ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)

بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)

باتوجه به تنوع مدل‌ها و برندهای مختلف کولر گازی در بازار، ممکن است افراد هنگام خرید بهترین مارک کولر گازی دچار سردرگمی شوند و ندانند مناسب‌ترین مدل کدام است. از مهم ترین مواردی که لازم است هنگام خرید کولر گازی به آن توجه داشته باشید، می‌توان به متراژ اتاق، کولرگازی اینورتر و غیر اینورتر، نوع کمپرسور و … اشاره کرد. با توجه به انواع مدل‌ها، برندها و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساخت کولر گازی یک مطلب جامع در رابطه با راهنمای خرید کولر گازی و بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های بهترین اسپلیت، می‌تواند شما را از پشیمانی بعد از خرید کولر گازی نجات دهد.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

آشنایی با انواع کولر گازی

اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و به همین دلیل تصمیم به خرید کولر گازی جدید گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای خرید، ابتدا سرویس و تعمیر کولر گازی خود را انجام دهید تا از پرداخت هزینه گزاف بابت خرید دستگاه اسپلیت جلوگیری کنید.

به منظور آگاهی بیشتر کاربران و خرید یک دستگاه هوشمندانه، در ادامه انواع مدل‌های کولر گازی بیان شده است.

1.کولر گازی اسپلیت

بهترین مارک کولر گازی، کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یا دو تیکه، به دو قسمت تقسیم می‌شود: یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است و در محیطی دورتر از محل نصب پنل قرار داده خواهد شد.

البته این نوع از کولر گازی فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی‌های پنجره‌ای و پرتابل در بیرون از محیط به خود اختصاص می‌دهد.

2. کولر گازی پرتابل

بهترین مارک کولرگازی، کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل (قابل حمل) بر خلاف کولر گازی اسپلیت از یک دستگاه تشکیل شده و قسمت بیرونی ندارد. این نوع کولر گازی با وجود اینکه از دیگر مدل‌های کولر گازی پر سروصداتر است ولی می‌تواند گرمترین اتاق‌ها را به خوبی خنک کند.

مزایای کولر گازی پرتابل:

  • نصب و راه اندازی آن آسان است و نیازی به متخصص ندارد.
  • برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.
  • در مقایسه با سایر مدل‌های کولر گازی قیمت کمتری دارند.
  • به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.

3. راهنمای خرید کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پنجره ای برای خنک کردن اتاق‌های کوچک طراحی شده است. در این مدل از کولر گازی تمامی قطعات از جمله کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و کویل خنک کننده در یک جعبه قرار داده شده است.

همچنین در کولر گازی پنجره ای هوای خنک از قسمت داخلی آن وارد و هوای گرم از قسمت خارجی آن به فضای بیرونی منتقل می‌شود.

4. کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده نسبت به بقیه کولرهای گازی کاربرد متفاوتی دارد. این نوع کولر گازی بیشتر در مکان‌های عمومی مثل فروشگاه‌ها، مساجد، ترمینال‌ها و… استفاده می‌شود.

کسانی که امکان نصب کولر گازی پنجره‌ای یا اسپلیت را در منزل خود ندارند نیز از این نوع کولر گازی استفاده می‌کنند.

کولر گازی حاره ای یا تروپیکال چیست؟ + (راهنمای خرید)
کولر گازی حاره ای یا تروپیکال چیست؟ + (راهنمای خرید)

ویژگی‌ها و مزایای کولرگازی حاره ‌ای، راهنمای خرید کولر گازی تروپیکال و بهترین مناطق برای استفاده از […]

چگونه یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم؟

اگر تا به حال یک کولر گازی خرید باشید، احتمالا در جریان هستید که چقدر برندها و مدل‌های زیادی در بازار وجود دارد. این باعث می‌شود که انتخاب گزینه‌ای که برای شما بهتر است بسیار سخت شود.

برای اینکه به شما در انتخاب بهترین مارک کولر گازی مورد نظرتان کمک کنیم مطالب و نکات مهمی را گردآوری کرده‌ایم که هنگام انتخاب کولر گازی در نظر بگیرید و یک کولر گازی مناسب نیازتان خریداری کنید.

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

برای افزایش بهره‌وری و همچنین افزایش طول عمر کولر گازی، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب دستگاه، متراژ اتاق یا خانه‌ای است که برای آن قصد خرید کولر گازی را دارید. هر کولر گازی قدرت خنک‌کنندگی (BTU) متفاوتی دارد که عددی بین 5000 تا 48000 است.

برای مثال برای خانه‌ای با متراژ 60 تا 80 متر کولر گازی با بی تی یو 30000 پیشنهاد می‌شود.

انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ

دقت کنید که انتخاب BTU مناسب برای یک فضا به عوامل دیگری همچون تعداد افرادی که در آن فضا حضور دارند، آب و هوای منطقه، آفتاب گیر بودن، تعداد پنجره‌ها و … نیز بستگی دارد.

مثلا اگر فضای شما دارای سقف بلندتر از حد معمول است یا خیلی آفتاب گیر است، می‌توانید 10درصد BTU بیشتر در نظر بگیرید یا مثلا اگر در یک منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید، بهتر است 10 تا 20 درصد BTU بیشتر برای هر فضا در نظر بگیرید.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت، پرتابل پنجره ای یا ایستاده

اولین قدم برای انتخاب یک کولر گازی این است که تصمیم بگیریم چه نوع کولر گازی مورد نیازمان است. از خودتان این سوال را بپرسید: چه موقعی در سال از آن استفاده می‌کنید؟ چه مقدار فضای خالی برای آن دارید؟ چگونه می‌خواهید آن را نصب کنید؟

برای مثال قبل از خرید کولر گازی پنجره ای شما ابتدا باید نوع پنجره خود را در نظر بگیرید زیرا کولرهای پنجره ای متفاوتی برای پنجره‌های مختلف ساخته شده است.

برای کولر گازی پرتابل (قابل حمل) هم این را نظر بگیرید که باید دریچه‌ای وجود داشته باشد تا هوای گرم از آنجا خارج شود. همچنین باید فضای کافی برای این نوع کولر گازی وجود داشته باشد.

شما به احتمال زیاد با بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت چنین مشکلی نخواهید داشت اما سیستم این نوع کولر گازی دو تیکه است که یک تیکه آن (بدنه خارجی) باید خارج از منزل قرار بگیرد.

تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست؟
تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست؟

کولر گازی و اسپلیت چه تفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال که تفاوت کولر […]

تفاوت کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

تفاوت کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

اگر شما تصمیم گرفته‌اید که یک کولر گازی اسپلیت خریداری کنید باید بدانید که دو نوع کولر گازی اینورتر (کم مصرف) و غیر اینورتر وجود دارد و بهتر است از تفاوت بین کولر گازی اینورتر و معمولی مطلع باشید.

  1. تکنولوژی اینورتر باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه قبض‌هایتان می‌شود.
  2. گاز مصرفی در این کولرها بسیار سردتر از گازهای مصرفی کولرهای قدیمی است.
  3. ساختار کمپرسور کولر گازی‌های قدیمی به نحوی است که بعد از هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تنظیم کرده‌اید موتور یا کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش شده و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد به کار گیری شود که همین استارت مجدد باعث مصرف جریان بالایی از برق است.
  4. در کولرهای اینورتر سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملا از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حدعقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد.

معایب کولر گازی اینورتر

برخی از معایب کولر گازی اینورتر عبارت‌اند از:

  1. هزینه زیاد این کولر گازی نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر کولر گازی که این افزایش هزینه از ۲۰ تا ۴۰ درصد قابل تغییر است.
  2. به دلیل اینکه تمامی برنامه‌های صادر شده در این سیستم کاملا دیجیتال است و توسط مادربرد مرکزی صادر می‌شود، در صورت بروز هرگونه مشکل برای این برد به هیچ عنوان امکان راه اندازی این سیستم نیست.
  3. انحصار خدمات و قطعات توسط شرکت تولید کننده که اگر از شرکتی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارد خریداری شود امکان روبرور شدن با مشکل برای تامین قطعات زیاد است.
  4. برای تعمیر این کولر گازی نیاز به تعمیرکاران متخصص بوده که علاوه بر تجربه نیاز به دانش فنی بالایی نیز هست.
مزایا و معایب کولر گازی اینورتر
مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر سیستم جدیدی در صنعت تهویه مطبوع است که توانسته با کم کردن […]

راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف

راهنمای خرید کولر گازی کم مصرف

کولر گازی کم مصرف یا همان اینورتر به دلیل مصرف خیلی کم آن باعث صرفه جویی زیادی در هزینه‌های شما می‌شود. بنابراین برای انتخاب بهترین کولر گازی اینورتر حتما به موارد زیر توجه کنید:

سرمایش و گرمایش

اگر شما سیستم گرمایشی دیگری ندارید، می‌توانید از کولر گازی خود برای گرم کردن هوا نیز استفاده کنید. کولر گازی‌های اسپیلت در سرمای زمستان خانه‌های شما را با هزینه کمتر نسبت به وسایل گرمایشی مانند بخاری گرم می‌کنند.

کنترل رطوبت

آب و هوا در منطقه شما چگونه است؟ آیا در تابستان هوا خیلی گرم و مرطوب می‌شود؟ آیا در بخشی از سال هوا خیلی مرطوب و بارانی است؟

با دقت به این سوالات جواب دهید و پاسخ خود را هنگام خرید کولر گازی به یاد داشته باشید. بعضی از کولرهای گازی برای کنترل رطوبت هوا بهتر هستند.

فضای اتاق

بعضی از کولرهای گازی بزرگتر و قدرتمندتر از بقیه هستند، با این حال این به معنای بهتر بودن آنها نیست. اگر اتاقی که در آن کولر گازی را قرار می‌دهید کوچک‌تر است، یک کولر گازی با ظرفیت پایین‌تر انتخاب کنید.

این کار باعث بهره وری بیشتر در جهت نگهداشتن درجه حرارت مناسب و کاستن رطوبت هوا به مقدار مورد نیاز خودتان می‌شود. جدای از کارآمدی بیشتر باعث کمتر مصرف شدن انرژی نیز می‌شود.

BTU چیست و در کولر گازی چگونه محاسبه می شود؟

بی تی یو (BTU) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی است. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درحه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان ‌کردن واحد آن صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر گازی 15000 یا 23000 می‌خواهیم.

انواع کمپرسور کولر گازی

انواع کمپرسور کولر گازی

کمپرسور قطعه‌ای از کولر گازی است که با فشرده کردن گاز آن باعث افزایش فشار گاز می‌شود. در حال حاضر 5 نوع کمپرسور در ساخت انواع کولر گازی استفاده می‌شوند.

ما در مقاله راهنمای خرید کولر گازی، در رابطه با سه کمپرسوری که بیش از همه مورد استفاده قرار می‌گیرند توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

1. کمپرسور پیستونی

در این نوع کمپرسور از یک پیستون که داخل سیلندر است برای فشرده کردن مبرد استفاده می‌شود. ظرفیت کمپرسور پیستونی معمولا بین 16000 تا 37000 بی تی یو است.

یکی از مهم‌ترین معایب آنها تولید صدای زیاد است. به کمپرسور پیستونی، کمپرسور رفت و برگشتی نیز می‌گویند.

2. کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری دارای مکانیزم جابجایی مثبت و از نوع چرخشی است. معمولا در جاهایی که حجم فشار و هوا بالاست از این کمپرسور به جای کمپرسور پیستونی استفاده می‌شود.

کمپرسور روتاری را با ظرفیت‌های 6000 تا 35000 بی تی یو تولید می‌کنند. این نوع کمپرسورها صدای کمتری تولید می‌کنند و مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

3. کمپرسور اسکرول

به کمپرسور اسکرول، مارپیچی نیز می‌گویند. حرکت مخالف دو مارپیچ داخلی سبب فشرده شدن گاز می‌شود. بدین صورت که یکی از مارپیچ‌ها ثابت و دیگری متحرک است و حرکت حلزون متحرک سبب فشرده شدن گاز خواهد شد.

نکته

در بین کمپرسورهای کولر گازی، کمپرسور اسکرول (scroll) بهترین نوع کمپرسور است و بهترین عملکرد را نسبت به کمپرسورهای روتاری و پیستونی دارند ولی خیلی کمتر استفاده می‌شوند و کمپرسور روتاری جزء پرکاربردترین کمپرسورهای کولر گازی است.

تفاوت بین کلاس های T1، T2 و T3 کمپرسورهای کولر گازی

کلاس‌های T1، T2 و T3 در واقع مربوط به شرایط آب و هوایی است که در کولر گازی، چیلر، یا هیت پمپ کاربرد دارد. به طور کلی دامنه دمایی این کلاس‌ها به شرح زیر است:

  • T1: آب و هوای معتدل، کولر گازی/ چیلر: 18 تا 43 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 43 درجه سانتی گراد
  • T2: آب و هوای خنک، کولر گازی/ چیلر: 10 تا 35 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 35 درجه سانتی گراد
  • T3: آب و هوای گرم، کولر گازی/ چیلر: 21 تا 52 درجه سانتی گراد، هیت پمپ: 7- تا 51 درجه سانتی گراد

اگر می‌خواهید کولر گازی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید، قبل از تصمیم نهایی حتما باید رده بندی کلاس‌های آب و هوایی T1 تا T3 کمپرسور را بررسی کنید.

سعی کنید حداکثر دمای منطقه زندگی خود را پیدا کنید. اگر در انتخاب بین دو کلاس مختلف آب و هوایی تردید دارید، بهتر است کلاس بالاتر را انتخاب کنید.

علت مصرف زیاد برق کولر گازی
۵ دلیل مصرف زیاد برق کولر گازی + راهکارهای کاهش مصرف

یکی از عوامل کلیدی در افزایش قبض برق، یک کولر گازی ناکارآمد است. قبض‌های بالای […]

بهترین مارک کولر گازی خارجی

بهترین مارک کولر گازی خارجی

هنگام ارزیابی برندهای مختلف کولر گازی چه خارجی و چه ایرانی، برای انتخاب بهترین کولر گازی متناسب با نیازهای خود، علاوه بر در نظر گرفتن شرایط محیطی که قرار است کولر خود را در آن نصب کنید، ویژگی‌هایی همچون بازدهی انرژی، کیفیت ساخت، سهولت در استفاده و نگهداری، خدمات پس از فروش و گارانتی و البته قیمت نیز بسیار مهم هستند.

بنابراین با توجه به این موضوع، تعدادی از بهترین مارک های کولر گازی موجود در بازار ایران را برای کمک به تصمیم گیری شما در این مقاله راهنمای خرید کولر گازی معرفی می‌کنیم.

لازم به ذکر است که لیست بهترین مارک کولر گازی ما بر اساس مقایسه برندها از لحاظ فنی است و ممکن است با نظرات مشتریان متفاوت باشد و فارغ از اینکه بهترین کولر گازی پنجره ای، بهترین کولر اسپلیت، بهترین کولر گازی پرتابل یا ایستاده چیست، به این معرفی کلی بهترین برندهای کولر گازی در ایران می‌پردازیم.

راهنمای خرید کولر گازی اجنرال

کولر گازی اجنرال یکی از با سابقه‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای تولیدکننده کولر گازی است. کیفیت بالای کولر گازی اجنرال باعث شده این برند در هند و خاورمیانه نیز محبوب باشد و همچنین به پرفروش ترین برند کولر گازی در ایران تبدیل شود.

کولر گازی اجنرال اینورتر دمای اتاق را طوری تنظیم می‌کند که از 10 درجه کمتر نشود، بنابراین می‌توان مطمئن شد که اتاق در زمان خالی بودن زیاد سرد نمی‌شود و همچنین در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌شود. برخی از ویژگی های کولرگازی اجنرال عبارت‌اند از:

  • تولید شده در ظرفیت‌های مختلف
  • کارایی بالا
  • قیمت مناسب
  • پرتاب باد فوق العاده
تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال
تفاوت کولر گازی جنرال و اجنرال

در این مقاله قصد داریم به فرق کولرگازی جنرال و اجنرال بپردازیم و ویژگی‌های هر یک را […]

خرید کولر گازی ال جی

ال جی برخلاف بسیاری از مارک‌های شناخته شده، سیستم تهویه مطبوع مرکزی تولید نمی‌کند. در عوض بر ساخت و تولید یونیت‌های تهویه مطبوع کوچک مانند اسپلیت، کولر گازی پنجره‌ای، کولر قابل حمل و … تمرکز دارد.

به طور کلی کولرهای ال جی با قیمت مناسب، کیفیت و قابلیت اعتماد بالا تولید می‌شوند. برخی از ویژگی‌های کولر گازی ال جی عبارت‌اند از:

ویژگیقابلیت
تکنولوژی DUAL Inverterکمپرسور دابل اینورتر با فرکانس بالای چرخش باعث صرفه جویی بیشتر در انرژی و خنک کنندگی سریع‌تر نسبت به کمپرسورهای معمولی می‌شود.
تصفیه هوا دوبلسیستم تصفیه هوا یا فیلتراسیون به منظور ضبط ذرات گرد و غبار بیش از 10 میکرومتر و حذف آلرژن‌های موجود در هوا، مانند کنه‌های گرد و غبار ساخته شده است تا محیطی پاک‌تر و سالم‌تر فراهم آورد.
تهویه هوا متغیر 4 در 1میزان خنک کنندگی را برای استفاده بهینه از انرژی بدون هیچ گونه کاهش در کیفیت عملکرد خنک کنندگی تشخیص و تنظیم می‌کند.
Ocean Black Finمحافظت بی نظیر در برابر گرد و غبار، دود و مواد شیمیایی موجود در محیط را ارائه می‌دهد و همچنین از خوردگی Fin یا باله در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند که در عوض باعث خنک کنندگی بهتر و صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود.
کنترل صداشما می‌توانید از طریق تلفن‌های هوشمند و اسپیکرهای AI مانند دستیار گوگل، هر زمان و هر کجا کولر خود را کنترل کنید.
تشخیص کمبود گازیکی از مهم‌ترین دلایل خنک نکردن کولر گازی، کمبود گاز است و تشخیص کمبود گاز کولر یک کار تخصصی است که این ویژگی کولرهای ال جی کار را بسیار راحت‌تر کرده است.

راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ

سامسونگ با طراحیهای جدید و خلاقانه در زمینه کولر گازی سعی کرده است تا رضایت مشتریان خود را جلب کند. سامسونگ اولین شرکتی بود که توانست به طراحی مثلثی بدون باد یا wind-free دست یابد و از این طریق امکان سرمایش بدون پرتاب باد مستقیم را فراهم کند.

کنترل هوشمند، حالت خنک کنندگی سریع، فیلترهای فول HD، حالت خواب پیشرفته، صرفه جویی در مصرف انژی و بازدهی بالا در کنار طراحی بسیار زیبا از جمله ویژگی‌های کولر گازی‌های پرقدرت سامسونگ هستند.

راهنمای خرید کولرگازی گری

از ویژگی‌های منحصر به فرد کولر گازی گری می‌توان به فن 7 سرعته در یونیت داخلی اسپلیت گری، پرتاب باد 4 جهته و … اشاره کرد.

مدل‌های جدیدتر کولر گازی گری قابلیت کنترل با استفاده از نصب اپلیکیشن گری در دستگاه‌های هوشمند را نیز دارند. کولر گازی گری از جمله کولرهای مناسب برای شرایط آب و هوای گرمسیری است و در حال حاضر در مناطق گرمسیری ایران نیز پرطرفدار است.

بهترین مارک کولر گازی ایرانی

بهترین مارک کولر گازی ایرانی

خیلی از افرادی که قصد خرید کولر گازی را دارند، به دلایل متعددی تصمیم به خرید کولر گازی ایرانی می‌گیرند و برای پیدا کردن بهترین برند کولر گازی ایرانی شروع به پرس وجو می‌کنند.

به همین دلیل درباره راهنمای خرید کولر گازی ایرانی و اینکه بهترین مارک کولر گازی ایرانی چیست از کارشناسان متخصص و باتجربه خود تحقیق کرده و در ادامه تعدادی از برندهای خوب ایرانی تولید کننده کولر گازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید کولرگازی ایران رادیاتور

کولر گازی ایران رادیاتور یکی از بهترین کولر گازی‌های ایرانی است که در تولید آن‌ها از کمپرسور روتاری با BTU های 9000 تا 30000 استفاده شده است.

بنابراین این کولرها مناسب مناطق با آب و هوای معتدل و خنک مانند شمال ایران هستند و برای مناطق گرمسیری پاسخ‌گو نخواهند بود.

کولر گازی ایران رادیاتور علاوه بر ظاهر زیبا و کیفیت بالا، به دلیل تولید داخلی بودن قیمتی مناسب داشته و از همه مهم‌تر گارانتی و خدمات پس از فروش کولر توسط شرکت ایران رادیاتور است.

راهنمای خرید کولر گازی اسنوا

کولر گازی اسنوا نیز یکی دیگر از برندهای خوب ایرانی است که برخلاف کولر گازی ایران رادیاتور که فقط از کمپرسور روتاری استفاده می‌کند، از دو نوع کمپرسور پیستونی و روتاروی (معمولی و اینورتر) استفاده می‌کند.

به این ترتیب هم کولر مناسب برای مناطق گرمسیری و هم مناسب مناطق معتدل را تولید می‌کند. کولر گازی‌های اسنوا با ظرفیت‌های 9000 تا 48000 BTU تولید می‌شوند بنابراین امکان انتخاب بسیار خوبی متناسب با متراژ فضای خود را دارید.

از دیگر ویژگی‌های کولر گازی اسنوا می‌توان استفاده از فیلتر های قابل شستشو مختلف برای تصفیه هوا، راندمان بالا، مصرف انرژی بهینه، تمیزکنندگی خودکار کمپرسور، قیمت مناسب، طراحی زیبا و گارنتی را نام برد.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)
تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)

لازم به ذکر است مطلب آموزشی “چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟” مختص برند […]

راهنمای خرید کولرگازی ایساتیس

کولر گازی‌های ایساتیس در دو مدل سرمایش و سرمایشی-گرمایشی در ظرفیت های متنوع تولید می‌شوند و به این ترتیب قدرت انتخاب زیادی را به مشتری متناسب با نیاز خود می‌دهد.

کولر گازی‌های ایساتیس نیز از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب نمانده و ویژگی قابلیت برقراری ارتباط از طریق WiFi را فراهم آورده است. در کنار کیفیت بالا و مصرف انرژی مناسب، کمپرسورهای کولر گازی های ایساتیس از 5 سال گارانتی برخوردار هستند.

راهنمای خرید کولرگازی مهراصل

از ویژگیهای کولر گازی مهر اصل میتوان به کمپرسور اینورتر، بهینه سازی مصرف انرژی، فیلترهای تصفیه هوا، پرتاب باد خوب، قیمت مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری

Air conditioner for tropical areas

توجه کنید که برای انتخاب بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری همچون خوزستان، بندر عباس، سیستان و بلوچستان و … باید دو فکتور خیلی مهم را در نظر بگیرید.

اولا، کولری را انتخاب کنید که حتما کمپرسور آن در کلاس T3 آب و هوایی رده بندی شده باشد، چرا که کولرهای T3 در دماهای بالای 50 درجه نیز جواب می‌دهند و به خوبی محیط را خنک می‌کنند.

نکته

بهترین نوع کمپرسور برای مناطق گرمسیری هم کمپرسور اسکرول و پیستونی است.

دوم اینکه با توجه به اندازه فضایی که قصد خرید کولر برای آن را دارید، کولری با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. در حال حاضر برندهایی مانند کولر گازی گری، اجنرال، میتسوبیشی، تراست، جنرال در صورتی که فاکتورهای مناطق گرمسیری را داشته باشند، برندهای مناسبی هستند.

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

با توجه به شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب، کولر گازی مناسب برای شمال ایران، کولری است که دارای کلاس آب و هوایی T1 باشد چراکه مانند مناطق گرمسیری هوا آنقدر گرم نمی‌شود که کولر نیاز به تحمل دمای خیلی زیاد داشته باشد و عمدتا رطوبت و شرجی شدن هوا در فصل تابستان آزار دهنده می‌شود.

همچنین با توجه به میزان گرمای استان‌های شمالی، کمپرسورهای روتاری برای این مناطق جوابگو خواهد بود.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

با توجه به اینکه برندها و مدل‌های مختلفی از کولر گازی در بازار وجود دارد و ممکن است خریداران هنگام خرید کولر گازی دچار سردرگمی شوند، در این مقاله نکاتی که لازم است هنگام خرید یک دستگاه مدنظر قرار دهید توضیح داده شد تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

هنگام خرید حتما به متراژ اتاق، شرایط آب و هوایی و نوع کمپرسور دستگاه دقت داشته باشید.

سوالات متداول
1بهترین نوع کمپرسور کولر گازی کدام است؟
2کولر گازی ایستاده برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
3بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیری کدام است؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام برای فضای 130 مترمربع و دمای تابستان حدود 47 درجه و سرمای زمستان _5 درجه چه کولر گازی مناسب است؟

عبدالرحیم فداالدینی
29 شهریور 1402

کولر مدیا ۲۴۰۰۰ بهتره یا جت جنرال۲۴۰۰۰

امین احمدی
21 خرداد 1401

    وقت بخیر دوست گرامی
    این مورد به کاربری کولر برای شما بستگی دارد. هر دو برند درجه یک هستند و نمی‌توان یکی را بهتر از دیگری دانست. در برخی آیتم‌ها ممکن است یکی بهتر باشد و در برخی هم برند دیگر.

    فرهاد محمدی
    25 خرداد 1401

سلام برای شمال ایران(مازندران) چه مارک کولری را توصیه می‌کنید. با فضایی بین ۶۰ تا ۸۰ متر. و چندهزار باشه بهتره.

بهروز بابایی
2 خرداد 1401

    وقت بخیر دوست عزیز
    شما می‌توانید در مورد کاربری کولر تحقیق کنید. برندهای زیادی در ایران وجود دارد که کارکرد مناسب و مورد قبولی دارند.
    با طور کلی برای فضایی با این متراژ، معمولا کولرگازی 24هزار مناسب است. اما باز هم بستگی به مدل کولر دارد. بهتر است این مورد را هم از فروشنده و سایر دوستان که تجربه مستقیم دارند بپرسید.

    فرهاد محمدی
    25 خرداد 1401

سلام نظرتون در مورد برندTCL برای مناطق گرمسیر چیست؟

بهروز
20 فروردین 1401

سلام
از کجا مطمعن بشم کولر اجنرال اصل هست که بخرمش
و برای ساختمون ۷۰ متری چود هزارشو بگیرم

یاسمن ادینه
18 فروردین 1401

چرا اسپلیتهای پرتابل انقدر کمیابند در ایران؟ در به در دنبال 18000 پرتابل هستم در تهران ولی جایی پیدا نمیکنم. مرکزشون کجا هست؟

با سپاس از شما و دانش کمک کننده تون
16 فروردین 1401

با سلام
برای یک واحد 85 متری با دو اتاق خواب و یک آشپزخانه که دارای پنج پنجره دو عدد در حال یک بزرگ در اتاق و دو نسبتا کوچک داخل اتاق دیگر که یک اتاق خواب همیشه در معرض نور میباشد چه نوع برند و مدلی و چند هزار توصیه می کنید بگیرم
ممنون از پاسخگویی شما 🙏🙏🙏

نادی
24 بهمن 1400

سلام کولر گازی رو برای خونه دوبلکس حدودا ۱۳۰ متری بهتره که بالا نصب بشه یا پایین و اینکه چه ظرفیتی مناسب هستش ؟
ممنون

میلاد حضرتی
23 تیر 1400

مطالب عالی و بدون حاشیه بود. ممنون از زحمات شما

سید مهدی
9 اردیبهشت 1400

سلام ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون
ببخشید خواستم کولر۳۶هزارجنرال اچ زد بخرم بنظرتون خوبه بگیرم چون من اطلاعاتی راجبش ندارم از اونجایی ک هزینه هاهم بالا هستن واقعاجای خرید اشتباه رو ندارم
بازم ممنون و سپاس بابت همراهیتون

جهانی
15 آذر 1399

با سلام خدمت کارشناسان عزیز برای یه اپارتمان ۱۲۰ متری سه خواب که سالن و اشپزخانه ۸۰ متر هستند چه ظرفیتی ۳۰۰۰۰ یا ۳۶۰۰۰ نیاز هست که کاملا خنک کنه . ساختمان افتابگیر طبقه میانی و هوای معتدل

محمد شفیعی
1 شهریور 1399

با سلام.
ببخشید برای یه اتاق حدودا 12-15متری با رفت آمد کم و فقط یه نفر حاضر در اون اتاق و آفتابگیر نسبتا زیاد، در منطقه گرم و خشک، کولر اسپلیت با چه ظرفیتی پیشنهاد می کنین؟

امیرحسین دلقندی
27 تیر 1399

ساکن شیرازم . طبقه 4 و آخر یک آپارتمان برای فضای 40الی 50 متری ، اگر بخواهم کولر 24000 استفاده کنم . چه برندی پیشنهاد می دهید . لطفا راهنمایی بفرمایید . متشکرم

امین حسینی
27 خرداد 1399

ممنون از حوصله و وقتی که برای راهنمایی هموطن ها میگذارید
برای تهران و محیط 50متر سالن و 24 متر اتاق خواب کولر 24000 اجنرال یا ال جی خوبه با کمپرسور اسکرول یا روتاری و T1 یاT3 لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

حمید مرادی
24 خرداد 1399

سلام و عرض ادب
لطف کنید در مورد کولر های برند جدید جی پلاس هم توضیح بدید که آیا برند با کیفیتی هست یا خیر و خدمات مناسبی دارد

رضا کمال همدانی
18 خرداد 1399

سلام نظرتون راجع به برند جی پلاس با گارانتی گلدیران چطور است؟

کمال شریفی
17 خرداد 1399

با سلام
لطفا در مورد کولر گازی بوش توضیح دهید که ارزش خرید دارن یا خیر ؟

نادر ملکی
7 خرداد 1399

سلام و خسته نباشید؛
خواستم بگم از نظر من اولین گام برای خرید یک کمپرسور مناسب و کاربردی شناختن انواع کمپرسور هوا هستش. من خودم با مقاله شما و با این مقاله اطلاعات خوبی رو کسب کردم

ندا
6 خرداد 1399

چند مدل کولر گازی پنجره‌ای کم‌ظرفیت و ارزان اما کارا معرفی میکنید. این چند روزه قیمتها هم خیلی بالا رفته

علی
31 اردیبهشت 1399

سلام وقت شما بخیر من ساکن شهر زاهدان هستنم بی زحمت لطف کنید راهنماییم بفرمایید که چه اسپیلت 24 هزاری را خریداری کنم که هم از لحاظ دوام ومصرف برق مناسب باشد لطف کنید مشخصات دستگاه مثل (NF249) و غیره را بنویسید ضمنا مواردال جی و فوجی وگری را به من پیشنهاد کردن با سپاس

سعید سالم
16 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، با توجه به آب و هوای گرم زاهدان حتما کول گازی با موتور پیستونی و از نوع T3 انتخاب کنید. کولرهایی هم که گفتید برندهای خوبی هستند.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

      من جنوب زندگی میکنم . کولر وست پوینت ۲۴هزار برای خونه ۱۱۵متری گرفتم. اصلا هال و پذیرایی خنک نمیکنه . و پرتاب باد سرد نداره. فقط باد خنک داره. و حداقل دما روی ۲۰ میاد. میخواستم ببینم واقعا حداقل دما همینه یا یه جای کار می لنگه ؟قبلش گری داشتم مدل جی ماتیک . بخاطر صدای زیاد موتور پس دادم اینو گرفتم پشیمونم

      ستاره
      8 شهریور 1399

سلام
من میخواستم کولر گازی ایران رادیاتور بخرم
بدون اینورتر
به نظر شما کولر خوبی هست؟؟ واقعا گیر کردم

احمدرضا شرفی
13 اردیبهشت 1399

    سلام دوست گرامی، کولر ایران رادیاتور جز برندهای خوب کولر گازی ایرانی است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

کولر گازی 24000اینورتردار اصلی چه برندی خوبست

مهدی
24 فروردین 1399

    به برند نیست.کمپرسور.اینورتر دی سی یا اینورتر v.کدوم منطقه هستید.مصرف انرژی همه اینا رو بسنج ببین کدوم برات خوبه بعد برند انتخاب کن

    Farzad
    26 فروردین 1399

سلام‌وخسته نباشید بابت‌ اطلاع‌رسانی عالمانه شما‌بزرگواران
بنده‌ میخواستم کولر گازی مجیک‌pRY رتاوری ۲۴۰۰۰ بخرم‌ واز کیفیت‌ان‌اطلاعی ندارم‌ لطفا‌ بعنوان‌کارشناس بنده را از تصمیم‌ راهنمای بفرمایید

بایرام ملازاده
20 فروردین 1399

باعرض سلام واحترام برای منزل ویلای در شیراز متراژ ۷۶ متر کولر گازی چتد هزار باید بخرم .
باتشکر

ناصر
4 بهمن 1398

    سلام دوست گرامی، کولر 30000 مناسب است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام
بسیار عالی از راهنمایی شما عزیزان

سید محمد حسینی شیطوری
26 دی 1398

سلام وقت بخیر
من برای خونه ۵۳ متری قصد خرید کولر دارم و میخوام بدونم اگه یه ۱۸۰۰۰هزار برای پذیرایی بخرم تا اتاق هم کافیه؟

مریم
25 دی 1398

    بله کافیه ولی پول بیشتر دارین 24000بخرید که اگر جا به جا شدین برای منزل دیگه هم استفاده بشه.بعد به کمپرسور آن توجه کنید حتما.پیستونی ها فقط سرمایشی هستن و از گاز r22 استفاده میکنم و قیمت الان در بازار تقریبا 13میلیون تومان حالا. بستگی به برند دارد و برای مناطق گرمسیر و جنوب کشور تعبیه شدن.و کمپرسور روتاری تروپیکالt3 اینورتر دی سی هم برای گرمسیر عالیه و از گاز r410 استفاده میشه و نسبت به پیستونی مصرف برق آن کمتر هست و برای مناطق حاره ای و گرمسیر تعبیه شدن.کمپرسور روتاری معمولی اینورتر v یا دی سی برای مناطق معتدل مثل تهران خراسان تبریز و شمال کشور تعبیه شده.همه اینها رو بسنجید ببینید کدوم بدرد شما میخوره.

    فرزاد
    26 فروردین 1399

    سلام دوست گرامی، ظرفیت متناسب برای یک فضا علاوه بر متراژ به عوامل دیگری مثل شرایط آب و هوایی، تعداد افرادی که در آن فضا زندگی می کنند، آفتاب گیر بودن، طبقه و … بستگی دارد. اما به طور کلی برای 53 متر کولر با ظرفیت 24000 به بالا مناسب است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام.وقت بخیر
امکان تشخیص کولر اجنرال اصل با تقلبی توسط افراد معمولی امکان پذیره یا حتما باید توسط افراد متخصص و یا با باز کردن کولر تشخیصش داد؟

علی حسنی
22 دی 1398

سلام
قصد خرید کولر گازی سرد و گرم برای دفتر کار درتهران را دارم . از بین مارکهای موجود در بازار میخوام انتخاب کنم ، اما مردد هستم . امکان داره بفرمایید شما کدوم برند را توصیه می کنید ؟

علی
22 دی 1398

    کمپرسور روتاری معمولی اینورتر دار بخرید جواب میده 18000یا24000 جواب میده برند های خوب اجنرال.ال جی.گری.بوش.سامسونگ.توشیبا.پاناسونیک.هایسنس.وست هارت همه عالی هستن

    فرزاد
    26 فروردین 1399

باسلام
بنده خوزستان زندگی میکنم باتوجه به گرمای بالای ۵۵ درجه اینجا ایا کولر ماتسو پلاس موتور پیستونی توصیه میشه? بنده هیچگونه اطلاعاتی در مورد این کولر ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

مرتضی زبیدی
11 آذر 1398

سلام، ۹۶ متر مفید دارم که شامل پذیرایی و دو اتاق خواب هستش. میخوام یه کولر اسپلیت با ظرفیت ۳۰هزار بزارم در منطقه گرم سیر. سه ضلع همسایه و روبرو یه پنجره ۲در۲ و درب داریم. سوال: ظرفیت ۳۰هزار خوبه؟ میخوام مدل magic cooling بگیرم زیاد اطلاعی در مورد برندش ندارم. لطفا راهنمایی کنید

وحید
28 شهریور 1398

    سلام دوست گرامی باتوجه به شرایط آب و هوایی بهتر است 32000 انتخاب کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام
برای تهران
خونه 50 متری
چه سایزی مناسبه
در ضمن چند امپر مصرف داره؟

حامد بنائی
28 شهریور 1398

    سلام دوست گرامی برای 50 متر در تهران کولر 24000 هزار مناسب است. میزان امپر مصرفی هم با توجه به نوع و برند کولری که انتخاب می کنید، روی برچسب فنی دستگاه قید شده است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

باسلام وتشکرازمطالب مفیدتون وتشکرازتمامی عزیزانی که بارعایت ادب واحترام ارائه نظرمی هند.
بنده درمنطقه ی گرم وخشک زندگی میکنم وآشپزخانه وپذیرایی مجموعا60 مترمیباشدچه مارکی بخرم آیا24000 پاسخگوخواهدبودباتشکرازعزیزانی که راهنمایی کنند

جوادقربانی
7 شهریور 1398

    سلام دوست گرامی، با توجه به نوع آب و هوای گرم و خشک و متراژی که گفتین، بهتر است کولر 30000 یا 32000 با کمپرسور پیستونی و کلاس T3 انتخاب کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

باسلام وخسته نباشید کولرهای گازی دوتکه یااسپلیت اینورتر پیستونی مارک……برای مناطق سردسیری یامعتدل بسیارخوب است فکرمیکنم دردمای حدود ۲۰-زیرصفر تاحدود۵۵درجه بالای صفر کارایی دارد اما اسپلیت های چرخشی متاسفانه درزمستان که درجه هوا به صفردرجه میرسد ویخبندان میشود دیفراست میکندوگرمایش ان متوقف ومحیط اطاق سرد میشود وبعلت دیفراست های پی درپی عملا درزمستان کارایی خوبی ندارند.

علی محمد جعفری بازنشسته شرکت ملی گاز
5 شهریور 1398

سلام
ببخشید میخواستم ببینم برای منزل حدودا ۷۰ متری اسپلیت چند هزار کافی هست واگر اسپلیت رو توی اتاق خواب بزاریم بقیه خونه هم خنک میشه یا نه
محل زندگیمون شیراز و خونمون سقفش شیروانی هست و ۲ طبقه و توی تابستان خیلی گرمه، و اینکه اکر بخوام فقط توی اتاق بزارم چند هزار کافیه( اتاق ۲۰ متری) تعداد نفراتمونم ۲ نفره واینکه چه مارکی بهتر هست برای خرید هم از لحاظ کارایی هم دوام
خیلی خیلی ممنون

محمد ربیعی
7 مرداد 1398

    سلام دوست گرامی، برای خنک کردن 70 متر در آب و هوای شیراز کولر با ظرفیت 30000 به بالا مناسب است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام
میخواستم بدونم کمپرسور روتاری برای مناطقی مثل یزد خوب هست یا نه؟

م.س.باقری
20 تیر 1398

    به طور کلی آب و هوای استان یزد جز مناطق گرم و خشک و بیابانی است و کمپرسور مناسب برای این نوع آب و هوا پیستونی یا اسکرول است. اما اگر در منطقه ای از استان یزد زندگی می کنید که آب و هوای معتدل دارد و خیلی گرم نمی شود، کمپرسور روتاری هم مناسب است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

باسلام
از مطالب ارزشمند همه اظهارنظر کنندگان متشکرم.
از همه اظهار نظر کنندگانی که رعایت ادب را نموده اند و به نظر دیگران احترام گذاشتند نیز سپاسگزارم.
برابر تحقیقی که کرده ام بنظر میرسد مهمترین فاکتورهای موثر در انتخاب اسپلیت اولا” مصرف کمتر ثانیا” وجود خدمات تضمینی پس از فروش ثالثا” نوع کمپرسور(بهترین نوع اسکرول) است.

م.م.ل
19 تیر 1398

مرسی داداش خیلی حال کردم با مطالبت. لایک داری

حبیب
18 تیر 1398

دوستان عزیز، اگر قصد خنک کردن منزل دارید، کولر گازی با ظرفیت زیر 30000 جوابگو نیست.
کولرهای 18 و 24 برای تک اتاق و یا مغازه با متراژی تا 35 متر و بدون پارتیشن مناسب هستند.
برای مناطق جنوبی ایران کولری مثل سامسونگ که برای مناطق گرم و خشک و حاره ای طراحی نشده به هیچ وجه مناسب نیست. برندهای میتسوبیشی، گری، وست پوینت به شرط طراحی برای مناطق گرمسیر جوابگو هست.

محمد.ع
13 تیر 1398

سلام دوستان من میخواستم بدونم که کولر گازی رویال کول و مدیا خوب هست یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید.

م.س.باقری
12 تیر 1398

سلام با تشکر از اینکه راهنمایی میکنید و مردم رو از مسایل متفرقه خبردار می کنید من یه کولر گازی میخوام بخرم واسه مغازه 40متراست سقفش 3متر ونیم هست یه کولر گازی خوب واصل میخوام هرکسی یه چیزی میگه اگه میشه یه کولر خوب و اصل راهنمایی کنید خراب نشه سرمایش و گرمایش خوب باشه ممنون ازتون

سعید حسینی
1 تیر 1398

    سلام دوست گرامی، برای فضای 40 متر کولر 24000 مناسب است. در مورد مارک خوب کولر گازی بهتر است مقاله را مطالعه کنید و برای خرید یک کولر گازی اصل باید کولر خود را لز فروشگاه های معتبر بخرید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام با تشکر از سایت و مطالب جالب من تو خوزستان زندگی می کنم اینجا گرمای هوا بالای 50درجه هست و دو نوع هوا گرم مرطوب و گرم وخشک داره بهترین کمپرسو واسه خوزستان با هوای گرم و خشک کمپرسور پیستونی می باشد

سورنا
28 خرداد 1398

سلام .خونه ما کلا کل خونه با اتاق ها و دستشویی و حمام 132 متر هست ما تو استان مازندران هستیم که دما به 40 درججه هم میرسه میخواستم ببینم 30000 بهتره یا 36000 ….میخواستم از برند اجنرال بگیرم؟؟؟ لطفا سریع جواب بدید

pooya
25 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی بهتر از کولر 36000 استفاده کنید. برند اجنرال هم یکی از بهترین برندهای کولر گازی است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام آیا مدلی در کولر گازی موجود هست که فقط سرمایش داشته باشه .چون گرمایشش بدرد من نمیخوره؟

افراسیاب
22 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی، بله برخی از مدل های کولر گازی فقط سرمایش دارند.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام،من میخوام یک اسپیلت ۳۰۰۰۰برای آپارتمان ۱۰۰متردوخوابه در شهر ساری بخرم،اولا از کجا متوجه بشم اینورتر دارد یانه،دوما بین مارک های جنرال زد اچ ،گری،جنرال لبخند،الجی کدام را انتخاب کنم که پشیمان نشوم،آیا ۳۰۰۰۰یک آپارتمان ۱۰۰متری را خنک میکند؟اتاقها رو پاسخگو هست آیا؟در ضمن مارک کامفورت هم به من پیشنهاد دادن،ولی خیلی تعریف جنرال zhرا کردند،آیا تقلبی هست یا نه،البته این رو فهمیدم که مارک اجنرال زیاد تقلبی داره،چون فروشندگان بانه عکس اجنرال برای من ارسال کردند،هر کدام برچسب ها و لوگو ها یکجای دستگاه نصب بود،یکی وسط یکی چپ یکی راست یکی بالا یکی پایین،خلاصه مشخص شده خیلی تقلبی هستن،لطفا راهنمایی کنید،پنجره ها دوجداره هست،طبقه اول هستم،آپارتمان ۳طبقه،ارتفاع تا سقف حدود ۳متر هست،دیوارها هم فکر کنم از جنس آجرسفال باشه،آفتابگیر شدید هم نیست،میخوام اتاقها هم خنک شود،ممنوم از همکاری شما

رضاشجاعی
8 خرداد 1398

    ۳۶۰۰۰ بگیر و خیال خودت راحت کن برادر

    امین
    24 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی، برای متراژی که گفتین کولر 30000 مناسب است. در مورد برندهای خوب کولر گازی هم در مقاله توضیحاتی داده شده است. درباره اصل یا تقلبی بودن کولر باید دقت کنید که حتما از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

باعرض سلام وخسته نباشید من در یکی از روستا های شمال زندگی میکنم. بنای منزلم 50 مترمربع میباشد.برای خرید کولر گازی به من پیشنهاد کولر 24000 دادند من هم خریدم ونصب کردم ولی موقع استفاده پنل روشن می‌شود ولی موتور روشن نیمشه ازخازن استفاده کردن گفتند مشکل ازبرق محله میباشدخواهشمندم راهنمایی بفرماییدممنون ازراهنماییتون

علیزاده
21 اردیبهشت 1398

    سلام دوست گرامی، کولر شما حتما باید توسط تکنسین متخصص بررسی و عیب یابی شود.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

علیرضا اقا بزرگ مرسی از راهنماییت ی جاهایی ارزون زده قیمت و پس تقلبی بوده

مصطفی
21 اردیبهشت 1398

سلام دوستان کولر گری 30 هزار خریدم که برچسب اینورتر نداره دلیلش چیه راهنمایی کنید

pelaton
11 اردیبهشت 1398

    از برچسب مهمتر وجود برد اینورتره که تقریبا اندازه یک کتاب درسیه. و بالای کندانسوره

    امین
    24 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی، این مورد را بهتر است از فروشگاهی که کولرتان را از آنجا خریده اید بپرسید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام.اطلاعاتتون خیلی مفید بود.ممنون

بهزاد محمدی
3 اردیبهشت 1398

سلام
خسته نباشید یک کولر اسپیلت 30000 جنرال طرح لبخند خریدم فضای خانه یک هال ۳۲ متری هست وقتی جمعیت ۴ نفر هست سردیش خوبه ولی جمعیت به ۱۰ الی ۱۸ نفر میرسه خوب سرد نمیکنه بنظر شما تعداد جمعیت و گرمای نفس افراد در محیط موًثر هست یا دلیل دیگه ایی دارد لطفا راهنمایی بفر مایید با تشکر

سید
31 فروردین 1398

سلام آیا کولر ایستاده با قیمت 7تا8 میلیون موجود میباشد؟

دانیال احمدی
12 بهمن 1397

سلام بهترین نوعه اوجنرال اسپیلت 36هزار طرح 2018برای هوای بسیار گرم و فصای ۶۰ متری نوع موتور ومدل رو بفرمایید کم مصرف و بیصدا و سردی بسار عالی و برتاب ۲۰ متری با تشکر .

حمید
11 مهر 1397

با سلام.من یک کولر گازی اسپلیت 24000 General باکمپرسور توشیبا دارم که حدود 8 ساله داره کار میکنه. امسال که به خونه جدید رفتیم و فضای هال و پذیرایی حدود 70 متر هست ،میبینم که نمیتونه دمای خونه رو از 26 درجه پایینتر بیاره و بیشتر اوقات کمپرسور روشنه و خیلی کم خاموش میشه.البته هوای خروجی از کولر خنک هست ولی به قول معروف سوز نداره.تعمیرکار آوردم و بعد از گرفتن فشار گاز دیدیم که فشار گاز کافیه(روی 70) هست و حتی برق مصرفی هم در حد 8.5 آمپر هست.که تعمیرکار گفت که همه چیر مرتبه و نیازی به شارژ گاز نداره .ولی همچنان خونه به اندازه کافی خنک نمیشه. یک نفر به من گفت که کلا گاز رو عوض کن و شاید کیفیت گاز پایین اومده باشه که البته خودش با مشکل مشابه من با تعویض کامل گاز به نتیجه رسید و الان کولرش حسابی خنک میکنه. به نظر شما آیا گاز کولر بعد از چند سال کیفیتش رو از دست میده یا اینکه تعویض کامل گاز تاثیر خاصی نداره؟

سعید
23 مرداد 1397

    سلام دوست گرامی، با توجه به متراژی که گفتین شما حداقل نیاز به یک کولر 30000 دارید تا بتواند فضا را به اندازه کافی خنک کند.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

دوستان سلام :اسپلیت را فقط از فروشگاه های مجاز شهر خود با گارانتی معتبر بخرید و از بانه و غیره خرید نکنید و گول قیمت ارزان را نخورید ،(به توصیه یکی از بستگان از بانه اسپلیت اجنرال 24000A اینورتر دار برای من فرستادند و در شهرگرگان نماینده خودشان را فرستادند و نصب کرد و مثلا گارانتی نگین سرویس را مهر زدند،متاسفانه سرمایش خوبی نداشت،اعتراض کردم گفتند 8 ساعت باید کار کندبعد خوب میشود،کارشناس آوردم ،مشخص شد 1-اولا این اسپیلت اجنرال نیست متاسفانه این اسپیلت ها را از کارخانه ای بی نام و نشان وارد ایران میکنند و برادران دزد ما بر روی آن لیبل های تمام تقلبی می زنند و در کارتن های تقلبی بسته بندی میکنند و نکته جالب این اسپیلت ها شماره سریال ندارد 2-اصلااینورتر دار نبود برد الکتریکی نداشت و درجه A اینورتر دار تقلبی بود 3-اسپیلت 18000بود که در اوج وقاحت روی آن برچسب 24000نصب کرده بودند خلاصه بعد از 10روز تهدید و دعوا و پیگیری اسپیلت را به زور پس گرفتند فریب نخوریدفریب نخورید…

علیرضا آقابزرگ
17 مرداد 1397

سلام، تشکر از توضیحات مفید و راهنمای خوب شما.یه راهنمای می خواستم لطفا کمک کنید. من یک ساختمان بازیر بنای کل ۱۰۸ مترمربع دو خوابه در یکی روستای های طارم سفلی قزوین دارم. ودر طول سال در زمان های خاص از آن استفاده می کنم، ضمنا آشپزخانه و هال کاملا به باز هستن ومجموع زیر بنای هردو ۵۲ متربع می باشد و می خواهم به دلایل اقتصادی فقط یک کلرگازی در هال نصب کنم لطفا مرا در خصوص کولر گازی با چه حجمی و سایر توضیحات دیگر راهنمای فرمائید. باسپاس از شما

عبداله فلاح حسینی
12 مرداد 1397

    سلام دوست گرامی، کولری با ظرفیت 30000 تا 32000 برای این متراژ مناسب است و اگر آب و هوای معتدلی دارید کولر با کمپرسور روتاری و از نوع T1 مناسب خواهد بود.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام آیا کولر مدیا 24000،کولر خوبیه ؟بین جنرال وگری ومدیا کدوم بهتره؟

eli
4 مرداد 1397

    سلام بنظرم اگه اجنرال بخری بهتره تا جنرال.اگه نتونستی گری بگیر

    مهدی ذ
    28 خرداد 1398

    سلام دوست گرامی معیار خوب بودن کولر ظرفیت آن نیست. ظرفیت یا BTU برای متناسب بودن ظرفیت کولر با متراژ مورد نظر استفاده می شود. برندهایی هم که اشاره کردید کولر های خوبی هستند.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با سلام و عرض ادب
میخواهم کولر گازی 2018 گری اینورتر 30000 بخرم لطفا راهنمایی کنید چون از نظر قیمت خیلی مقرون به صرفه است
من سال 96 ابرای محل کارم از گچین بندر عباس گری مدل Accent 24000 سرمایش و گرمایش با قیمت 1600000 تومن خریدم سرمایشش عالی عالی هست و خیلی راضی ام ، گرمایشش معمولی هست و دو ساله استفاده میکنم اصلا مشکل نداشته فقط اینورتر نیست
آیا سری های جدید 2018 گری اینورتر بخرم خوبه یا نه ؟
متشکر از وقتی که برای پاسخگویی میزارین

هوشنگ بشارتی
26 تیر 1397

    سلام دوست گرامی، کولر گازی گری جز برندهای خوب در ایران و برای مناطق گرمسیری است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام، من خانه ام در ساری هست با متراژ ۷۰ متر، بهترین گزینه چه برندی هست؟
در مورد کولر های غیر اینورتر که مصرف A دارن هم توضیح دهید و در آخر کولرهای شرکت ایران رادیاتور چطور می‌باشند. با تشکر

سعید
26 تیر 1397

    سلام دوست گرامی، درباره برندهای خوب کولر در مقاله توضیح دادیم. به طور کلی کولرهای اینورتر مصرف انرژی کمتری نسبت به کولرهای معمولی یا غیر اینورتر دارند. کولر گازی ایران رادیاتور هم جز برندهای خوب کولر گازی داخلی است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با سلام و تشکر از مطالب فنی ارزشمند شما
جدیدا جواب سوالات داده نمی شود که امیدوارم مثل قبل داده شود
سوتل بنده اینست که آیا در کولر اینورتر معمولی الجی میتوان گاز R410a زد؟
با تشکر

هادی
24 تیر 1397

    سلام دوست گرامی، کولری که با گاز R22 پر شده را نمی توان با گاز R410 پر کرد.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

تفاوت کولر نکست پلاس با نکست تایتان در چیه؟ و چطور میشه این دو مدل را از هم تشخیص داد؟ اندازه کولر 18000، 24000 اینورتر ال جی مدل نکست پلاس یکی هست از کجا میشه این دو رو از هم تشخیص داد؟ من کولر نکست پلاس 24000 از بانه گرفتم بر اساس برجسبی که روی بدنه نصب اطلاعاتش با مدلی که مد نظرم بود و سفارش دادم میخونه اما اطلاعاتی که روی برچسب انرژی برای یه مدل دیگه هست لطفا اگر میشه راهنماییم کنید.

نسیم
21 تیر 1397

درودها برشما
من پیشنهاد میکنم از شرکت ایران رادیاتور خرید کنید.
در مرحله بعد تولیدات شرکت کایکو و شرکت اسنوا..
به شخصه مقهور تبلیغات شرکتهای خارجی در ین مورد نشدم و از خریدم بسیار رضایت دارم.کیفت خوب و قیمت مناسب.

زنجانی
19 تیر 1397

    سلام
    دوست عزیز ،لطفا با اشتراک اطلاعات اشتباه ، موجب گمراهی و ضرر دیگران نشوید .
    یا آگاهانه إظهار نظر کنید یا عاقلانه سکوت بفرمایید.
    شما اختیار پول خود را دارید که با خریدن برندی مثل أسنوا یا … آنرا دور بریزید.
    ولی اینگونه با اعتماد به نفس دفاع کردن از برند های مورد نظرتان که از نظر کیفیت حتی به گرد برندهای معتبر جهانی نمی رسند موجب متضرر شدن هموطنان می شوید .

    سورن
    21 مرداد 1398

اطلاعاتتون مفید بود ممنون

لیلا
3 تیر 1397

سلام لطفا بگین چه مارک کولر گازی فقط سرمایش بهترینه ممنون میشم کمک کنید و فقط برای پذیرایی و آشپزخانه حدودا 40 تا 50 متری چند هزار بردارم

parisa m
27 خرداد 1397

    سلام دوست گرامی، درباره مارک های خوب کولر گازی در مقاله توضیح داده شده. برای متراژ 40 تا 50 متر هم کولر 24000 مناسب است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

واقعا اطلاعات مفیدی گرفتم خداوند به شما خیر بدهد کلی یاد گرفتم امروز شما معلم و استاد من بودی تشکر تشکر تشکر

علی عبادی
25 خرداد 1397

بسیار ممنون. واقعا راهنمای بسیار جامع و کاملی بود

اخوان
24 خرداد 1397

کاملا اطلاعات کاربردی و خوبی بود
در حد افراد مبتدی بسیار کارامد
ممنون از مطالب خوبتون

حسن مجیدی
23 خرداد 1397

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید حتما دقت کنید که روی nameplateپنل کولر اسپلیتتون T3قید شده باشه…

فرهاد
20 خرداد 1397

    سلام برای یه اتاق 18متر مربع،در مناطق گرم و خشک چه کولری رو پیشنهاد میکنید؟آیا مدل سرمایشی و گرمایشی در این مناطق قابل استفاده است؟یکی از فروشنده ها گفتن که برای همچین مناطقی بهتره فقط از نوع سرمایشی استفاده کرد،لطفا راهنمایی فرمایین

    سمیه ملا
    2 مهر 1398

سلام و عرض خسته نباشید
من برای منزل یه کولر اوجنرال مدل
ASGS30 LFCA میخام تهیه کنم از بانه. گاز 410 میخوره ولی تهران میگن اینا اینورتر نیست و کولر قدیمی هست. میخاستم نظر شما رو بدونم. فروشنده ادعا میکنه که این مدل DC inverter هست و با مصرف فوق العاده پایین
ممنون

مسعود
7 خرداد 1397

    سلام دوست گرامی برای خرید کولر گازی اولین قدم این است که حتما از جای معتبر خرید کنید.کولرهای اینورتر اصل همگی مصرف پایین تری نسبت به کولر های معمولی دارند.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با توجه اینکه در حال حاضر برند اجنرال اصل بسیار کمیابه لذا قیمتشم کمتر از پنچ شیش میلیون نیست پس بهتره سراغ برندهایی مثل گری و هیتاچی برین که مدلای اینورتردارشون تو رنج قیمتی سه الی چهار ونیم میلیونه

Mandesmal
6 خرداد 1397

سلام .برای آپارتمان 95متری باتوجه به استفاده کم وتفریحی مکان درشمال کشورچه اسپیلتی پیشنهاد می کنیدکه ازنظرهزینه خریدهم قابل توجیه باشد؟باتشکر

افشین
5 خرداد 1397

    سلام دوست گرامی، کولر با کمپرسور روتاری و کلاس T1 و ظرفیت 30000 یا 32000 مناسب است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با سلام
قصد خرید کولر گازی بوش مدل B1MZI24100 رو دارم به من گفتن dc inverter هست با گارانتی هوای پاک حتی یونیت خارجی رو باز میکنن که ببینم واقعا هست یا نه
اما هر چی تو سایت اصلی بوش گشتم همچین کولرهایی ندیدم
سوالم اینه آیا این کولر ها اصلی هست اگر هست با چه مرجعی؟ چون انگار فقط تو ایرانه
اگرم نیست کیفیت قابل قبولی دارند یا خیر؟ چون چند تا از اقوام خریداری کردند وخیلی راضی هستن میخواستم ببینم ارزش خرید دارند یا خیر ممنونم

محمد
4 خرداد 1397

    سلام دوست گرامی، بهترین راه برای اطمینان از خرید این است که از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

سلام, من دنبال یه کولر گازی برای ساختمان ویلایی دوبلکس با متراژ کلا 160 متر هستم لطفا راهنمایی بفرمایید ,ضمن اینکه تاکنون هیچ اطلاعاتی نداشتم, انصافا اطلاعات مفیدی ارائه دادید ,مرسی

احد اینانلو
1 خرداد 1397

    سلم دوست گرامی، اگر در منطقه گرمسیر زندگی می کنید حتما از کولر با کمپرسور اسکرول یا پیستونی از کلاس T3 استفاده کنید. ولی اگر در منطقه ای با آب و هوای معتدل استفاده می کنید کمپرسور روتاری و T1 مناسب است. با توجه به متراژ و دو بلکس بودن حتما از کولر هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام ببخشید من در نهایت اگر بخواهم برای شمال کشور که هوای شرجی داره کولر انتخاب کنم باید چی و در نظر بگیریم از دوستان کمک میخواهم برای فضای 60 متری در هوای مرطوب و شرجی به من بایت خرید کمک کنند ممنون

مهدیه
26 اردیبهشت 1397

    سلام دوست گرامی برای مناطق شمالی ایران که اب و هوای خیلی گرمی ندارند کولرهای روتاری کلاس T1 مناسب هستند. و برای فضای 60 متر هم کولر 24000 جواب می دهد.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام
میخواستم زحمت بکشین برای خرید کولر بهم راهنمایی بدید:پیشاپیش ممنونم
1- توی منطقه مازندران کولرهای اینورتر دار رو پیشنهاد می کنید یا بدون اینورتر رو ؟ چون اکثریت تعمیرکاران میگن به دلیل رطوبت بالا و درگیری برد پنل بیرونی با رطوبت ، خرابی دستگاه های اینورتر در مازندران بسیار بالا هست و قطعات اونهم گیر نمیاد.
2-برای خانه مسکونی به متراژ 81 مترمربع کولر 24000 کفایت میکنه؟
ممنون میشم در این مورد راهنمایی کنید .

حسین امیری
25 فروردین 1397

    سلام دوست گرامی، برای متراژ 81 متر کولر با ظرفیت 30000 به بالا و با توجه به نوع منطقه آب و هوایی شما کولر با کمپرسور روتاری و نوع T1 مناسب خواهد بود.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

      سلام دوست گرامی من میخواستم از سر و صدای کولر ایران رادیاتور بپرسم ؟

      بهرام ابراهیمی
      21 مهر 1400

با عرض سلام و ارادت
تشکر از سایت بسیار خوبتان …
سوال اینکه اگه شما بخواهید برای خودتون کولر گازی بخرید در مجموع و نهایت ترجیح میدید از شهرستان مرزی بانه خرید کنید یا از نمایندگی های رسمی و معتبر داخلی ؟
جواب شما که متخصص این رشته هستید برای ما بسیار راهگشا خواهد بود.
با تشکر استدعا میکنم بفرمایید

احمد جبارزاده
23 فروردین 1397

    سلام دوست گرامی، قطعا پیشنهاد ما خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر است.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

من از راهنمایی هاتون که در این سایت راجع به خرید کولر گازی گذاشته اید بسیار سپاسگزارم،امید است که در این راه موفق باشید.

اصغر ارفه
21 فروردین 1397

    سلام، تشکر از شما.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با سلام
ممنونم از اطلاعات مفید شما
اگر امکان داره در مورد T1 و T3 که روی کولر گازی نوشته هم توضیح بدید و اینکه توی بعضی سایت ها میگن اسکرول و بعضی میگن اسکرال ، آیا اینها تفاوت دارند!؟
ممنونم از اطلاعات مفیدتون
آرزوی سالی خوش برای شما

سامان
18 فروردین 1397

    سلام دوست گرامی T1، T2 و T3 کلاس های رده بندی کمپرسور کولر گازی برای مناطق آب و هوایی مختلف هستند. توضیحات کامل را می توانید در مقاله بخوانید. اسکرال هم در واقع همان اسکرول است.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با عرض سلام
برای خرید کولر جنرال zh اقدام کردم که ۲ مدل کولر معمولی و اینورتر داشت و هر دو با گاز R410a پر شده بود و گرید هر دو مدل A بود
از کجا بفهمم که مدل اینورتر این کولر، واقعا اینورتر واقعی هست یا خیر؟

حامد
16 فروردین 1397

    سلام دوست گرامی، در اولین قدم حتما باید از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید کولر گازی نمایید. در مرحله بعد حتما برپچسب فنی یا پلاک کولر را بررسی نمایید. در اکثر کولر گازی های اینورتر از گاز R410a استفاده شده است. همچنین کولر های کم مصرف نسبت به کولر های معمولی با آمپر کمتری کار می‌کنند که این مورد را شما می‌توانید با مقایسه برچسب‌ها به‌وضوح دریابید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

باسلام و عرض ادب خدمت شما؛ من قصد خرید کولر گازی را دارم و ساکن اهواز هستم کلا” ۶ ماه سال در اهواز هوا گرم و حدود ۳ماه از این ۶ ماه شرجی میباشد من قصدم این است که کولر دوتیکه یا ایستاده بخرم؛ فضایی که نیاز به کولر دارد ۱۰۰ متر و با ارتفاع ۳/۱۰ میباشد طبق تحفیقی که کردم مارک گری رو انتخاب کردم و مصرف انرژی هم خیلی برایم نهم است خواهشمندم راهنمائی کنید از این مارک کدام را بخرم بهتر است؟ با تشکر

کریم صداقتی
15 فروردین 1397

    سلام دوست گرامی، کولر گازی گری برند خوبی برای خوزستان است به شرط اینکه کمپرسور آن پیستونی و از نوع T3 باشد. بهتر است برای انتخاب درست مقاله را کامل مطالعه نمایید.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

با سلام بهترین اسپیلیت ایرانی برای خرید کدومه؟ با توجه به مشخصات فنی اونها. با تشکر

هادی
12 فروردین 1397

    سلام دوست گرامی، با توجه به مطالبی که در مقاله بیان کردیم عوامل زیادی در انتخاب یک کولر خوب موثر هستند از جمله منطقه اب و هوایی و متراژ فضای مورد نظر شما. با در نظر گرفتن این موارد برندهای ایران رادیاتور، اسنوا، ایساتیس و مهر اصل برندهای خوبی هستند.

    کارشناس 4: جعفری
    22 اردیبهشت 1399

سلام
فاصله محل نصب یونیت خارجی تا پنل داخلی در منزل بنده حدود ۶ متر سقف کاذب است. آیا می توان بدن تخریب لوله های مسی را از داخل سقف عبور داد و پنل و کندانسور را به هم متصل کرد؟ چگونه لطفا توضیح دهید.
نصاب شما در اولویت و مد نظر ماست.
با سپاس فراوان

احمد
6 فروردین 1397

با سلام
باتشکر از همه دوستان که اطلاعات مفیدی در اختیار کسانی میگذارند که استفاده بهینه از مطالب رو داشته باشند.
سوال من این هست که میشه روی کولرهای گازی معمولی اینورتر نصب کرد؟ چون من متاسفانه به درخواست یکی از دوستانم یک کولر گازی به اصطلاح اینورتر تقلبی با مارک اوجنرال خریدم که خبری از اینورتر در اون نیست!!! متاسفانه من هزینه کولر معمولی رو دادم در حالیکه روی اون لیبل اینورتر خورده و خبری از گاز R410 نیست! نوع گاز و زده r22

آرش
15 مهر 1396

    سلام، خیر دوست گرامی، اینورتر قطعه ای نیست که شما بتوانید آن را جداگانه تهیه و روی کولر نصب کنید.

    کارشناس 4: جعفری
    21 اردیبهشت 1399

سلام و خسته نباشید.جهت اپارتمانی 85 متری در مشهد مسکونی دو خوابه با هال و پذیرایی چه نوع کولر گازی اینورتر دار معرفی و پیشنهاد میکنید از نظر اب و هوایی و منطقه.ممنون

محمد عزیزالدین
20 شهریور 1396

    سلام دوست گرامی، با توجه به نوع آب و هوای شهر مشهد کولر با کمپرسور روتاری از نوع T1 و برای متراژ 85 متر نیز کولر با ظرفیت 30000 مناسب است

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

برای یک مغازه 70 متری با ارتفاع سقف 4 متر باتوجه به طول مغازه که 20 متر است و یک جای کولر در نزدیک درب ورودی 80سانتی و یک جای کولر نیز دردرحدود 12 متری از ورئدی مغازه اماده شده آیا نصب 2 کولر 30000 اجنرال مناسب است؟
تسریع در پاسخ موجب امتنان است

سینا اراسته
20 شهریور 1396

    سلام
    دوستان نکته کلی در مورد متراژ و اندازه کولر میگم
    این تقریبا درسته
    کولر 24000 واسه فضای 48 تا 50متر مناسبه یعنی توان کولر رو وایه متراژ باید ضربدر 2 کنید
    بیشتر از این هم توان نداره.البته بستگی به محل هم داره که آفتاب گیر باشه یا نباشه
    مثلا توی یه متراز آفتابگیر 45 متری کولر 24 جواب نمیده ولی توی یه متراژ 6 متری که آفتاب نمیگیره و فن زیر سایبان گذاشته شده و اطاف محل هم خانه وجود داره 24000 میتونه یه خانه 60متری هم خنک کنه
    یا حق

    مهدی ذ
    28 خرداد 1398

من از طرف خودم و سایر مخاطبان بابت طرز بد صحبت اقای ش عذر خواهی میکنم،باید یاد بگیریم اگه انتقادی داریم ادب رو هم رعایت کنیم.

پژمان
12 مرداد 1396

باسلام.
میخوام یک کولر گازی خوب بخرم فضای محیطم170متره میخوام خیلی خیلی کم مصرف باشه.به نظرتون چه مارکی بخرم.30هزاربرای محیطم خوبه

حامد
16 تیر 1396

    سلام دوست گرامی، علاوه بر متراژ شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید بعلاوه تعداد نفرات شرایط خانه از نظر آفتابگیر بودن و … نیز در انتخاب کولر گازی مناسب تاثیر گذار است. پیشنهاد می کنیم مقاله را کامل مطالعه نمایید اما برای این متراژ شما به کولری با ظرفیت بیشتر نیاز دارید.

    کارشناس 4: جعفری
    27 اردیبهشت 1399

با سلام میخواستم بپرسم منظور از موتور سنگین بودن کولر های گازی چیه؟آیا همچین موضوعی دربازدهی تاثیر دارد یا اصلا این موضوع صحت دارد؟

احمدرضا حسینی
1 خرداد 1396

    سلام
    این موضوع یک موضوع عامیانه است که اصطلاح بعضی از فروشندگان می باشد برای خرید کولر گازی باید به معیار های علمی تری توجه کنید. منظور از موتور سنگین کمپرسور های پیستونی و اسکرول از نوع T3 و موتور سبک هم کمپرسورهای روتاری T1 هست.

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 خرداد 1396

مزخرف ترین طرین اطلاعات درباره خرید کولر گذاشتید خدا وکیلی خودتون خجالت نکشیدید اولین چیز تو کولر کمپرسورش هست اقای محترم هیچ وقت یه فروشنده نمی تونه برای مشتریش کولر انتخاب کنه ماست فروش هیچ وقت نمیگه ماستم ترشه خسته نباشید با این کلیپ الکیتون

ش
1 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی مشتری که قصد خرید کولر گازی را دارد به قدری تخصص ندارد که امکان برسی و شناخت کمپرسور ها را داشته باشد بلکه تا حدودی اطلاعات اولیه و خرید از مراکز معتبر فروش کولر گازی این مشکل را حل خواهد کرد

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 اردیبهشت 1396

      تصادفا این کامنت رو دیدم. و چقدر قشنگ پاسخ نظر قبلی رو دادید. واقعا برای من آموزنده بود. آفرین به رعایت احترام شما و اینکه پاسخ “هر” صحبتی رو با تامل و بردباری میدید. با آرزوی موفقیت

      علی ف
      8 اردیبهشت 1398

      ممنونم از راهماییتون اگه ممکنه در مورد کولر گازی سامسونگ هم مطالب ارائه بفرمایید

      علی باقری
      30 اردیبهشت 1398

      سلام در مقاله توضیح داده شده، می توانید مطالعه نمایید.

      کارشناس 4: جعفری
      22 اردیبهشت 1399

      سلام. سپاس مطالب عالی و جامع بود.

      رصا طلاکوب
      12 خرداد 1400

      سلام دوست عزیز
      خیلی خوشحالیم که براتون مفید بوده
      ما همیشه برای خدمت رسانی آماده ایم

      علوی
      17 خرداد 1400

    من تصادفا امشب گذرم به این سایت افتاد و باید اعتراف کنم اطلاعات مفیدی از اینجا کسب کردم این فیلم رو هم نگاه نکردم که فروشنده چه پیشنهادی به خریدار میده فقط خواستم بگم مرد حسابی مگه ارث پدرت رو از مردم طلب داری؟ اگه اطلاعات مفیدی داری بسمل اله اگه نداری چرا طوری حرف میزنه افراد نیک رو دلسرد کنی که بعدها همین 4 تا اطلاعات رو مجبور شی کلی براش هزینه کنی!! شاید چون این اطلاعات رایگانه اونو در حد ماست ترش دیدی!! انصاف و وجدان هم خوب چیزیه و صد البته ادب بهتر از اونا.

    ایرج
    24 تیر 1396

      سلام
      خواهش میکنم شما لطف دارید

      کارشناس 1: پیرنیا
      9 مهر 1396

      سلام یک سوال دارم کدام اسپلیت از همه بهتر است شما چه اسپلیت را پیشنهاد می کنید

      سعید بهمنی
      16 تیر 1400

      لایک
      کاملا درسته

      حسن مجیدی
      23 خرداد 1397

درود
سپاس از آموزش خوبتون و توضیحاتی که توی پاسخ به بازخوردها میدین. بزرگوار من برای مغازه واقع در پاساژ و طبقه 1 و با شرایط زیر
(کلوپ گیم نت با چهار دستگاه PS4 و تلویزیون) واقع در منطقه “معتدل” ابعاد 26 مترمربعی وسقف 3.30 و کف سرامیک که تا ساعت 14 و 15 روبه آفتاب
درب مغازه و پنجره ها شیشه ای هستند ابعاد: شیشه پنجره ها که قرار هست بپوشونمشون و پشتشون رو بنر بزنم از فاصله یک متری تا سقف هستش: حدودا 9 متر مربع شیشه سکوریت درب و حدود 14 مترمربع شیشه پنجره ها هستش برق تجاری هست و منطقه ما واقع در استان فارس تعرفه برق معمولی هست و سهمیه برق منطقه گرمسیری نداریم
♥یه همین خاطر که هزینه برق بیاد پایین کولر اینورتر میخوام♥
من از فروشنده ای تلفنی پرسیدم و مدل inverter V دو دستگاه LG و OGeneral رو دارند که مدعی هستند مصرف در این نوع نسبت به نسل پیشین کولر های اینورتری 10 تا 15 درصد بیشتر هستش یعنی بین 70 تا 75 درصد کاهش انرژی نسبت به کولر های معمولی تا 2,700,000 تومان میتونم هزینه کنم و گارانتی هم نمیخوام

مدل های مد نظر اینها هستند:
تراست
میدیا
ال جی
اوجنرال
میتسوبیشی
با توضیحات خوب شما من کولری میخوام که: گاز R410a رو داشته باشه چون حداقل اگر فریبمون ندن به احتمال خیلی زیاد دیگه میشه به اینورتر بودنش اطمینان داشت و برچسب واقعی انرژی کولر بالای A+ باشه و ترجیحا 2016 یا 2017 باشه و در سخن و پرسش های آخر:
A)به نظر شما برای این مغازه 18000 خوب هست یا کمتر و بیشتر باید ببندم؟
B)آیا رفرنسی برای کولر ها ونام دقیقشون دارید؟
C)سایت و یا فروشگاه معتبری که ترجیحا بدون گارانتی بفروشه معرفی کنید
D)لطفا اگر گروه تلگرامی وجود داره که مورد تایید شما هست و میتونه راهنمای ما باشه و دوستان داخلش به ما کمک کنید برامون بفرستید
E)لطفا نوشته بنده رو هم مانند دیگر دوستان با دقت جواب بدین♥ و توضیحاتی برای پایین آمدن هزینه برق بنده در خصوص رنگ استفاده شده در پنجره ها و استفاده از کولر هم بدین ممنون میشم
سپاس از نوشته ای خوبتون
سپاس

ساسان
25 فروردین 1396

    سلام
    دوست گرامی با توجه به اینکه مکان شما یک مکان تقریبا عمومی است و افراد زیادی تردد میکنند و عاق بندی درستی هم نشده است ترجیا از یک کولر گازی 24 یا 30 هزاز استفاده کنید و اینکه چه مدل یا چه برندی بخواهید بخرید برندهایی که گفتین خوب هستن باور کنید به دلیل فراوانی مدل ها و برند های مختلف امکان اینکه بخواهیم مدل خاصی را معرفی کنیم نیست و درباره بدون گارانتی بودن هم باید عرض کنم به دلیل اینکه اجناس بدونه گارانتی قاچاق محسوب میشود هیچ مرجع معتبری برای برسی و خرید وجود ندارد در اخر هم در این گروه امکان نظر خواهی بیشتر هست
    https://t.me/joinchat/AAAAAD87YHCk0UoNz4Qv6g

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 فروردین 1396

با سلام بنده قصد خرید کولر کازی دو پنله با مصرف ارژی A برای مناطق سردسیری را دارم لطفا راهنمایی کنید چه برندی بگیرم با تشکر

محمد جمالي
21 اسفند 1395

    سلام
    خرید کولر گازی دوپنله به دلیل مشکلاتی که دارد توصیه نمیشود و به جای آن از نوع تک پنله استفاده کنید توصیه بهتری است

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 اسفند 1395

باسلام وخسته نباشید سوال بنده این هست که برای یک اتاق ۱۸ متری که رو به آفتاب گرم وهوای داغ اهواز قرار گرفته به نظر جناب عالی کولر چند هزار بخرم

محسن
19 اسفند 1395

    سلام دوست گرامی، برای اهواز کولر با کمپرسور نوع T3 و پیستونی یا اسکرول پیشنهاد می شود و در مورد متراژ 18 متر هم 12000 کفایت می کند.

    کارشناس 4: جعفری
    24 اردیبهشت 1399

باسلام
میخواستم برای خرید کولر ١٢٠٠٠جهت اتاق خواب و یکدستگاه٢۴٠٠٠جهت سالن پذیرایی از شما راهنمایی بگیرم که با توجه به توضیحاتتون چه مارکی رو پیشنهاد میکنید،چون فروشنده ها فقط موجودی مغازه هاشونو پیشنهاد میدند،صمنا من ساکن کنگان استان بوشهر هستم که جزو مناطق حاره ای محسوب میشه،ممنون میشن راهنماییم بکنین.

سعيد مهراني
18 اسفند 1395

    سلام
    دوست گرامی امکان ذکر کردن برند خاصی در این اموزش وجود ندارد متاسفانه ولی توجه داشته باشید که کمپرسور آن از نوع t3 بوده و حتما از مراکز معتبر تهیه شود. همچنین مقاله کولر گازی حاره ای در این زمینه را مطالعه بفرمائید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 اسفند 1395

با عرض سلام .بین کولر اجنرال ٣٠٠٠٠و جنرال گلد ٣٠٠٠٠کدوم رو پیشنهاد میکنین؟

حميد رضا پنبه زاده
11 اسفند 1395

    سلام دوست گرامی، به طور کلی برندهای که گفتین خوب هستند اما کولر اجنرال در صورتی که از اصل بودن آن مطمئن باشید یکی از برندهای خوب است.

    کارشناس 4: جعفری
    24 اردیبهشت 1399

سلام وقت بخی تشکر میکم از اینکه همچین فضایی رو فراهم کردد تا بتوانیم پاسخی برای سوالهایمان پیدا کنیم .
می خواستم اهنمایی بفرمایید که من در اهواز زندگی می کنم و خواهان خرید ولر هستم اما نمیدونم چی بخرم و چه برندی باشه
شرایطی که می خوام داشته باشه از قرار :
1.موتور خوب و قوی
2. پره های داخلی و بیرونی هردو گردش اتومتیک داشته باشه ( نمی خوام پره های چپ و راست دستی باشند )
3. اینورتر دار
4. کولر با اصالت و خوب
ممنون می شم پیشنهاد کنید به من متشکرم

سید جواد موسوی نسب
8 اسفند 1395

    سلام
    تمام کولرهای گازی جدید امکاناتی که شما فرمودید رو دارا هستند و درباره برند با کیفیت تر هم باید عرض کتم که ده ها برند کولر گازی در ایران به فروش میرسد که هر کدام دارای ده ها برند هستند و واقعا اظهار نظر درباره برند ها کار راحتی نیست امادر این مقاله توضیحاتی در باره برندهای خوب کولر گازی حال حاضر بازار ایران داده شده، با این وجود پیشنهاد می کنیم خودتان درباره برندهای خوب کولر گازی از مراکز فروش معتبر پرس و جو کنید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 اسفند 1395

با عرض سلام وتشکر از پاسخگویی خوبتون.
میخاستم بپرسم برای یک مغازه 70 متری با ارتفاع 4 متر کولر گازی 30 هزار مناسبه یا خیر؟
و سوال دیگه اینکه آیا شما برند خاصی رو پیشنهاد میکنید که دارای کیفیت بالاتر و خرابی کمتری باشد؟

امید
23 بهمن 1395

    سلام
    خواهش میکنم
    دوست عزیز انتخاب کولر گازی را نمیتوان محدود به متراژ کرد بلکه میزان افراد حاضر در محل میزان تردد ، نور گیر بودن ، منطقه اب و هوایی ، و….. بسیاری دیگر از موارد وجود دارد که در این زمینه نقش دارد که برای اطلاع از این شما میتوانید با تماس با دفاتر فروش راهنمایی کامل بخواهید و درباره برند فقط سعی کنید از مراکز معتبر خرید کنید چه با گارانتی و چه بدون گارانتی

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 بهمن 1395

      سلام.درسیرجان زندگی میکنم.کولر اسپلیت مدیا ۲۴۰۰۰اینورتر سرد و گرم میخوام بخرم میخوام بیعانه بدم.خواهش میکنم در مورد اینن کولر راهنمایی بفرمایید.ممنون از شما.

      حسین شاهمرادی پور
      2 خرداد 1399

با سلام
1-برای شهر کرمان چه نوع اسپلیتی دو کاره (سرد وگرم) وچه نوع برندی مناسبه .
2- برای اتاق با متراژ حدود 16متر مربع ازچه سایز دستگاه؟
3- هال وپذیرایی با نورگیری خوب وفضا حدودا 75 متر مربع وارتفاع سقف 2.90 ازچه سایز دستگاه
میتوانیم استفاده کنیم که هم سرما و گرما را پوشش دهد.
با تشکر

منصور
19 آبان 1395

    سلام
    دوست عزیر در مطالب قبل هم کاملا به این موضوع اشاره شده که انتخاب کولر گازی مناسب یه مکان به شرایط بسیار متفاوتی بستگی دارد که به این صورت نمیتوان به صورت دقیق عرض کرد درباره نوع برند هم واقعا نمیتوان به برند یا مدل خاصی اشاره کرد چون تنوع برند و مدل بسیار بسیار زیاد است و هر کدام دارای معایب و مزایای خود است فقط میتوان گقت که از مراکز معتبر خریداری کنید و اینکه توجه داشته باشید که از خدمات پس از قروش خوبی برخوردار باشد

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 آبان 1395

با سلام.در فیلم فروشنده پیشنهاد کولر ۲۴ هزار برای متراژ ۵۰ متر مربع داد که از نظر غیر قابل قبول که یه کولر ۲۴ هزار اینمقدار رو خنک کنه.در حالی که تو خوزستان واسه متراژ ۲۴متر یه کولر ۳۰ هزار به زور توان خنک کردن ۲۴ متر رو داره.باتشکر

امین رشیدی
12 تیر 1395

    سلام
    با توجه به اینکه ما از اینکه شما در چه شرایطی و در چه نقطه از ایران زندگی میکنیم تمامی اموزشها و پیشنهاداتمون کلیه و شما باید این رو مد نظر قرار بدین که مثلا نصب یک کولر به ظرفیت مشابه مثلا 18000 در یک نقطه اب و هوایی هم ممکن است متغیر باشد مثلا شما اگر بک کولر 18000 هزار را در تهران در بک مغازه یا اداره نصب کنید ممکن است بازده بسیبار کمتری از نصب ان در منزل مسکونی داشته باشد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 تیر 1395
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر