ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
آموزش کامل نحوه تعویض و نصب کمپرسور کولر گازی

آموزش کامل نحوه تعویض و نصب کمپرسور کولر گازی

کمپرسور یا همان موتور کولر گازی، از اجزای کلیدی و اصلی این دستگاه به شمار می‌رود، به طوریکه هرگونه ایراد و نقصی در این قطعه می‌تواند منجر به اخلال در عملکرد کولر و حتی از کار افتادن آن شود. این در حالیست که به دلیل بسته بودن خود قطعه کمپرسور و پیچیدگی ساختاری آن، عملا امکان تعمیر کمپرسور وجود نداشته و در صورتی که به تشخیص تعمیرکار کولر گازی کاربلد معیوب بودن کمپرسور کولر ثابت شود، می بایست برای خرید و تعویض آن اقدام کرد. راهنمای تعویض کمپرسور کولر گازی به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

این مطلب آموزشی  جهت رفاه حال تعمیرکاران عزیز تولید شده است. در صورتی که تعمیرکار نیستید و قصد تعویض کمپرسور کولر گازی یا همان تعویض موتور کولر گازی خود را دارید، توصیه اکید ما به شما این است که حتما از یک تکسین متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

زیرا خطرات و ریسک آسیب رساندن به کمپرسور جدید و کل سیستم کولر گازی و حتی شخص خودتان وجود دارد. بنابراین حتما برای تعویض موتور یا کمپرسور کولر خود از تعمیرکار و متخصص حرفه‌ای کولر گازی کمک بگیرید.

چه زمانی باید کمپرسور کولر گازی را تعویض کرد؟

چه زمانی باید کمپرسور کولر گازی را تعویض کرد؟

پیش از آنکه در صدد تعویض هر قطعه از کولر باشید، باید ابتدا عیب یابی کولر گازی را به درستی انجام داده و در صورتی که مشکلات موجود را به سبب وجود ایراد در کمپرسور کولر تشخیص دادید، برای اطمینان بیشتر تست کمپرسور کولر گازی را انجام دهید و از وضعیت سلامت این قطعه مطمئن شوید.

از آنجا که کمپرسور قطعه ارزانی به حساب نمی آید، با اینکار در هزینه‌ها و زمان خود صرفه جویی می‌کنید. برخی از علائم سوختن کمپرسور کولر گازی عبارتند از:

  • باد گرم کولر گازی
  • پریدن مداوم فیوز پس از روشن کردن دستگاه
  • استشمام بوی سوختگی
  • بالارفتن غیرعادی قبض برق
  • سر و صدای غیرطبیعی
تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت 24 ساعته و 7 روز هفته درخواست تعمیر

لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت تعویض کمپرسور کولر گازی

لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت تعویض کمپرسور کولر گازی

ابزارآلاتی که وجود آنها لازم بوده و فرآیند تعویض کمپرسور کولر گازی را برای شما تسهیل می‌کنند به طوری که نبود هر یک می‌تواند شما را دچار دردسر بسیاری کند، به شرح زیر است:

  • هوا گاز (انواع مختلفی دارد. از نوع ۴۰ کیلویی گرفته تا اسپری هوا گاز مخلوط که یک وسیله تازه است و اگر زیاد احتیاج به جوشکاری ندارید، می‌توانید از این نوع استفاده کنید.)
  • سیم جوش
  • سمباده (برای تمیز کردن سطوح روغنی قبل از جوشکاری)
  • دستمال حوله ای یا ساده (برای خنک کردن لوله‌ها بعد از جوشکاری)
  • آچار تخت یا بکس ۱۲ و ۱۳ و ۱۴
  • کپسول ازت (برای شستشو و نشت یابی سیستم)
  • گاز مربوط به سیستم کولر گازی
  • پمپ وکیوم
  • سایر ابزار کار مانند: پیچ گوشتی تخت و دو سو، دمباریک یا انبردست، آچار فرانسه

پس از تهیه کمپرسور و مطابقت مشخصات آن با کمپرسور قدیمی، حال باید اقدامات لازم برای تعویض موتور کولر گازی یا  همان کمپرسور را انجام دهید.

انتخاب و خرید کمپرسور کولر گازی

انتخاب و خرید کمپرسور کولر گازی

یکی از موارد بسیار مهم در این بخش، اطمینان از مناسب بودن توان، ظرفیت و قدرت کمپرسور جدید در مقایسه با کمپرسور معیوب قدیمی است.

در این حالت، کمپرسور جدیدی که خریداری می‌شود باید در مواردی که اشاره شد (توان، ظرفیت و قدرت) با کمپرسور قدیمی برابر باشد.

دو حالت ممکن است پیش بیاید:

حالت اول این است که کمپرسور جدید، از همان برند و مدل کمپرسور قدیمی بوده و در این صورت خیال خود را بابت همخوانی با سیستم و کارکرد مطلوب دستگاه راحت کنید.
حالت دوم در مواقعی است که کمپرسور مشابه با کمپرسور قدیمی کولر در بازار موجود نبوده یا اینکه قیمت آن به حدی بالا باشد که توجیه پذیری و ارزش تعویض کمپرسور را به کلی از بین ببرد.

در صورتی که حالت دوم رخ دهد، این امکان وجود دارد که از کمپرسور مشابه که دارای مشخصات فنی یکسان با کمپرسور قدیمی بوده اما از برند دیگریاست، استفاده کرد.

در این مواقع رعایت نکاتی جهت کارکرد صحیح دستگاه و جلوگیری از بروز مشکل پس از تعویض کمپرسور لازم است:

  • به عنوان مثال در نصب کمپرسورهای غیر مشابه باید دقت کنید تا لوله‌های کناری کمپرسور را به نحوی مرتب کنید که هنگام کار، برخوردی بین کمپرسور و لوله‌ها اتفاق نیوفتد تا نه منجر به تولید سر و صدای زیادی شود و نه سبب سوراخ شدن این لوله‌ها شود.
  • مثال دیگر، تشابه کمپرسور 25 هزار ال جی با کمپرسور 25 هزار سامسونگ است که هرچند مشخصات فنی یکسانی دارند اما به دلیل ظاهر متفاوت آنها در موقعیت قرار گرفتن پایه‌ها، باید هنگام نصب حتما پایه‌های کف کندانسور کنده شود تا بتوان آن را با کمپرسور هماهنگ نمود.

رعایت این موارد توسط تکنسین متخصص از جمله مواردی است که در یک نصب صحیح و اصولی لازم است.

مراحل تعویض کمپرسور کولر گازی

مراحل تعویض کمپرسور کولر گازی

برای تعویض کمپرسور کولرگازی به صورت زیر عمل کنید:

1. قطع کردن برق کمپرسور

اولین کاری که باید انجام شود این است که برق سیستم را کاملا قطع کنید و از کار کردن با سیستمی که برق در آن جریان دارد، خودداری کنید.

2. خالی کردن گاز سیستم

لازم است تا گاز موجود در سیستم را کاملا خالی کنید به نحوی که هیچ مقدار گازی در سیستم باقی نماند. بعد از تخلیه گاز کولر، باید لوله رفت و برگشت را باز کنید تا از عدم وجود گاز در سیستم مطمئن شوید.

نکته

اگر هنگام جوشکاری، گازی در سیستم وجود داشته باشد، با باز شدن سر کمپرسور تمامی مواد ذوب شده به سمت صورت شما پرتاب خواهند شد.

3. آماده سازی کندانسور

آماده سازی کندانسور

بسیاری از پنل‌های خارجی کولر گازی در ارتفاع نصب می‌شوند. به علت اینکه تعویض کمپرسور کاری ظریف و سنگین است و نیاز به دقت بالایی دارد، سعی کنید اگر کندانسور در ارتفاع نصب شده است حتما آن را به جای مطمئن منتقل کنید تا در نهایت آرامش و امنیت به کار خود بپردازید.

4. باز کردن کندانسور

در این مرحله لازم است تا قاب کندانسور را باز کنید. می‌بایست تمامی قابی که اطراف کمپرسور است را به صورت کامل باز کنید و تمامی ترمینال‌ها و سیم‌هایی را که به کمپرسور ختم می‌شوند و نیز سوکت کمپرسور را کاملا باز کنید.

دقت کنید که هیچگونه آسیبی حین جوشکاری به این سیم‌ها وارد نشود. بعد از باز کردن قاب، بوسیله حوله یا دستمال خیس تمامی عایق های اطراف کندانسور را بپوشانید.

5. جوشکاری و باز کردن لوله کمپرسور

 جوشکاری و باز کردن لوله کمپرسور

بعد از آماده سازی، باید بوسیله هوا، گاز لوله‌های متصل به کمپرسور را که یکی به بالای اکومولاتور و دیگری به بالای کمپرسور متصل است، جدا کنید.

دقت کنید که هنگام جوشکاری آسیبی به لوله منتهی به کمپرسور وارد نشود. بعد از باز کردن جوش‌ها، صبر کنید تا لوله‌ها کمی خنک شوند یا بوسیله دستمال مرطوب از حرارت لوله‌ها بکاهید.

6. بیرون کشیدن کمپرسور

پس از باز کردن جوش‌ها، می‌بایست ۳ عدد پیچی که روی پایه‌های کمپرسور برای محکم کردن آن بسته شده‌اند را باز کنید.

  • برای باز پیچ پشت کمپرسور که جای کمتری برای کار دارد، از آچار تخت یا ترجیحا آچار بکس استفاده کنید. حال کمپرسور را به آرامی و به نحوی که به لوله‌های اطراف کمپرسور صدمه وارد نشود، خارج کنید.
  • وقتی کمپرسور قدیمی خارج شد باید کمپرسور جدید را جایگزین کنید، ولی قبل از جایگذاری آن حتما دقت داشته باشید که لاستیک لرزه گیر پایه‌ها را نصب کنید.
  • اگر این لاستیک‌ها نصب نشوند، مطمئنا بعد از مدتی از کارکرد کمپرسور، علاوه بر صدای زیاد به دلیل وجود لرزش و جابجایی زیاد به لوله‌های اطراف نیز آسیب رسیده و تعمیرات دیگری را نیز در پی خواهد داشت.

7. تست موقتی کمپرسور

تست موقتی کمپرسور

تا اینجای کار تمامی مراحل را به درستی انجام داده اید. اما پیش از جوشکاری کمپرسور، بهتر است ابتدا سلامت آن را تست کنید.

  1. برای این کار کافیست کمپرسور را سر جای خود نصب کرده و سوکت برق را وصل کنید و کولر را روشن کنید.
  2. حال دهش و مکش کمپرسور را با دست تست کنید.
  3. در همین حد کافیست تا از سالم بودن کمپرسور مطلع شویم.
  4. انگشت خود را در جلوی دهش/ مکش کمپرسور قرار دهید و از دهش/ مکش آن مطمئن شوید (به هیچ وجه بیش از ۳ ثانیه این کار را ادامه ندهید).

8. شستن سیکل کولر گازی

شستن سیکل کولر گازی به وسیله ازت

در این مرحله، نوبت به شستشوی سیکل کولر گازی می‌رسد. لازم است تا تمامی سیکل کولر گازی، قبل از نصب کمپرسور شستشو داده شده تا از گرفتگی یا اصطلاحا کیپی سیستم اطلاع پیدا کنید.

زیرا علت خرابی یا سوختن بیشتر کمپرسورها فاسد شدن روغن سیستم به دلایل مختلفی مانند: نصب نکردن تله روغن، عدم تخلیه هوا یا وکیوم نکردن و غیره می باشد که باعث کیپی در نقاط مختلف شیر برقی شده و باعث سوختن کمپرسور می شود.

روغن فاسد در تمام سیکل کولر پخش می‌شود و گاهی به قسمت‌های الکترونیکی کمپرسور نیز راه می‌یابد و سیاه می‌شود که اصطلاحا آن را لجن می‌خوانند.

به دو طریق می توان شستشوی سیکل کولر گازی را انجام داد: به وسیله گاز ازت و به وسیله گاز R22

1. شستن سیکل کولر گازی با ازت 

این راه علمی بوده و در همه جای دنیا برای شستشوی سیکل تهویه مطبوع از آن استفاده می‌کنند. شستشوی سیستم با ازت یا اصطلاحا ازت شویی که بوسیله فشار بالای ازت انجام می‌شود، سیستم را از هرگونه روغن فاسد خالی می‌کند.

این راه بهترین و کم خطرترین راه ممکن بوده و توصیه متخصصین کاراباما نیز همین است.

زمانی که سیستم باز است و کمپرسور هنوز بسته نشده و جوش نخورده، می‌توانید اقدام به شستن سیستم پنل داخلی کولر گازی و لوله‌های آن کرده و شستشوی کندانسور و لوله‌های بیرونی را نیز انجام دهید

طریقه شستشوی سیکل کولر گازی به وسیله گاز ازت (ازت شویی کولر گازی)
برای این کار باید یک مغزی و والو (شیر) به سر لوله رفت وصل کنید و کپسول ازت را به آن متصل کنید.
حال با باز کردن ازت و وارد کردن آن با فشار به داخل سیکل، تمامی روغن موجود در پنل داخلی از لوله برگشت خارج می‌شود.
دقت کنید که این کار را چند بار انجام داده و هر بار با کم و زیاد کردن فشار ازت شستشو را انجام دهید تا کاملا روغن لجن شده بیرون بیاید.
بعد از شستشوی سیکل داخلی، نوبت به کندانسور می‌رسد که با وصل کردن گاز ازت به کندانسور می‌توانید مانند شستن اواپراتور عمل کنید، با این تفاوت که فشار کمتری برای شستن سیکل کندانسور لازم خواهد بود.
پس از اطمینان از تمیزی سیکل، نوبت به جوش دادن کمپرسور می‌رسد. با دقت لوله‌های آن را جوش دهید و از عدم نشتی در جوشکاری مطمئن شوید.
تکرار می‌کنیم که حتما در جایگذاری لوله‌های اطراف کمپرسور دقت کنید تا هیچگونه تماسی با کمپرسور نداشته باشند، تا به دلیل لرزش زیاد کمپرسور علاوه بر ایجاد نکردن صدای زیاد از سوراخ شدن لوله‌ها نیز جلوگیری شود.

2. شستن سیکل کولر گازی با گاز R22

این روش هرچند که راه درست و اصولی نیست، اما در صورتی که مجبور به انجام آن شدید می‌تواند به کار بیاید. در این روش از گاز R22 به جای ازت استفاده می‌شود و مراحل انجام آن بسیار مشابه است.

چرا سیکل کولر گازی را نباید با گاز R22 شست؟

چرا سیکل کولر گازی را نباید با گاز R22 شست؟

به سه دلیل نباید سیکل کولر گازی را با گاز R22 شستشو دهید:

  1. این گاز برای محیط زیست مضر بوده و با این کار مقدار قابل توجهی از آن در محیط رها خواهد شد.
  2. اثر پاک کنندگی گاز R22 مانند ازت نبوده و سیستم را بطور کلی پاک نخواهد کرد.
  3. از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نمی باشد.

تعویض کمپرسور روتاری با پیستونی

بسیاری از کاربران این سوال مطرح می‌شود که آیا امکان تعویض کمپرسور روتاری با پیستونی وجود دارد یا خیر و اگر امکان پذیر است چه کاری برای این تعویض باید انجام داد؟

در پاسخ باید گفت بله این امکان وجود دارد. اما در صورت تغییر نوع کمپرسور از روتاری به پیستونی حتما باید لوله مویی کولر گازی خود را نیز متناسب با کمپرسور جدید تعویض و تنظیم کنید.

پس از تعویض کمپرسور برای تنظیم اندازه لوله مویی در حالی که یک شیلنگ گیج به خروجی کندانسور و قبل از لوله مویی وصل است باید کم کم طول لوله را کوتاه کنید تا جایی که فشار گیج بر روی عدد 75 تا 80 psi ثابت شود.

آیا امکان تعویض کمپرسور قدیمی با یک کمپرسور جدید با ظرفیت متفاوت وجود وجود دارد؟

آیا امکان تعویض کمپرسور قدیمی با یک کمپرسور جدید با ظرفیت متفاوت وجود وجود دارد؟

 در مورد تعویض کمپرسور با ظرفیت متفاوت نیز کاربران سوالات زیادی می‌پرسند مثلا اینکه آیا امکان تعویض کمپرسور کولر 12000 هزار با 24000 وجود دارد؟

باید گفت بله این امکان نیز وجود دارد اما کار اصولی نیست چرا که با این کار شما یک کمپرسور قدرتمندتر را در یک سیستم سطح پایین تر جایگزین کرده اید و به این ترتیب بخش زیادی از قدرت و انرژی کمپرسور شما به هدر می‌رود.

از سوی دیگر نیز جایگزین یک کمپرسور ضعیف‌تر به جای یک کمپرسور قوی تر باعث می‌شود که کمپرسور برای رسیدن به ظرفیت مورد نظر بیشتر کار کند در نتیجه فشار بیشتری به کمپرسور وارد می‌شود و در نتیجه کمپرسور خیلی زود فرسوده می شود.

پس بهترین کاری که می‌شود هنگام تعویض کمپرسور انجام داد، جایگزینی کمپرسور با یک کمپرسور هم ظرفیت و هم نوع با همان کمپرسور قدیمی است.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

با عرض سلام و خسته نباشید خدا قوت هموطن.مطالب بسیار کامل و مفید بود خواستم عرض کنم که ایا کمپرسور جدید نیاز به روغن دارن یا خیر.یعنی برای جاگذاری کمپرسور جدید اصلا نباید روغن بریزیم یا اضافه کنیم.

احمد. طاهرخانی
23 مرداد 1402

سلام.من اهوازم یه کولر ۳۰ هزار سامسونگ موتور موشکی دارم موتورش تعویض کردن با موتور پیستونی ۳۵۵۵ سرما نداشت.اوسا بعدی اومد گفت اقا این باید موتور ۲۴ هزار بذاری این زیاده براش .راست میشگه؟؟

داود
13 شهریور 1401

سلام . بله ولی ناقص است . سئوال من این است که چگونه میتونم ضرفیت کمپرسور سوخته رتوری را با همان ضرفیت خود (پستونی ) تشخیص داد ،ومحاسبه کرد . من موتور ۲۴هزار پیستونی را روی ۲۴ هزار رتوری نصب کردم ولوله مویی را روی ۷۵ تنظیم کردم امپر ۱۵٫۵ می کشید . لطفا راهنماییم کنید . ممنون

یونس قاهری
24 خرداد 1401

سلام آیا امکان دارد پنل ۲۴۰۰۰زانتی روی ۱۸۰۰۰زانتی متور سنگین نصب کرد

بارانی
10 اسفند 1400

با سلام ، من یه کولر میتسوبیشی 24000 با کوتور روتاری دارم که پارسال موتورش سوخت ، دادم تعمیر که یه کمپرسور 24000 پیستونی روش گذاشتن و زمان کار کردن خنکی خوبی داره ، الان وقتی به پیک گرما میرسه کمپرسور اورلود میکنه و باید 7 تا 8 ساعت خاموش باشه تا از حالت اورلود بیرون بیاد و دوباره کار بیوفته . علت اورلود چی هست؟ اندازه طول لوله مویی غلطه؟ دو سه مرتبه همون تعمیرکار رو اوردم ولی همش میگه مشکل نداره و طبیعیه چون هوا خیلی گرمه. ولی کولر های دیگه هم دارم که اورلود نمیکنن

رضا شیشه گری
9 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    14 تیر 1400

سلام امکان داره فیلم تعویض کمپرسور رو هم بذارید

رضا صالحی
15 اردیبهشت 1400

رحمت بر اموراتتون
خداخیرتون بده
با این مطالب عالی

امیداصغری
10 اردیبهشت 1400

درود به شرفتون،، عالییییی 🙏🙏

امیداصغری
3 اردیبهشت 1400

فوق العاده عالی و کاربردی
سپاس فراوان

اصغری
24 فروردین 1400

من میخوای کمپرسور 5538رو جایگزین کمپرسور5532کنم .
لطفا بفرمایید لوله مویی را چه تغییری باید بدم.
در اصل کولر 30هزار می باشد و من می‌خوام کمپرسور 36هزار نصب کنم .
فشار موتور 36هزار 400psiمی باشد

رضا سبزقبایی
25 مرداد 1399

    سلام اگر پنل ۳۰۰۰۰ هست، موتور ۵۵۳۵ بزن، فشار لوله مویی هم روی ۷۴ بزن

    علی مهدیخانی
    12 اسفند 1399

بسیار ساده و روان و برای کسانی که دست به آچار و فنی (به معنای واقی البته) باشند مفید است دروووود بر شما

محمد رضا فروتن
29 تیر 1399

سلام انتهای کندانسور ی لوله کور هست بعد لوله موئی ی مغزی بزن اونجا لوله موئی رو از انتها اواپراتور جدا کنید و کمپرسور رو روشن کنید فشار باید بین ۷۰تا ۷۵باشه اگه بیشتر بود لوله موئی رو یکم کوتاه تر کنید

فرزین
26 تیر 1399

    سلام کمپرسور کولر ال جی رو تعویض کردیم از روتور به پیستونی سیکل هم با ازوت وهم با گاز ۲۲ سرویس کردیم لوله موی هم تعویض شد ولی زمانی که گاز میزنم فشار بالا نمیاد و لوله دیس شارژ یخ میزنه ممنون میشم راهنمای کنید

    سیاوش
    28 فروردین 1400

با سلام
آیا کمپرسور نو که از بازار خریداری می شود روغن دارد؟
یا قبل از نصب آن روی کولر باید روغن شارژ شود؟

New9898
1 خرداد 1399

    سلام.اایامیشه بجای پیستونی روتاری گذاشت.همان قدرت.اگه بله فشار پشت لوله مویی چقدبایدباشه.(کولرپنجرای سوپرا)ممنون

    قاسم.حیاوی
    13 مرداد 1400

لطفا طریقه تشخیص متراژ لوله مویی کولرها را آموزش دهید(نمره لوله مویی و متراژ لوله مویی)

ابراهیم صفامنش
8 اسفند 1398

سلام خسته نباشید من یه سوال داشتم.
داخل یه مقاله تعویض روغن کمپرسور داخل هواکوب خوندم که بجای روغن کمپرسور دیزلی میتونیم در صورت عدم دسترسی از روغن ماشین استفاده کنیم! امکانش هست؟

نادر
26 بهمن 1398

سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون
من دفعه اولم هست که می‌خوام روغن کمپرسور اسکرو هواکوب رو تعوبض کنم. خواستم ببینم به نظرتون بهتر هستشخودم این کار رو انجام بدم یا بسپرم بع تعمیرگاه؟
بعد یه سوال دیگه هم داشتم اگه کسی بتونه جواب بده ممنون میشم
بعد از اینکه روغن کمپرسور رو تعویض کردم ممکنه شیر قطع کن کمپرسور گیر کنه؟ علتش چی میتونه باشه؟

امیر حسنی
17 دی 1398

سلام یک کولر ۲۷۰۰۰ ال جی دارم که کمپرسورش نیم سوز شده . تعمیرکار گفته با کمپرسور ۵۵۳۲ بیست و چهار هزار تکامسه تعویض میکنه با تعویض لوله مویی . میخوام بدونم به نظرتون مشکلی پیش نمیاد و اینکه این کمپرسور میخوره به جای قبلی بزارم ؟؟

مرتضی
30 مرداد 1398

    سلام دوست گرامی، اگر تمام نکات فنی به درستی رعایت شود مشکلی نیست اما بهتر این است که با کمپرسور هم رده جایگزین شود.

    کارشناس 4: جعفری
    29 تیر 1399

    فشارپشت لوله مویی کمپرسور36هزاراسکورال چقدبایدباشد.لطف کنید کلمه اسکورال قیدکنیدتامتوجه بشم جواب سوال منه

    قاسم بندری
    23 مرداد 1400

سلام ایا پوسته سوراخ شده کولر قابل جوشکاری است؟ نشتی کولرم از سر پوسته است ؟

محمد رازه
28 تیر 1398

باسلام خدمت تمامی عزیزانی که با متانت. و صبوری تمامی سوالات مخاطبین رو جواب میدهند
درود بر شما. کارباماییهای عزیز
امیدوارم که همانطور که کارباشماست خوشبختی و عزت وجلال روزافزون رو هم خداوند منان به شما عزیزان عطا بفرمایند که حقیقتا سزاوار بهترینها هستید که تجارب وعلوم وفنونی را که به ثروت برده اید را در طبق اخلاص قرارداده اید ودریغ نکرده اید
سپاس از سخاوتتان

مهدی بیات
18 تیر 1398

    سلام دوست گرامی
    تشکر از نظرات دلگرم کننده شما که انگیزه ما را برای ادامه راه دوچندان می کند.

    کارشناس 4: جعفری
    19 تیر 1398

سلام.میخواستم بدونم کمپرسور دستگاهی که معمولی بوده ولی گازش۴۱۰ بوده رو میشه با کمپرسور ۲۲ تعویض کرد وگاز ۲۲ بزنیم و قبلش سیکل هم شستشو داده بشه

حسن
3 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، خیر شما نمی توانید نوع گاز کمپرسور خود را تغییر دهید.

    کارشناس 4: جعفری
    29 تیر 1399

سلام برا کولر 12000 میشه موتور24000گذاشت

نبی شعاعی مفرد
10 شهریور 1396

    سلام دوست گرامی، بله امکان پذیر است اما از نظر فنی کار اصولی نیست.

    کارشناس 4: جعفری
    29 تیر 1399

سلام آیا میشه کمپرسور کولر گازی 25 هزار را عوض کرد و جای آن کمپرسور 36 هزار گذاشت؟ آیا همچین کاری قابل انجام است؟

رشید
21 تیر 1396

    سلام، بله امکان پذیر استاما کار اصولی نیست چرا که با این کار کمپرسور شما برق و انرژی اضافی مصرف می کند.

    کارشناس 4: جعفری
    29 تیر 1399

بادرود و وقت بخیر و خداقوت خدمت شما بزرگواران…..خواستم بدونم چگونه میشود روغن کمپرسور را عوض نمود؟ باسپاس و قدردانی فراوان

Bahman Miree
19 خرداد 1396

    سلام
    دلیل شما برای انجام این کار چیه اگر قصد تعویض خود کمرسور ر ا دارید بعد از خارج کردن کمرسور از مدار باید قسمت بیرونی را با استفاده از ازت و توزن شستشو دهید و اگر قصد تعویض کمپرسور را ندارید بعد از انجام این کار کمپرسور را برعکس کنید تا روغن خراب خارج و روغن مناسب جایگزین کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 خرداد 1396

باعرض سلام ، وقت بخیر و خداقوت…..مهندس درمورد سؤالی که فرموده بودیدکه: چرا کولر هایسنس 24هزار را شارژ گاز کردیم و پاسخ من: بردیم نمایندگی انگار گاز کم کرده بوده و خود نمایندگی اقدام به شارژ گاز کرده بود؛ چند روز پیش باز هم شارژ کردیم بدلیل مطلوب نبودن سرمای آن ولی باز هم اکنون سرماش مطلوب نیست !! نمیدونم احتمالش هست کمپرسور سوخته باشد یا دچار افت فشار شده یا نه؟لطفا راهنماییهای لازمه را درینخصوص بفرمایید…… باسپاس و قدردانی فراوان.

Bahman Miree
14 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی نداشتتن سرمای مطلوب دلایل خیلی زیادی دارد که بکی از این دلایل کمبود گاز سیستم و یا کم فشار شدن کمپرسور کولر گازی شماست ولی با تست و برسی تک تک این موارد امکان اعلام نظر قطعی وجود دارد که باید حتما توسط یک تعمیرکار متخصص برسی و اعلام نظرشود ولی احتمال از فشار افتادن کولر گازی کمتر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 خرداد 1396

    دو سه مورد مشابه مشکل کولر شما داشتیم متاسفانه بعد تست فشار ،کمپریسور افت فشار داشت البته موارد زیادی میشود پیدا کرد که به عدم کارایی سیستم سرمایشی تاثیر داردمثلاضعف شارژ یا انسداد مسیر کندانسور و اپراتور درموقع جوشکاری یا کثیف شدن لوله های مویی بعلل مختلف یا فاصله کندانسوربادیوار وغیره برکارایی کولرها تاثیر دارد

    ح.سالمی
    21 مهر 1398

سلام میبخشید دوباره مزاحم میشم , آخه پرسیده بودید چرا بعداز دوسال گازگیر کردم؟ ، خود نمایندگی اقدام به شارژ گاز کرد. تازه چند روز پیش باز هم شارژ کردیم ولی باز هم سرماش مطلوب نشد , نمیدونم احتمالش هست کمپرس ضعیف باشه یا مشکلات دیگری بوجود آمده؟لطفا راهنماییهای لازم را بفرمایید…باسپاس و قدردانی بسیار

Bahman Miree
14 خرداد 1396

سلام کولر هایسنس 24هزار مثل اینکه پارسال گاز کم کرده و خود نمایندگی اقدام به شارژ گاز کرد. کولر مال یکی از دوستان هست الان چند روز پیش باز هم شارژ کردن ولی باز هم سرماش مطلوب نیست نمیدونم احتمالش هست کمپرس ضعیف باشه

Bahman Miree
14 خرداد 1396

سلام
چرا اقدام به شارژ گاز کردید ؟

کارشناس 1: پیرنیا
12 خرداد 1396

با تشکر و سپاس از شما که مطالب مهم و کاربردی و اصولی را بیان میکنید که گره گشای بسیاری از مشکلات و سوالات همه ماست انشاالله خداوند شادی و سلامتی به همه شماها عطا گرداند..آمین…و اما یک سوال از محضر مبارکتان داشتم ؟ کولر ۱۹۰۰۰ ال جی کمپرسورش سوخته و یه کمپرسور ۲۴۰۰۰ دارد ایا امکان داره این کمپرسور با تقییر لوله مویی دوعدد یک اسب ۸۰ سانت جایگزین وکرد؟

Bahman Miree
4 خرداد 1396

    سلام
    ممنون دوست گرامی
    باید دقت داشته باشید که تغییر اندازه لوله مومی و قدرت موتور محاسباتی دارد که به راحتی امکان بیان ان وچود ندارد حتما باید این محاسبات طبق روش انجام شده و عملیاتی شود شما میتوانید به اموزش نحوه انتخاب لوله مویی در سایت مراجعه و استفاده کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 خرداد 1396

سلام
نخیر اگر در نصب کمپرسور جدید دقت عمل لازم را داشته اند مشکلی از این بابت برای کولر گازی شما پیش نخواهد آمد

کارشناس 2 : علوی
7 اردیبهشت 1396

با سلام
کمپرسور اسپیلت اوجنرال ۱۸۰۰۰ بنده بعد از ۱۰ سال کارکردن سوخت و برای تعویض به تعمیرکار سپردم بعد از تحویل گرفتن دستگاه از جعبه کمپرسور کولترونی که جایگزین شده بود متوجه شدم که کمپرسور جدید ۲۵۰۰۰ هست آیا این اختلاف توان باعث ایجاد مشکل در کارکرد کولر میشه؟
سپاس

علیرضا نیازی
3 اردیبهشت 1396

    سلام
    در صورت رعایت اصول کاری و نصب کمپرسور نخیر اشکال خاصی به وجود نخواهد امد

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

      مهندس به نظر شما اون تعمیرکاری که برای کولر 18 هزار کمپرسور 25 هزار قرار میده بلده اون تنظیماتی که مد نظر شماست رو انجام بده ؟!
      اگر بلد بود که کمپرسور گرون تر برای کولر خریداری نمیکرد و هزینه اضافی سر دست مشتری نمیگذاشت

      بهداد
      24 تیر 1396

      سلام
      باور کنید به قدری سولات تخصصی است که باید به جواب های خلی کلی بسنده کرد چون امکان توضیح دادن به صورت شفاف و کاربردی کمتر اتفاق می افتد

      کارشناس 1: پیرنیا
      24 تیر 1396

    اشکال دارد بسیار هم اشکال دارد ؛ دبی کمپرسور 25 هزار با 18 هزار متفاوته و چون طراحی کندانسور و اواپراتور برای دبی 18 هزار هست و توان عبور مقدار اضافی مبرد رو نداره کمپرسور جدید همیشه تحت فشار کار میکنه و به سرعت ضعیف میشه

    بهداد
    24 تیر 1396

سلام مهندس یه کولر گازی سی هزار دارم r22 میخوره و گازش نشت کرده میخام 410 بزنم فرمودید باید روغنم عوض شه نیاز به شستن سیکل داره روغن چطور کامل تخلیه کنم این کار میشه انجام داد یا صحیح نیست

محمد موسوي
3 اردیبهشت 1396

    سلام دوست عزیز شما نمیتونی کمپرسوری که گاز r22 میخوره رو با 410 تعویض کنید.باید یا 407 یا 417 انجام بدی

    محسن
    28 تیر 1398

بسیار عالیست
سپاس از شما
امیدوارم دانشتون روز به روز بیشتر بشه .شاد سالم وثروتمند باشید.

سیاوش
18 بهمن 1395

    سلام
    ممنون دوست عزیز خوشحالیم کمک کوچکی کرده باشیم

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 بهمن 1395

با سلام
در بعضی جاها اندازه لوله کولر اسپیلت ۲ متر هم نمیشه.آیا میشه از اندازه لوله کولر از حد ۵ متر کم کرد ولی فشار گاز رو روی ۶۰ تا ۷۰ تنظیم کنیم یا باید تغییر دهیم. ایا این کار روی راندمان کولر تاثیر میگذارد.
با تشکر

سهراب
4 دی 1395

    سلام
    اصولی ترین روش نصب کولر گازی نصب با همان 5 متر لوله داخل ان است که باید این مورد رعایت شود بهتر است برای بالا بردن راندمان اسپیلت این کار را رعایت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 دی 1395

سامان
باسلام مشکل کولر بنده این است که وقتی کولر را در حالت سرمایش روشن می کنید هیچ مشکلی نداره ولی وقتی در حالت گرمایش روشن میکنم ، پنل روشن و کمپرسور بیرونی در 1ثانیه روشن وبعد خاموش میشود و دیگر روشن نمی شود ، کولر هم 24 هزار جنرال کول هیت است.
و بعد هر چقدر موتور میخواد روشن شود ولی روشن نمیشود.
ممنون میشم کمکم کنید
منتظر خبر شما هستم

سامان وهاب پور
19 آبان 1395

    سلام
    درباره مشکلتون بیشتر توضیح بدید مثلا زمانی که کمپرسور خاموش میشود پنل داخلی هم خاموش میشود ؟ و انکه اصلا گرمایی وارد اتاق میشود ؟
    با توجه به این توضیحات کم به هیچ عنوان نمیتوان راهنمایی کامل و دقیقی کرد

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 آبان 1395

باسلام وتشکر از مطالب مفیدتون
ابادان زندگی میکنم، و تو این شهر با این گرمای جهنمی ، پنج نفر تعمیرکار کارکشته نتونستن کولرو منودرست کنن
یک کولر دوتکه موتور روتاری جنرال خریدم یک تابستون کارکرود کمپرسور سوخت،وتعمیرکار کمپرسورشو تعویض کردوپیستونی تکامسه اصل امریکا گذاشت و اونم بعد از یکماه سوخت،خلاصه بعد از چندین بار شوک دادن وگاز زدن گفتن لوله مویی و تعمیرکارت تعویض نکرده،منم که واقعا کلافه شده بودم از دست تعمیرکارا،به پیشنهاد دوستم و مشورت با یک تعمیرکار به اصطلاح حرفه ای کمپرسور کولترون ۳۰هزار تایلندی خریدم و تعمیرکار نصب کرد و تمام لوله مویی و فشار لوله مویی و….موارد ورعایت کرد،دو روز اول باد نسبتا خنکی داشت اما الان چند روزیه ظهر که میشه کمپرسور از کار می افته و اورلود میکنه.و عصر که هوابهتره شروع بکار میکنهزنگ زدم تعمیرکار میگه نحسی افتاده به جون کولرت بفروشش وگرنه میسوزه،میخواستم بدونم ایا موتور نیم سوز یا ضعیف شده یا مشکل جای دیگست،ممنون میشم جواب منو بدین?

سیدمرتضی
24 مرداد 1395

    سلام دوست عزیز . در مورد کولر شما باید عرض کنم که پنل بالای کولر رو از پشت بام به پایین در جایی که سایه باشه انتقال بده چون گرمای خوزستان با توجه به اینکه ظهر به حد بالای خودش میرسه و گرمای حاصل از کمپرسور باعث میشه که کنداسور خیلی حرارتش بالا بره بهمین علت کمپرسور اورلود میکند

    وحید سیاهپوش
    6 شهریور 1395

      سلام دوست عزیز اینکا کولرهای جنرال لبخندی ضعیف هستن درست ولی اینکه کولر نو بعد یک ماه بسوزه غیرعادیه چون فقط باید خوب سرما نده نه اینکه بسوزه پس به احتمال زیاد تومسیر کندانسور و اواپراتور احتمال گرفتگی وجود داشته باشه باید با چشم چک کنید اگر مسیر ضربه خورده باشه اون قسمت تعمیر بشه و اگر ضربه نخورده بود مسیر کندانسور و اواپراتور شستشو بشه ممکنه از خود کارخونه جسم خارجی پریسه جوش یا هر چیزی تو مسیر گیر کرده باشه و اگر جسم خارجی نبود شیر برقی رو هم‌چک کنید و در اخر موتور فن کندانسورتون هم ممکنه ضعیف باشه و باید چک شود و در کل کولر لبخندی جنرال ۳۰ هزار کولر ضعیفی میباشد

      ابی
      9 اردیبهشت 1400

    اولن برادر کولر جنرال که به لبخندی معروفه کولر خوبی نیست ؛ کمپرسور روتاری هم واسه خوزستان جوابگو نیست ؛ کمپرسور تکامسه اصل آمریکا هم توی ایران نمیاد که شما بخوای تهیه کنی ؛ وقتی کمپرسور کولری رو عوض میکنن مخصوصاً اگر همون کمپرسور فابریکش نباشه حتماً باید لوله مویی تنظیم بشه اگر کمپرسور روتاری رو با پیستونی عوض میکنی باید حتماً حداقل یک رده پایین تر استفاده کنی مثلا برای 30 هزار لبخندی نباید 5538 کولترون استفاده کنی باید 5532 بزاری براش ؛ احتمالاً نصب کولرت یه اشکالی داره که کمپرسور میسوزه لوله هارو بررسی کن که شکستگی نداشته باشند ، حتماً کندانسور از اواپراتور پایین تر باشه

    بهداد
    24 تیر 1396

با سلام
در بعضی جاها اندازه لوله کولر اسپیلت 2 متر هم نمیشه.آیا میشه از اندازه لوله کولر از حد 5 متر کم کرد ولی فشار گاز رو روی 60 تا 70 تنظیم کنیم. ایا این کار روی راندمان کولر تاثیر میگذارد.
با تشکر

رامین
16 تیر 1395

با سلام
لطفا در مورد تعویض لوله مویی و تست لوله مویی که به صورت آزمون و خطا که بفهمیم لوله مویی مناسب ظرفیت کپرسور است راهنمایی بفرمایید.

رامین
12 تیر 1395

    سلام
    از پشت لوله مویی فشار بگیر و لوله مویی رو تنظیم کن.
    فشار پشت لوله مویی باید ۷۰ باشه
    انتهای کندانسور قبل از فیلتر که لوله مویی وصل میشه یک لوله کور هست ؛ به اون لوله کور یک شیر شارژینگ جوش بده و به وسیله گیج فشار بگیر اگر فشار از 70 بیشتر بود کم کم از لوله مویی کوتاه کن تا فشار به 70 برسه

    بهداد
    24 تیر 1396

      سلام آقای بهداد ممنون از اطلاعات خوبتون
      ببخشید سوال داشتم در مورد فشار و اندازه لوله مویی که فرمودید اینکه سیستم رو باید شارژ گاز کرد و به فشار مورد نظری که فرمودید (70) رسید یا اینکه با فشار هوای گردشی بسته در سیکل به این فشار رسید. از این بابت میگم که شارژ گاز در آزمونها هزینه برداره. ممنون

      رضا مرادی
      25 شهریور 1396

    سلام من یک کولر ۲۴۰۰۰ دوتیکه ال‌جی دارم کمپرسور که پیستونی بود وبا گاز r22 کار می‌کرد سوخت تعمیرکار کمپرسور آواتاری که با گاز r410 کار می‌کند عوض کرد حالا سرمای مطلوب ندارد لطفا مرا راهنمایی کنید چکار بکنم ممنون از لطفتان

    محمد فایزی
    10 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      13 تیر 1400

سلام مطالب فوق العاده و کاربردیست،مرسی از شما که تجربیاتتون رو در اختیار دوستان و همکاران میذارید،سئوالی داشتم،(همکارم):کولر گازی پنجره ای او جنرال داریم که کمپرسورش سوخته ویه کمپرسور کولر پنجره ای گیبسون به جاش گذاشتیم،کمپرسور جدید فشارو همه چیش اوکیه،اما شما بهتر میدونید باید لوله مویی هم طبق موتور جدید باش نصب بشه،که سرمایش خوبی داشته باشه چون با لوله مویی فابریک اوجنرال گازگیری شد ولی متأسفانه سرمایشش جالب نیست،سئوال شما سایز و اندازه لوله مویی کولر گیبسون رو میدونید چیه و چه اندازه است ،ممنون اگه کمک کنید،حیاتی بندرماهشهر

hamid
12 تیر 1395

    سلام
    اولا که متاسفانه بنده از سایز لوله مویی این کولر خبری ندارم باید به سایت شرکت سازنده مراجعه کنید ولی اگر شما کمپرسوری با همان ظرفیت و توان جایگزین کردید مطمن باشد نیازی به تعویض لوله موبی نیست و برای رفع عیب دنبال مشکل دیگری باشید

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 تیر 1395

      ببین داداش بهترین راه اینه که از اول فشار پشت لوله موئی رو متناسب با کمپرسور جدید تنظیم کنید،و حتما فشار پشت لوله موئی باید بین ۷۰ تا ۸۰ باشد ، بنده خودم چند ساله که فشار پشت لوله موئی رو بر روی ۷۲ تنظیم میکنم ، و بسیار خنکی خوبی هم داره

      احسان برنا
      14 مرداد 1399

    سلام
    از پشت لوله مویی فشار بگیر و لوله مویی رو تنظیم کن.
    فشار پشت لوله مویی باید 70 باشه

    بهداد
    24 تیر 1396

سلام
ادامه اموزش در حال اماده سازی مییاشد که به زودی در سایت قرار خواهد گرفت

کارشناس 1: پیرنیا
31 خرداد 1395

    باسلام.کولر دوتیکه جنرال ۳۰ هزار دارم ک برای سرویس هم موتور هم پنل وکلا همچیو دادم ب سرویس کن کولر…ک حدود دوماه ب بهاته های مختلف طولش داد تا بهم داده.حالا من موتور فابریک روش بوده ،چطور بفهمم ک یدفه دست ب موتور نزده و یا تعویض نکرده ممنون میشم سریع راهنمایی کنید.تشکر

    امین حیا
    16 تیر 1399

    من یه کولر ۱۲ هزار دوتیکه دارم که موتورش سوخت ایا میشه بجای موتور۱۲ هزار یه موتور۱۸ هزار پیستونی گذاشت با توجه به تغییر لوله مویی مناسب ۱۸ هزار ؟

    ستار دوبی نیا
    11 مرداد 1399

      سلام در خصوص تعویض کمپرسور که انشالله همکاران درست کارند و چنین اقدامی نمی کنند و مرقون بصرفه هم نیست انجام دهند و اگر کولر شما مشکلی ندارد و سرمای مطلوب دارد ذهن خود را از شک و تردید خارج کنید . اگر متور فابریک عوض کرده باشد که زیاد معلوم و مهم هم نیست ولی اگر غیر فابریک باشد با یک نگاه ساده به پایه های محل استقرار موتور و لوله های متصل به کولر میشود فهمید

      بارانی
      12 خرداد 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس