ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست؟

تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست؟

شاید این سوال برای خیلی از شما که به دنبال خرید کولر گازی هستید، پیش آمده باشد که تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست؟ اسپیلت و کولر گازی چه ویژگی‌هایی دارند و آیا تفاوتی بین کولر گازی و اسپلیت از نظر عملکرد و کارایی وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا بتوانید از جزئیات عملکرد و ویژگی‌های کولر گازی یا اسپلیت آگاه شوید.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کولر گازی و اسپلیت چه تفاوتی دارد؟

کولر گازی و اسپلیت چه تفاوتی دارد؟

در پاسخ به این سوال که تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست باید گفت که در واقع سیستم‌های خنک کننده اسپلیت زیر مجموعه‌ای از کولر گازی است.

به عبارتی کولر گازی‌ها انواع مختلفی دارند که اسپلیت یکی از انواع آن است. سیستم کاری تمامی کولرهای گازی نسبتا همسان بوده و همگی از روش مشابهی برای خنک کردن محیط استفاده می‌کنند.

همه کولر گازی‌ها برای خنک کردن هوای یک فضای مشخص، هوای گرم را از داخل آن محیط می‌گیرند و پس از انجام فرایند خنک سازی، مجددا هوای خنک شده را به محیط باز میگردانند.

  • عمدتا آنچه که باعث تفاوت بین کولر گازی‌ها می‌شود، نوع کاربرد آنها در محیط است.
  • در برخی از محیط‌ها امکان استفاده از کولر گازی اسپلیت یا دوتکه وجود ندارد به همین دلیل باید از انواع دیگر کولر گازی مانند کولر گازی ایستاده، قابل حمل یا پنجره‌ای استفاده کرد.
  • اما به طور کلی امروزه کولر گازی‌های اسپلیت یکی از پرفروش ترین کولر گازی‌ها هستند که به سبب مزایایی که دارند به یکی از محبوب‌ترین کولر گازی‌ها تبدیل شده‌اند.
تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

مزایای کولر گازی اسپلیت

در ادامه به بررسی مزایای اسپلیت خواهیم پرداخت:

1. بازده انرژی بیشتر

سیستم‌های مرکزی انرژی زیادی را از طریق کانال‌ها از دست می‌دهند و نشتی کانال‌ها می‌تواند باعث شود تا 30 درصد انرژی اتلاف شود.

وقتی از لوله‌ها و کانال‌های عایق بندی نشده و در شرایط نامناسب نصب استفاده می‌کنید، این امر باعث بروز مشکلات کارایی انرژی می‌شود. از آنجایی که سیستم‌های اسپلیت بدون داکت طراحی شده اند، صرفه جویی در انرژی را افزایش می‌دهند.

بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)
بهترین راهنمای خرید کولر گازی (معرفی بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی)

آشنایی با انواع کولر گازی اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده است و به […]

2. دیزاین و طراحی مناسب

دیزاین و طراحی مناسب

از آنجایی که سیستم‌های کولر گازی اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و یونیت بیرونی تشکیل شده اند، انعطاف پذیری بیشتری در طراحی یونیت داخلی دارند و امروزه با ظاهر زیبایی که دارند، نسبت به سایر کولر گازی‌ها نمای مناسبی در فضای خانه دارند.

3. سروصدای بسیار کم

یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت می‌تواند تا 19 دسی بل بی صدا کار کند که این به شکل قابل توجهی آرام‌تر از کولر گازی از نوع پنجره ای است.

4. سرعت خنک سازی بیشتر

کولر گازی‌های اسپلیت در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به سایر کولرها فضا را خنک می‌کنند.

5. تعمیر و نگهداری ساده تر

کولر اسپلیت دارای فیلترهای قابل شستشو هستند که فقط به تمیز کردن منظم معمول نیاز دارند. فیلترها به راحتی تمیز می‌شوند و برای انجام این کار نیاز به تماس با تعمیرکار کولر گازی ندارید.

تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)
تمیز کردن فیلتر کولر گازی (راهنمای مرحله به مرحله)

لازم به ذکر است مطلب آموزشی “چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم؟” مختص برند […]

6. ظرفیت گرمایشی

در کنار قابلیت خنک کنندگی، بسیاری از مدل‌های کولر گازی اسپلیت دارای قابلیت گرمایشی نیز هستند. بنابراین به شما این امکان را می‌دهند که با تغییر فصل به خوبی از آن استفاده کنید.

گرمایش کولر گازی
گرمایش کولر گازی؛ نحوه تنظیم گرمایش اسپلیت به چه صورت است؟

از آنجایی که نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی و شیوه استفاده از سیستم گرمایشی کولر […]

7. تصفیه هوا

اکثر مدل‌های کولر گازی اسپلیت علاوه بر خنک کنندگی با تصفیه هوای خانه شما از گردش آلرژن‌ها و گردوغبار در ساختمان جلوگیری می‌کنند.

معایب کولر گازی اسپلیت

شاید بتوان گفت مهم‌ترین و تنها عیب کولر گازی از نوع اسپلیت، هزینه اولیه خرید و نصب آن است.

  • هزینه خرید و نصب کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولرها بیشتر است.
  • اما وقتی که این هزینه اولیه را با بازدهی بیشتر انرژی اسپلیت در طول سال نسبت به سایر کولرهای گازی مقایسه می‌کنیم، در اکثر مواقع برتری کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولرهای گازی مشهود است.
  • از طرف دیگر نصب کولر گازی اسپلیت نسبت به سایر کولرها از حساسیت بیشتری برخوردار است و اگر فرایند نصب به درستی انجام نشود، به مرور زمان باعث مشکلات بیشتری مانند نشت گاز مبرد کولر می‌شود.
علت مصرف زیاد برق کولر گازی
۵ دلیل مصرف زیاد برق کولر گازی + راهکارهای کاهش مصرف

یکی از عوامل کلیدی در افزایش قبض برق، یک کولر گازی ناکارآمد است. قبض‌های بالای […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

همان طور که یپش تر بیان کردیم برای پاسخ به این سوال که تفاوت کولر گازی و اسپلیت چیست. عملا تفاوتی در فرایند و نحوه خنک سازی ندارند و اسپلیت یکی از انواع مدل‌های کولر گازی است.

از انواع دیگر کوار گازی می‌توان به کولر گازی پنجره ای، پرتابل یا قابل حمل، ایستاده،داکت اسپلیت اشاره کرد. کولر پنجره ای نسل قدیمی تری از کولر گازی است که شرکت‌های تولید کننده در حال حاضر رغبت بسیار کمی برای تولید آن دارند و کولر گازی پرتابل هم مطمئنا مورد نیاز مکان هایی است که به هیچ عنوان امکان نصب کولر گازی وجود ندارد، مکان‌هایی مانند فروشگاه‌هایی که از تهویه مناسبی برخوردار نبوده و در زیر همکف و … واقع شده اند.

اما استاندارد ترین وسیله تهویه مطبوع دراین میان کولر گازی دیواری یا اسپلیت است که تمام تمرکز شرکت های تولید کننده برای تولید و افزایش امکانات در این کولر گازی به کار برده شده است پس اگر شما محدودیت خاصی ندارید توصیه ما به شما کولر گازی اسپلیت یا دیواری است.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

با سلام
اگر در رابطه با مصرف برق هم مقایسه ای انجام میدادید خیلی بهتر بود.

عسکری
26 مرداد 1396
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس