ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
علت روشن نشدن ماشین لباسشویی: چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی: چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از این دلایل ساده بوده و توسط خودتان قابل رفع هستند. از سویی دیگر، گاهی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی می‌تواند یک نقص فنی باشد و به بررسی عمیق و تخصصی نیاز دارد. در این مقاله، تمامی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی را همراه با راهکارهای موجود در اختیار شما قرار داده‌ایم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

لازم به ذکر است مطالبی که در خصوص روشن نشدن لباسشویی در ادامه می خوانید، به برند دستگاه شما وابسته نیست. از این رو، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، آبسال و … را می‌توانید در این مقاله بیابید.

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی

در زیر برخی از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن لباسشویی رو می‌بینید. چنانچه همواره توصیه کرده‌ایم، در صورتی که متوجه شدید لباسشویی شما در اثر مشکلات فنی روشن نمی‌شود، خودتان روی دستگاه کاری انجام ندهید و رفع ایراد را به یک تکنسین متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید.

1. نبود جریان برق

اولین موردی که در صورت روشن نشدن ماشین لباسشویی باید بررسی کنید این است که آیا دستگاه جریان برق دریافت می‌کند یا خیر؟

با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ خروجی را بررسی کنید. اگر در لباسشویی جریان برق وجود نداشت، باید پنل برق خانگی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ قطعی جریان برقی در آن وجود نداشته باشد.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. ایراد در موتور لباسشویی

تمام ماشین‌های لباسشویی دارای یک موتور برای چرخش دیگ هستند. بسیاری از مدل‌های با ظرفیت بالا از موتور معکوس استفاده می‌کنند که برای انجام فرآیند شستشو، از چرخش موتور در دو جهت استفاده می‌کند.

اگر موتور شروع به کار نمی‌کند اما صدای هوووم مانند یا وزوز ایجاد می‌کند، ممکن است موتور ماشین لباسشویی دچار اشکال شده باشد. در چنین مواقعی باز شدن و عیب یابی لباسشویی به طور عمقی و دقیق ضرورت دارد.

همچنین اگر موتور ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شود، ماشین لباسشویی خاموش می‌شود تا موتور دوباره خنک شود.

اگر این مسئله یکی دو بار اتفاق بیوفتد، مشکل خاصی نیست. اما اگر موتور لباسشویی شما غالبا بیش از حد گرم می‌شود، باید قبل از اینکه ایراد بدی پیدا کند، توسط تکنسین متخصص بررسی شود.

3. خرابی سوئیچ درب، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

خرابی سوئیچ درب، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی طوری طراحی شده اند که وقتی درب آنها باز می‌شود، انجام کارشان متوقف شود. سوئیچ درب یک قطعه کوچک پلاستیکی است که زیر درب قرار دارد.

برای اینکه سوئیچ فعال شود درب باید کاملا بسته باشد. بنابراین اگر ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود باید بررسی شود که سوئیچ به درستی عمل می‌کند و مشکلی ندارد یا خیر. در صورت وجود ایراد باید سوئیچ را تعویض کنید.

4. ایراد سوئیچ استارت و تایمر لباسشویی

سوئیچ استارت برخی از لباسشویی‌های درب از بالا اغلب بخشی از تایمر است و با زدن دکمه تایمر فعال می‌شود. گاهی اوقات دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی مربوط به این بخش است که برای اطمینان باید برق رسانی آن توسط کارشناس فنی بررسی و تست شود.

دلایل خرابی و ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی و راه حل آنها
دلایل خرابی و ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی و راه حل آنها

تایمر ماشین لباسشویی، یکی از قطعات اصلی این دستگاه است که ممکن است پس از […]

5. معیوب شدن ولوم تایمر

در مدل‌هایی که سوئیچ استارت بخشی از تایمر است، باید ولوم تایمر را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که شفت برای فعال کردن سوئیچ به درستی عمل می‌کند. استفاده معمولی و مداوم ممکن است باعث شود ولوم روی شفت هرز شود و قادر به تعویض مکانیسم سوئیچ نباشد. در چنین مواقعی معمولاً تعویض ولوم تایمر لازم است.

6. برد کنترل اصلی

در مدل‌های کنترل الکترونیکی، برد کنترل اصلی، تک‌تک اجزای لباسشویی را مانند موتور اداره می‌کند. اگر برد کنترل ولتاژ مناسب را برای موتور، شیر پرکن، موتور تخلیه یا قفل درب فراهم نکند، آن گاه ممکن است ماشین لباسشویی شروع به کار نکند.

بررسی و عیب یابی برد لباسشویی کار پیچیده و دشواری است که نیاز به تجهیزات مناسب و تست آن است و این کار باید توسط تکنسین حرفه ای تعمیر لباسشویی انجام شود.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

دکمه های خراب عامل روشن نشدن ماشین لباسشویی

تمامی مواردی که در بالا عنوان شد می‌توانند دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی نیز باشند. در کنار این موارد، خرابی دکمه‌های نمایشگر لباسشویی ال جی نیز می‌تواند عامل دیگر روشن نشدن این دستگاه باشد.

اگر دکمه‌های ماشین لباسشویی برنامه مورد نظر شما را اجرا نکند (مثل روشن کردن ماشین لباسشویی)، باید نگاه دقیق‌تری به آن بیاندازید.

مخصوصا در ماشین لباسشویی‌های سری قدیم ال جی، این دکمه‌ها از پلاستیک کهنه و شکننده ساخته شده اند. اگر یک دکمه روی شفت سوئیچ ترک خورده باشد، چرخاندن یا فشار دکمه ممکن است خرابی دکمه را بیشتر کرده و نتواند ماشین را روشن کند.

  • دکمه‌ها را از پنل کنترل ماشین لباسشویی خود در صورتی که امکان آن وجود دارد، برداشته و آنها را بازبینی کنید.
  • با تمیز کردن دکمه‌ها شروع کنید، زیرا ممکن است به مرور زمان واقعا کثیف شوند.
  • در مرحله بعد، به‌دقت ترک‌ها یا بخش‌های کم رنگ شده که ممکن است دکمه را روی شفت سوئیچ قفل نکند، بررسی کنید.
در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله از کاراباما 6 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی را ارائه کردیم. برخی راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی را نیز در اختیار شما قرار دادیم.یادتان باشد، در صورت نیاز به بررسی دستگاه‌تان توسط یک تکنسین ماهر حتما از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

ماشین لباسشی اسنوای من چندین ساله که بسیار عالی کار کرده ولی الان بدون دلیل وقتی دکمه روشن کردن رو فشار میدم اصلا چراغش روشن نمیشه و لباسشویی کار نمیکنه ..ممنون میشم توضیحاتی بدید …سپاس از توجهتون

حاکان زلقی
26 فروردین 1401

لباسشویی دوو دارم همه چیزش کار میکنه فقط دکمه ی قفل رو میزنم علامت قفل نمیاد تا کار کنه باید چکار کنم

سعید صادقی
3 آبان 1400

    سلام سعید عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر ماشین لباسشویی رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    9 آبان 1400

باسلام و خسته نباشید ببخشید مشکلی برای ماشین لباسشویی 7کیلویی پاکشومایم ایجاد شده لطفا راهنمایی بفرمایید دلیلش چیست
وقتی که تمام برنامه شستشو ( منظورم دکمه پاور بعد نوع شستشوی لباس بعد دمای آب بعد تایم شستشو سپس تعداد دور ماشین ) را برای ماشینم فعال می کنم اما وقتی دکمه ای که ماشین شروع به کار و آبگیری کردن را می زنم مانند همیشه شروع به چشمک زدن نمی کند و ماشین کار نمی کند لطفا دلیل کار نکردن ماشین را بفرمایید. ممنون از زحماتتان.

سلیمان
20 بهمن 1399

سلام من یک لباسشویی کندی دارم وقتی به برق می زنم کلید روشن رو میزنم هیچ اتفاقی نمی افته و گاهی ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که علت روشن نشدن و کار نکردن ماشین لباسشویی چی میتونه باشه؟

مجتبی رسول زاده
19 اردیبهشت 1399

ماشین لباس شوییم خاموش شد دیگه روشن نمیشه

سکینه سالمی
29 اسفند 1398

سلام وقت بخیر علت کار نکردن لباسشویی ال جی چیه؟ لباسشویی نو هستش دیشب برای اولین بار زدم برق خالی داشت کار میکرد خاموش کردم حالا روشن میشه دیگه کار نمی کنه لطفا راهنمایی کنید باتشکر

Zahra
6 شهریور 1398

سلام‌ماشین لباسشویی نو زدیم برق روشن کردیم خالی داشت کار میکرد خاموش کردم حالا هرکاری میکنم روشن نمیشه خواهشا اگر کسی میدونه مشکل چیه راهنمایی کنه ، باتشکر

محسن
6 شهریور 1398

با سلام ، بنده یک دستگاه ماشین لباسشویی zaroti دارم و الان هنگام روشن کردن وتنظیم ولوم دستگاه بعد از چند ثانیه خطا ی شماره ۱ را نشان میدهد، لطفا راهنمایی بفرمایید.

محسن فیض آبادی
23 خرداد 1398

    سلام لباسشویی سامسونگ داریم. علت اینکه ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه چیه ؟ تازه 3 ماه میشه که خریدیم !

    حمید
    9 اردیبهشت 1399

    اگه کد خطا E1 باشه مشکل آبگیری داره

    Amin
    21 فروردین 1400

دکمه استارت گیر کرده و عمل نمی کند.چه راه حلی دارید؟

نامجو زحمتکش
8 خرداد 1398

    سلام. بنده یک ماشین لباسشویی پاکشوما دارم که یکساله خریدم. الان یا روشن نمیشه یا وقتی روشن میشه دکمه استارت کار نمیکنه.وگاهی اوقات هم موقع کار کردن سه بار میگه دینگ دینگ دینگ

    فاطمه باقریان
    7 شهریور 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس