ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
مصرف برق کولر گازی چقدر بیشتر از کولر آبی است؟

مصرف برق کولر گازی چقدر بیشتر از کولر آبی است؟

صرف نظر از تمامی مدل‌ها و برندهای وسایل سرمایشی در ایران، دو نوع کولر بسته به محل زندگی بین مردم پرطرفدار است: کولر گازی و کولر آبی. کولر آبی به این دلیل نام‌گذاری شده که به‌وسیله آب عمل خنک‌کنندگی را انجام می‌دهد و کولر گازی به این دلیل به این نام معروف شده که به‌وسیله نوعی گاز بسیار سرد عمل خنک‌کنندگی را انجام می‌دهد. در این بحث می‌خواهیم به توضیح مختصری درباره مصرف برق کولر آبی و مصرف برق کولر گازی و همچنن مزایا و معایب هر یک از این کولرها بپردازیم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

مزایا و معایب کولر آبی

امروزه روی پشت‌بام بیشتر خانه‌های قدیمی‌ می‌توانید کولرهای آبی و کانال‌های مربوط به آن را ببینید. در کولر آبی، فرایند خنک سازی با استفاده از تبخیر قطرات بسیار ریز آبی که با هوا آمیخته‌شده، ایجاد می‌شود.

این نوع کولرها برای نقاطی که آب و هوایی خشک دارند، مناسب هستند اما استفاده از آن‌ها در مناطقی که رطوبت بالایی دارند (مثل شهرهای شمالی و جنوبی که شرجی هستند)، چندان رایج نیست.

کولرهای آبی اگرچه مزایایی مانند مصرف کم برق و در مواقعی قیمت اولیه ارزان‌تر دارند، معایبی هم دارند که به نظر می‌رسد با توجه به آن‌ها باید کولرهای گازی را جایگزین‌شان کرد یا اصول بهداشتی و ایمنی آن‌ها را به‌طور کامل مد نظر قرار داد.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته و 7 روز هفته درخواست تعمیر

معایب کولر های آبی

از معایب کولرهای آبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکل اصلی کولرهای آبی این است که کاملا در معرض گرد و خاک و هوای آلوده هستند و از این طریق، آلودگی‌ها و عوامل بیماری‌زا (باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها) به‌راحتی وارد خانه می‌شوند.
  • اکثر افرادی که از کولر آبی استفاده می‌کنند، در طول تابستان دچار سردردهای موقت، گرفتگی بینی، گلودرد، عطسه و سرفه می‌شوند. این به علت آلودگی‌های ناشی از این سیستم خنک‌کننده است.
  • پوشال کولر آبی مملو از گردوغبار و قارچ است و از آنجایی که رطوبت دارد و آفتاب نیز به داخلش نمی‌تابد، این موارد با جریان هوا به داخل خانه راه می‌یابند.
  • این موضوع به‌ ویژه در شهرهای آلوده‌ای نظیر تهران که ذرات معلق در هوای‌شان بیشتر است، تشدید می‌شود.

توصیه‌هایی درباره استفاده از کولر آبی که با زندگی و سلامت شما ارتباط مستقیم دارد:

نکات استفاده از کولرهای آبی
هرسال پوشال کولر آب خود را عوض کنید یا خوب آن را بشویید. سطوح داخلی و کف کولر آبی نیز باید کاملاً تمیز شود.
به آب مخزن کولر، محلول ضدعفونی‌کننده سانوسیل اضافه کنید.
پس از شستشو و قبل از روشن کردن کولر، به مدت ۱۵ دقیقه، تنها پمپ آب را روشن کنید تا پوشال‌ها کاملا خیس شوند.
برق‌گرفتگی شایع‌ترین خطری است که موقع راه‌اندازی‌ کولرهای آبی، افراد را تهدید می‌کند.
بدنه کولر فلزی است و سیم‌پیچی آن کمی مبهم است. پس تعمیر آن را به دست متخصصان بسپارید و هرگز برای تعمیر آن خودتان اقدام نکنید.
اگر تازه به خانه‌ای اسباب‌کشی کرده‌اید، قبل از تعویض پوشال کولر، با یک فازمتر بدنه کولر را چک کنید تا برق نداشته باشد و پیش از هر اقدام ابتدا برق ساختمان را قطع کنید.
حتی‌الامکان کانال‌کشی کولرهای آبی را از کوتاه‌ترین مسیر انجام دهید و اگر کانال‌های کولر خارج از ساختمان است، به‌وسیله عایق‌کاری از گرم شدن کانال‌ها و به هدر رفتن سرما جلوگیری کنید.
برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب روی کولر نیز سایبانی روی آن نصب کنید.
در طول روز تا حد ممکن از دور کند کولر استفاده کنید و به‌طور مداوم آن را روشن نگه ندارید.

مزایا و معایب کولر گازی

مزایا و معایب کولر گازی؛ مصرف برق کولر گازی چقدر است؟

کولرهای گازی برخلاف کولرهای آبی رطوبت محیط را افزایش نمی‌دهند و در مناطق مرطوب کارایی زیادی دارند. تا ۱۰ سال پیش کولرهای گازی تنها در شهرهای جنوبی کشور استفاده می‌شد اما چند سالی است که استفاده از آنها تقریبا در همه جا رایج شده است.

  • کولرهای گازی هوای درون خانه را می‌کشند و خنک می‌کنند. بنابراین احتمال ورود آلودگی از بیرون خانه به درون خانه بسیار کمتر است.
  • با این حال مصرف برق کولر گازی اصلی‌ترین مشکلی است که باعث می‌شود افراد زیادی از انتخاب آن خودداری کنند.
  • البته با نصب و نگهداری مناسب و با رعایت تناسب ظرفیت برودتی کولر گازی با فضای موردنظر می‌توان این مشکل را نیز به حداقل رساند.

پرکاربردترین کولرهای گازی به لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربردشان پنجره‌ای و اسپلیت هستند. برق مصرفی کولرهای پنجره‌ای دو و نیم برابر اسپلیت است و اگرچه هزینه خرید انواع اسپلیت از انواع پنجره‌ای بیشتر است ولی این گرانی در طول چند سال و باتوجه به هزینه‌ای که بابت مصرف برق کولر گازی پنجره‌ای که پرداخت می‌کنید، جبران خواهد شد.

مقایسه مصرف برق کولر گازی و کولر آبی

مقایسه مصرف برق کولر گازی و کولر آبی

یکی از نکاتی که برای استفاده کنندگان کولر در ایران همیشه مطرح بوده، این است که مصرف برق کولر آبی و مصرف برق کولر گازی، زمانی که در یک بازه زمانی مشخص از آنها استفاده می‌کنید، چه اختلافی با هم دارند؟

اگر از کولرهای آبی به طور متوسط در شبانه روز 10 ساعت استفاده کنید میزان مصرف برق کولر در طول یک ماه 120 کیلووات ساعت و تنها با استفاده از یک کولر گازی میزان مصرف برق کولر به 750 کیلو وات ساعت خواهد رسید.

اگر از کولرهای آبی به جای کولرهای گازی استفاده کنید، میزان مصرف برق کولر شما ( با کارکرد 10 ساعت در شبانه روز ) در طول یک ماه به یک ششم کاهش خواهد یافت .

اگر میزان مصرف برق شما با رعایت الگوی مصرف 200 کیلووات ساعت طی ماه است، تنها با جایگزینی یک کولر گازی به جای کولر آبی ( با کارکرد متوسط 10 ساعت در شبانه روز) هزینه برق مصرفی شما در طول یک ماه 7 برابر خواهد شد.

به عنوان نمونه اگر یک مشترک خانگی در ماه‌های عادی و مناطق غیر گرمسیر با رعایت الگوی مصرف 200 کیلو وات ساعت در ماه مصرف برق داشته باشد، در ماه‌های گرم سال با استفاده از یک کولر آبی ( با کارکرد متوسط 10 ساعت در شبانه روز ) میزان مصرف برق ماهانه این مشترک به شرح زیر می شود:

کیلو وات ساعت KWH 120=وات 120000=30روز ×400وات× 10 ساعت

مصرف ماهانه، با داشتن یک کولر آبی کیلو وات ساعت KWH 320=200+120

و اگر همین مشترک خانگی کولر آبی را تبدیل به کولر گازی کند:

KWH 750=وات 750000=30روز ×2500وات ×10ساعت

میزان برق مصرفی در هرماه با وجود یک کولر گازی KWH 950=200+750

مصرف برق کولر گازی بیشتر است یا کولر آبی؟

مصرف برق کولر گازی بیشتر است یا کولر آبی؟

به طور کلی با مقایسه مصرف برق کولر آبی و مصرف برق اسپیلت می‌توان متوجه شد که میزان مصرف برق کولر گازی در یک ماه تا 6 برابر میزان مصرف برق کولر آبی نیز می‌رسد.

البته دقت در استفاده از کولر به خصوص در ساعات اوج مصرف (11 الی 4 بعد از ظهر) می‌تواند در کاهش میزان مصرف کولر تاثیرگذار باشد.

در این ساعات بهتر است اگر از کولر گازی استفاده می‌کنید، دمای آن را خیلی کم نکنید و آن را بین 24 تا 26 درجه نگهدارید. به این ترتیب هم مصرف انرژی کمتر می‌شود، هم دستگاه‌تان سالم‌تر می‌ماند و هم دیرتر راه‌تان به مراکز تعمیرات کولر گازی خواهد افتاد.

اگر هم از کولر آبی استفاده می‌کنید، از دور تند آن در این ساعات استفاده نکنید.

علت مصرف زیاد برق کولر گازی
۵ دلیل مصرف زیاد برق کولر گازی + راهکارهای کاهش مصرف

یکی از عوامل کلیدی در افزایش قبض برق، یک کولر گازی ناکارآمد است. قبض‌های بالای […]

کولر گازی نو بخریم یا دست دوم؟

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد استفاده از کولر گازی قدیمی یا دست دوم است که باعث افزایش چند برابری میزان مصرف کولر گازی نسبت به کولرهای جدیدتر می‌شود.

اگر قصد خرید کولر گازی را دارید هر چند هزینه اولیه برای خرید کولر گازی کار کرده و دست دوم کمتر از کولر نو است اما با توجه به بیشتر بودن میزان مصرف کولر گازی کار کرده نسبت به یک کولر گازی جدید، در دراز مدت هزینه بیشتری را متقبل خواهید شد.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله به مقایسه میزان مصرف برق کولر گازی و کولر آبی پرداختیم. چنانچه دیدید، مصرف برق کولر گازی به مراتب بیشتر از کولر آبی است. از طرفی با استفاده از کولر گازی، احتمال آلودگی هوای داخل خانه و وجود قارچ و گرد و غبار بسیار پایین‌تر خواهد بود.

در واقع هر یک از این دو وسیله با مزایا و معایبی همراه هستند. در نهایت خودتان بر اساس شرایطی که دارید و محل زندگی‌تان باید در مورد نوع وسیله سرمایشی مورد نیازتان تصمیم بگیرید.

سوالات متداول
1مصرف برق کولر گازی حدودا چند برابر مصرف برق کولر آبی است؟
2چرا افرادی که از کولر آبی استفاده می‌کنند، در طول تابستان دچار سردردهای موقت، گرفتگی بینی، گلودرد، عطسه و سرفه می‌شوند؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

با سلام و احترام
علاوه بر کولرهای گازی و آبی، کولر های دیگری به نام کولرهای جذبی(چیلرهای جذبی) وجود دارد که مصرف انرژی آن در شرایطی پایین تر از کولرهای آبی است.این نوع کولرها دوریز آب ندارند و با خنک سازی آب خالص در دمای 5 درجه سانتیگراد و چرخش آن در رادیاتورهای داخل منزل فضای منزل را خنک می کنند.آلودگی محیط و انتشار باکتری و ویروس هم ندارند.انرژی ژنراتور آن نیز با سوختن گاز تامین می شود، اما حجم بزرگی دارند و قیمت آنها از کولرهای آبی بیشتر و از کولرهای گازی کمتر است.هزینه نگهداری و مصرف انرژی آن نیز بسیار کمتر از کولرهای آبی و گازی است . آیا شرکت هایی هستند که در ظرفیت پایین این چیلر ها را در ایران تولید کنند؟
با سپاس

دانیال عباییان
17 تیر 1400

ممنون از اطلاعاتبه روز و مفید شما و البته رعابت اخلاق در کپی نکردن مطالب سایتهای دیگر
از خداوند منان برای شما طلب برکت را دارم

علی داودی
28 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    خدمت به شما، افتخار ماست

    علوی
    31 خرداد 1400

سلام
میخواستم ببینم اسپلیت هایی که اینورتور دار هستن واقعا مصرف برق رو تا ۶۰ درصد کاهش میدن؟

نیما
2 شهریور 1399

    باسلام منو همسایمون برقمون مشترک هست ما فقط کولرآبی داریم ۳۵۰۰همسایمون کولر گازی میزان پرداخت ما ب چ صورتی باید باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    محمدی
    12 شهریور 1399

میزان برق مصرفی کولر گازی چندبرابر برق مصرفی کولر آبی می باشد.

حسن درویشی
22 مرداد 1398

بی نظیر بود

تسلا
8 مرداد 1398

با سلام
وقتی بحث هزینه ها میشه کلا داستان عوض میشه،چرا که کولر آبی آبم مصرف میکنه،تو شرایطی که تو خشک سالی هستیم ،کولر گازی در هر صورت بهتر از آبیه،
با این شرط که تولید برق به هزار روش انجام میشه،ولی تولید آب زیاد کار آسانی نیست

یونس شهبازی
24 تیر 1398

اگه فقط یه روز کولر ابی و گازی همزمان روشن باشن برای کولر گازی مشکل پیش میاد؟

شجاعی
17 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، اگر روشن بودن همزمان کولر آبی و گازی فقط برای یک روز اتفاق افتاده خیر مشکلی نیست.

    کارشناس 4: جعفری
    14 تیر 1399

سلام من برای هوای معتدل یعنی سیرجان کولر گازی پاناسونیک mkf 24هزار خریدم متراژ خونه ۱۳۰متر هست عالی جواب میده فقط برای هزینه‌ برق کمتر اینورتر دار خرید کنید. من خیلی راضی هستم و با کولر آبی قابل مقایسه نیست کولر آبی خوب نیست .

علی
13 مرداد 1397

عذر میخوام در کامنت قبلی مصرف کولر گازی رو اشتباه نوشتم برای هر کولر گازی 2400 هست که سه تاش میشه 7200 و تقسیم بر 400 میشه 18 یعنی مصرف 18 برابر کولر ابی در یه زیر بنای 120 متری

داود صادقی
3 مرداد 1397

برای یک ساختمون 120 متری یک دونه کولر ابی 7000 کافیه که البته این هفت هزار میزان هوادهیشه و مصرف برق کولر آبی 7000 هم حدود چهارصد وات ساعت اما در کولر گازی مصرف 24000 وات در ساعت و تازه تو، 120متر سه الی چهار تا نیازه که میشه اقلا 70000 وات سر به جهنم میزنه مصرفش من به تجربه دیدم اینو حالا ابش هم یه فاکتور جداس دیگه باید در نظر بگیرین

داود صادقی
3 مرداد 1397

من در شمال غرب کشور ساکن هستم و کولر ابی تهیه و نصب کردهام بسیار هم راضی هستم درسته که مصرف اب ان زیاده ولی دوستان هیچ اشاره به ان نکردهاند که این اب مصرفی از بین نمیرود و فقط شکل ان عوض شده و مجددا به طبیعت برمیگردد و بهتر است دیگران را گمراه نکرده و به شکل زیست محیطی و عمیق به این قضیه نگاه کنیم در رابطه با امپر مصرفی هر نوع کولری چه گازی یا ابی که سوال دوستان میباشد نیاز به امپرگیری ندارد اولا که روی موتور نوشته ثانیا اگه کنتور برق خونتون دیجیتال هست میزان امپر مصرفی کولر میتونید توش نگاه کنید و هرچی بود در 220ضرب کنید و توان مصرفی را به دست اورید البته زمانی که امپر را ثبت میکنید هیچ مصرف کننده دیگری نباید روشن باشد

رحیم
17 تیر 1397

سلام،خدا قوت،واحدی صدو پنجاه متری با سه خواب،در کل نیاز به چهار اسپیلت داره،اگر کولر کازی کم مصرف ال جی بگذارم،و در تابستان روزی دوازده ساعت دو اسپیلت کار کنه مصرف برقش نسبت به کولر آبی هفت هزار با همین تایم مصرف چقدر تفاوت داره؟
با تشکر

نوید نبوی
7 بهمن 1396

سلام به نظرمن باید تولید کولرهای ابى متوقف شود چون مصرف ابش خیلى زیاد است با این کمبود یا آبى که داریم ما در زندگى به هرصورت شده میتونیم برق تولید کنیم ولى اب را نمشه تولید کرد ممنون

محمد كارگشا
20 شهریور 1396

ولی کولر گازی بی آزاره کولر آبی یا تسمه پاره میکنه یا یاتاقان میزنه یا شیلنگش میپوسه تو افتاب یا تشتکش سوراخ میشه یا شیر ابش نشت میکنه و و و اما کولر گازی استهلاک روانی برای صاحبش نداره

ابوالفصل
2 شهریور 1396

سلام
نخیر باید مورد بفرمایید که اماده سازی و انتشار داده شود

کارشناس 1: پیرنیا
18 تیر 1396

در ضمن شما مصرف آب کولر آبی رو حساب نکردین. اونم هزینه جدا داره. به نظر من کولر گازی بهتره.

اسماعیل
1 تیر 1396

سلام
دوست گرامی ما این امکان را نداریم که مدل خاصی از کولر گازی را به شما معرفی کنیم و همچنین شما میتوانید از هر جایی کولر گازی انتخابی خود را تهیه کنید فقط به این نکته دقت داشته باشید که از مراکز معتبر خرید کنید

کارشناس 1: پیرنیا
16 اردیبهشت 1396

سلام.
به زودی به آپارتمانی در مجتمع نقل مکان میکنیم. کولر آبی موجود بالکن را به شکل تاسف باری خراب کرده. آپارتمان ما طبقه سوم و شمالی است، در منطقه ای خنک تر و با هوایی تمیزتر از هوای معمول تهران. روبه رویش هم زمین وسیعی هست که باد در آن میچرخد. هزینه کولر گازی برق از سرم پراند. ولی این کولر را هم نمیشود تحمل کرد. موضوع ناراحتی های تنفسی ناشی از کولر آبی هم مهم است. ولی هزینه آب در مجتمع جمعی است. آپارتمان ما 100 متری است، دو نفریم و شبها از ده به بعد معمولا کولر خاموش است. زیاد هم به مشاوران فروش اعتماد ندارم چون قبلا امتحان کرده ام. با این وضع، بهترین پیشنهاد شما برای ما چیست؟ اگر سریع جواب دهید متشکر خواهم شد چون دو سه روز دیگر کار بازسازی شروع میشود.

ایما همایون
12 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی شما باید به این نکته دقت کنید که اگر از کولر گازی در منزل استفاده کنید باید تمام درب ها و پنجره های موجود در منزل بسته و عایق شده باشد که این برخلاف عملکرد کولر ابی است پس شما عملا از امکانانی مانند باد برخوردار نیستید همچنین قصد خرید کولر گازی را برای فضای 100 متری دارید حتما باید از 2 یا چند کولر استفاده کنید پس با این اوصاف استفاده از کولر آبی مناسب و اصولی برای شما به صرفه تر است اگر قصد تهیه چند کولر گازی را ندارید

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 اردیبهشت 1396

    دوست عزیز کولرهای گازی نسل جدید درصورت نصب اصولی و انتخاب تناژ صحیح میتواند هزینه برق را تا میزان 10 درصد بکاهد البته بستگی به شرایط ومتراژ موردنظرشما و نوع مصرف و انتخاب شماست ،متونین برچسب مصرفی رو باکولرابی مقایسه کنید و تصمیم بگیرید.درصورت تمایل برای توضیحات بیشتر درخدمتم

    کامیارسعیدی
    16 مرداد 1396

متن محاسبه تفاوت نرخ برق در کولر آبی و گازی را شرکت توزیع برق قزوین تهیه نموده است و متاسفانه با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور، هزینه های آب مصرفی کولر آبی در نظر گرفته نشده است. با توجه به اینکه صادرات برق برای وزارت نیرو جذابیت بیشتری دارد نمیتوان به این نحوه محاسبه استناد کرد. ضمن اینکه مواردی چون فیلتراسیون هوا و کنترل اتوماتیک سرما سازی به واسطه ترموستات توسط کولر های گازی در نظر گرفته نشده است. برای رطوبت دهی به فضا نیز می توان از راهکارهای ساده تر و مقرون به صرفه تری استفاده کرد مثل بخارساز ها یا آبنماهای آپارتمانی.

جلال
10 اردیبهشت 1396

    درکولرهای غیراینورتر (نسل گذشته) بهترین حالت تنظیم درتابستان درحالت سرمایش هست نه حالت اتومات ،بهرحال کولر درتمام حالات کار زمانی که دمای محیط به دمای انتخابی روی ریموت برسدکه شما مشخص کردید کمپرسور بیرونی اتومات کرده وخاموش میشود ومصرف برق به حد ناچیزی میرسدوبعداز گرم شدن محیط دوتاسه درجه مجددا استارت میکند که استارت زیاد خودباعث بالارفتن مصرف میگردد

    کامیارسعیدی
    16 مرداد 1396

سلام ما کولر آبی داریم و قصد خرید کولر گازی داریم اگه کولر گازی روی حالت اتوماتیک باشه به صرفه تر از کولر آبی نیست؟

مهرداد مرتضایی
5 اردیبهشت 1396

    سلام
    استفاده از کولر گازی و کولر ابی بستگی به شراط محیطی محل سکونت شما دارد این که در چه محیطی نصب و استفاده میشود تعداد نفرات آن مکان و ……. بهترین راه مشاوره با یک مرکر فروش کولر گازی و شنیدن نظرات ایشان است

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

سلام. آقا باکولر گازی حداقل حیرونی نداری که درسال دوبار بخوای تمیزش کنی یا وسط گرمای ظهر موتور بسوزه یا بادش گرم بشه شبها یدفه بادش سرد باشه آبش قطع کنی یبار بادش گرم بشه ندونی چکار بکنی البته نظر من اینه که باتوجه به سیم پیچی موتور کولر آبی که سالیانه یکبار یا دوسالی یکبار باید سیم پیچیش کنی یا موتور کولر رو عوض کنی به اضافه پوشال و موادمصرفی کولردرصورت شکستن مصرف آب همه اینها رو درنظربگیری اگرهزینه ها بیشترازخرج کولر گازی نشه کمترهم نخواهدشد. کولرخونه من هفت هزاره موتورفابریک خودش چهارسال کارکردکه آب ریخت روش اتصالی کرد و سوخت الان شش هفت ساله که سالی یک بار یا باید سیم پیچیش کنم یا موتور نوب خرم. بااین اجناس بیخودی که توبازاره بهترازاین نمیشه من امسال رفتم تو خط کولر گازی سال بعدب هتون میگم بصرفه است یاخیر.

محمد
27 فروردین 1396

سلام ، البته شما فقط فاکتور برق را در نظر گرفتید، اگر هزینه مصرف آب هم در کولر آبی در نظر بگیرید و میزان لیتر آب مصرفی در ساعت را هم اضافه فرمایید ، توجیح اقتصادی آن مشهود تر خواهد شد.(مخصوصاً در تهران)
با تشکر

شاهرخ شهریاری
20 فروردین 1396

    سلام
    بله دقیقا حرف شما درست و قابل تامل است

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 فروردین 1396

نحوه امپر گرفتن کولر گازی برای تشخیص اصل یا فرع بودن کالا
از شروع به کار کولر چه موقع باید امپر گرفت
از اول یا یک ساعت بعد?

محسن سرابادان
1 شهریور 1395

    سلام
    منظور از اصل و فرع بون کولر چیه ؟
    وقتی کولر گازی کاملا شروع به کار کرد باید آمپر اون گرفته بشه

    کارشناس 1: پیرنیا
    1 شهریور 1395

    سلام.گرفتن آمپر فقط مقدارمصرف برق رانشان میدهد و ارتباطی با اصل یافرع و تقلبی بودن ندارد. مقدار امپر مصرفی هم درکنار یونیت داخلی (پنل) و یونیت بیرونی روی یک برچسب همراه مابقی اطلاعات مربوط به دستگاه نوشته شده و امپر مصرفی درزمان سرمایش و گرمایش .بعداز حدودا 10 دقیقه که کمپرسور گرم شد میتوان امپر را اندازه گیری کرد که یکی از دقیق ترین راهها برای تشخیص انواع عیب در کولر گازی همین امپرسنجی هست.

    کامیارسعیدی
    16 مرداد 1396

با این حساب
کولر ابی در شهرهایی که الودگی کمتری دارتد خیلی بهتره
چرا که رطوبت هوا هم افزایش پیدا میکند و مشکلات و ناراحتی های پوستی بوجود نمیاد
به خصوص عوامل بیماریزا که در شرایط اب و هوایی خشک بوجود میاد

امیر
6 مرداد 1395

    سلام
    بستگی به شرایط محیطی و زندگی شما دارد ولی در کل کولر گازی سالم تر و اصولی تر است اگر تمامی شرایط نسب و استفاده درست رعایت شود کولر گازی مناسب تر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مرداد 1395

    ممنون از سایت خوبتون و اطلاعات فوق العادتون و تشکر ویژه تر از همه ی دوستان عزیز بابت نظراتشون که بعضا نظرات فوق العاده ای داده بون …
    ولی یکی از بچه ها گل گفته بود : ” برق رو به هرشکلی میتونیم تولید کنیم ولی آب ؟! “

    Sicly.abm
    1 تیر 1400

      سلام دوست عزیز
      خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
      ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

      نسیم اسلام پور
      14 تیر 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس