشکلات برطرف نشوند، ممکن است سایر اجزاء لباسشویی آسیب ببینند.

در چنین مواقعی باید کمک فنرها برای وجود هرگونه علائم شکستگی، نشتی یا ضعیف شدن قدرت عمل توسط تکنسین متخصص بررسی شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند.

6. آسیب دیدن فنرهای دیگ

آسیب دیدن فنرهای دیگ

فنرهای دیگ در ماشین لباسشویی به منظور معلق نگه داشتن دیگ در اتاقک لباسشویی یا ثابت نگه داشتن دیگ روی پایه ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. این فنرها همچنین، هنگام چرخش ماشین لباسشویی، لرزش‌ها و ارتعاشات سبد شستشو را جذب می‌کنند.

  • گاهی اوقات این فنرها آسیب دیده، کش می‌آیند یا از هم جد می‌شوند و باعث ایجاد لرزش و سروصدای زیاد ماشین لباسشویی می‌شوند.
  • بنابراین بهتر است ماشین لباسشویی شما توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد و فنرهای تعلیق آن به دقت بررسی شود تا اگر معیوب شده اند، توسط تکنسین متخصص تعویض شوند.

7. ایراد تسمه کاهش حرکت دیگ

برخی از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا از تسمه کاهش حرکت دیگ برای زیرسازی دیگ در زمان چرخش استفاده می‌کنند. چهار تسمه به بالای دیگ و هر گوشه اتاقک لباسشویی متصل شده است. این تسمه‌ها لاستیکی هستند و ممکن است در همان استفاده عادی از دستگاه از بین بروند.

هنگامی که تسمه‌ها کش پیدا کنند یا آسیب ببینند، ممکن است دیگ در طول فرایند چرخش با اتاقک تماس پیدا کند و باعث به وجود آمدن لرزش، حرکت یا صدای ضربه بلند شود.

  • اگر به صورت مداوم بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس بریزید، فشار زیادی به این تسمه‌ها وارد می‌کنید و منجر به خراب شدن آنها شوید.
  • در نهایت این تسمه‌ها باید جایگزین شوند و البته ما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت بروز چنین مشکلی هر 4 تسمه جایگزین شوند.

8. تخلیه نشدن آب مخزن

تخلیه نشدن آب مخزن

تخلیه نشدن آب می‌تواند علت حرکت کردن ماشین لباسشویی باشد و باعث لرزش آن شود. در واقع وزن آبی که داخل ماشین لباس‌شویی بالاست و در صورتی که طی روند نرمال خود از لباسشویی تخلیه نشود، شاهد لرزش شدید آن خواهید بود.

با برطرف کردن مشکل عدم تخلیه آب، به احتمال زیاد لرزش و تکان‌های لباسشویی متوقف خواهد شد.

9. خرابی قطعاتی چون پد دمپر و بلبرینگ

برخی مواقع علت لرزش لباسشویی می‌تواند مربوط به خرابی قطعات دیگری مثل پد دمپر، حلقه کمک فنر، پد پوششی دیگ، بلبرینگ ماشین لباسشویی و … نیز باشد که باید توسط تکنسین حرفه‌ای ماشین لباسشویی به دقت مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد.

آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی + علت خراب شدن آن
آموزش تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی + علت خراب شدن آن

راهنمای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی بلبرینگ‌ها معمولا حدود ده سال پس از استفاده ازماشین لباسشویی […]

علت لرزش لباسشویی ال جی، سامسونگ، دوو و …

در قسمت‌های پیشین، دلایل کلی و متداول لرزش ماشین لباسشویی مانند تراز نبودن، بار نامتعادل، ایراد در کمک فنرها، و فنرهای دیگ را توضیح دادیم. لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی شما از هر برندی باشد، همین مواردی که ذکر شد می‌توانند باعث لرزش و حرکت ماشین لباسشویی شما شود.

بنابراین علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی، علت لرزش ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی سامسونگ، دوو، پاکشوما و … تقریبا مشابه بوده و شما می‌توانید با مطالعه مواردی که ذکر شد به علت تکان خوردن لباسشویی خود پی ببرید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

چنانچه در این مقاله دیدید لرزش و حرکت کردن ماشین لباسشویی می‌تواند به دلایل ساده‌ای رخ بدهد که برطرف کردن آنها از عهده خودتان هم برمی‌آید. توصیه می‌شود در صورتی که مطمئن شدید، لرزش لباسشویی شما ناشی از مشکلات جدی است، حتما از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

سوالات متداول
1 پیچ ترنسلیت یا ترنسفر چه کارکردی دارد؟
2چه مقدار لباس باید در لگن لباسشویی بریزیم؟
3چطور می‌توان ماشین لباسشویی را تراز کرد؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

لباسشویی هیتاچی دردورتندکه می خواهد بایستدماشین تکان شدید میخوردوکمی از جای خود حرکت می کند،علت رابیان می فرمایید.تشکر

یاران ولایت
16 مرداد 1401

لرزش ماشین لباسشویی پاکشوما 452

محمدجعفر افراشته
18 اسفند 1400

لباسشویی ارج قدیمی هم لرزش داردهم خیلی چروک می کند

یاسرسلیمانی
30 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    31 خرداد 1400

سلام لباسشویی ما ال جی هست فقط موقع خشک کردن لباسشویی حرکت می‌کند بدون صداهای شدید

GhasemAghazade
15 اسفند 1399

خدا خیرت بده ماشین لباسشویی دوو رو امشب خودم نصب کردم اصلا نمیدونستم پیچ های پشت باید باز میشد به محض بالا رفتن دور موتور شروع به لرزش کرد که با راهنمایی سایت شما پیچهارو باز کردم و الانم عالی شد،مرسی

سید میثم موسوی
28 بهمن 1399

سلام خسته نباشید ماشین لباسشویی مارک دوو از روزی که خریدیم پر سر و صداست. همه تراز هست و هم پیچ پشتش باز شده وقتی دور میگیره وحشتناک صدا میده. فنرهاشم نگاه کردن سالمه لطفا راهنمایی کنید.

فوزیه رمضانی
30 دی 1399

سلام پیچ های حمل و نقل ماشین لباسشویی آبسال چند تاست؟

محمدعصاری
16 آذر 1399

    با سلام. دوست عزیز به طور معمول 4 عدد پیچ برای حمل و نقل در پشت لباسشویی طراحی میشود

    کارشناس5: شعبانی
    17 آذر 1399

      سلام ماشین لباسشویی ال جی خریداری کردم پیچهای ترتسلیت پشت ماشین شکسته بودن ووقتی بالای ماشین را باز کردیم جای پیچها روی پلاستیک پشت مخزن شکسته بود این مشکلی میتونه برا ماشین ایجاد کنه؟

      زینب عبدالهی
      8 دی 1399

    سلام من امروز ماشین لباسشویی پاکشوما خریداری کردم الان در حالت خشک کردن خیلی لرزش داره علتش چیه؟

    ماهان
    9 دی 1399

سلام و خسته نباشید.
بنده بعد از اثاث کشی فراموش کردم پیچ نگه دارنده رو باز کنم و لباسشویی رو روشن کردم .بعد اینکه رو دور تند رفت صدا و لرزش وحشتناک داشت و سریع متوجه اشکال شده و پیچها رو باز کردم.ولی بعد از اون اتفاق لرزش ماشین بیشتر شده و هر کاری میکنم ثابت نمیمونه. بارها ترازش کردم.سوالم اینه چه پیامدهایی می‌تونه به بار بیاره وقتی با پیچهای نگه دارنده کار کنه؟؟
ممنونم که پاسخگو هستید

وحید صادقی
16 آبان 1399

    با سلام. دوست عزیز متاسفانه مشکل تا حدی پیش آمده و آنچه در لرزش لباسشویی خود میبینید پیامد اتفاقیست که افتاده است. توصیه می کنیم در صورتی که متوجه شدید لرزش و سر و صدایی غیر طبیعی از دستگاه سر میزند، بلافاصله سفارش خود در کاراباما را ثبت نمایید. تا متخصص ما سریعا به محل شما برای برطرف نمودن مشکل و جلوگیری از خسارات بیشتر مراجعه نماید.

    کارشناس5: شعبانی
    17 آبان 1399

    سلام
    بنده هم همین کار رو انجام دادم و فراموش کرده بودم که پیچ هارو باز کنم
    و اینکه بعدش که پیچ هارو باز کردم پیچ ها تاب برداشتن و لباسشویی دیگش خیلی لق میزنه موقع کار کردن
    و دیگ هم وقتی خاموشه با دست تکون میدم انگار که رو هوا آزاده و جلو عقب میره
    مشکلش از چی میتونه باشه و هزینه‌اش چقدر میشه تقریبا؟

    مهدی عباسی
    8 آذر 1399

سلام، ماشین لباسشویی ۷ کیلویی بوش دارم که اخیرا موقع آبکشی لباس صدای خورخور شنیده میشه؟ علتش چی میتونه باشه؟ ممکنه چیزی در شلینگ تخلیه گیر کرده باشه؟ شیلنگ رو چطور بررسی کنیم که مسیرش بازه؟

سعید حمیدی
15 تیر 1399

ما تازه لباسشویی خریدیم الجی. درمرحله خشک کن لرزش شدید داره

samiraebrahimi
2 تیر 1399

    سلام، اگر لباسشویی خود را تازه نصب کرده اید، ممکن است تراز لباسشویی ال جی شما به صورت دقیق انجام نشده و همین موضوع عامل لرزش لباسشویی شما باشد. به میزان ظرفیت لباسشویی خود نیز توجه کنید و دستگاه را بیش از حد با لباس پر نکنید.

    کارشناس 4: جعفری
    3 تیر 1399

لباسشویی ما کنوود هست موقع تخلیه آب لباس دیگ حرکت شدید به جلو وعقب داره طوریکه به در فشار وارد میکنه با صدای زیاد. ممنون میشم دلیلش رو بفرمایید

پوراندخت سعادتی
30 خرداد 1399

    سلام دوست گرامی، یکی از دلایل حرکت غیر عادی و زیاد دیگ لباسشویی خرابی بلبرینگ های لباسشویی شماست که باید توسط تکنسین متخصص تعویض شوند. البته در چنین مواقعی معمولا در دور تند نیز صدای بیشتری از لباسشویی می شنوید.

    کارشناس 4: جعفری
    31 خرداد 1399

با سلام و وقت بخیر
ماشین لبسشویی زینکو دارم که خیلی ماشین خوبی است ولی چند وقت است که در هنگام خشک کردن هم صدای وحشتناکی داره و هم راه میره . لطفا راهنمایی فرمایید . ممنون

ا. قاسمی
6 بهمن 1398

    سلام دوست گرامی، دلایل لرزش، تکان خوردن و راه افتادن ماشین لباسشویی در مقاله بررسی شده، لطفا مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    12 خرداد 1399

سلام لباسشویی ارج دو موج قدیمی دارم یکی تایمر و دیگری واسه ابگرم وقتی که خشک کن می چرخد صدای تق تق و بعد لرزش شدید و یواش یواش کم می شود تا خشک کردن به پایان برسد پایه میزان است و از بالا دوتا فنر دارد از پایین دوتا کمک اصطکاکی دارد لطفا چه کار کنم فنر را اضافه کنم چه طور می شود؟

کاکا غراوی
3 بهمن 1398

    سلام دوست گرامی، اگر لباسشویی شما صدا و لرزش غیر طبیعی دارد و مشکل از تراز بودن دستگاه نیست. مشکل لباسشویی شما فنی است که باید توسط تکنسین متخصص به دقت بررسی شود.

    کارشناس 4: جعفری
    12 خرداد 1399

پیچ های که باید باز بشن کدومان؟؟ از پشت منظورمه خدا ویکی کلافه شدیم نمایندگی هم بردیم فایده نداره از روز اول اینطوریه
میگم ماله ما خیلی تکون میخوره چهار تا پیچ میشه با عکس نشون بدیدد کدومان؟؟لطفا

توحید
5 دی 1398

    سلام، برای این موضوع شما می توانید مقاله “آموزش نحوه راه اندازی و نصب ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و بوش” را مطالعه کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    12 خرداد 1399

سلام ماشین لباسشویی من آاگ ساخت ألمان مدل ٧۴۶١٠ است و یک اشکال دارد که موقع شروع به چرخش خشک زدن لرزش بوجود میاد و صدای بلند دارد و بعد که حرکت شروع شد صدا قطع میشود ، اگر بار ماشین زیاد باشد این لرزش و صدا بیشتر می شود ، چند بار پیچ های پایه جلویی را تنظیم کردم ولی فایده نکرد ، نگران هستم تا مشکل جدی بوجود نیاره

جلال حدادزاده
20 آذر 1398

    سلام دوست گرامی، با توجه به مواردی که بیان کردید ممکن است لباسشویی شما مشکل فنی داشته باشد و این مشکل مربوط به فنرهای دیگ، بلبرینگ، کمک فنر یا قطعات دیگر باشد که باید تسط متخصص قبل از بزرگتر شدن مشکل بررسی و عیب یابی شود.

    کارشناس 4: جعفری
    12 خرداد 1399

ماشین لباسشویی ما بوش بود هنگام خشک کردن دیگه تو خونه راه میرفت از این سایت متوجه شدیم ۴ تا پیچ پشتی واسه حمل و نقل و باز نکردیم .ممنونم

زهرا
14 شهریور 1398

    با سلام. از اینکه مطالب آموزشی ما در راستای کمک به شما و رفع مشکل دستگاه تان مثمر ثمر بوده است بسیار خوشحالیم. هدف مجموعه کاراباما ارائه بهترین خدمات به شماست.

    کارشناس5: شعبانی
    19 آذر 1398

      نام لباسشویی آزمایش خرابی چروک می کند موقه خشک کردن جابه جامیشه آب سردوصل کردیم ولی داغ میشود

      یاسرسلیمانی
      30 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      اگر دستگاهتون نیاز به سرویس یا تعمیر داره می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر و سرویس دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      علوی
      31 خرداد 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس