ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
پرشر سوئیچ هوا پکیج دیواری: علائم خرابی آن چیست؟

پرشر سوئیچ هوا پکیج دیواری: علائم خرابی آن چیست؟

در این مقاله به‌صورت ساده، پرشر سوئیچ هوا در پکیج را توضیح خواهیم داد تا با نحوه کار و طریقه عیب‌یابی آن آشنا شوید. البته باید توجه داشته باشید که این آموزش به‌صورت تئوری بوده و برای کامل شدن اطلاعات و توانایی کامل عیب‌یابی و تعمیر پرشر سوئیچ هوا پکیج می‌بایست اقدام به باز کردن قطعه و بررسی آن کنید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چنانچه همواره گفته‌ایم در صورتی که دانش فنی کافی ندارید به هیچ وجه اقدام به باز کردن پکیج و تعمیر پرشر سوئیچ هوا یا هر قطعه دیگری نکنید. توصیه می‌شود تمامی خدمات سرویس و تعمیر پکیج را از یک مرکز معتبر دریافت کنید.

وظیفه پرشر سوئیچ هوا در پکیج چیست؟

این قطعه یک سویچ فشار است که با کنترل کردن خروج محصولات احتراق، کارکرد سالم و بدون خطر پکیج دیواری را تضمین می‌کند. وجود این قطعه در پکیج ضامن سلامتی و بی‌خطر بودن این دستگاه است.

عملکرد داخلی پرشر هوا پکیج

یکی از قطعاتی که در دو مرحله توسط مادربرد دستگاه کنترل می‌شود تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود و عملیات احتراق ادامه پیدا کند پرشر سوییچ هوا است. این قطعه قبل از اینکه مادربرد دستگاه فن را روشن کند چک می‌شود تا کاملاً باز باشد و در صورت بسته بودن در همین مرحله کار متوقف‌شده، دستگاه ارور داده و خاموش خواهد شد.

در صورت باز بودن مدار پرشر سوییچ هوا، برد دستور روشن شدن فن را صادر می‌کند و بعد از روشن شدن فن برد دوباره مدار را کنترل می‌کند. سپس دوباره مادربرد، مدار پرشر را چک می‌کند تا با روشن شدن کامل فن و ایجاد مکش توسط فن از لوله آنتی کندانس، مدار پرشر سوئیچ هوا بسته‌شده باشد.

پرشر سوئیچ آب پکیج دیواری: هرآنچه لازم است بدانید!
پرشر سوئیچ آب پکیج دیواری: هرآنچه لازم است بدانید!

آیا تعمیر پرشر سوئیچ آب پکیج دیواری در منزل امکان پذیر است؟ در این مقاله […]

نحوه تست پرشر سوئیچ هوا پکیج

لوله آنتی کندانس را از سمتی که به فن وصل شده جدا کرده و بعد دو سر سوکت سیم برقی که به پرشر سوئیچ هوا متصل شده را نیز جدا کنید. حالا با اهم‌متر مدار آن را کنترل می‌کنیم. در این حالت باید مدار آن قطع‌ شده باشد. سپس از لوله آنتی کندانس مک زده و با دست نگه می‌داریم که در این حال باید مدار پرشر سوییچ هوا با مکش وصل شود.

تعمیر تخصصی پکیج خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

نحوه تست پرشر هوا حین کارکرد

اگر فن خاموش باشد بایستی با اهم‌متر باز بودن مدار پرشر سوئیچ هوا را کنترل کرد و اگر فن روشن باشد می‌بایست با اهم‌متر بسته بودن مدار پرشر سوییچ هوا را کنترل کنید.

دانلود دفترچه راهنمای پکیج دیواری ایران رادیاتور
دانلود دفترچه راهنمای پکیج دیواری ایران رادیاتور

برخی از اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور آورده شده است: دانلود دفترچه […]

علائم خرابی پرشر سوئیچ هوا پکیج

فن روشن نخواهد شد زیرا برد قبل از استارت فن پرشر سوئیچ هوا را چک می‌کند و بعد فرمان شروع به کار فن پکیج دیواری را صادر خواهد کرد.

اگر فن خاموش است با جدا کردن لوله آنتی کندانس فن روشن نشود ولی با کشیدن یکی از سیم‌های پرشر سوئیچ هوا فن روشن شود پرشر سوئیچ هوا معیوب است.

اگر فن روشن است با جدا کردن لوله آنتی کندانس از قسمت فن و مکش آن اگر جرقه زن وارد عمل شود، پرشر سوییچ هوا سالم و اگرنه معیوب است. در هر صورت توصیه می‌شود برای تعمیر پکیج حتما از یک مرکز مجاز تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید.

محل نصب پرشر سوئیچ هوا پکیج

این قطعه پراهمیت، در بالاترین قسمت داخلی پکیج دیواری و بالای محفظه احتراق (نزدیک‌ترین مکان به فن) قرار گرفته است.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی
در این مقاله در مورد کارکرد پرشر سوئیچ هوا در پکیج، نحوه تست این قطعه و علائم خرابی آن صحبت کردیم. باز هم باید اشاره کنیم که این مطلب به طور تئوری می‌تواند راهنمای شما باشد. برای تعمیر این قطعه لازم است آموزش عملی ببینید.

سوالات متداول
1وظیفه پرشر سوئیچ هوا در پکیج چیست؟
2پرشر سوئیچ هوا پکیج کجا نصب می‌شود؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

پکیج ما گلدیران هست روشن میشه فن کار میکنه شعله تشکیل میشه ولی وقتی دمای اب شوفاج بالا میره بعد از دو دقیقه خاموش میشه و فقط فن روشن میشه و دوباره خاموش میشه و ارورE3نشان
میده ؟ ایا پرشر هوا خرابه از برد صدای تک تک میاید ولی روشن نمیشه

حاج محسن
12 فروردین 1401

    سلام کاربر گرامی
    این ارور مربوط به اختلال در خروج دود پکیج است. این اختلال میتواند مربوط به اختلال در برد باشد. و یا افت ولتاژ برق
    ابتدا خروجی دودوکش را بررسی نمایید که گرفتگی نداشته باشد.
    دودکش آکاردئونی و گالوانیزه استفاده نشده باشد.
    برق افت ولتاژ نداشته باشد.
    در صورت امکان دودکش جدا شود و بررسی شود که آیا مجدد ارور می‌دهد یا خیر

    فرهاد محمدی
    25 اردیبهشت 1401

سلام در پکیج باکسی ولوم دستی درجه نمایشگر بالا و پایین میرود وپکیج کار می‌کند دوباره بعد از جثجند دقیقه ارور (ای ٢۵) می‌دهد و بعضی موقع هم ارور (ای ۵) می دهد

علی صفایی
13 آذر 1400

با راهنمایی هاتون در مورد پرشر سوییچ خودم خیلی ساده درست کردم پکیج رو دم شما گرم

Saeed shabihi
10 مهر 1400

    سلام دوست عزیز
    خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
    ما همیشه آماده خدمت رسانی هستیم

    نسیم اسلام پور
    17 مهر 1400

سلام ، تشکر از مطالب مفیدتون من پکیج l28ff دارم و ارور E2میده مشکل فکر می کنید کجاست ؟

علی نجفی
30 اردیبهشت 1400

با سلام > به راهنمایی شما نیاز دارم پکیج ما مارک ایران رادیاتوره فشار سنج خیلی سریع افت دارد و پکیج در 24 ساعت حدود 10 بار خاموش میشود ارور 40 60 80 می دهد و با ریست کردن به موقت درست میشود بعضی وقتها صدای ناهنجار هم دارد لطفا راهنمایی کنید که شاید خودم درست کنم البته این کاره نیستم ولی بسیار فنی هستم ممنون از شما

نادر خانه زر
9 آذر 1399

سلام .
با عرض تشکر از زحمات و مطالب خوبتون. من یک پکیج ایران رادیاتور دارم. از زمانیکه کار میکند بمرور و در حدود هر 12 ساعت فشار آب آن افت پیدا کرده و خاموش میشود. چندین بار کنترل کرده و هیچگونه نشتی در مسیر لوله کشی و رادیاتورها و یا سر ریز شدن از پکیج وجود ندارد. در زمانیکه خاموش میشود چراغ های 40 و 70 روشن هستند. لطفا راهنمایی کنید که چطور عیب را برطرف کنم. {این ارور نیز مربوط به پرشر سوئیچ هست}. ضمنا تا زمانیکه فشار اب افت زیادی نکرده کارکرد دستگاه خوب و نرمال هست. با تشکر

بابک زندی
7 آذر 1399

سلام پکیج بوتان مدل روما داریم وقتی روی حالت زمستان قرار میگیره بعضی مواقع کد A03روی مانیتور نشان می‌دهدو رادیاتور و آب شیر سرد میشه مشکل کجاست؟؟البته دودکش چک شده ممنون میشم راهنمایی کنید

احمدی
27 آبان 1399

سلام وقت بخیر واسه پکیج ایران رادیاتور مدل L24FF پرشر هوا چه پاسکال عددی جواب میدهد؟
من با پاسکال 85-70 گرفتم آیا امکانش هست که جواب نده!
با تشکر

سید رضا حسینی
5 آبان 1399

سلام خسته نباشید سیستم پکیج ا ج ا خطای اف 5 میده البته سیستم یه لحظه خطا میده خیلی کوتاه و سیستم کارمیکنه فقط دو یا سه ثانیه که خطا میده قطع و دوباره مشعل روشن میشه علت چیه؟

جهان آبادی
4 مهر 1399

سلام پکیج ایران رادیاتور L28FF ارور 51 داره پرشر هوا سالم هست. علت چیه؟

احمد خداپرست
6 اردیبهشت 1399

    سلام، ارور E51 نشان دهنده این است که فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع می باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    25 مرداد 1399

    با سلام و شب بخیر. من پکیج بوش مدل فن دار کامفورت دارم که مدتی هست خطای c1_c4 و c6 میزنه. برد رو فرستادم تهران تعمیر گفتن سالم هست و مشکلی ندارد ولی با نصب برد مجددا همون ارور ها رو میده مخصوصا وقتی روی شوفاژ باشه . روی آب گرم کمتر ارور میده. تعمیرکار هم آوردم ونتوری و پرشیر سوییچ دود رو عوض کرد فن رو هم تمیز کردیم ولی مشکل برطرف نشده. لطفاً کمک کنید. تا حالا چند نفر پکیج رو دیده ولی نتونستن خطا رو تشخیص بدن.

    حمید مرادی
    2 آذر 1399

با سلام فن روشن می شود ولی سوئیچ هوا بسته نمی شود ظاهرا فن قدرت مکش کافی ندارد که بتواند سوئیج هوا را ببندد و ارور 40-60-80 میدهد مشکل کجاست؟ آیا فن ضعیف شده؟ آیا امکان دارد که فن کار کند ولی ضعیف کارکند و قدرت مکش نداشته باشد یا سوئیچ هوا ایراد دارد
از طرفی سوئیچ هوا جداگانه تست گردید با مکش با دهان قطع و وصل می شود ظاهرا سالم است
اگر فن ضعیف شده باشد چه باید کرد

مسعود
30 آذر 1398

    سلام دوست گرامی، ارور ۴۰ ۶۰ ۸۰ می تواند مربوط به معیوب بودن برد، پرشر هوا، فن و یا سنسور آن، مشکلات مربوط به ونتوری و غیره باشد. می توانید به مطلب ارور پکیج ایران رادیاتور مراجعه و اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    25 مرداد 1399

سلام وقت بخیر.من یه پکیج دارم وقتی کاور قسمت مشعل و فن و پرشرو میزارم پکیج روشن نمیشه یا اگر روشن بشه بصورت متناوب روشن و خاموش میشه.اما وقتی کاور رو برمیدارم مشعل شروع به کار میکنه بدون وقفه حتا توی این حالت شلنگ مربوط به پرشرو که از فن جدا میکنم دستگاه خاموش میشه یعنی پرشر درست عمل میکنه.به نظرتون با این شرایط میشه گفت پرشر خررابه ؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

محمد ترکمان
2 مرداد 1398

    بخاطر سردی بیش از حد هواست. کاور ببندید یکی از دریچه های بالای پکیج باز بگذارید. مشکل حل میشود.
    یعنی درتامین هوای مورد نیاز احتراق مشکل داره.

    ali جعفری
    30 دی 1398

سلام. ممنون بابت کمک های شما. پکیج مدل سی وی بوتان به محض روشن شدن شعله ارور e1 میده و خاموش میشه. اب دستگاه در هست، شیر گاز وصل هست، ntc ها رو هم عوض کردم همون ایراد رو داره. تو حالت تعمیر میزارم ارور e 3 هم میده. اما وقتی روشن میکنم فقط ارور e1 میده. یعنی از پرشره فنه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید قربان.

اردلانی
9 اردیبهشت 1398

    سلام اگر با این ارور روبرو شدید پکیج در قسمت شیر گاز یا حسگر یا جرقه زن مشکل دارد که نمیتوانید شعله را تشکیل دهید. برای رفع این مشکل مطمئن شوید که شیر گاز باز است و در آن گاز جریان دارد. سپس بررسی کنید که آیا بعد از جرقه مسیر گاز باز می‌شود؟ در صورتی که باز نشد، لازم است تا شیر کنترل گاز تعویض شود. در غیر اینصورت یکبار پکیج را ری‌ستارت کنید. با باز کردن محفظه احتراق، بررسی کنید آیا شعله تشکیل می‌شود؟ اگر شعله تشکیل ولی به سرعت خاموش شد، لازم است میله یون را تعویض کنید

    مهدی گنجی
    1 آذر 1399

سلام
آبگرمکن ما لوله جنس باکالیت که وصل میشه به پرشر سوئیچ هوا رو در اثر حرارت ذوب کرده بود در حالی که فن درست کار میکرد
عوضش کردم اما با اینکه فن درست کار میکرد بازم بعد از چند دقیقه ذوبش کرد
علت چی میتونه باشه؟؟

محمد
13 بهمن 1397

از کاراباما تشکر : من تعمیر کار آماتور هر وسیله ای که مال خودم هست می باشم . خونه ما یک پکیج مرکوری 28 دارد . از روزی که خریدیم مشگل داشتیم . امسال مخزن انبساط آن را تعویض کردم . سه مشگل اساسی تا به حال کشف کردم . اولین مشگل مربوط به پمپ آب ساختمان بود . که بعلت کم بادی یا ترکیدگی تیوب داخلی مخزن پمپ آب آن آب ورودی پکیج با فشار نامنظم بود . دومین خرابی مربوط به خراب شدن پروانه فلومیتر بود . و سومین خرابی مربوط به پاره شدن لاستیک منبع انبساط پکیج بود .خرابی فلومیتر مدار آب گرم مصرفی را فعال نمی کند . بی بادی و یا پارگی لاستیک مخزن انبساط باعث خروج آب گرم از شیر اطمینان شده و چون قابلیت انبساط ندارد سر صدای بد ایجاد میکند . نامنظمی فشار آب ورودی نیز دستورات غلط به سنسورها میدهد . یک مورد هم خرابی لب مرز دارم که مربوط به روشن شدن پکیج است . که هر از گاهی با تاخیر انجام میشود و احتمالا مربوط به پرشر سوئیج هوای فن است . به این صورت که گاهی فن روشن میشود وبه مرحله جرقه وحتی روشن شدن شعله پیش میرود و حی خاموش روشن میشود که ممکن است سوئیچ فشار هوا در حال خراب شدن باشد

رجبی
30 دی 1397

با سلام و خسته نباشید
پکیج ما ایران رادیاتور هست و ارورE51 میده.

محمدحسین شریعتی راد
30 آبان 1397

    سلام دوست گرامی، بروز ارور E51 نشان دهنده این است که فن روشن است اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع می باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    25 مرداد 1399

سلام ایا پکیج ماهم دلیلش پرشرهوا است اب گرم را بازمیکنیم کار میکنه ولی وقتی اب را میبندیم دیگه فن خاموش نمیشه

حمید عسگری
20 مرداد 1397

سلام و ممنون از یاد دهی شما
من پکیجی دارم به نام تاچی ارور E3 رو نشون داد بازش کردم دیدم فن سوخته و قفل شده عوض کردم ولی بازم همون ارور را داد ممکنه از پرشور سویچ باشه?

محمد 5761
4 اردیبهشت 1397

سلام
شیر اب رو باز میکنم ارور ۴۰-۶۰-٨۰میده یا بعداز چندمرتبه روشن شدن این ارور میده. این بخاطر چیه؟

علی علیزاده
10 دی 1396

    خیلی ممنون از توضیحات شما

    ذبیح فرد سالاری
    10 آبان 1397

پرشر هوا قابل تعمیره یا باید عوض بشه؟

صادق روحانی
8 آبان 1396

    سلام
    بستگی به مشکل به وجود امده دارد ولی معمولا تعویض میشود

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

فن روشن میشه ولی جرقه نمیزنه بعد ارور ۴۰-۶۰-٨۰میده عیب از همون پرشر هواست

صادق روحانی
8 آبان 1396

    سلام دوست گرامی، بیشتر مواقع این رور مربوط به برد می باشد اما برخی از مواقع نیز می تواند مربوط به معیوب بودن پرشر هوا، فن و یا سنسور آن، مشکلات مربوط به ونتوری و غیره باشد.

    کارشناس 4: جعفری
    25 مرداد 1399

سلام پکیج خونه من اریستونه و وقتی روشن میکنم ارور 6p2 رو میزنه.مشکلش کجاس؟

سجاد
13 مهر 1396

    سلام
    مشکل در تامین اب مصرفی است که این ارور بستگی به قسمت های مختلفی دارد که باید برسی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 مهر 1396

      سلام فن پکیج روشن میشه و بعد ارور e3رو میده در پکیج گلد ایران مدل پایونیر دلیلش چیه ممنون

      محمد رمضانپور
      17 تیر 1400

سلام
شما هر سوالی دارید بپرسید ما در خدمتیم در حد توان پاسخ میدیم

کارشناس 1: پیرنیا
9 مهر 1396

    سلام
    در پرشر سوییچ یک شلنگه محل اتصال بر روی خروجی دودکش اتصال بالایی است یا پایینی ؟

    مهدی همایی نیا
    15 فروردین 1399

سلام.اگه این اتفاق بیوفته خیلی عالیه.
پیشاپیش ممنونیم.
و البته تشکر برای همه مطالب مفیدتون

سپهر
4 شهریور 1396

سلام. سایت شما خیلی خوبه…لذت بردم از این سایت منتها یه عیب خیلی خیلی بزرگ داره که این همه زحمت و زیبای رو کم رنگ و کم اثر میکنه اونم اینه که مطالبی رو که توضیح میدید بر روی شلک نشون نمیدید . مثلا در همین مطلب بالا(آموزش تعمیر و تست پرشر سوییچ هوا در پکیج) شما گفتید لوله انتی کنداس را…
خب لوله انتی کنداس چیه؟ چه شکلیه؟ کجاست؟ خب مثلا یه فلش میزدید رو عکس این قطعه و نشون میداد به این جا یا این قسمت میگن لوله انتی… یا مثلا گفتید: دو سر سوکت سیم برقی که به پرشر سوئیچ هوا متصل شده را جدا کرده ….. خب حالا این کجاست؟ چه شکلیه؟ خب اینارو نشون بدید توی تصویر…
تمام مطالب سایت همین مشکل فوق العاده بزرگ رو دارن که یاد دهی رو واقعا کم اثر میکنه

صالح
12 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست عزیز ما در تلاشم تا از تمام اموزش ها فیلم تهیه کنیم و در وبسایت قرار بدیم به زوری زیر ساخت این کار فراهم میشه و انجام خواهد شد

    کارشناس 2 : علوی
    14 اردیبهشت 1396
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس