ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
تست کمپرسور کولر گازی: معرفی 3 روش آسان و کاربردی

تست کمپرسور کولر گازی: معرفی 3 روش آسان و کاربردی

کمپرسور یا موتور کولر گازی مانند قلب تپنده این دستگاه عمل می‌کند و یکی از قطعات بسیار حساس و حیاتی آن محسوب می‌شود، به طوری که هر گونه ایراد کوچکی در کارکرد کمپرسور، می‌تواند منجر به بروز اختلال یا حتی از کار افتادن کلی کولر گازی شود. در این مقاله روش تست کمپرسور کولر گازی به صورت کامل بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

علت تست کمپرسور کولر گازی

تست کمپرسور به دلایل زیر انجام می‌شود:

  • بررسی اینکه کمپرسور کاملا از کار افتاده یا خیر.
  • بررسی اینکه کمپرسور دچار مشکل برقی شده یا قطعات داخلی آن با مشکل مواجه شده تا بتوان منشا اصلی بروز این مشکل را پیدا کرده و حل کنند.
  • بررسی اینکه کمپرسور توان یا فشار خود را از دست داده یا خیر.

انواع کمپرسور

انواع کمپرسور

کمپرسور بر اساس نوع کارکرد و ویژگی‌هایی که دارد به سه دسته تقسیم می‌شود. هر یک از این کمپرسورها قیمت متفاوتی دارند؛ شیوه تعمیر آنها نیز متفاوت است:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور مارپیچی

نشانه های خرابی کمپرسور کولرگازی

در صورتی که موارد زیر را در کولر خود مشاهده کردید، احتمالا ایراد از کمپرسور یا موتور کولر گازی بوده و ممکن است نیاز به تعویض آن باشد:

  • زمانی که کولر گازی را روشن می‌کنید و فن داخلی شروع به کار می‌کند، اما بلافاصله پس از وارد شدن کمپرسور به مدار، فیوز عمل کرده و اصطلاحا می‌پرد.
  • کمپرسور کولر کار نمی‌کند. یعنی فن بیرونی روشن می‌شود اما کمپرسور روشن نمی‌شود.
  • کولر گازی سرمای کافی ندارد، در حالی که میزان گاز موجود در سیستم و محل نصب کولر گازی مناسب است و از این بابت مطمئن هستید. (مثلا یک کولر گازی ۱۲ هزار را برای یک ساختمان ۱۰۰ متری نصب نکرده اید!)

در صورت بروز چنین مشکلاتی، باید قبل از تست کمپرسور کولر گازی، قطعات سر راه کمپرسور تست شوند و درنهایت اقدام به تست کمپرسور و در صورت لزوم تعویض آن کنید.

علائم سوختن کمپرسور کولر گازی؛ این 8 نشانه را نادیده نگیرید!
علائم سوختن کمپرسور کولر گازی؛ این 8 نشانه را نادیده نگیرید!

نشانه های سوختن کمپرسور کولر گازی برخی مواقع ممکن است سیم پیچ موتور کمپرسور سوخته […]

انواع روش تست کمپرسور کولر گازی

انواع روش تست کمپرسور کولر گازی

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد، که چه موقع تست کمپرسور کولر گازی مورد نیاز خواهد بود؟ یا چه زمانی باید به فکر تعویض کمپرسور کولر بود؟

از این جهت که کمپرسور یا موتور کولر گازی قطعه ای تقریبا غیر قابل تعمیر است و در صورت خرابی و وجود ایراد در آن باید حتما تعویض گردد، لازم است تا قبل از اینکه به فکر تعویض کمپرسور کولر خود باشید، حتما از خرابی کمپرسور کولر گازی خود مطمئن شده و ایراد را به درستی تشخیص داده باشید.

زیرا هزینه خرید کمپرسور یا همان موتور کولر گازی کم نیست. بنابراین تست کمپرسور یا موتور کولر گازی لازم است. اما اگر در تشخیص سالم بودن کمپرسور کولر گازی خود مطمئن نیستید، حتما از متخصصین تعمیر کولر گازی بخواهید تا به کمک تجربه خود به شکل اصولی تست موتور کولر گازی را انجام و دستگاه شما را بازرسی کند.

کمپرسور کولر گازی را به سه روش می‌توان تست کرد. این روش‌ها عبارتند از:

  • تست سیم پیچ
  • تست صدا و تست فشار
  • کارکرد کمپرسور
تعمیر تخصصی کولرگازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

1. تست سیم پیچ کمپرسور

در این روش، سه مرحله وجود دارد. به یاد داشته باشید که حتما قبل از شروع کار، فیوز اصلی را قطع کرده و از نبود جریان برق در دستگاه مطمئن شوید.

  • ابتدا درپوش ترمینال کمپرسور را بردارید و از روغنی نبودن سوکت‌های کمپرسور مطمئن شوید. زیرا روغنی شدن این سوکت‌ها مانع برقراری تماس ترمینال و سوکت می‌شود.
  • مرحله بعد تست سیم پیچ است. برای این کار باید یک اهم متر در اختیار داشته باشید. اهم متر را روی حالت هشدار (Buzzer) قرار داده و کانکتورهای کمپرسور را دو به دو چک کنید.
  • در این حالت باید تمام کانکتورها به یکدیگر ارتباط داشته و اصطلاحا به هم راه داشته باشند.
  • به معنای دیگر، با چک کردن دو به دوی کانکتورها می‌بایست صدای هشدار اهم متر که به صورت بوق است را شنید.
  • اگر صدای بوق را شنیدید، مطمئنا سیم پیچ سالم است و باید به سراغ روش‌های دیگر بروید (تست صدا و فشار) و کمپرسور را نیز از نظر مکانیکی تست کنید.
  • اما در صورتی که صدای بوق را نشنیدید (کانکتورها به هم راه ندادند)، ممکن است کمپرسور اورلود کرده باشد. باید مطمئن شوید که مشکل راه ندادن و ارتباط نداشتن کانکتورها به اورلود کمپرسور مربوط نباشد
  • مرحله سوم تست اتصال بدنه است. در تمام کمپرسورها به‌ هیچ‌ عنوان نباید کانکتورهای کمپرسور به بدنه راه دهند یا بوق داشته باشند.
  • برای تست این حالت، اهم متر را روی حالت هشدار قرار داده و یک سر سیم آن را به کانکتور و سر دیگر آن را به بدنه کمپرسور یا لوله رفت متصل کنید.
  • اگر اهم متر بوق کشید، نشان از خرابی کمپرسور و سیم پیچ دارد ولی اگر راه نداد یا بوق نکشید، نوبت به مراحل بعدی می‌رسد.
نکته

به یاد داشته باشید که جهت انجام تست بدنه، لازم است تا حتما سیم‌های متصل به کمپرسور کولر را از آن جدا کنید و سپس تست را انجام دهید. همچنین، هنگام تست بدنه مطمئن شوید که قسمتی از بدنه کمپرسور که سیم اهم متر را برای تست به آن وصل می‌کنید، رنگ شده یا کثیف نباشد. زیرا رنگ و کثیفی مانع اتصال سیم اهم متر به بدنه و انجام تست صحیح می‌شود.

2. تست صدای کمپرسور کولر گازی (Hammering)

 تست صدای کمپرسور کولر گازی (Hammering)

یکی دیگر از روش‌های تست کمپرسور کولر گازی، تست صدا یا (Hammering) است. ممکن است برای شما هم جالب باشد که چطور می‌توان به کمک صدای تولید شده از کمپرسور، تست موتور کولر را انجام داد و عیب احتمالی آن را متوجه شد.

تست صدا برای اطمینان از سلامت کارکرد سیم پیچ و روتور انجام می‌شود. پیش از اینکه تست صدا را انجام دهید، بهتر است به نکته زیر توجه نمایید!

  • برای انجام تست صدای کمپرسور ابتدا کابل استارت را پیدا کرده و سوکت آن را از ترمینال کمپرسور جدا کنید.
  • سپس کمپرسور را از طریق اتصال به برق مستقیم و یا با راه اندازی خود کولر گازی روشن کنید.
  • اگر کمپرسور به هیچ عنوان راه اندازی نشد، مطمئنا کمپرسور کولر گازی شما سوخته است و راهی جز تعویض کمپرسور باقی نمی‌ماند.
  • اگر کمپرسور با صدای غیرطبیعی شروع به کار کرد یا کلا قفل شد و جریان بالایی کشید، معلوم می‌شود که موتور خراب است.
  • در این حالت نیز کمپرسور معیوب بوده و قابل استفاده نیست. به همین دلیل باید به فکر تعویض کمپرسور کولر گازی خود باشید.

نکته: در صورتی که زمان این تست طولانی شود، تا حدی خطرناک بوده و نباید اجازه دهید که از 3 ثانیه بیشتر طول بکشد!

3. تست فشار کمپرسور کولر گازی

اگر با وجود شارژ گاز کولر گازی به صورت کامل و نبود رطوبت و هوا در سیکل دستگاه، سرمای مطلوبی را از کولر خود دریافت نمی‌کنید و همین‌طور تست‌‌های سیم پیچ و صدا را نیز روی کمپرسور کولر گازی انجام داده و هیچ مشکلی مشاهده نکرده‌اید (از سلامت فیزیکی و الکتریکی کمپرسور مطمئن هستید)، بهتر است به سراغ تست فشار موتور کولر گازی بروید.

  • بهتر است ابتدا شیر برقی را چک کنید و همچنین لوله مویی را بررسی کنید که گرفته نشده باشد.
  • در غیر این صورت، ممکن است کمپرسور کولر شما از فشار افتاده باشد که باید حتما توسط تکنسین حرفه ای بررسی شود.

مراحل بررسی فشار کمپرسور

تست فشار کمپرسور کولر گازی

ابتدا باید گاز مبرد موجود در سیستم را تخلیه کنید. پس از خالی کردن کامل گاز کولر، لوله ورودی و خروجی به یونیت را درآورده و پنل بیرونی را باز کنید. به دو طریق می‌توان تست فشار کمپرسور کولر گازی را انجام داد و از کاهش فشار کمپرسور باخبر شد:

1. استفاده از گیج مانوفیلد

در این روش با استفاده از گیج مانوفیلد فشار دهش کمپرسور اندازه گیری می‌شود اما به دلیل تنوع کمپرسورها از لحاظ ظرفیت و مدل و نیز اختلاف فشار هر یک، این روش برای هر کمپرسور متفاوت خواهد بود.

لذا از توضیح این روش خودداری می‌کنیم و به بیان یک روش کلی تر که به صورت علمی روی تمامی‌کمپرسورها تست شده و نتیجه داده است می‌پردازیم.

2. تست فشار کمپرسور با دست

این روش بسیار ساده و کاربردی، برای تمامی‌مدل‌‌های کمپرسور نتیجه می‌دهد.

  • ابتدا در حالت سرمایش دستگاه را روشن کرده و سپس دست یا انگشت خود را در برابر خروجی لوله دهش قرار دهید.
  • اگر کمپرسور کولر مشکلی نداشته باشد، بیشتر از 3 الی 5 ثانیه قادر نخواهید بود تا دست خود را در مقابل لوله قرار دهید و فشار هوای خروجی دست شما را پس خواهد زد.
  • اما اگر فشار زیادی را در مقابل دست یا انگشت خود احساس نکردید، مطمئنا کمپرسور کولر گازی معیوب شده و افت فشار دارد.
نکته

ترمینال کمپرسور به صورتی طراحی شده که در صورت بالا رفتن فشار کمپرسور کولر گازی به هر علتی، خود ترمینال ترکیده و از ترکیدن کمپرسور جلوگیری می‌کند.

ضرورت انجام تست کمپرسور کولر گازی

حتی بهترین کولرهای گازی هم گاهی دچار ایراد و خرابی می‌شوند. این دستگاه برخی قطعات اصلی چون کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و … دارد که با عملکرد درست خود، گرمای فضا جذب و هوای خنکی تولید می‌شود.

در میان تمام خرابی‌هایی که برای کولر گازی رخ می‌دهد، خرابی کمپرسور می‌تواند بدترین باشد. در صورتی که فکر می‌کنید، کمپرسور کولر گازی‌ دچار ایراد شده بهترین ایده تست آن است. تست کمپرسور باعث می‌شود که ایراد آن به موقع تشخیص داده شده، برطرف شود.

علت خاموش شدن یا روشن نشدن کمپرسور کولر گازی
علت خاموش شدن یا روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

کار نکردن کمپرسور کولر گازی به برند دستگاه و مدل آن بستگی ندارد. بنابراین می‌توان […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

کلام پایانی

در این مقاله نحوه تست کمپرسور کولر گازی به طور مفصل توضیح دادیم. دقت کنید که هنگام انجام تست فشار کمپرسور کولر گازی، باید نکات ایمنی را حتما رعایت کنید، زیرا این تست خطرناک بوده و احتمال آسیب جدی به شما و دستگاه وجود دارد.

حتما از عینک‌های ایمنی استفاده کرده و هیچ گاه سر خود را در مقابل ترمینال کمپرسور قرار ندهید. همچنین قبل از انجام تست، حتما درپوش ترمینال را در جای خود محکم نموده و مهره آن را ببندید. به یاد داشته باشید که هیچگاه نباید تست فشار کمپرسور را بیشتر از 3 الی 5 ثانیه ادامه دهید.

سوالات متداول
1چه موقع تست کمپرسور کولر گازی مورد نیاز خواهد بود؟
2اقدام لازم قبل از تست کمپرسور چیست؟
3تست صدا به چه دلیل انجام می‌شود؟

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام
کولر ۳۰ هزار داریم صبح بادش گرم شد و موتورش بیرون ژور میزنه و زیر بار نمیره و فن هم نمیچرخه انگار موتورش جام شده
خازن هم عوض کردم درست نشد
بنظرتون چشه
تمام سیم کشی هم چک کردم
میشه از کنتاکتور باشه
؟؟

سجادپورصادق
12 شهریور 1401

کولر من سامسونگ 30000 قبل از حادثه که رخ داد هیچ مشکلی از سرمایش و کارکرد آن نداشته است..حادثه که رخ داد شکستن پروانه فن که به دو نقطه رادیات اسیب کرده است..و باعث تخلیه گاز شد.تعمیرکار آمد و محل نشتی را لحیم کرد و کار پیش گاز گیری و گاز گیری انجام داد و فشار را تا 65 منظور کرده و کولر راه افتاد اما پس از چند روز مشکل شروع شد به این صورت که کمپرسور کار نمیکند و حالت صدای چکشی میدهد و با اینکه کار نمیکند اما داغ میشود.خازن با اینکه نو تعویض شد ..سیمها رابط خازن به کمپرسور هم تعویض کردم..مقاومت کمپرسور اندازه گرفتم عادی بوده است..فن به خوبی کار میکند ..حالا سئولم این است که کمپرسور تعویض شود یا تعمیر برد و ایا امکان دارد کمپرسور سالم باشد اما عیب در گازگیری و واکیوم باشد..لازم به ذکر است کع دلیل تعویض سیمها این بود که من مشاهده کردم سیم مشترک کمپرسور ار جاش کنده بود یعنی اتصال قطع بود که مجددا وصل کردم.. با راه اندازی مجدد مشاهده میشود کمپرسور سعی میکند خودش را بیافتد اما لحظه ای و چکشی..لطفا راهنما بفرمائید چکار باید کرد..ساکن اهواز هستم و متاسفانه ظاهرا شما در اهواز نمایندیده ندارید..از حسن پاسخ های چنابعالی کمال تشکر و قدردانی مینمایم…اردتمندم

ستار جوهری
21 تیر 1401

اسپیلت سامسونگ ۳۲۰۰۰ فن بیرون و فن داخل روشن میشوند اما کمپرسور روشن نمیشود باد گرم میده خازن هم تعویض کردم مشکل حل نشد ممنونم گرما گلفام کرد

تورج محمدی
1 تیر 1401

با سلام کولر گازی سامسونگ ۳۲ هزار دارم فن بیرون و داخل روشن میشن ولی کمپرسور استارت نمیشه و خنک نمیکنه ممنونم اگه جواب دهید گرمایی شد بچم

تورج
1 تیر 1401

باسلام تعمیرکار جهت جابجایی کولر گاز رو جمع کرد اما مقداری روغن ازلوله ریخت حدود 20 سی سی میخاستم ببینم علت وجود روغن درلوله چی هست دوم اینکه اشکالی در نصب مجدد برا کولر بوجود نمیاد
ممنون از اهواز

مجید رشیدی
19 فروردین 1401

با سلام
بنده یک کولر گازی 18000 دارم.
وقتی که روشن میکنم حدود 3 الی 4 دقیقه خنک میکنه سپس کمپرسور قطع مینکه و کولر میره روی فن.
لطفا اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید.
با تشکر

حامد جاویدی
15 تیر 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    نسیم اسلام پور
    15 تیر 1400

سلام بند یک کولر گازی الکی دارم که موتورش پستونی هست یک سال خاموش بوده بعد روشن کردم کمپرسور حرکت نمی کرد تعمیرکار گفت شوک خازن بهش اضافه کن خوب میشه همین کار رو کردم روشن شد خوب خنک کرد ولی بعد ۱۵ دقیقه موتور داغ کرد خاموش شد بعد پنچ دقیقه موتور خنک شد روشن میشه دلیلش میتونه چی باشد

علی ناروی
18 خرداد 1400

    سلام دوست عزیز
    شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان در زمینه تعمیر دستگاهتون رو ثبت کنید.
    ما در کنارتون هستیم

    علوی
    19 خرداد 1400

سلام کولر ٣٠ هزار جنرال دوتیکه یخ میزند یخ زدنش خیلی به حالت قالب یخ میشود، شارژ گازش نرمال است یعنی کم وزیاد نیست.متشکریم راهنمایی میمکنید.

علی سالمی
15 اردیبهشت 1400

با سلام و عرض ادب، از خوزستان هستم،کولر وست پوینت ۳۰۰۰۰ هزار حدود یک سال و نیم خریداری و نصب کردم، اوایل تابستان امسال توسط متخصص سرویس کردم، بعد از حدود یک ماه خازن سوزوند که تعویض کردم که یک ماه کار کرد ولی الان مجدد مشکل پیدا کرد، mk کامل آب شد، که بعد از آوردن مجدد متخصص گفت کمپرسور سوزونده، اهم متر را به سوکت و بدنه کمپرسور وصل کرد که صدای بوق میداد، نظر شما چیه آیا واقعا کمپرسور سوزونده؟ نیاز به آوردن متخصص دیگر نیست؟

سید ابوذر بهور
9 شهریور 1399

کمپرسور تست شد توسط تکنسین (تست انگشت)میگوید توانش را از دست داده وداره میسوزه درست است یا خیر؟

رضاولیپور
3 شهریور 1399

سلام یه اسپیلت 32000هزار دارم که پنج دقیقه کار میکنه بعدش کمپرسور تریپ میده و تو سرویس نمیاد. یه 18000هزار اجنرال پنجره ایی دارم آن هم همینطوره ولی صدای وزززه بعدش میده البته بعد سرویس و گاز کردن این مشکل براش پیش آمد لطفا راهنمایی کنید با تشمر

طیبی
13 مرداد 1399

منظور از این که موقع تست فشار ترمینال موتور می‌ترکه کدام قسمت است اگر می‌شه عکسشو واسم بفرست
آیا وقتی که لوله رفت سردتر لوله برگشت گرمتر است نشانه افت فشار موتور یا کیب شدن لوله موی می‌باشد. از همکاری شما متشکرم

دادخواه
11 مرداد 1399

سلام خسته نباشید.من یه کولر 30000 طرح لبخندی دارم تازه نصب شده موقع روشن شدن ویا موقع اتومات کردن(استارت کمپرسور) یه صدای خیششش مثل صدای باد توی لوله میاد و بعد از جند ثانیه قطع میشه علتش چی میتونه باشه؟ممنونم از لطفتون.

david
30 تیر 1399

سلام، کولر گری 36 هزار g4matic گاز 410، یه هفتس نصب کردم ارور e1 میده ،شب و صبح مشکلی نداره، اما ساعت 12 ظهر تا 6 عصر معمولا واسش مشکل پیش میاد، و از برق هم نیست چک کردن، فن یه دیقه زودتر از موتور خاموش میشه صدای موتور زیاد میشه و ارور e1 میده، فنش خیلی داغ میشه

hadi
6 تیر 1399

سلام.من١کولرپنجره ای دارم ک تا دیروزایرادی نداشت.ولی دیروزیهویی کولر یه صدای بدی داد و تو حالت اف قرارگرفت وبادش گرم شد ونزدیک۵دقیقه انگار ک داره گازش خارج میشه وترمز موتور روگرفته باشی همونجوری صدا داد وبارگرم داد بعد١٠دقیقه مجددأ درست شد.
ولی از بعداون٢بار تاحالادیگه اون حالت نشد.ایامیتونه ایرادداشته باشه???هزینش چقده?ممنونم

حسین خلیلی خواه
5 تیر 1399

باسلام،کولر ۳۶هزار ویست پوینت دو سال پیش موتور آن با موتور Aw5538 هندی کله سرخپوستی تعویض شده،تاالان هم سرمای آن خوب بود ولی چند روز پیش بخاطر نشتی گاز تعمیر کار اقدام به نشت گیری وگاز گیری کرد وحتی در حدود دو تا ۲۰ دقیقه وکیوم کرد وگازی هم که مصرف کرد گاز خوبی بود وتقلبی نبود ولی حالا لوله رفت (دهش)آن بسار سرد ورطوبت میزند ولی لوله برگشت(مکش) آن به اندازی معمول سرد نیست قبل از لوله مویی هم برفک نزده است بیشتر از ۵۵ هم فشار نمیگیرد دمای نامی آن روی کمپرسور ۱۴.۵ است که ۱۶.۵ میکشد کندانسور هم تاز شسته شده ومحل نصب آن آفتاب گیر نیست .درمجموع دمای داخلی کولر خنک نیست.با سپاس

علی صدیق
27 خرداد 1399

سلام خیلی لطف دارید این همه سوال را جواب میدید انشا الله عاقبت به خیر بشین
یه سوال در مورد اینکه اگر شیر بر قی کولر ۱۲ هزار DENKA را حذف کنی اتفاقی برای متور پیش میاد؟ البته ناگفته نماند فقط کولر را برای سرما استفاده کنیم
پیشاپیش از لطفتون سپاس گزارم

ربیعی
23 خرداد 1399

سلام روش تست کمپرسور اینورتر کولر گازی با برق مستقیم برای تست سالم بودن آن را شرح دهید. کمپرسور جدا شده

حسین آبشیرینی
9 خرداد 1399

سلام
دیروز یک دستگاه اسپیلت ۱۲ هزار سوپر جنرال نصب کردم که بعد از نصب کولر، فشار کمپرسور کولر گازی ۸۵ رو نشون میده. نصاب میگه باید ۶۵ باشه و یه ایرادی داره. البته سرماش هم بد نیست. ممنون میشم راهنمایی کنید

هوشنگ حاتمی
24 مرداد 1398

سلام خسته نباشید،من یه کولر گازی ۱۸۰۰۰ دارم،وقتی روشن میکنم انگار کمپرسور زور میزنه روشن بشه ولی نمیتونه،ضمن اینکه برق خیلی زیادی موقع استارت زدن میکشه تا حدود ۵۰ آمپر ،ممنون میشم پاسخ بدید

محمد فرج زاده
29 تیر 1398

سلام
من حدود 9 سال پیش دو عدد کولر ال جی 24000 پنجره ای خریداری کردم. بعد از حدود 8 سال کار، شبکه داخل برفک میزند، با یک دوست تعمیرکار کولر گازی مشورت کردم. ایراد رو از کم بودن گاز تشخیص دادند، کولر را برای تعمیر بردم و بعد از حدود 2 ساعت تحویل گرفتم. الان حدود 2 ساله که کولر بدون مشکل داره کار می کنه. همین اتفاق امسال برای کولر دومی که کم کارتر بود افتاد. کولر را برای تعمیر بردم پیش تعمیرکار دیگری، ایشان زحمت کشیدن و گاز کولر را کاملا تخلیه نموده و گفتند که موتور کولر گازی کمپرس ندارد. بعد از گذشت حدود دو روز کولر را بدون گاز تحویل گرفتم و نزد تعمیرکار سال گذشته بردم. ایشان در حضور خودم از آنجایی که به نقل قول از تعمیرکار قبلی که گفته بودن موتور فشار ندارد، لوله خروجی کمپرسور را درآوردن و موتور را روشن کردن با انگشت شصت خروجی سر موتور را نگه داشتن، که بیشتر از بیست ثانیه نمیشد خروجی را مسدود نگه داشت، روغن داخل موتور را چک کردن کسری نداشت و موتور نیز بدون مشکل کار میکرد، آمپر مصرفی موتور هم در این حالت حدود 2/8 آمپر میکشید، سپس لوله خروجی را جوش داده و پس از هواگیری، موتور را اقدام به شارژ گاز کردن و گاز سیستم را تکمیل نمودم، پس از خاموش کردن کولر و استارت مجدد فن روشن و موتور زیر بار نمی رفت و حدود 18 آمپر میکشد و بدنه موتور به شدت داغ میشود به قدری که گرمای موتور را از فاصله بیست سانتی متری میشود احساس کرد. برق دستگاه را سوا کرده و ورودیهای سیم پیچ را چک کرده، سیم پیچ ها اتصال بدنه ندارد، حدود سه ساعت صبر کرده تا موتور خنک شود ، خازن کولر را نیز تعویض کردن، مجددا دستگاه را به برق وصل کرده ، به ان ترتیب قبل کمپرسور زیر بار نرفته برق مصرفی 18 آمپر موتور شروع به داغ شدن کرد، برای اطمینان از سالم بودن و نسوختن موتور تعمیر کار مجددا گاز موتور را تخلیه نمود، موتور مجددا پس از استارت کار میکند، موتور کولر از نوع روتوری و سرد و گرم میباشد، لطفا راهنمایی کنید که این مشکل از کجاست، ایا نیاز به تعویض کمپرسور است؟

مهدی سیامک
14 تیر 1398

سلام
کولر گازی ۲۴۰۰۰ اجنرال دارم،پس از روشن کردن کولر برد کنترل جریان زیادی میکشه و باعث سوختن فیوز میشه
بنظر وقتی به کندانسور متصل میشه این اتفاق براش میافته،یه بار بجای فیوز سیم قطور قرار دادم که یه قسمتی از برد کنترل رو سوزوند
لطفا اگه میدونید علت جریان کشی بالا چیه راهنماییم کنید
ممنون

کریمی
10 تیر 1398

با سلام
من یک دستگاه کولر گازی گری q4 matic h12c3 خریدم که سه روزه نصب شده
زمانی که دستگاه رو روشن میکنم بلافاصله صدای کمپرسور میاد و زمانی که به سرویسکار گفتم ایشون گفت که طبیعیه و تمام گری ها اینجورین، ضمنا توی این چند روز من متوجه نشدم که اف کنه البته اگر دما رو دستی ببرم ۲۴-۲۵ اف میکنه. حالا خواستم بدونم این طبیعی هست یا نه؟
متشکرم

سینا شریعتی
6 تیر 1398

با سلام اسپیلت 19000 ال جی دارم توی یک ماه اخیر بخاطر اینکه باد خنک از کولر بیرون نمیومد دو بار بنا به تشخیص تعمیرکار خازن عوض کردم حتی یکبار زمانی که دستگاه چند ساعت خاموش بود کمپرسور کاملاً داغ بود الان کولر دوباره خراب شده و باد سرد نداره مضاف بر اینکه زمان روشن بودن دستگاه انگار هر بار زور میزنه برای انجام کاری و همزمان به برق منزل نوسان زیادی میده در آخرین بررسی اعلام کرده کمپرسور سوخته ممنون میشم بررسی کنید

علی
27 خرداد 1398

سلام و عرض ادب
یه کولر ogeneral موتور اسکرال دارم مشکلش اینه که
بعد از یه مدت کار کردن به خصوص در ظهر ها صدای کمپرسور زیاد میشه ولی کمپرسور خاموش نمیشه و باد کولر گرم میشه
خازن رو عوض کردم یه کم بهتر شد مثلا اگر قبلا بعد از نیم ساعت کار کردن این مشکل براش پیش میومد الان تا دوساعت جواب میده
و بعد از اینکه صدای کمپرسور زیاد شد بعد از ۱۵ دقیقه اورلد کرده و کمپرسور خاموش میشود دلیل اورلود کردن هم این است که وقتی صدای کمپرسور زیاد میشه بدنه کمپرسور که قبل از شروع صدا سرد بوده شروع به گرم شدن میکنه و کمپرسور ناچارا اورلود میکنه
امکان داره از لوله مویی باشه ، اگر از لوله مویی باشه چرا در شب ها این مشکل را ندارد ؟

محمد دالوند
26 خرداد 1398

    سلام دوست عزیز
    چک کنید سیم پیچ فن بیرونی ضعیف نشده باشه
    احتمالا فن بیرونی ضعیف شده و نمیتونه عمل خنک کنندگی کندانسور رو در ظهر رو به خوبی انجام بده و باعث بالا رفتن فشار مکش سیستم و به صدا افتادن کمپرسور میشه..موتور فن کولر شما دو دوره می تونید فن رو کلا روی دور تند بذارید و دور کند رو از مدار خارج کنید و مشکل شما حل خواهد شد

    عبدالمحسن قاسمی
    28 تیر 1399

سلام با تشکر از شما که وقت میزارید و به همه سوال ها پاسخ میدید
بنده بتازگی یک کولر ال جی دوال اینورتر مدل نکست تایتان ۲۴ هزار از نمایندگی خریداری کردم و از روز اول وقتی دما رو روی مثلا ۲۵ تنظیم میکنم بعد از رسیدن دمای محیط به ۲۵ درجه در طی روز مشکل نداره ولی بمحض اینکه اوایل صبح مثلا ساعت 4صبح به بعد 15 دقیقه روشنه و 5 دقیقه فن دستگاه بیرون و کمپرسور خاموش میشه و اسپلیت داخل به صورت تهویه کار میکنه تا اینکه دمای خونه ۲۶ میشه یعنی یک درجه میره بالا و فن بیرون و کمپرسور شروع به کار میکنه. آیا این خاموش و روشن شدنا طبیعیه یا مشکل داره؟ ممنون میشم جواب دهید

فرهاد
15 مرداد 1397

    با سلام. دوست گرامی روند کار کولر گازی به همین صورت است و مشکلی وجود ندارد. پس از رسیدن دمای محیط به دمای تنظیمی دستگاه آف کرده و پس از مدتی با افزایش یا کاهش دمای محیط مجددا روشن می گردد.

    کارشناس5: شعبانی
    19 خرداد 1399

سلام و ممنون از توضیحاتتون
کولر گازی 24 هیتاچی هست
1- وقتی از حالت کلین استفاده میکنیم کولر گرما میده
2-زمانی که برق میره (کولر روشن هست) و میاد کولر دوباره شروع به کار میکنه
3- بعد از نصب کولر( آکبند بود) سیستم سرمایش عمل نکرد درنتیجه دوباره به کولر گاز تزریق شد ؛ یکی دو بار لوله رفت برفک زده
4- خیلی مواقع از لوله رفت و برگشت آب چکه میکنه

علی حسین زاده
14 مرداد 1397

    با سلام. دوست عزیز این به برنامه ریزی برد کولر گازی مربوط است که پس از قطعی برق و دوباره آمدن آن دستگاه چه عملکردی انجام دهد. در خصوص موارد دیگر با توجه به کمبود اطلاعات ارائه شده پیشنهاد میکنیم که حتما از یک تعمیرکار برای بازرسی و سرویس کولر گازی خود کمک بخواهید.

    کارشناس5: شعبانی
    19 خرداد 1399

با سلام
من یه کولر ۳۰هزار اوجنرال موتور اسکرول خریدم، برق خونه از نوع تک فاز ۵۰ آمپره، سیم تا واحد سیم ۱۰ و سیم جعبه فیوز تا کولر هم از شماره ی ۶ استفاده شده یعنی سیمکشی مشکلی نداره، زمانی که کمپرسور استارت میزنه بقدری برق میکشه که لامپهای خونه چشمکی در حد یک دهم ثانیه میزنن، حتی فن خود کولرهم خاموش میشه توی این یک دهم ثانیه؛ کولرو جدید خریدم با ضمانت نیا، زنگ زدم شرکت اومد میگه مشکلی نداره ولی من میگم یه جای کار میلنگه و نباید اینطوری باشه، در ضمن من یه کنترل فاز و یه محافظ هم سر راه کولر گذاشتم؛ ممنون میشم اگر راهنماییم کنین

مجتبی میر
13 مرداد 1397

سلام
علیرغم سالم بودن موتور ، شارژ بودن کامل گاز ، معیوب نبودن لوله ها ، سرمایش کولر ۲۴۰۰۰ اجنرال من به مرور کم شده . لطفا راهنمایی بفرمایید

کریم عمادزاده
13 مرداد 1397

سلام
یه کولر گازی ال جی ٢۶٠٠٠ دارم همه چیزش عالی بود تا خازن فابریکش سوخت و تعویض کردم بعد از یکسال کار کردن امسال مشکل پیدا کرده خازن کمپرسور فابریک ۶٠ است که دوباره همان نصب شد خازن فن ۶است که دوباره همان نصب شد پنل بیرونی و درونی سرویس و چک شده گاز دستگاه شارژ و سیم برق کمپسور تعویض شد چک شده سرماش خوبه ولی مشکلی که داره کولر موقع روشن شدن خوبه ولی بعد از چند دقیقه حدود ۵دقیقه شروع به آمپر کشیدن میکنه و از ١١.٨ آمپر میرسه به ١۵آمپر و اورلود میکنه و کمپرسور خاموش میشه و فقط فن می زنه تا خنک بشه و دوباره کمپرسور روشن بشه و بازم این اتفاق می افته و مجبورم برای حل این مشکل درجه کولر رو روی درجه ای بزاریم که زود به زود اتومات کنه مثلا ٢۵-٢۶ سرویس کار میگه ایراد از موتور دستگاه و باید موتور تعویض بشه هزینه تعمیر چقدر ممکنه باشه می ارزه یا نو بخریم

خشایارحجازی
9 مرداد 1397

سلام جناب مهندس
وقت بخیر
کولر 24 سامسونگ دارم
جدیدا شارژ گاز شده – 1 ماه بدون مشکل کار کرده
الان بعد از 2 دقیقه کار اورلود میکنه و کمپرسور خاموش میشه
بعد از 10 دقیقه خنک شدن دوباره راه میوفته و همون مشکل
به نظرتون ایراد از چی می تونه باشه
با تشکر

نصرتی
27 تیر 1397

با سلام و عرض خسته نباشید، کولر به خوبی کار میکند اما هرچند وقت یکبار سیمهای متصل به موتور میسوزد و ناچار به تعویض هستیم .علت چیست آیا موتور نیم سوز شده؟

مجتبی پورتقدسی
24 تیر 1397

سلام وقت بخیر . من یک کولر گری 24 هزار گرفتم و موقع نصب به خوبی کار میکرد . اما بعد از آف کردن موتور برای دوباره روشن شدن آمپر زیادی کشیده تقریبا پنج برابر معمول و موتور کمی زور زده و قطع میشه . تعمیرکار گفت جنس خازن خوب نبوده و عوضش کرد . و دوباره برای بار اول روشن شد و بعد از اون مشکلات قبلی باز بوجود اومدن. موتور چه پنج دقیقه چه یک ساعت کار کنه آف که میشه دیگه بالا نمیاد . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

محسن قادری
21 خرداد 1397

سلام بر شما دوست گرامی
مدتی است که کولر ۱۲۰۰۰ سوپر جنرال من دو دقیقه کمپرسور روشن میشه بعد یه دفه خاموش میشه و فقط فن کار میکنه و روی کمپرسور نمی افته بعد از دو سه.ساعت که خاموش باشه مجددا کمپرسور روشن میشه و باز هم دوسه دقیقه که کار کرد مجددا کمپرسور خاموش میشه و هرچقدر که روشن خاموش کنیم کمپرسور روشن نمیشه تا دو سه ساعت بگذره .
سرمای کولر هم وقتی کمپرسور روشنه کنه.
خازن. رو عوض کردم نتیجه نداد البته بگم که فروشنده خازن بجای ۳۵ میکرو فاراد ۳۰ میکرو فاراد داده بود.
آیا خازن فقط برای استارت گردنه یا دائم تو سرویسه؟
متشکر میشم بهم پاسخ بدید

محسن خائیز
8 خرداد 1397

سلام.
من یه کولر گازی ایستاده30هزار هیوندایی دارم.تا پارسال همیشه روی حالت coolمیگذاشتم عالی کار میکرد ولی امسال از اولین باری که روشنش کردم روی حالتcoolاورلودهای یکی دو دقیقه ای داره ولی روی حالت اتوماتیک خوب کار میکنه.دیروز یه تعمیر کار اومد گفت خازنش ایراد داره و خازنش را تعویض کردو کولر از ظهر تا عصرروی حالتcool خوب کار کرد،عصر خاموشش کردم وشب دوباره روشنش کردم مثل قبل شده بود خازن را باز کردم و بردم تست کردم متوجه شدم هم خازن قبلی و هم خازن جدید هر دو سالمن.متاسفانه در شهری هم زندگی میکنم که هیچ تعمیرکار حرفه ای نداره و هر کی میاد ویه نظری میده.اگه میتونیدلطفا راهنمایی بفرمایید.متشکرم

فرهادشهبازی
23 اردیبهشت 1397

با سلام
یه اسپیلت۳۰هزار میتسودایا داریم که آخرین باری که پارسال روشن کردیم سالم بود ولی امسال فن وکمپرسور موتورش خیلی ضعیف و آرام کار میکنه و لوله مکش و دهش اصلا خنک نمیشه خازن تعویض کردم ولی مشکل حل نشد بنظر شما مشکل از کجاست؟

عبدالهی
28 فروردین 1397

سلام دوستان عزیز ،من یک کولر تراست 36000 هزار دارم که سیم برق آن تقریبا 3 متر می باشد اغلب دوستان که وارد خانه بنده می شوند میگویند بوی سوختگی از کولر می آید ولی من و خانواده ام هیچ وقت این بو را احساس نمی کنیم کولر بنده به خوبی خنک میکند حال می خواهم بدانم آیا بلندی سیم برق می تواند علت کشیدن آمپر و سوختگی قسمتی از کولر باشد

علی بحرانی فرد
16 آبان 1396

    سلام
    برق کولر گازی از کجا تامین میشود ؟ اگر این برق را از یکی از پریز ها تامین میکنید حتما آن را به فیوز مینیاتوری وصل کنید و اینکه وقتی فقط شما بو را احساس نمیکنید یعنی مشکلی هست که حتما باید رسیدگی کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 آبان 1396

با سلام..یه کولر 18000 پنجره ای سوپرا دارم…دو روز پیش یهویی یه مشکلی پیدا کرد..روی فن که می زنیم کار میکنه و به محض اینکه می زنیم روی موتور (کمپرسور)، فیوزی که توی مسیر برقش هست میپره..علتش پریدن فیوز کولر گازی چیه؟

حسين طالبي كنگاني
1 آبان 1396

    سلام
    امکان خرابی یا سوختن کمپرسور یا یکی از قطعات بسیار محتمل است که باید تک تک این قطعات بررسی شود

    کارشناس 2 : علوی
    20 آبان 1396

سلام وخسته نباشید
من ساکن اهواز هستم 5سال پیش یه کولر 30000 هزار اجنرال گرفتم که دمای اون رو روی 18 تنظیم کردیم ولی جدیدا هر 8 دقیقه یکبار موتورش اف میکنه و فقط فنش کار میکنه گازش رو چک کردیم مشکلی نداشت و پنل داخل و کندانسور رو هم سرویس کردیم البته سرمایش اون خوبه ولی نه اونجوری که اینقدر زود اف کنه خواهشا راهنمایی کنید.
ممنون از شما

بابادی
27 مهر 1396

    سلام
    حتما باید از سرویس بودن پنل داخلی و پنل خارجی و کامل بودن گاز کولر گازی خود کاملا مطمئن شوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    29 مهر 1396

با تشکر از زحمات مهندسین عزیز در ارتباط با راهنمایی مردم.
کولر گازی گری 30000 دارم گاه بادش گرمه مدار الکتریکی پنل بیرونی را چک کردم سالمه خازن سالمه لوله کوچک سرد میشه اما لوله مسی بزرگ سرد نیست گاز کولر را از روی شیر بزرگ که مثل والف لاستیک سوزن داره چک کردم فشارش مانند یک اسپری بود و گاز داشت. به نظر شما مشکل چی میتونه باشه؟ من در روستا زندگی میکنم تعمیرکار وجود ندارد منتظر راهنمایی هستم

حسین گراوند
27 شهریور 1396

    سلام
    دوست گرامی این که شما میفرمایید والف را چک کردید و گاز داشت نشانه کامل بودن گاز کولر گازی شما نیست. احتمال کم بودن گاز کولر گازی شما با توجه به سرد شدن لوله نازک محتمل است که حتما باید بررسی و عیب مورد نظر برطرف شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    1 مهر 1396

سلام وخسته نباشید دارم خدمتتون ، کولر اسپیلت 24000 میتسوبیشی دارم موتورش فوق العاده داغ میکنه به طوری که عایق دورش رو سوزنده ، اگر قاب فلزی بیرونی رو برداریم کولر بدون مشکل کار میکنه ، ولی به محض اینکه قابش رو میبندیم هر پنج دقیقه آف میکنه و کولر موتورش میشه مثل آتیش ، از بندر بوشهر مزاحم میشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

حجت
25 شهریور 1396

سلام
کولر پنجره ای گری دارم،در طول روز خوب کار میکند ولی شب ها برفک میزند،این مشکل هم فقط در اوایل و اواخر فصل گرما رخ میده چونکه هوا خیلی گرم نیست،خوزستان هستم

محراب
20 شهریور 1396

سلام کولر گازی جنرال دارم. وقتی کولر روشن میکنم فیوز میپره بعد از دو سه دقیقه کار کردن کمپرسور. لطفا کمکم کنید

رضا ناموران
31 مرداد 1396

سلام خسته نباشید کولر سامسونگ 24000 داریم هر چند روز یکبار که کار میکنه یهو سرماش قطع میشه فن و کمپرسور کار میکنند انگار اتومات میکنه ولی دوباره شروع به سرما نمیکنه باید نیم ساعت خاموش کنیم درست بشه. اشکال کار از چی میتونه باشه

محمد
14 مرداد 1396

    امکان دارد بدلیل سرویس نشدن اسپیلت شما این مشکل پیش آید. قبل از هر کاری اقدام به سرویس سالانه کولر گازی خود کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 مرداد 1396

سلام.ببخشید یه سوال کولر اسپیلت 12000 دارم وقتی رو دور موتور بالا هست با هر دمایی مشکلی نداره ولی وقتی رو دور موتور 1 یا 2 میزاریم مرتب آف میکنه روی دمای 19 هم اف میکنه.حتی در شرایط روزهای شرجی هم این حالتو دارم.آیا مشکلی هست؟ممنون میشم پاسخ بدید.

رضا بهیاد
7 مرداد 1396

    سلام
    دوست عزیز منظور از دور بالا چیه؟ کولر گازی یک حالت برای کارکرد کمپرسور ندارد. لطفا کمی واضح تر توضیح بدید

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 مرداد 1396

سلام. کولر گازی اجنرال سی اچ 24000 سرد و گرم بعد از نیم ساعتی کارکرد ارور e4 میزنه و خاموش میشه. امپر دستگاه گرفتم خوب بود سنسور روی لوله کندانسور تعویض کردم با شیر برقی باز هم ارور میزنه. برد رو بیرون اوردم جداگونه تست کردم باز هم ارور میزنه. بردمش پیش تعمیرکار برد تستش کرد گفت سالمه. به نظرتون از چی میتونه باشه؟

زبیرفرد
5 مرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی این مدل کولر گازی ها ارور دقیق و علت دقیقی برای اروری که نشان میدهد ندارد بلکه باید تمام سیستم برسی و به صورت تجربی و تخصصی مشکل پیدا شده و برطرف شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 مرداد 1396

سلام یه سوال خدمتتون داشتم
کمپرسور کولر از کار افتاد فیوزش رو عوش کردم ولی کار نکرد. باز دوباره از نمایندگی اومدن گفتم باید ی خازن بالاتر از خازنی که داشته بندازیم آیا این کار درسته؟؟؟

علي
28 تیر 1396

    سلام
    نخیر اگر کولر گازی شما در شرایط نرمالی قرار داشته باشد نیاز به خازن با ظرفیت بالاتر نیست ولی اگر کمپرسور دچار مشکل باشد با اضافه کردن یک خازن هارد استارت امکان راه اندازی هست

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 تیر 1396

سلام آقای مهندس هنگام استفاده از گاز ازت برای شستشو لازم هست که گیج تقلیل فشار (مانومتر) به کپسول ازت متصل کنیم یا خیر؟ آیا مستقیم به سیستم متصل کنیم؟؟؟

سید مرتضی
26 تیر 1396

    سلام. این کاملا بستگی به نیاز و نوع استفاده شما از کپسول گاز ازت دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    30 تیر 1396

سلام اسپیلت ال جی اینورتر دارم وقتی خاموشش میکنم درش تو حالت نیمه بسته میمونه و روی نمایشگرش مینویسه CO ممنون میشم بگید عیب یا نقص فنی هست یا نه؟

همامی
20 تیر 1396

سلام میخواستم روش تست کمپرسور کولر را پیدا کنم که مطلب شما آمد و به خوبی تست موتور کولر انجام شد. خوشبختانه سالم بود و من از هزینه زیاد خلاص شدم. ممنون از مطالبی مفید اینچنینی

اسحاق علمشاهی
12 تیر 1396

سلام و وقت بخیر کولر بنده ۳۶۰۰۰ تراست است و سه عدد خازن ۶۰ توش بود و بعد از اینکه خازن ها سوختند “به گفته نمایندگی” یک عدد خازن ۸۰ جایگزین کرد و حالا دوباره اون خازن هم سوخت حالا هرچی میگردیم میگن ۸۰ نداریم آیا میتونیم یک ۶۰ جایگزین کنیم؟

حجت
12 تیر 1396

سلام. وقت بخیر. ما کولر گازی رو شارژ گاز و سرویس کردیم. بعد از اون معمولا از پنل داخلی آب چکه میکنه. قبلاً اصلا آب چکه نمیکرد. دلیلش چی میتونه باشه؟

فرهاد
10 تیر 1396

    سلام. امکان یخ زدن پنل داخلی هست که باید فیلتر را خارج کرده و بررسی کنید و یا اینکه لوله خروجی آب از تراز بودن خارج شده یا اینکه بسته شده است. اطاعات بیشتر را در مطلب آبریزش کولر گازی دنبال کنید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 تیر 1396

سلام جناب پیر نیا خداقوت بنده تعمیرکارم جدیدا یه کولر 30 تراست که معرفی شد چک کردم کولر بعد از روشن شدن حدود 15 تا 20 دقیقه کار میکنه و سرمای خوبی هم داره ولی بعد از اون تایمی که گفتم فورا موتور از مدار خارج میشه وفن تنها کار میکنه و دیگه موتور کار نمیکنه میخواستم ببینم میتونه از دو برد بیرون و داخل باشه و یه سوال دیگه دارم یه کولر گازی هست که خیلی برفک میزنه داخل لوله ها رو با ازت شستشو دادم اونم چند بار ولی به هیچ وجه اون روغن یا هر چیزی که داخل هست بیرون نمیاد چون بعد از شستشو وقتی گاز گیری میشه و روشن میکنم یه سری از لوله ها فقط خنک میشه
باتشکر از شما منتظر نظر جنابعالی هستم یا حق

اشکان
9 تیر 1396

    سلام
    درباره سوال اول باید عرض کنم که به هر دلیل از جمله کم بودن گاز کولر گازی، سرویس نشدن یا کم بودن باد فن کندانسور، امکان اورلود کردن کولر گازی شما بسیار بالاست که باید بررسی شود. درباره سوال دوم هم باید بررسی کنید که کجا دقیقا برفک میزند و اینکه یک سری از لوله ها خنک میشود منظور شما چیست ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 تیر 1396

سلام آقای مهندس بنده چند تا کولر نو نصب کرده ام ولی شیر رفت خنک میشه وهیچ گرفتگی درمسیر لوله ها نیست همه را چک کرده ام البته سرمای کولر خیلی خوبه آیا اینکه شیر رفت خنک هست باز مشکلی وجود داره؟؟ اگه مشکلی هست از کجامیتونه باشه؟؟(کولر نو هست). ممنون میشم پاسخ بدهید.

سید مرتضی
2 تیر 1396

با سلام. کولر ۱۲۰۰۰ وست پونت دارم دیشب حدود ۴ تا از لوله های وسطی رادیات داخلی یخ زد. لوله های بالا و پایینش نسبتا گرمه. اگه امکان داره بگید که مشکلش چیه؟ بفرمایید چرا اینطور شده؟و چطور باید دستش کنم؟ واقعا از وقتی که بابت راهنمایی میذارید کمال تشکر دارم.

علی شه
31 خرداد 1396

    سلام
    این مشکل امکان دارد که از کمبود گاز کولر گازی باشد، یا کثیف بودن فیلترهای پنل داخلی یا خراب بودن فن بلوور داخلی. ولی شایع ترین مشکل مربوط به کثیف بودن فن یا فیلتر یا کمبود گاز کولر گازی شماست

    کارشناس 1: پیرنیا
    1 تیر 1396

با سلام خسته نباشید
کولر پنجره ای ۱۹هزار سامسنگ موشکی. وقتی روشن میشه خوب خنک میکنه. بعد نیمساعت هوای گرم گرم میده بعد دوباره هوای خنک میده
چند بار شاید اینطور بشه. بنظر شما مشکل اصلی کجاست؟ خوزستانم با تشکر

رضا
29 خرداد 1396

سلام و درود بر شما
کولر گازی دوتکه ۳۰ هزار سامسونگ دارم دقیقا وسط ظهر خاموش میشه…..کمپرسور خاموش میشه ولی فن کار میکنه…و تا هوا خنک نشه تو سرویس نمیاد…..دلیل این چی میتونه باشه
خازن و برد و گاز هر سه اکی هست

حمیدرضا فتحی
28 خرداد 1396

سلام آقای مهندس من چندین کولر نو نصب کردم ولی شیر رفت کمی خنک میباشد و سرمای کولر هم خوبه ومسیر لوله ها هم چک کرده ام وهیچ گرفتگی وخم خوردگی نداره پس چرا شیر رفت خنک هست؟؟ (البته خنکی لوله برگشت بیشتر از شیر رفت هست) ممنون میشم پاسخ بدهید.سپاس.

جواد
26 خرداد 1396

سلام کمپرسور کولر خراب شد کمپرسور برستول با کمپرس ۴۸۰ تعمیر کار گذاشته.صدای کولر کمتر شده .البته بنظرم نسبت به کولر دیگه که دارم پرتاب بادش کمی کمتر شده و بنظرم سرماش هم همینطور است. استانداردی برای پرتاب باد و درجه برودت کولر هست؟ کولر اجنرال ۱۸۰۰۰پیستونی بود که با همنوع خودش که دارم مقایسه کردم. البته کمپرسور قبلی با زدن خازن راه افتاد و بعد چند دقیقه بادش گرم شد. دوباره بردم تعمیرکار گفت روغن رفته تو رادیات که کمپرسور خراب کرده مجبور به تعویض شدم. می خواستم بدونم دلیل وجود روغن در رادیات کولر گازی چیه؟ کمپرسور برستول با کمپرس ۴۸۰ خوبه؟۳استانداردی برای اندازه گیری پرتاب باد و سرمای خروجی هست؟

علی شه
25 خرداد 1396

    سلام
    وارد شدن روغن به اواپراتور یکی از دلایلش نصب نشدن تله روغن است که به نصب کولر گازی شما مربوط میشود.
    کمپرسور برستول بد نیست، کمپرسور میان رده ای است. استاندارد خاصی برای اندازه گیری پرتاب باد وجود ندارد. دستگاه هایی برای میزان پرتاب باد وجود دارد که به کار شما نمی اید در ضمن میزان پرتاب باد ربطی به تعویض کمپرسور شما ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    25 خرداد 1396

سلام آقای مهندس یه کولر 24 هزار هست موتورش پارسال عوض شده ولی الان سرمای مطلوبی نداره فشار روی 65 تا 70 هست آمپرش ده میباشد درحالی که روی پلاک 11 آمپر نوشته ولتاژ برق 205 میباشد و لوله برگشت خنکی مطلوبی داره اما لوله رفت هم خنک میباشد.
1- اینکه لوله رفت کولر گازی خنک هست ایرادی دارد یا نه؟؟
2- اینکه سرمای مطلوبی نداره (با توجه به فشار و آمپر ذکر شده) آیا کمپرسور از فشار افتاده یا نه؟؟

سید
24 خرداد 1396

    سلام
    بله اینکه لوله رفت هم خنک است دلیل وجود مشکل است که باید به صورت کامل سیکل بررسی و عیب یابی شود. البته قبل از هر کاری سرویس سالیانه کولر گازی را انجام دهید. مورد دوم هم به نوعی به مورد اول میتواند مربوط باشد.

    کارشناس 1: پیرنیا
    25 خرداد 1396

با سلام و ارزوی قبولی طاعات ، دوستان و اساتید محترم ، کولر گازی دوتیکه 32 هزار ال جی موتور سوزونده. مشتری یک موتور 5532 تکامسه گرفته که 30000 هست ، آیا قابل بستن رو این کولر هست ؟ ممنون و سپاسگزارم….

Bahman Miree
23 خرداد 1396

    سلام
    نخیر مشکل جدی نیست میتوانید این کار را انجام دهید

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 خرداد 1396

منظور از اندازه گیری آمپر کمپرسور کولر همان سیم فرمان کمپرسور کولر هست؟؟

سید مرتضی
23 خرداد 1396

با سلام
آقای مهندس کولر گازی های ظرفیت پایین که برق ورودی آنها در پنل داخلی میباشد چطور مقدار جریان آمپر آن را بگیریم؟؟ آیا توسط سیم فرمان (کمپرسور ) میشود آمپر آن را گرفت؟؟

سید مرتضی
22 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی به دلیل اینکه بیشترین مقدار آمپر دستگاه توسط کمپرسور مصرف میشود، شما با تست آمپر کمپرسور کولر گازی به وضعیت کلی سیستم پی خواهید برد

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 خرداد 1396

با سلام خدمت استاد عزیز . کمپرسور کولر پنجر ه ای ۱۸ هزارم خراب شده. تعمیرکار پیشنهاد کمپرسور کارکرده بهم داد (البته بخاطر وضعیت مالی) دو نوع کمپرسور پیشنهاد داده البته گفت که با فشار کمپرس بالای ۴۲۰ یکی مارک تکسون که میگه با فابرکش فرقی نداره و دومی مارک بریستول که میگه بنظرش بهتره چون صدای کمتر و عمر بالاتر داره. البته سرمای هردو در یک حد هست. استاد نظر شما تعیین کننده و برام مهمه . اگه امکان داره حتما جوابم بدید. با تشکر فراوان

علی شهنی
21 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی کمپرسور های دست دوم حتما باید با ضمانت از فروشنده خریداری شود تا در هنگام استفاده و زیر بار رفتن با مشکل مواجه نشود. در کل هر دو کمپرسور نامبرده بد نیست و در یک سطح قرار دارند

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 خرداد 1396

سلام… خسته نباشید. … کولر ما یه مشکلی پیدا کرده.. توی هفته گذشته 2 بار وقتی روشنش کردیم دستگاه داخلی روشن شد ولی دستگاه بیرونی حدود 15 دقیقه طول کشید تا روشن بشه. یعنی در این 15 دقیقه دستگاه فقط مانند یه فن عمل میکرد. کنترلش رو هم چک کردیم کسی دستکاری نکرده بود. بعدش هم خود به خود دستگاه بیرونی شروع به کار کرد. فقط این 2 بار بود بقیه وقتها بدون مشکل روشن شد. مشکلش چیه؟

آرتین
20 خرداد 1396

    سلام
    این مشکل خاصی نیست و گاهی اوقات به دلیل نوسان برق این اتفاق میافتد اگر زیاد تکرار نمیشود جای نگرانی نیست با خیال راحت استفاده کنید فقط اگر کولر گازی را سرویس سالانه نکرده اید حتما این کار را انجام دهید

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 خرداد 1396

کولر گازی من سامسونگ ١٢٠٠٠ هزاره اما نمیدونم چرا الان از کار افتاده . اولا از دوتا لوله مسی اون بزرگه همیشه سرد بود و کوچیکه همیشه داغ . اما الان برعکس شده و دیگه باد سرد نمیده ! روشن که میکنم باد میزنه اما گرم میشه. راهنماییم کنید ممنون.

Adel
18 خرداد 1396

    سلام
    احتمالا نیاز به شارژ کردن گاز کولر دارد که باید بررسی شود و علت گرم شدن باد پیدا شود. حتما باید تعمیرکار کولر گازی از نزدیک کولر گازی را بررسی و عیب یابی کند

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 خرداد 1396

خداخیرتون بده بابت همه جوابهایی که میدهی بسیار ممنونم.
1- ببخشید آقای مهندس این مقدار فشار (۲۵۰psi) برای نشت یابی موتور یخچال هم میزنه پس بنابراین چرا باید با ازت فشار زد؟؟
۲- بعضی کولرها اینورتر نیستند و در قسمت یونیت خارجی دارای برد میباشد این برد برای چیست؟؟ چه مزیتی دارد؟
3- یه محیطی برای پرورش زالو هست میخوام کولر گازی نصب کنم که دمای 27 درجه را به محیط بده و رطوبت 60 درصد هم توسط دستگاه بخور سرد در این محیط ایجاد بشه. آیا این شدنی است و برای موتور کولر گازی ضرر ندارد؟ یعنی دستگاه بخاطر رطوبت موجود اتومات میکند یا نه؟

سید مرتضی
17 خرداد 1396

    سلام خواهش میکنم
    1- اصولی ترین روش برای این کار استفاده از ازت است و برای نشت یابی یا وکیوم نمیتوان از موتور یخچال استفاده کرد
    2- بردی که در یونیت بیرونی تعبیه شده است برای هرچه بهتر مدیریت کردن یونیت بیرونی و اجرای دستورات صادره از برد داخلی است
    3- دوست گرامی یکی از وظایف کولر گازی جذب رطوبت از محیط است همانطور که مشاهده میکنید هر کولر با توجه به میزان کارکرد و جایی که هست مقدار مشخصی رطوبت به صورت اب از محیط خارج میکند و استفاده همزمان از دستگاه بخور و کولر گازی کمی مشکل ساز خواهد شد و کارکرد هر دوی انها را تحت تاثیر قرار میدهد ولی شما میتوانید از کولر های ابی استفاده کنید تا همزمان هم رطوبت و هم سرما را تولید کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 خرداد 1396

با سلام و خسته نباشید .
اقا ما یه کولر 24000 داریم . وقتی روشن میکنیم فن داخل کار میکنه چند ثانیه بعد موتور بیرون هم شروع به کار میکنه و همه چیز طبق روال پیش میره و خنک میکنه . اما وقتی کولر آف میکنه و موتور بیرون خاموش میشه ، فن داخل هم خاموش میشه . و باد نداره . وقتی با کنترل حالتشو عوض میکنیم(mode ) فن داخل دوباره راه میوفته و چند لحظه بعد دوباره موتور بیرون هم روشن میشه و همین روال ادامه داره . میشه بگید دردش چیه ؟ اخه بد اعصابم ریخته به هم . هر تعمیر کاری هم اوردم نفهمیده مشکلش چیه . ممنون

عادل عابدی
16 خرداد 1396

    سلام
    امکان خرابی برد فرمان بسیار زیاد است شما باید برد را برای تعمیر به یک تعمیرکار متخصص بسپارید

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 خرداد 1396

باسلام مقدار فشاری که برای نشت یابی کولر گازی باید وارد بشه حداکثر چند (psi) میباشد؟

سید مرتضی
15 خرداد 1396

    سلام
    میزان 200 تا 250 psi فشار برای تست نشت یابی کولر گازی قابل قبول است

    کارشناس 1: پیرنیا
    15 خرداد 1396

سلام
ببخشید یک سوال داشتم
کولر گازی سامسونگ
کولر گازی خونه رو یک نفر سرویس کرد و گاز رو هم شارژ کرد!
بعد از سرویس ، هروقت پنل داخلی رو که روشن میکنم حدود 5 دقیقه طول می کشه تا کمپرسور(دستگاه بیرون خونه) روشن بشه!
البته اگر مثلا 20 دقیقه کولر کلا خاموش باشه و روشنش کنم بلافاصله کمپرسور هم روشن میشه ولی وقتی به فاصله ی کوتاه خاموش روشن میکنم این اتفاق نمی افته و کمپرسور با تاخیر روشن میشه یا مثلا وقتی از حالت کول به حالت اتو تغییر میدم باز هم کمپرسور خاموش میشه و 5 دقیقه بعد مجددا روشن میشه !
سرویس کار معتقده که طبیعیه اما قبل از سرویس ، با روشن کردن کولر بلافاصله کمپرسور هم روشن می شد

youhan
13 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی این حالت کاملا طبیعی است و مطمئنا شما قبل از سرویس کولر گازی به این مورد توجه زیادی نکرده اید ولی در کل روشن شدن با تاخیر کمپرسور کولر گازی بعد از هر بار روشن شدن طبیعی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    14 خرداد 1396

سلام. روش تست کمپرسور کولر گازی غیر از این 3 روش بازم هست؟

یونس مردمی
13 خرداد 1396

سلام
من یه کمپسور 24 توشیبا رو عوض کردم که پس از وکیوم و شارژ گاز موتور تا حدود 15 دقیقه خوب کار میکنه و همه چیز نرمال بود اما بعدش فشار بالا میره و قسمت ساکشن موتور برفک میزنه علت چی میتونه باشه؟ ایا با تعویض روغن موتور کولر گازی درست خواهد شد و اینکه به چه صورت باید روغن کمپرسور کولر رو تعویض کنم؟ لازم به ذکره که شیر برقی از سر راه حذف شده
ممنون از شما

حامد عبدی
13 خرداد 1396

    سلام
    از میزان گاز تزریق شده به سیستم مطمئن هستید و اینکه از ولتاژ برق و یا از دوپهن نشدن لوله های مسیر؟
    خیر این مشکل ربطی به روغن موتور کولر شما ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 خرداد 1396

سلام، ممنون میشم حتما پاسخ بدین،
یک کولر کار کرده که توسط یک غیرحرفه‌ای باز شده بود نصب کردم و بعد از وکیوم و راه اندازی کولر، گیج زدم گازش خیلی کم بود، به صاحبش گفتم، بعد از شارژ گاز کولر چند روزی استفاده کرد و باز خالی شد، وقتی رفتم یونیت بیرونی را باز کردم متوجه روغنی ​بودن کندانسور شدم و بعد از تست کمپرسور کولر گازی که خیلی بیجان و درحال اتمام عمرش بود، به مالک گفتم، حال ایشان بنده را مقصر سوختن موتور کولر گازی میداند، بنظر شما علت سوختن آن چیست؟ تزریق مقدار کمی گاز ۲۲ بصورت مایع آخر کپسول که برعکس میکنند آیا باعث سوختن کمپرسور کولر میشود؟ ممنونم

محمد آروین
11 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی اگر کمپرسور کولر گازی شما سوخته باشد دلایل بسیار بسیار زیادی برای این اتفاق وجود دارد که باید حتما این کار به صورت کاملا تخصصی بررسی شود و امکان هیچ گونه نظر دهی در این باره نیست. حتی در بعضی از موارد خاص برای پی بردن به دلیل اصلی سوختن کمپرسور کولر گازی نیاز به شکافتن آن و بررسی کارشناسانه است

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 خرداد 1396

سلام مهندس یه کولر اسپیلت ۳۲ هزار است که بعد از یکی دو ساعت خوب کار کردن و سرمایش خوب خاموش میشه خازن و فن عوض کردم ولی باز خاموش میشه ممکنه راهنمایی بکنید

حسام ک
11 خرداد 1396

    سلام
    دوست گرامی منظور از خاموش شدن چیه؟ سرما ندادن یا خاموش شدن کامل کولر گازی؟ و اینکه بعد از خاموش شدن به صورت اتوماتیک روشن نمیشود ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 خرداد 1396

سلام استاد، فن کولر ما رو به تراس هست و گرمای فنش اذیت کننده هست، میشه جلو فن رو یه کانال کولر آبی بزنیم جلوش که باد گرمش رو مهار کنه مشکلی به وجود نمیاد؟؟

اميد صارمي
11 خرداد 1396

    سلام
    اصولا هیچ مانعی نباید تا فاصله یک و نیم متری جلوی کندانسور باشه و مهار کردن آن هم کار درستی نیست. بهترین راه جابه جایی ان است ولی در صورت عدم انجام این کار حتما از یک کارشناس بخواهید محیط را بازرسی کند

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 خرداد 1396

بسیار سپاسگذارم اما متوجه دکمه کلین نشدم (فیلتر یونولیز) میشه بیشتر توضیح بدهید؟؟ چیکار میکنه دقیقا؟؟ بعضی ها میگن رادیات پنل را شستشو میده بعضی ها میگن هوا رافیلتر میکنه!!

سید مرتضی
10 خرداد 1396

    سلام
    این فیلتر مخصوص تصفیه هوا است که شما با زدن این دکمه این کار را انجام خواهید داد

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 خرداد 1396

سلام. وقت بخیر. یه سوال داشتم. ما دیروز کمپرسور کولر گازی رو تعویض کردیم (سوخته بود) دوتا مشکل داریم : ۱- آبی از کولر تخلیه نمیشود (چه از لوله تخلیه و چه از پنل داخلی) ۲- صدای موتور بیرونی یکنواخت نیست و متناوب است. توضیح اینکه تعمیرکار بعد از تعویض کمپرسور کولر، گاز کولر رو هم شارژ کرد.

شیوا نادری
10 خرداد 1396

باسلام خدمت آقای مهندس پیرنیا،
۱- چطوری از کیپ بودن لوله مویی و یا شیر برقی مطلع شویم راهی واسه تست آنها وجود داره؟؟
۲- در صورت خرابی شیر سرویس آیا میشود فقط مغزی شیر را عوض کرد و نیاز به جوش کاری نباشه؟؟
3- دکمه کلین در کنترل کولر گازی دقیقا چه کاری را انجام میدهد؟؟

سید مرتضی
9 خرداد 1396

    سلام
    1- احتمال کیپ بودن لوله مویی کولر گازی بسیار کم است ولی یکی از نشانه های آن برفک زدن یا یخ زدن قبل از لوله مویی است. درباره شیر برقی هم معمولا زمانی که شیر برقی با مشکل مواجه میشود نمیتوان 100% مطمئن شد ولی به غیر از چک کردن بوبین که خراب است یا خیر، زمانی که 4 لوله متصل به لوله مویی هم دما باشند احتمال کیپ شدن شیر برقی کولر گازی بسیار بسیار زیاد است.
    2- بسته به نوع و محل خرابی دارد ولی در اکثر مواقع باید کل شیر سرویس عوض شود و این کار اصولی تر است
    3- دکمه کلین مربوط به فیلتر یونولیز کولر گازی است

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

باسلام و خسته نباشی
سپاس اگه جواب بدین
آیا نشتی داشتن کندانسور باعث خرابی کمپرسور میشود، در چه مدت زمانی این اتفاق می‌افتد؟ آیا شارژ گاز ۲۲ اگر کپسول را برای چند لحظه برعکس کنیم و مایع تزریق بشه آخر کپسول باعث خرابی سریع کمپرسور کوار میشود؟

محمد آروین
8 خرداد 1396

    سلام
    نشتی کندانسور باعث اسیب رسید به کمپرسور نخواهد شد به شرطی که از کمپسرو به مراتب استفاده نشود
    گاز R22 هم کاملا باید به صورت گاز شارژ شود نه مایع به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. آخر کپسول هم با اول کپسول هیچ تفاوتی ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 خرداد 1396

باسلام وعرض قبولی طاعات
کولر سرد وگرم ۲۴۰۰۰ سامسونگ با ۵ سال عمر داریم
مدتی است کندانسور آن هنگام کارکردن صدای زیادی میدهدتا بحال ۲ کارشناس آمده وگفته اند مشکل فنی ندارد اما صدای کندانسور بسیار اذیت کننده است چه باید کرد.
پیشاپیش از لطفتان سپاسگزارم
خان زاده

حسین خان زاده
7 خرداد 1396

    سلام
    این صدا چه نوع صدایی است صدای لرزش یا صدای کار کردن موتور یا برخورد دو چیز به هم ؟؟؟ و چه زمانی بیشتر به گوش میرسد ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 خرداد 1396

باسپاس فراوان از زحمات شما
آیا میشه روغن موتور کولر گازی پنجره ای رو عوض کرد؟

بهنام
7 خرداد 1396

سلام ولتاژ شبکه ۲۲۰ ولت هست برودت کولر طبیعی و تغییر نکرده و صدای کمپرسور کولر هم طبیعی است
ولی زیاد آمپر میکشد و دیروز ساعت ۱۲ ظهر کامل خاموش شد
آیا احتمال نیم سوز شدن سیم پیچ هست؟ تست سیم پیچ کمپرسور کولر گازی نکته خاصی ندارد؟

صادق
7 خرداد 1396

با سلام خدمت استاد پیر نیا
در اهواز زندگی میکنم یک کولر ۳۰ هزار جنرال کمپرسور روتوری دارم با اینکه باد فن طبیعی و کندانسور تمیز و در سایه و فضای باز قرار دارد و فشار گاز ۶۵ و دیس شارژ ۹۵ است اما کولر ۱۹ آمپر میکشد. مشکل چیست؟
با تشکر

صادقی تعمیر کار
6 خرداد 1396

    سلام
    از ولتاژ ورودی کولر گازی مطمئن هستید؟ و اینکه به سالم بودن کمپرسور کولر اطمینان دارید؟ آیا سرمای کولر گازی شما مانند قبل هست یا خیر؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 خرداد 1396

سلام لطفا توضیح بدین طریقه شوک دادن به کمپرسور کولر به چه صورت است؟ ممنون

زبیرفرد
6 خرداد 1396

سلام واقعا کاربردی بود جهت سالم بودن موتور کولر به روش تست کمپرسور کولر گازی احتیاج بود. سپاس

سید علی
26 اردیبهشت 1396

با سلام. کولر اجنرال ۱۸هزار دارم. زمان زدن کلید دوم که کمپرسور روشن بشه برق خونه دچار نوسان میشه و کمپرسور فعال نمیشه صدای کولر کمی کمتر میشه. گفتن شوک دادن به کمپرسور کولر راه حله. درسته؟ خودم با اهم متر تست سیم پیچ کمپرسور کولر رو دو به دو و بدنه انجام دادم مشکلی نداشت. برادر چه کنم؟
باتشکر

علی شهنی
24 اردیبهشت 1396

با سلام و خسته نباشید. یه کولر گازی 2400 دارم. وقتی روشن میکنم یونیت داخلی کار میکنه اما موتور بیرونی فقط فن روشن میشه و کمپرسور انگار میخواد روشن بشه اما قطع میکنه و هر چند ثانیه یه بار همین حالت پیش میاد یعنی انگار میخواد استارت کنه و یه صدای کوچکی میده و قطع میشه. خازنش رو یه تعمیرکار تست کرده گفته سالمه. مشکلش از کجاست؟

فرهاد فاطمی
24 اردیبهشت 1396

آیا درست است ک میگویند کولر دوتیکه را نباید خاموش کرد و مدام اگه روشن باشد بهتر است؟

محمد حبیبی
22 اردیبهشت 1396

    سلام
    نخیر این حرف اصلا درست نیست شما باید کولر گاری را از نظر مکانی در بهترین مکانی که باید نصب کنید و روی دمایی که مناسب شماست قرار دهید و اجازه دهید که کولر به صورت اتوماتیک خاموش و روشن شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 اردیبهشت 1396

با سلام. اگر پس از انجام روش های تست کمپرسور کولر گازی موردی مشاهده نشد با اطمینان 100% میتوان گفت کارکرد کمپرسور سالم است؟

هادی
22 اردیبهشت 1396

سلام
من کمی فنی هستم. در مورد تست فشار کمپرسور کولر گازی راهنمایی میخوام که خودم انجام بدم. چون تا حالا اینکارو نکردم.
تشخیص کیپ بودن لوله مویی کولر گازی به چه صورت هست؟

اشکان رستمی
16 اردیبهشت 1396

سلام
فشار زدن به سیستم میبایست چند درجه باشه؟ (۳۰۰درجه؟؟) با موتور یخچال این فشار را زده ام بلکه بالاتر هم میشه زد آیا باز هم میفرمایید با موتور یخچال انجام ندهیم؟؟
در صورت خرابی شیر سرویس کولر گازی آیا میشود فقط مغزی شیر را عوض کرد و نیاز به جوش کاری نباشه؟؟

سید مرتضی
16 اردیبهشت 1396

سلام. من یک کولر گازی ۳۶۰۰۰TCL دیواری سرمایشی مخصوص منطقه خرمشهر کمپرسور بزرگ را حدودا ۱۰ ماه پیش خریدم که متاسفانه چند روز بعد از نصب صدایی شبیه شکسته شدن یخ از پنل داخلی شنیده شد. وقتی که درب پنل داخلی را باز کردم هیچگونه آثاری از برفک دیده نشد و پنل در حال تعریق کردن بود. به پشت بام رفتم و دیدم که فن درحال چرخش است و فقط کمپرسور و لوله بزرگ برفک و یخ زده است. درجه کولر را تا حدود ۳۰ بالا بردم و کمپرسور خاموش شد و برفک از بین رفت. به نمایندگی رفتم و گفتند که گاز آن کم است. آمدند و گازگیری کردن و بعد از چند روز دوباره کمپرسور و لوله بزرگ یخ و برفک زد و درآن لحظه از سرما و برودت کولر کاسته نمیشود و فقط یکسره کار میکند. درجه را بالا بردم و کمپرسور خاموش شد و برفک از بین رفت و به نمایندگی مراجعه کردم. آمدند و گفتند که گاز کولر کامل است و کمپرسور آمپر نمیکشد و هیچگونه نشتی ندارد و احتمالا از سنسور است و باید سنسور تعویض شود. بعد از تحویل سال ۹۶ آمدند و سنسور را تعویض کردند و بعد از چند روز دوباره همان مشکل برفک و یخ کمپرسور و لوله بزرگ پیش آمد. لازم به ذکر است که با درجه ۲۵ یا ۲۶ و یا ۲۷ هم برفک و یخ میزند. مساحت منزل هم حدود ۶۰ متر است و نمایندگی گفت که نمیدانم مشکل از چیست و باید با نمایندگی تهران موضوع را در میان بگذاریم. لطفا راهنمایی فرمایید

علی حزبیان
16 اردیبهشت 1396

    سلام
    قبل از هر کاری به دلیل اینکه کولر گازی شما درای گارانتی است و مدت زمان زیادی از خرید آن نگذشته است حتما با نمایندگی تماس گرفته تا نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنند و به هیچ عنوان خود تان این کار را انجام ندهید ولی با توجه به توصیفات شما این یک عیب گم و خیلی پنهان است که با تست در کارگاه میتوان به نتیجه دقیق رسید ولی امکان دوپهن شدن لوله های ارتباطی یا کیپی در قیمتی از سیستم محتمل است

    کارشناس 1: پیرنیا
    16 اردیبهشت 1396

سلام من یه کولر گازی 18هزار گری موتور قلمی دارم. با اینکه ترموستات رو یک سره کردم بازم موتور 25 دقیقه کار میکنه و خوب هم خنک میکنه و کمپرسور هم میاد تو سرویس،و مشکلی هم نیست بعد از 25 دقیقه از کمپرس خارج میشه و بعد از 20 دقیقه میاد تو سرویس علت چیه. اگه لطف کنید یه راهنمایم کنید ممنون میشم

رسول
15 اردیبهشت 1396

سلام. کمپرسور کولر گازی های t3 (گرمسیری) از چه نوعی هستن؟ پیستونی روتاری یا اسکرول

رامین
15 اردیبهشت 1396

ضمنا بفرمایید (در صورت مجبور شدن شستشو با گاز R22) چطوری توزن را وارد لوله ها کنیم؟

سید مرتضی
13 اردیبهشت 1396

    سلام
    توزن را به از طریق سرنگ وارد لوله کنید و به ادامه مراحل کار بپردازید

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 اردیبهشت 1396

سلام آقای پیر نیا بسیار ممنونیم که باصبر ومتانت جوابگوی سوالات هستید.سوالم این هست که برای شستشوی لوله ها با گاز ازت حتما باید مغزی و والف به لوله رفت متصل بشه؟ چرا متصل به برگشت نباشه؟ دوم اینکه بعد از تعویض موتور برای شستن موتور وکندانسور ، سرلوله مویی را از لوله رفت باید جداکنیم یا نه؟؟یعنی فقط شستشو بدهیم تا تمیز بشن؟ این شستشو کندانسور هم باید ازلوله رفت ازت را واردکرد یانه؟ ممنونم.

سید مرتضی
13 اردیبهشت 1396

    سلام
    بهترین مسیر استفاده از لوله رفت برای شستشوی کولر گازی است و اینکه نخیر نیازی به باز کردن لوله مویی نیست بلکه با متصل بودن لوله مویی به کولر گازی این کار را انجام خواهیم داد

    کارشناس 2 : علوی
    13 اردیبهشت 1396

با سلام خدمت کارشناس عزیز کولر گازی پنجره ای هایسنس گرفتم موقعی که روشنش میکنی تا میخواد زیربار بره یه صدایی تولید میکنه .واین صدا قطع میشه دوباره تکرار
ممنون میشم چاره کار کجاست

خالقدادمحمودزهی
13 اردیبهشت 1396

    سلام
    منظور چه صدایی هست ؟ در کجای سیستم تولید میشه و اینکه در هنگام کار کاملا رفع میشه ؟ یا در تولید سرمای کولر گازی تاثیری داره ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    13 اردیبهشت 1396

سلام اسپیلت ۳۲ الجی دارم کمپرسورش سوخته فابریکش کمپرسور روتاری بوده میتونم روش کمپرسور اسکرال ببندم؟راهنمایی بفرماییدایرادکه نداره مدل اسپیلت پلاسما گلد است

سعید کیا
12 اردیبهشت 1396

    سلام
    در صورت هماهنگ کردن پایه های کمپرسور و هم قدرت بودن این کمپرسور ها مشکل خاصی نخواهید داشت

    کارشناس 2 : علوی
    14 اردیبهشت 1396

سلام خدمت همه .
خواستم بدونم علائمی که روی کمپرسور هست چه معنی داره . مثلا علامتی که داخل یک دایره حروف S,C,M هست چیه ؟ میدونید که توی کمپرسورهای مختلف جای این حروف با هم عوض میشن .

ناصر . ایستکول
10 اردیبهشت 1396

سلام. جهت تست موتور کولر گازی به چه ابزاری احتیاجه؟

رامین
9 اردیبهشت 1396

سلام.علت زود خاموش روشن شدن اسپلیت چیه ؟3 دقیقه روشن 3دقیقه خاموش .4 روزه خریدم .نمایندگی نصب کرده اما علتشو نمیدونه

سیامک
7 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی با توجه به اینکه شما کولر گازی را مدت زمان کمی است خریداری کرده اید حتما با شرکت گارانتی کننده تماس گرفته و از ایشان درخواست تعمیر و برسی کنید اگر هم احتیاج به کمک یا تعمیر توسط خودتان را دارید حتما ما را درجریان گذاشته و اطلاعات کامل تری ارائه کنید تا حتما شما را راهنمایی کنیم

    کارشناس 2 : علوی
    8 اردیبهشت 1396

بهروز
سلام مهندس
پنل داخلی و بیرونی خیلی سرو صدا دارند. ولی روی فن پنل داخلی صدا ندارد و خوب .ضمنا این مشکل زمانی شروع شد که سیستم شارژ گردیده سرمای آن هم زیاد نیست آیا گاز زیادی باعث اونه؟ آبریزش هم نداره درصورتی که قبلا بعد از یکساعت آبریزس شروع میشد.ولی لوله برگشت هم سرد سرد است.

بهروز علوی
6 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی برای تست کردن سیکل سرمایش گولر گازی نیاز است که به صورت کامل با ابزار مجهز این کار انجام شود و به هیچ وجه امکان اعلام نظر به این صورت وجود ندارد ولی همین که شما اعلام میکنید از سرمای کولر گازی راضی نیستید و و…. حتما باید از یک تعمیرکار کولر گازی بخواهید که برای تست کردن سیکل کامل سرمایشی کولر گازی از نزدیک مراجعه و مشاهده کنند

    علوی: پشتیبان
    7 اردیبهشت 1396

سلام جناب آقای پیرنیا با سپاس از راهنمایی های سازنده جنابعالی
بنده ساکن اهواز هستم و یک‌اسپیلت سی هزار میتسوبیشی برام نصب کردن که بعد از نصب
نه سرمایش نه گرمایش عمل نمبکنه
یعنی کنداکتور عمل نمیکنه با اینکه برق به اون قسمت میرسه ولی وقتی با دست فشارش میدی کمپرسور کار میکنه و هوا سرد سرد میشه
لطفا روش تست کنتاکتور کولر گازی رو هم توضیح بدین.
در حالت گرمایش هم قدرت فن کم و زیاد نمیشه فقط رو یه حالت پرتاب باد داره
بنظر شما چون سرویسکارم فوق العاده غیرفنی بود چه بلایی سر کولر آک اومده؟ چون اینجا تعمیرکار ناشی خیلی زیادن بنظر شما خازن سوخته کنتاکتور خراب شده یا بردشو خراب کرده؟

باسپاس از توجه شما

میلاد
4 اردیبهشت 1396

    سلام
    دوست گرامی با توجه به توضیحاتی که شما فرمودید سرمایش و گرمایش کولر گازی عمل نمیکند ولی در قسمت پایین عنوان کردید که در حالت گرمایش پرتاب باد کولر گازی شما قابل تغییر نیست اگر شما زمانی که کنتاکتور را با فشار دست راه اندازی مکنید باید از فرمان مادر برد به کنتاکتور مطمئن شوید چون برد فرمان اتصال با به کنتاکتور صادر و کنتاتور عمل اتصال جریان را صورت میدهد
    ایا فرمان برد ( فاز و نول )به کنداکتور میرسید؟

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

باسلام.یه سوال دارم راهنمایی کنید ممنون میشم.کولر دوتیکه میتسوبیشی 36000 نشت گاز داشته الآن گاز زدیم تا در موقع خاموشی گیج 150 بار نشون میده،ولی کولر باز خنک نمی کنه.وموتور 50 ثانیه کار میکنه وبعد3 دقیقه استراحت.وهمین طور تکرار میشه ولی دما خیلی خنک نیست.باید چکار بکنم.

قاسم
4 اردیبهشت 1396

    سلام
    شما باید تمام موارد را به صورت کاملا اصولی انجام دهید ایا زمانی که شارژ گاز انجام شد سیستم وکیوم شده است و اینکه ملاک شارژ گاز در حالت خاموشی نیست بلکه در حالت کار کمپرسور باید کولر گازی را شارژ گاز کنید. درباره خاموش شدن مداوم کمپرسور هم باید دقت داشته باشید که برد فرمان دستور قطع را صادر میکند یا خود کمپرسور خاموش میشود ؟

    کارشناس 2 : علوی
    7 اردیبهشت 1396

سلام
کولر من گالانز 18000 موتور موشکی هس و موتورش جام کرده میخواستم بدونم باچ خازنی میتونم به او شوک بدهم ؟ ممنون

محمدرضا س
28 فروردین 1396

    سلام
    شما با خازن هارد استارت امکان شوک دادن به کمپرسور کولر را دارید

    کارشناس 1: پیرنیا
    2 اردیبهشت 1396

با تشکر فروان مشکل نشتی بود که حل شد.
یه سوال دیگه از خدمت شما دارم
کولر میتسوبیشی 36هزار پنل داخلی روشن میشه ولی فرمان به یونیت بیرونی نمیده بعد پنل داخلی ارور اوپریشن 4تا چراغ میزنه. کولرش سری قدیمه

آرش کمالی
28 فروردین 1396

    سلام
    شما کابل ارتباطی کندانسور و اواپراتور را جدا کرده و حالا اقدام به روشن نمودن پنل داخلی نمایید و با اهمتر ترمنیال های خروجی پنل داخلی را چک کنید تا از فرمان صحیح پنل داخلی مطمن شوید

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 اردیبهشت 1396

سلام
کولر گازی پنجره ای تراست ١٨هزار موتور پیستونی دست دوم خریداری کردم ولی از همون روز اول سرماش خوب نبود و جدیدا متوجه شدم رادیات جلوی کولر کاملا برفک زده مشکل چیه؟

ارش کمالی
26 فروردین 1396

    سلام
    احتمال کمبود گاز که نتیجه نشتی در سیکل کولر گازی شماست خیلی بالاست

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 فروردین 1396

سلام خسته نباشید کولر پنجره ای سامسونگ داریم موقع روشن شدن فقط فن خالی میزنه و چراغ سبزش روشن نمیشه که سرد کنه وصل نمیکنه آیا مشکل از کمپرسورش هست؟ یا احتمال داره که برق به کمپرسورش نرسه آیا از خازنش هم میتونه باشه؟

مجتبی
24 فروردین 1396

    سلام
    هر امکانی وجود دارد تمام مواری که شما فرمودید ممکن است مشکل ساز شده باشد ولی تنها با چک کردن کامل کولر گازی شما امکان نظر دادن دقیق وجود دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 فروردین 1396

سلام. خسته نباشید کولر گازی ال جی 24 هزار دارم فن داخلی که باد پرتاب میکنه وقتی کولرو روشن میکنیم حرکت نمیکنه و باید با یه چیزی حرکتش داد تا کار کنه علتش چیه؟

سلیمان
24 فروردین 1396

    سلام
    امکان خرابی موتور فن یا خازن راه انداز فن بلوور کولر گازی شما بسیار بالاست حتما باید توسط یک تعمیرکار متخصص برسی و عیب یابی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 فروردین 1396

سلام استاد سال نو مبارک
برای اسپیلت وست پوینت سی هزار قصد انجام تست کمپرسور کولر داشتم. حین انجام تست سیم پیچ کمپرسور صدای بوق نمیومد. یعنی کمپرسور کولرم سوخته؟

مرتضی
21 فروردین 1396

سلام آقای پیرنیا
من یک کولر 25000 سامسونگ(سرمایشی-گرمایشی) مدل good دارم که اخیر دچار مشکل شده است بعد از 15 دقیقه کار فن کمپرسور از کار می افته و نشانگر کاربر روی مانیتور داخلی شروع به چشمک زدن می کند ولی کولر خاموش نمی شود وقتی کتاب راهنماش نگاه کردم نوشته مربوط به single user می باشد و دستور العمل کتاب راهنما را انجام دادم ولی مشکل برطرف نشد لطفا راهنمایی کنید.
باتشکر از زحمات شما و همکاران محترمتان.

تقی نصرتی
16 فروردین 1396

    سلام
    این که فن و کمپرسور با هم از مدار خارح میشود احتمال زیادی برای خرابی برد فرمان محتمل است ولی این نظر درست و دقیقی نیست باید تمامی قطعات و مراحل کار حضورا بررسی شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 فروردین 1396

سلام. کولر 32000 سوپرجنرال دارم با کمپرسور پیستونی و آمپر نرمال 18.8
تا زمانی که هوا نسبتامعتدل و گرمه خنک کنندگی و آمپر و فشار ساکشن کاملا نرماله. ولی با خنک شدن هوای بیرون آمپر کاریش میاد روی 13 آمپر و گرم میشه. مشکل از کجا میتونه باشه دوست عزیز؟ ممنون میشم کمک کنید

فرزین
26 اسفند 1395

    سلام
    اینکه امپر دستگاه در حالت گرمایش و در کارکرد زمستان کمتر از سرمایش در تابستان باشد امری کاملا طبیعی است ولی گرم شدن دستگاه علت های زیادی دارد که باید برسی شود لطفا بیشتر راهنمایی کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    1 فروردین 1396

سلام
مشکلی در کولر ما ایجاد شده میخاستم بدونم از کجاست
کولر که روشن میکردم بعد چند ثانیه کار کردن فیوز برق میپرید
چند بار تست کردم دیدم همینطوریه
که دیکه الان روشن هم نمیشه
میشه علتش رو بگید

محمدی
22 اسفند 1395

    سلام
    خب این مشکل دلایل خیلی زیادی دارد از جمله خرابی در کمپرسور کولر گازی ، خرابی در دیگر قطعات کولر گازی یا اتصالی سیم های برق متصل به اسپیلت

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 اسفند 1395

با سلام
ایا کولر در حالت فن کار کند چند ساعت احتمال اشکال هست ؟ کولر باید روشن باشه ولی هوا خنک و دمای خانه پایین بخاطر صدا بیرون روشن میکنیم در حالت فن مشکلی پیش نمیاد ؟

فروغ
10 اسفند 1395

    سلام
    من منظور شما را از این سوال متوجه نشدم ولی اگر منظور شما استفاده از فن کولر گازی است باید عرض کنم که نخیر به هیچ عنوان مشکلی برای شما برای استفاده از این حالت وجود ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 اسفند 1395

سلام مهندس پیرنیا
ممنون از راهنماییهای مفیدتان که همه استفاده میکنیم. من یه سوالی کرده بودم هنوز جواب نگرفتم.یکی در مورد اینکه : در کولر گازیها میشه گاز134a رو جایگزین R22 کرد؟
دوم اینکه : نحوه شستشو دادن داخل لوله های کندانسور و لوله موئینی را میشه توضیح بدید که متوجه بشیم گرفتگی نداریم؟

فرزاد
1 بهمن 1395

    سلام
    اگر جواب خلاصه و کوتاه میخواید باید عرض کنم که بله امکان پذیر هست ولی به دلایل خیلی زیادی این کار اصولی نیست پس سعی کنید از گاز 22 استفاده کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 بهمن 1395

سلام.یک کولر گازی سامسونگ ۱۲۰۰۰ اینورتر،گاز کم کرده است.گرمایشش مطلوب نیست.کل گاز دستگاه را تخلیه کردم.کاملا وکیمی اش کردم.مجددا با ترازو طبق شمای فنی دستگاه گازش را تزریق کردم.ولی مشکل دستگاه حل نشد و هنوز گرمایش مطلوبی ندارد.در ضمن امپر دستگاه با امپر روی شمای فنی یکی میباشد و مشکلی ندارد‌.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر

رضا علیپور
8 دی 1395

    سلام
    دوست عزیز منظور از گرمایش نامطلوب کولر گازی چیه؟ و با چه معیاری گرمایش کولر گازی رو میسنجید؟ آیا معیار شما گرمایش کل محیطی است که کولر گازی داخل ان نصب شده؟ اگر به این موارد آگاهی کامل دارید، آیا قبل از تزریق گاز سیستم رو شستشو دادید؟ و از تمیز بودن کل سیستم مطمئن هستید ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 دی 1395

سلام
لطفا طریقه ریست کولر جنرال طرح لبخند روهم توضیح بفرمایید ممنون میشم

طاها معینی
28 آذر 1395

‎با سلام خدمت استاد عزیز.
‎من واقعا لذت بردم از اینکه تمام سوالات را جواب و به خوبی راهنمایی میکنید بسیار تشکر.
‎من یک کولر ٣٠هزار اینورتر الجی دارم هم سرمایش و هم گرمایش، ٢تا سوال دارم از خدمتتون، آیا این حرف درسته که میگن استفاده از گرمایش کولر عمرش کم میکنه ؟؟
‎و دومی اینکه پنل بیرونی کولر ما داخل تراس هست و در تابستون گرمای فنش خیلی اذیت کننده هست و مستقیما روبروی درب ورودی پزیرایی هست میشه از یک ورق المینیومی یا یک ورقه پلاستیکی برای منحرف کردن باد فن کولر استفاده کرد؟؟

اميد صارمي
10 آذر 1395

    سلام
    خواهش میکنم خوشحال میشیم که بتونیم کمکی به شما بکنیم
    1. نخیر این اصلا حرف درستی نیست به دلیل اینکه تمام سیستم کولر گاز طوری طراحی شده که بتوانید ار ان هم در سرمایس زمستان و هم در گرمای تابستان استفاده کنید و باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده از کولر گازی در فصل سرما برق کمتری را مصرف میکند
    2. باید عرض کنم که بهترین شیوه نصب کندانسور به صورته که باد گرم خروجی به بیرون از محیط نصب موتور منتقل بشه با این شرحی که شما فرمودید این باد گرم باعث برگشت به درون منزل شده و این کار بسیار اشتباهی است که باعث تلف شدن انرژی خواهد شد شما به هر طریق ممکن این باد گرم را به بیرون از محیط نصب کولر گازی هدایت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 آذر 1395

ممنونم استاد
منظور شما اینه که در یه روز چندبار اتفاق افتاد باید به تعمیرکار اطلاع بدم

پرویز
8 آذر 1395

    این یک عمل کاملا طبیعی برای کولر گازی است و یکی از سیستم های نصب شده در کولر گازی است ولی در صورت غیر عادی بودن یا خلل ایجاد کردن در سیستم کولر گازی باید با تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس گرفته شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 آذر 1395

با سلام خدمت استاد محترم
من اسپیلت دارم که وقتی روشنش میکنم ارور h1 یا همون یخ زدگی میده.
باید تعمیر کار بیارم یا روشن بمونه خودش رفع میشه
با تشکر

پرویز
7 آذر 1395

    سلام
    این ارور مربوط به یخ زدایی کولر در فصل سرد ساله که در فواصل زمانی متفاوت نسبت به سردی هوا در کولر گازی اعمال میشود ولی در صورتی که این کار به صورت سریع در فواصل زمانی بسیار کم و به صورت غیر عادی اتفاق بیوفتد حتما باید برسی شده و با تعمیرگاه مجاز کولر کولر گازی تماس گرفته شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 آذر 1395

سلام
.کولر 24جنرال.
کولر در حالت سرما ده دقیقه کار میکنه بعد یونیت بیرون خاموش میشه. تو حالت گرما هم بعد یک دقیقه فن داخل ایست میکنه بعد ده ثانیه دوباره شروع میکنه. یک دقیقه ینی وقتی که اواپراتور داغ داغ میشه فن روشن میشه . وقتی یک دقیقه اواپراتور خنک شد فن می ایسته. تا دوباره داغ شه. تو این مدت کمپرسور در حال کار کردنه.
سنسور پایپ و محیطی رو تعویض کردیم. بنظرتون مشکل از کجاست؟؟

محمد
6 آذر 1395

    سلام
    با با این اطلاعات کم نمیشه جواب دقیق و تخصصی داد ولی احتمال خرابی یا اشکال در بردفرمان کولر گازی خیلی زیاده و اینکه سنسور پایت و محیط باید هنگام تعویض با مشابه خودشون عوض بشن اگر توانایی دارید برد کامل کولر گازی رو برای تعمیر به تعمیرگاه برد بفرستید در غیراین صورت حتما با تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس بگیرید

    کارشناس 1: پیرنیا
    7 آذر 1395

سلام، وقت بخیر.
یه کولر گازی گاسونیک داریم که وقتی پاورش رو میزنیم روشن نمیشه.
میشه لطف کنید بگید مشکلش چیه؟

مريم
5 آذر 1395

    سلام
    این کلی ترین سوالی بود که میشد پرسید شما باید برق ورودی کولر گازی رو چک کنید در صورت عدم وجود برق باید علت قطع شدن رو پیدا و برطرف کنید در صورت وجود جربات هم باید مورد به مورد برسی کنید ولی باید توجه داشته باشید که این کار بسیار خطرناکه و نیارمند ابزار و لوزام مخصوص است

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 آذر 1395

    احتمال داره فیوز کولر. قطع باشه. کنترل معیوب باشه. چشمی کولر معیوب باشه یا برد معیوب باشه. اول ببنید دستی میتونید با دکمه پاور روشنش کنید.

    محمد
    6 آذر 1395

    باید ببینید که دستگاه به محافظ وصله شاید محافظ خراب باشه از اون پریز تست کنید که برق داره اگه دیدین برق به دستگاه میرسه باید بردش تعمیر بشه چون مشکل پیدا کرده

    پیمان
    13 آذر 1395

سلام جناب پیرنیا
من یه کولر دو تکه سامسونگ 32000 دارم که با پایین آمدن درجه حرارت محیط بخصوص شبها، فن رادیاتور (قسمت بیرونی) خاموش میشه ولی کمپرسور به کار خودش ادامه میده تا اینکه به زوزه کشیدن میفته(بر اثر گرم شدن) و دو باره فن شروع بکار میکنه. با تعویض خازن هم مشکل برطرف نشد.
در صورت امکان لطفآ راهنمایی بفرمایید.

مسعود
16 مهر 1395

    سلام
    این مشکلی که شما میفرمایید اگر فقط در شب اتفاق میافتد احتمال اختلال توسط مادربرد دستگاه زیاد است ولی برای مطمن شدن شما باید به صورت کامل دستگاه را تست کرده تا مطمن شوید مثلا زمانی که فن ار کار یاز میاستد تست کنید که مادر برد فرمان قطع را صادر کرده یا اینکه برق در ترمینال کندانسور وجود دارد و مشکل از جای دیگری است توصیه میکنم اگر تعمیرکار کولر گازی نیستید این کار را به یک مرکز سرویس و تعمیرات تخصصی کولر گاری بسپارید.

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 مهر 1395

باسلام وخسته نباشید

من یه اسپیلت توشیبا 18000دارم برای خونه .40متری استفاده میکنم اما 10دقیقه حدودا باد خنک میزنه وسه چهار دقیقه دیگه بادخنک نمیزنه ولی فن بیرون که نگاه کردم دایما روشن بوده ..درضمن وقتی شروع به خنک شدن میکنه صدای وارد شدن گاز به پنل داخلی میاد .و درحالت گرم هم تست کردم اینجور بود.وخونه هم خنک نمیشه
ممنونم

shabani
8 مهر 1395

    سلام
    دوست عزیز با توجه به توضیحات شما باید عرض کنم که مسلما سیستم شما دارای مشکلی است که باعث از مدار خارج شدن کمپرسور میشه اگر شما تعمیرکار کولر گازی نیستید اولین و ابتدایی ترین کاری که متوانید انجام بدین سرویس و شستشوی کولر گازی ولی اگر بعد از انجام این کار مشکل حل نشد حتما موضوع را با یک تعمیرکار کولر گازی مطرح کنید تا از نزدیک اسپیلت شما را بازدید و به تعمیر اسپیلت توشیبا شما بپردازند

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مهر 1395

      سلام و درود جناب پیرنیای عزیز
      اما به نظر شما احتمال خرابی کمپرسور هست و یا تعمیرش با توجه به تجربیات شما هزینه خیلی بالایی داره ؟ یا قطعه ای مثلا سنسور و ….. و یا نشتی شاید از لوله ها بوده؟ ممنون که راهنمایی میکنید .

      shabani
      9 مهر 1395

      سلام
      اینکه شما شما میفرمایید به مدت 10 دقیقه باد کاملا خنک میزنه و بعد اون قطع میشه امکان وجود مشکل در سیکل زیاد و امکان خرابی کمپرسور کمتره که شما میتونید از یک تعمیرکار متخصص کولر گازی برای سرویس و تعمیر کمک بگیرید و باید این نکته هم عرض کنم تا زمانی که سیستم کاملا برسی و چک نشود هیچ نظر قطعی نمیشود بیان کرد

      کارشناس 1: پیرنیا
      10 مهر 1395

سلام
من یه کولر اسپلیت سوپر جنرال دارم وقتی روشن هست خوب کارمیکنه و خنک میکنه .ولی جدیدن وقتی خاموش هست هر ۴۰ دقیقه یه صدایی مثل موقع هایی که کولر رو موتور میره صدا میده و چند ثانیه بعد صدا قطع میشه .این پروسه در روز موقع خاموش بودن کولر اتفاق میفته به نظر شما علت چی میتونه باشه با تشکر

مهدی توانا
6 مهر 1395

    سلام
    دوست عزیز اینکه این صدا از کجا ناشی میشود باید کاملا برسی شود ولی در زمان خاموش بودن کولر گازی از خاموش شدن کمپرسور و فن کندانسور مطمن شوید در غیر این صورت اطلاعات کامل تری درباره اینکه این صدا از کحای سیستم است بفرمایید یا اینکه با یک تعمیرگاه تخصصی کولر گازی تماس حاصل فرمایید

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 مهر 1395

سلام
کولر KG گرما سرما ، سی هزار
در طی دو روز اخیر کولر در حال کار یک دفعه قطع میشد البته کامل خاموش نمیشد
امروز صبح رفتم روشن کنم دیدم روی مانیتورش کد F9 رو زده و روشن نمیشه
تازه دو ماه کولر رو نصب کردم.ممنون میشم راهنمایی کنید

ابراهیم زاده
6 مهر 1395

    سلام
    من اطلاعی از ارور کولر گازی KG ندارم ولی احتمال خرابی یا قطعی سنسور رابط بین پنل وجود داره برسی کنید و خبر بدین

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 مهر 1395

با سلام ببخشید من یه کولر 24000 سامسونگ دارم هرچند یه باری خازن میسوزنه ممنون میشم دلیلشو راهنمایی کنید؟

فاروق
5 مهر 1395

    سلام
    خراب شدن و عدم کارکرد خارن کولر گازی در مدت زمانی کمتر از زمانی که عموما مورد استفاده قرار میگیرد دلایل زیادی دارد که یکی از شایع ترین آنها کثیف بودن کولر گازی است و اینکه مدت هاست سرویس نشده است. این کار را انجام دهید مطمئنا مشکل رفع خواهد شد در صورت عدم رفع مشکل مطرح کنید تا راهنمایی بیشتری ارائه شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 مهر 1395

سلام کولر من کافیه درجه اون از 18عوض بشه پنل داخی خاموش ولی موتور کار. میکنه

مجید ربیعی. .ابادان
27 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز شما باید یک بار به صورت کامل اسپیلت خودتون رو ریست کنید برای این کار برق اصلی ورودی به کولر گازی را قطع کرده و باطری ریموت کنترل خود را دراورید بعد از 20 دقیقه برق کولر گازی را وصل و با ریموت کنترل کولر گازی آن را در حالت سرمایش یا cool روشن کنید اگر با این روش مشکل شما حل نشد حتما باید با یک تعمیرکار کولر گازی یا تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس بگیرید تا برای بازدید بیشتر و رفع عیب شما را کمک کنند

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 شهریور 1395

سلام چند سئوال از خدمت تان دارم
1- آمپر مصرفی کمپرسور درحالت گرمایش بیشتر از سرمایش است و علت چیست؟
2-درحالت گرمایش اگر فن کندانسور کار نکند گرمایش بهتر و بیشتری خواهیم داشت؟
3-درحالت گرمایش درمناطقی که دما15- میرسه برای جلوگیری از یخ زدگی تعرق کندانسور چه باید کرد؟
۴-لوله رفت وبرگشت نزدیک کمپرسور برفک میزند و درجه زدیم کمبود گاز نشان نمیده مشکل چیست؟
باتشکر از شما

حسين چگيني
24 شهریور 1395

    سلام
    آمپر مصرف کمپرسور در حالت سرمایش یعنی در تابستان بیشتر بوده نه حالت گرمایش
    2- برای تکمیل شدن سیکل گرمایش هر از چند گاهی نیاز است تا فن وارد مدار شود
    3- زمانی که دمای هوای بیرون به منفی صفر میرسد و باعث یخ زدن کنداسور میشود کولر دوباره به حالت تابستانی تغییر مسیر داده یعنی گاز داغ به کندانسور برگشته و یخ اب شده و گاز سرد به داخل ولی برای سرد نشدن محیط داخل فن داخلی از کار افتاده تا سرما به داخل منتقل نشود
    سوال چهارمتون هم مفهوم نیست در چه حالتی در حالت سرمایش یا گرمایش لوله های بیرونی یخ میزند ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 شهریور 1395

سلام وعرض خسته نباشید
باتشکر از جوابتون و اینکه برای کمک به مردم وقت می گذارید

یک کولر پنجره ای هایسنس دارم
مشکلی که داشت قسمت وسط اپراتور جلو سرد نمیشد و قسمتهای بالا و پایین کاملا سرد میشد جوری که سرما ان خوب بود و احتیاجی به رفتن به تعمیر نداشت ولی امسال کاملا اپراتور جلو گرم شد

اول با گاز ار ۲۲ شستشو دادیم هم با ازت و نشتی ان را گرفتیم و وکیوم کردیم البته با موتور یخچال تا ۲۰ درجه زیر صفر رسید بعد هم گازگیری کردیم
ولی بازهم لوله های وسط اپراتور معمولی بود و سرد نمیشد

مشکل کجاست؟؟
خواهش میکنم کمکم کنید
البته همه فیلتر لوله مویی و غیره رو در اوردم و تمیز کردیم
ولی مشکل رفع نشد

مصطفی شلیجی
24 شهریور 1395

    سلام
    با توجه به توضیحات شما باید عرض کنم به احتمال خیلی زیاد در لوله های اواپراتور کیپی وجود دارد یا اینکه روغن وارد اواپراتور شده که باید به وسیله گاز r11 یا روش های دیگر شستشو داده شود تا بتوان این مشکل برطرف شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 شهریور 1395

      سلام
      با ار ۱۲ یا ار ۱۳۴ نمیشه اوپراتور جلو رو شست؟؟
      میتونید روش شستشو رو توضیح بدید یا اگه مقاله یا سایتی معرفی کنید ؟؟
      واقعا خدا قوت و دستتون درد نکنه

      مصطفی شلیجی
      25 شهریور 1395

      سلام
      ممنون
      نخیر بهترین مورد همون r11 هست باید وارد سیکل بشه یکم که موند با فشار تخلیه بشه و بعد از اون با ازت شستشو داده بشه

      کارشناس 1: پیرنیا
      26 شهریور 1395

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
خواستم بدونم که چرا کمپرسور کولر گازی پنجره ای روتاری خیلی گرم میشه .. چطور بدونم که گرمای موتور نرماله ؟ با دست یا چیزی دیگه؟؟
2 چرا قسمتی از پنل جلوی کولر گازی روتاری پنجره ای گرم است یعنی عادی است و سرد نیست ولی بقیه سرد هستند؟؟ دو لوله از رادیاتور جلو اصلا سرما ندارند… امپر ان چک شد و گاز ان هم به اندازه ی مطلوب دقیق تزریق شد… از لحاظ نظافت رادیاتور هم چک شد ..مورد چیست؟؟
3 اگر رادیاتور عقب کولر گازی پیستونی پنجره ای لوله های بالای رادیاتور فوق العاده گرم بشه… علت چیست؟؟
4 لوله مویی چطوری جوش زده می شه ؟؟ راه دیگری بدون جوش هست؟؟

مصطفی شلیجی
19 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز این همه سوال در یک پیام خیلی سخته پاسخ دادنش
    درباره گرم شدن پنل جلویی و اینکه میفرمایید قسمتی از از اواپراتور کولر گازی پنجره ای شما گرم است یاید عرض کنم که مطمئنا در لوله های داخلی گرفتگی وجود دارد که باید سیستم شستشو داده شود و این مشکل برطرف شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 شهریور 1395

با سلام -کولر اسپیلت سامسونگ 32 هزار دارم در زمان خاموش کردن کولر کمپرسور خاموش می شود ولی فن خاموش نمی شود

علی
18 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز منظور شما از فن دستگاه کدام فن است فن یونیت بیرونی یا داخلی کولر گازی

    کارشناس 1: پیرنیا
    18 شهریور 1395

سلام
یه کولر گازی جنرال 30000که فن بلورش صدای زیادی میده.صداش طبیعیه ولی صداش از بقیه کولرا بیشتره.
ویه سواله دیگه اینکه چطور میشه موتور دمپر هوا رو تست کرد. دمپر هوای دستگاهم عمل نمیکنه
ممنون از راهنمایی هاتون

بهروز عبادی
17 شهریور 1395

    سلام
    درباره اینکه صدای فن بلور زیاد است یا نه باید دید که این صدا از کدام قسمت پنل است و آیا طبیعی است یا نه. درباره دمپر هم تعمیرکار نباشید تست کردن آن کاره بسیار مشکلی است ولی بهترین راه تست کردن آن این است که پره بلند دمپر رو خارج کنید و خوب به موتور دمپر دقت کنید اگر به صورت کاملا آرام در حال چرخش بود که مطمانا خار های پره دمپر شکسته شده و در غیر این صورت موتور دمپر باید تعمیر یا تعویض شود البته امکان خرابی برد نیز وجود دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    17 شهریور 1395

با سلام ببخشید دوست عزیز من یک اسپلیت میتسوبیشی ۱۸ هزار دارم که مدتی هر دو هفته یکبار باید خازن عوض کنیم ممکنه کمپرسور نیم سوز شده باشه؟ چه راه کاری داره
ممنون

اکبر بنشمس
16 شهریور 1395

    سلام
    یکی از اصلی ترین دلایل سوختن زود به زود خازن کولر گازی کثیف بودن کندانسور یا سرویس نشدن کولر گازی است حتما به این مورد رسیدگی کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    16 شهریور 1395

سلام.لوله رفت کولر برفک میزد.با گیج فشار گاز رو اندازه گیری کردم روی صفر بود.ولی وقتی خواستم کولر رو برای شارژ گاز وکیوم کنم متوجه شدم که داخل لوله ها فشار هوا زیاد هست. هوا رو تخلیه کردم که حدود 5 دقیقه طول کشید تا هوا تخلیه شود.کولر رو وکیوم کردم .بعد کمی صبر کردم تا ببینم عقربه گیج حرکت میکنه یا نه که عقربه از 30- حرکت نکرد .شارژگاز رو انجام دادم.ولی بعد چند روز دوباره لوله رفت برفک زد و داخل لوله ها پر از هوا بود و گازی در کولر نبود.آیا ممکنه که نشتی داشته باشه در حالیکه بعد وکیوم عقربه گیج حرکت نکرد.با تشکر

رامین
13 شهریور 1395

سلام خسته نباشید
من یه کندانسور به اصطلاح پنج تن که با برق سه فاز کار میکنه دارم (دارای کمپرسور اسکرال کوپلند به شماره ZR68KCE-TFD )
روز اول که از طرف شرکت مربوطه برای نصب و راه اندازی آمدند.
نصاب بطور اشتباه برای تکمیل شارژ از گاز R410 استفاده کرد و ( فشار برگشت را تا 125psi بالا برد) که بعد از سه ماه و بوجود آمدن مشکلاتی با پی بردن به شماره کمپرسور که در بالا ذکر شده فهمیدیم که میبایست با گاز R22 تکمیل شارژ میشده و فشار هم نمیبایست تا این حد بالا میبرده. (فشار خط مکش تا 68 psi کفایت میکرده)
و اما مشکلات بوجود آمده بعد از سه ماه:
1- در حین روشن بودن کمپرسور صدایی شبیه به ساییده شدن دو صفحه فلزی بر روی یکدیگر از کمپرسور شنیده میشد
2- به دلیل ترکیب گاز R410 و R22 بعد از مدتی سیستم دیگر سرمادهی نداشت
پس از اعلام مشکل به شرکت سرویس کار، آمدند و کل گاز را تخلیه و سپس وکیوم و در نهایت کل سیستم را با گاز R22 شارژ کرده و با توجه منطقه گرم و خشک (اصفهان) و در دمای 36 درجه پشت بام و 30 درجه فضای خانه فشار خط مکش را بر روی 73 psi تنظیم نمودند
ولی
1- همچنان صدای ذکر شده شنیده میشود (نمیدانم کمپرسور عیب پیدا کرده یا به علت آن است که هنوز هم فشار 73 psi برای شرایط ذکر شده زیاد میباشد)
2- سیستم هوای خنک تولید میکند ولی بطور کلی قادر به پایین آوردن دمای منزل نیست و مدام در حال کار کردن است
لطفا مرا راهنمایی کنید
با تشکر

بهروز شریفی
11 شهریور 1395

    دوست عزیز متاسفانه خیلی کاره اشتباهی صورت گرفته که به سیستم شما اسیب وارد اورده شما میبایست کل سیستم رو با ازت شستشو میدادی و بعد اقدام به شارژ گاز میکردی درباره صدا و سرمادهی کم هم باید سیستم از نزدیک چک بشه تا میزان اسیبب به کمپرسور برسی بشه و اینکه لوله کشی و بقیه موازد درست انجام شده باشه

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 شهریور 1395

با سلام و خسته نباشید

من حدود یک ماه هست که کولر گازی پرتابل گری خریدم. از همون روز اول، اولش حدود 10 دقیقه کار می کنه و اتوماتیک میکنه به مدت 2 دقیقه دوباره روشن میشه و 2 دقیقه باد خنک میده و دوباره 2 دقیقه اتومات می کنه و به همین منوال پیش میره تا حدود 2 ساعت الی 2.5 ساعت که خطای E8 میده و خاموش می کنم. بعد از نیم ساعت روشن که میکنم ارور برطرف شده و بصورت فوق کار میکنه. قابل ذکره که اصلا تنظیم دما براش مهم نیست چه 16 درجه چه 20 درجه! همین روال کارشه.
مشکل از چی می تونه باشه؟ (عملا با توجه به دماسنج محیطیش بعنوان مثال دمای 34 رو به 31 میرسونه و اتوماتیک میکنه)

با تشکر

بابک
11 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز اگر کولر گازی پرتابل شما گارانتی داره حتما با نمایندگی تعمیرات تماس بگیرید تا بتونید از گارانتی اون استفاده کنید اگر هم فاقد گارانتی هست کولر شما باید عرض کنم که تعمیر اون کاره شما نیست و حتما باید بک تعمیرکار کولر گازی کاملا کولر رو برسی کنه ولی باتوجه به توضیحات شما احتمال خرابی برد وجود داره

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 شهریور 1395

سلام خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتوون
خواستم بدونم کلامپ متر برای اندازه گیری مصرف باره؟
یه توضیحی بفرمایید که چگونه میدونیم که مصرف بار چقدره و چگونه ایرادات کمپرسور رو از مصرف بارش تشخیص بدیم؟

مصطفی شلیجی
9 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیز هر وسیله ای که به با برق کار میکند در هنگام کار یک مقدار نرمال برق مصرف میکند که شما میتوایند با استفاده از یک امپر متر کلمپ این مقدار را اندازه گیری کنید به این طریق که یکی از سیم های وروری به دستگاه فاز یا نول را داخل حلقه کلمپ انداخته و میزان آمپر مصرفی را اندازه گیری کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 شهریور 1395

اسپیلت من فقط سرمایشی هستش جناب مهندس
شیر برقی نداره
قاب موتور بیرونی رو باز کردم
وقتی کمپرسور روشن میشه قسمت زیر درایر کاملا سرد میشه و گاز اونجا هستش اما لوله مسی زیاد سرد نمیشه و گاز حرکت نمیکنه
به نظر شما مشکل از کجاست؟

محمد شعباني
8 شهریور 1395

    سلام
    اگر قبل از فیلتر درایر کولر گازی شما یخ میزینه و خیلی سرده احتمال گرفتگی هست ولی باید تمام سیستم چک بشه

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 شهریور 1395

سلام
قبلا ازتون راهنمایی خواستم کمک کردین مشکل حل شد
٢۴٠٠٠ تایتان
داخل لوله مسی رو با توزن و گاز مایع شستشو دادیم و بعد از شارژ گاز حدود یه هفته خوب کار کرد
یهویی مثل قبل جریان لحظه ای رفت بالا و فیوز پرید
انگار بازم لوله کثیف بود
اما بعد از اینکه دوباره فیوز رو راه اندازی کردم جریان مصرفی بین هفت و نیم تا هشت و نیم متغیره و اصلا سرما نداره
انگار کمپرسور بی بار کار میکنه
میخواستم بدونم علتش چی میتونه باشه؟
اگر نشتی داشته و گاز خالی کرده چرا فیوز پریده؟

محمد شعباني
7 شهریور 1395

    سلام
    اگر کولر شما امپری کمتر از مقدار نرمال میکشد و اینکه هر 4 لوله شیر برقی در هنگام کار دستگاه هم دما است شیر برقی مشکل داشته و باید تعویض شود که با توضیحاتی که شما ارایه دادید احتمال خرابی شیر برقی بالاست

    کارشناس 1: پیرنیا
    8 شهریور 1395

باسلام : کولر 32 هزار الجی میباشد، با روشن کردن کولر هم موتور وهم موتورفن بیرونی به خوبی کار میکند وبعد از چند دقیقه موتور فن بیرونی از کار می ایستدد، ببنده کارایی که انجام دادم بشرح زیر است:
1- خازن موتور فن رو تعویض کردم مشکل رفع نشد
2- سیم پیچ موتور رو دیدم یه مقدار سوخته شده بود کلا سیم پیچ رو عوض کردم باز هم مشکل رفع نشد.
3- برد داخلی و بیرونی رو بردم تست گرفتم دیدم مشکلی نداره ، باز هم مشکل برطرف نشد.
دیگه نمیدونم چه جوری میشه این مشکل رو رفع کرد لطفا راهنماییم کنید.
باتشکر

سامان وهاب پور
3 شهریور 1395

    سلام
    دوست عزیر حل کردن مشکل شما کاره بسیار ساده ای است شما باید کولر را روشن کنید و از ترمینال بیرونی مدام چک کنید ببینید که برد فرمان برق را به ترمینال فن میرساند یا نه اگر از کار افتادن فن بیرونی همراه بود با قطع شدن فرمان داخلی که مشکل از برد یا کابل فرمان کشیده شده تا برد است ولی اگر در زمان قطع شدن یا از کار افتادن فن هنوز هم برد فرمان راصادر میکرد و ترمینال فن برق داشت که مشکل از فن است
    البته من منظور شما را از تعویض سیم پیچ متوجه نشدم ولی به احتمال زیاد مشکل از خود فن بوده و باید فن عوض شود باز هم چک کنید و نتیجه را اعلام کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 شهریور 1395

سلام جناب آقای پیر نیا ضمن تشکر از مطالب و توضیحات خوب شما ..
2 تا سوال در موردکولر گازی ال جی تایتان 24000 S246TQ دارم اگر پاسخ بدهید ممنون می شوم . سوال 1- کارکرد 15 ساعته کولردر شبانه روز در حالت دائمی auto و درجه 27( که برای ایجاد هوای معتدل واحدمان مناسب است) در واحد مسکونی 70متری آیا برای کولرمشکلی ایجادمی کند؟(در منطقه شمال کشور) 2- در ریموت کنترل با فشار دادن دکمه E /SAVINGآیکون مربوطه روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود ,آیا در صرفه جویی انرژی تاثیری دارد یا برای دستگاه اینورتر قابل استفاده است.؟
ارادتمند

فریدون
28 مرداد 1395

    سلام
    خواهش میکنم لطف دارید
    درباره سوال اول باید عرض کنم که دمای کولر گازی و زمان کنتاکت کردن یا خاموش شدن اتوماتیک دستگاه ارتباط مستقیم با محیط نصب داره مثلا اگر شما کولر رو در یک محیط باز نصب کنید و دما رو روی 27 تنظیم کنید مسلما کولر تا اخر عمر هم خاموش نخواهد شد ولی اگر همین کولر گازی رو در یک اتاق 5 متری نصب کنید در مدت 10 دقیقه محیط رو خنک میکنه و خاموش میشه
    بله دکمه SAVING برای ذخیره ساری انرژی هست که در کولر های مختلف متفاوت عمل میکنه

    کارشناس 1: پیرنیا
    28 مرداد 1395

سلام، روز بخیر، کولر 26000 ال جی، اکثر مواقع در حالت سرمایش و روی دمای 18 درجه بوده تنظیم بوده و سرمایش خیلی خوبی هم داشت، یه مدت برای اینکه به کولر فشار نیاد روی دمای 24 درجه که دمای مورد نیاز برای اتومات این کولر هست تنظیم شد و خوب هم کار میکرد، اما دیگه به محض اینکه کولر روشن میشه (در حالت سرمایش و 18 درجه) گرما میده، طوری که انگار روی حالت گرماش قرار داشته باشه، و کلا دیگه در حالت سرمایش سرما نمیده و فقط گرم میکنه، کمپرسور خوب کار میکنه، منتها قبلا صدای انتقال گاز از کمپرسور به پنل شنیده میشد اما دیگه به احتمال زیاد گاز از کمپرسور به پنل منتقل نمیشه، ممنون میشم راهنمایی کنید.

حمید
27 مرداد 1395

    سلام
    دوست عزیز شما از کجا اطمینان دارید که کمپرسور کار میکنه احتمالا منظور شما فن بیرونی است که کار میکند ولی باید اینو بدونید که کار کردن فن یونیت بیرونی نشانه کار کردن کمپرسور نیست مطمنا کمپرسور کولر شما وارد مدار نمیشود که دلایل زیادی دارد حتما با یک تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا کولر رو چک کنن و درضمن این مشکل ربطی به درجه 18 یا 23 کولر ندارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    27 مرداد 1395

با سلام
من یه کولر میتسوبیشی 30000 اسپیلت دارم که موتور اون روتاری بود و سوخت دادم تعمیر یه موتور پیستونی 30000 واسم نصب کردن الان مشکلی که دارم اینه که بعد از چند ساعت اورلود میکنه . راهنمایی بفرمایید لطفا

رضا
25 مرداد 1395

    سلام
    از کحا متوجه میشید اورلود میکنه شاید دما رو به حدی که میخواین میرسونه و کنتاکت میکنه
    درباره مشکل بیشتر توضیح بدین

    کارشناس 1: پیرنیا
    26 مرداد 1395

      ممنون از توجه شما. کولر بعد از مدتی که کار میکنه بادش گرم میشه ولی فن یونیت بیرونی خاموش نیست و کار میکنه و کمپرسور خاموشه و این خاموش بودن طولانی هست من تا نیم ساعت هم صبر کردم ولی نیومد تو مدار . مجبور شدم کولر رو خاموش کنم . بعد از 3 ساعت که مجدد روشن کردم کمپرسور هم روشن شد . روز بعد دوباره بعد از چند ساعت کار در ساعات گرم روز دوباره اتفاق تکرار شد .

      رضا
      26 مرداد 1395

      سلام
      قبلا هم گفتم که کولری که دارای مشکل است معمولا در ساعات گرم تابستان مشکل رو بروز میده وکمپرسور زیر بار میمونه حتما کولر رو از لحاظ سرویس بودن و کامل بودن گاز چک کنید به احتمال خیلی زیاد مشکل برطرف خواهد شد

      کارشناس 1: پیرنیا
      26 مرداد 1395

با عرض سلام و خسته نباشید دوست عزیز من کولرمو که روشن میکنم به محض اینکه میخواد بیفته روی موتور یه صدایی از کندانسور میاد و برق کم و زیاد میشه و نمیفته روی موتور این چرخه تا چندین بار تکرار میشه و اتفاقی نمیفته بنظز شما مشکل از کجاست ؟ ممنون از سایت خوبتون .

رضا
24 مرداد 1395

    سلام
    این صدایی که شما از موتور میشنوید صدای کنتاکتور هست که عمل میکنه و برق کمپرسور رو وصل میکنه ولی متاسفانه یک عیب در کمپرسور وجود داره که مانع راه اندازی کمپرسور میشه که ممکنه کمپرسور جام کرده باشه یا کلا سوخته باشه یا … برای مطمن شدن از یک تعمیرکار بخواهید که کولر رو از نزدیک بازدید کنه

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 مرداد 1395

با سلام کمکم کنید, یک کولر گازی موتور روتاری سی هزار خریدم مارک جنرال. بعد از یک تابستون موتور کولر گازی سوخت و بردم تعمیرکار گفت باید عوض کنی چون آبادان زندگی میکنم تشخیص داد که کمپرسور پیستونی باید نصب کنم. منم یک کمپرسور پیستونی تکامسه اصل امریکا خریدم که بعد از یکماه دوباره سوخت. تو این مدت سه تا تعمیرکارم هم با آزمون و خطا نتونستن عیب یابی کنن. بلاخره به پیشنهاد دوستم رفتیم پیش یه تعمیرکار کارکشته تو آبادان و اونم گفت کمپرسور پیستونی کولترون سی هزار بگیرین نصب میکنم عالی میشه. همین کارو کردیم با کلی هزینه. کمپرسور تعویض کردیم و تعمیرکار گفت سری قبل بخاطر عدم گرفتن فشار لوله مویی کمپرسورت سوخته, اما من این دفعه تمام موارد رو انجام میدم تا اتفاقی نیافته, خلاصه بعد از تعویض کمپرسور سه روز اول خنکی نسبتا خوبی داشت اما از روز چهارم ظهر که میشه موتور از کار میافته و باد گرم میده و شبها خنکی نسبتا خوبی داره. جای نصب کولرم هم زیر سایه بان هستش, میخواستم بدونم عیب از کمپوسوره که نیم سوز شده یا چیز دیگه است؟ به تعمیرکارمم زنگ زدم گفت کولرت نحس شده درست نمیشه ردش کن بره تا دوباره نسوخته خواهشا جواب منو بدین عیب کولر از کجاست؟

مرتضی
24 مرداد 1395

    سلام
    ببینید دوست عزیز زمانی که کمپرسور میسوره وظیفه اصلی تعمیرکار اینه که دلیل سوختن کمپرسور رو بگه نه اینکه فوری کمپرسور رو عوض کنه. با توجه به تمام شرایطی که شما توضیح دادید احتمال کیپی در سیستم مثل شیربرقی لوله مویی و یا دوپهن شدن لوله وجود داره که باید برطرف بشه. این که میگن کولر نحس شده حرف درستی نیست. ولی اگر کسی رو در شهرستان ندارید که این کار را انجام بدهد کولر و لوله ها رو عوض کنید چون واقعا عوض کردن یک کمپرسور دیگر بدون برطرف کردن عیب به صرفه نیست

    کارشناس 1: پیرنیا
    24 مرداد 1395

سلام.کولر وقتی میخاد روی کمپرسور بره یه صدای تق میاد و بعد از چند ثانیه فیوز میپره.

رامین
22 مرداد 1395

    سلام
    اون صدایی که شما میشنوید صدای کنتاکتور رو برد یا توی کندانسور است یک مشکل در راه اندازی کمپرسور وجود دارد مثل
    خرابی خازن
    اتصال کوتاه شدن
    خرابی کمپرسور
    اگر تعمیرکار نیستید حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 مرداد 1395

با عرض سلام. طریقه تست کمپرسور با برق مستقیم به چه صورت است؟

سامان
22 مرداد 1395

سلام جناب پیرنیا. کولر اسپیلت جنرال ۳۰۰۰۰ طرح لبخند دارم. فن وکمپرسور مدتی کار میکنند. اما پس از حدود نیم ساعت فن کار میکند ولی کمپرسور بیرون دیگر کار نمیکند و شدیدا داغ میکند.رادیاتور کولر و پنل تمیز کردیم و خازن را عوض کردیم ولی درست نشد. ولتاژ برق خونه قبل از روشن شدن کمپرسور 220 و بعد از روشن شدن کمپرسور 213 میشود
بعد از 3ساعت خاموش کردن کولر دوباره خوب کار میکنه و بعد از نیم ساعت کمپرسور قطع میشه؟؟
زمان روشن شدن کمپرسور فن موتور کار میکنه، ممنون میشم اگه راهنمایی کنی

سعید عسکری
22 مرداد 1395

    سلام
    این مشکلی که شما توضیح میدین و با توجه به اینکه فن بیرونی کار میکنه و کمپرسور از کار میافته یعنی اینکه برق به کمپرسور میرسه ولی متاسفانه کمپرسور اورلود میکنه که بعد از نیم ساعت کمپرسور قطع میشه چند دلیل میتونه باعث این اتفاق باشه که من عرض میکنم ولی اگر تعیمرکار نیستید حتما از یه تعمیرکار ماهر بخواهید که کولر رو از نزدیک چک کنن
    کمبود گاز سیستم یا مشکل داشتن یا خالص نبودن سیستم
    وکیوم نکردن سیستم بعد از نصب
    مناسب نبودن جای کندانسور از لحاظ خروج باد گرم کندانسور
    کیپی یا دو پهن شدن لوله در قسمتی از سیستم
    گیر بودن شیر برقی با لوله مویی
    اینها اصلی ترین دلایل این مشکل است که امیداورم چک و کولر درست بشه

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 مرداد 1395

سلام دوست گرامی کولر سی هزار تراست دوتیکه منزل هر گاه دمای هوا از ۴۰ درجه بالا بره کمپرسور بعد ۵ دقیقه خاموش میشه و بعد سه بار خاموش شدن کمپرسور کل دستگاه خاموش شده و ال ای دی های پنل شروع به چشمک زدن میکنن با تعمیر کار صحبت کردم گفتن چون سیم پیچ کمپرسور آلومینیومی هست در دمای بالای اهواز جواب گو نیست ضمنا کمپرسور 5532 kulthorn است با سپاس فراوان

رضا مقدم
21 مرداد 1395

    سلام
    کمپرسور کولر شما T3 هست ؟
    اگر کمپرسور شما از این مدل نیست و کندانسور هم زیر تابش مستقیم افتاب قرار گرفته یا اینکه محل نصب آن از لحاظ خروج باد گرم درست نیست متاسفانه به کمپرسور فشار وارد شده و …
    در ضمن کولر رو سرویس کردید ؟ کندانسور از لحاظ تمیزی مشکلی ندارد؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 مرداد 1395

سلام
برند کولر شما چیه و اینکه آمپر نرمال دستگاه چقدر باید باشه(روی برچسب فنی دستگاه درج شده است)

کارشناس 1: پیرنیا
17 مرداد 1395

    ال جی و امپر نرمال 12.5 هستش .و موقعی که باد سرد میزنه و و هنوز لوله ها یخ نبسته از لوله درین آب زیادی خارج میشه(تو 1 ساعت یه 20لیتری پر میشه)

    رامین
    17 مرداد 1395

      سلام
      ایا تازگی کولر ر و تعیمر کردید
      شارژ گاز کردید ؟
      احتمال زیاد بودن گاز هست
      ولی برای اطمینان با یک تعمیرکار مشورت کنید تا کولر رو از نزدیک بازدید کنن

      کارشناس 1: پیرنیا
      17 مرداد 1395

سلام جناب پیرنیا، خسته نباشید،، با لطف شما مشکل قبلی حل شد، اما متاسفانه با مشکل جدیدی روبرو شده ام،، دیشب یک بار فیوز قسمتی از منزل که مربوط به پریز کولر است قطع شد، اما امروز شاید ۱۰بار این اتفاق افتاد و این درست ۵دقیقه بعد از روشن شدن کمپرسور اتفاق می افتد. زمانی که کولر را روی فن میگذارم مشکلی ایجاد نمی شود،لطفا مرا راهنمایی کنید، عذر میخواهم بابت مزاحمت های پی در پی…

بهار تهرانی
8 مرداد 1395

    سلام
    خواهش میکنم
    مطمنا سیستم برای راه اندازی کمپرسور با مشکل مواجه شده که دلایل زیادی دراره که من چند تا از اونا رو میگم ولی به دلیل تخصصی بودن و خطرناک بودن حتما با یک تعیمرکار مشورت کنید
    خرابی برد فرمان
    اتصالی داشتن سیم کشی کولر
    خرابی خازن را انداز
    خرابی یا سوختن کمپرسور که احتمال این مورد خیلی کمه

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 مرداد 1395

درسته که میگن کمپرسور اسکرول از لحاظ سرمادهی بهتر از کمپرسور پیستونی ؟
از لحاظ مصرف برق و جریان راه اندازی چطور ؟
بصورت خلاصه بگید کافیه
با تشکر از دوست گرامی

یاسین رمزی
5 مرداد 1395

سلام
بنده ساکن اهواز هستم
خواستم کولر گازی دوتیکه ایستاده 36 هزار بخرم از این دو کدوم بهتره از لحاظ کارآیی و برودت
1 – کین الکتریک
2 – دایکین
فرق بین موتور کولر گازی از نوع اسکرول و پیستونی چیه ؟

یاسین رمزی
4 مرداد 1395

    سلام
    دیایکین برند معتبر وشناخته شده ای در زیمنه تولید لوازم برودتی به نظر من از دایکین استفاده کنید
    مبحث کمپرسور های مبحث طولانی است که در اینده نزدیک به توضیح آن خواهیم پرداخت

    کارشناس 1: پیرنیا
    5 مرداد 1395

با سلام و خسته نباشید،بنده یک اسپیلت رویال کولر ۲۴ دارم،الان وقتی کولر را روشن میکنم کمپرسور یه صدای بد میدهد ،بعد چند ثانیه دوباره قطع میشه،به همین ترتیب ادامه داره ای صداو کمپرسور راه نمی افتد،خواستم یه راهنمایی بکنید که ایا کمپرسور سوخته یا نه؟ممنون

سجاد کارگر
4 مرداد 1395

    سلام
    صدا دادن کمپرسور عموما دلیل بر سوختن نیست شاید خارن شما خراب شده و توان راه اندازی موتور رو ندارد بهترین کار این است که از کولر استفاده نکنید و بایک تعمیرکار کولر گازی مشورت کنید تا کولر را از نزدیک بازدید کند استفاده بیشتر در این حالت امکان صدمه زدن بیشتر به کولر را به همراه دارد

    کارشناس 1: پیرنیا
    4 مرداد 1395

با سلام و خسته نباشید کولر گری سری پاورj30c3 ال سی دی روی کولر کامل خاموشه ولی کولر کار میکنه و فرمان میگیره کولر تازه خریدم میخوایتم بپرسم که اشکال داره یا دکمه ای روی کنترل داره برای روشن شدن

علی عبارتی
3 مرداد 1395

    سلام
    نخیر احتمالا دیسپلی دستگاه مشکل داره

    کارشناس 1: پیرنیا
    3 مرداد 1395

سلام یک دستگاه کولر گری دوتکه GREE Power J30 C3 دارم از ساعت یازده صبح تا شش بعداز ظهر ارور E6 میزند وپنل بیرون خاموش میشود ولی بقیه ساعات شبانه روز خوب کار میکند در ضمن کابل رابط پنل بیرون وداخل را عوض کردم ولی تغییری نکرد در ضمن ولتاژ برق هم 220V میباشد اگر راهنمایی مان بکنید ممنون میشیم

عبدالله باقري اصل
25 تیر 1395

    سلام
    توجه کنید زمانی که کولر شما با مشکل مواجه میشود دقبقا زمانی است که دمای هوا در بالاترین حد خودش قرار داره که بیشتر کولر هایی که مشکل دارند در این ساعت از کار میافتند حتما چک کنید که کندانسور در جای مناسبی نصب شده باشد (از نظر تایش افتاب و تخلیه هوا) و اینکه از تمیز بودن و سرویس شدن به موقه کندانسور و پنل داخلی اطمینان حاصل کنید و دقت کنید که گاز دستگاه شما سالم و کامل باشد
    البته احتمال مشکل داشتن کمپرسور هم وجود دارد که این در مرحله اخر و احتمال کمتری دارد که بعد از چک کردن این موارد در صورت برطرف نشدن با یک تعیمرکار مشورت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    25 تیر 1395

با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوب و کامل شما
من هفته پیش یک کولر 12000 اجنرال پاور خریدم برای اتاق 12 متری. مشکل من اینه که کمپرسور بطور دائم کار می کنه البته در صورتی که درجه کمتر از 28 باشه. و کلا دمای اتاق زیر 24 درجه نمیاد( با دماسنج تست کردم). حلا سوال من از شما اینه که ایا این طور عملکرد کولر طبیعی هست یا نه؟

سعید علیخانی
22 تیر 1395

    سلام
    توجه کنید که زمانی که شما دمای کولر را با کنترل مثلا 16 درجه ست میکنید تا زمانی که دمای اتاق به 16 درجه نرسیده است کولر به طور مدام کار میکند حالا در نظر بگیرید اگر کولر شما در جایی نصب شده باشد مثلا مغازه که دایما درب باز است خوب مسلما دما به 16 نرسیده و کولر دایما روشن میماند پس این موارد و اینکه درب و پنجره های شما عایق هست یا نه را چک کنید اگر تمام شرایط شما غیر از چیزی است که گفتم یعنی کولر در جای مناسب نصب شده است حتما با تعیمرکار خود تماس بگیرید و توجه داشته باشید که زمانی که کولر کنتاکت میکند یا اصطلاحا دما به دمای مناسب میرسد مثلا همان 16 که گفتم ، کمپرسور بیرون خاموش شده ولی فن داحلی مشغول به کار است

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 تیر 1395

      کولر داخل یه اتاق 12 متری مسکونی با درب بسته قرار داره. پنجره عایق نیست ولی پرده ضخیم داره. من حتی رو درجه 26 هم امتحان کردم با اینکه دمای اتاق به 24 رسید ولی کمپرسور مداوم کار می کنه. جدا از مسئله مصرف برق ایا مداوم کار کردن کمپرسور فشار بیشتری وارد می کنه یا قطع و وصل در فاصله زمانی کوتاه؟مثلا 5دقیقه ای؟

      سعید علیخانی
      23 تیر 1395

سلام کولر گازی ما الجی 24 هزار هستش باد گرم میزند یعنی 20 دقیقه کمپرسور کار میکند بعد خاموش می‌شه گفتن گاز میخواد زدن ولی فرقی نکرد تعمیر کار بعدی گفت خازنش خرابه عوض کرد فرقی نکرد باز باد گرم میده بعد 10 کمپرسور خاموش میشه ولی هوا که خنک میشه کار میکنه

محمد صفری
21 تیر 1395

    سلام
    احتمالا کمپرسور شما با مشکل مواجه شده (از فشار افتاده است) با اینکه در مسیر لوله کیپی وجود دارد حتما با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 تیر 1395

سلام
کولر قدیمی جنرال پنجره ای . اگه ممکنه پایه های ترموستات ( دو پایه ) به کجا ها وصل میشه ؟ کلید 8 تا پایه داره که پایه 1 و7 و 2 و 4 و 6 و 8 قابل استفاده است . از کمپروسور هم از پایه C سیم سیاه میاد . با تشکر

آرستان پاویز
21 تیر 1395

    سلام
    متاسفانه دیاگرام این کولر را موجود ندارم با ازمون و خطا مشکلتون رو حل کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    22 تیر 1395

با سلام
چند وقت پیش یک کولر هیتاچی رو سرویس کردم .به کولر کمی گاز اضافه کردم و فشار گاز روی 65 و امپر دستگاه هم روی 10.5 بود .بعد از اینکه کولر رو خاموش و دوباره روشن کردم در زما استار کولر جریان زیادی کشید به طوریکه اورلود هم عمل کرد و بعد چند بار اورلود کرد و کمپسور سوخت.روی برد داخلی کولر هم یک کلید بود که 2 حالت بود حالت اول normal swich بود و حالت دوم oop بود که در این حالت گاز رو شارژکردم

رامین
13 تیر 1395

سلام
دو تا سوال داشتم
اول اینکه شیر برقی فقط در کولر های سرمایشی گرمایشی استفاده میشه یا در کولر های سرمایشی هم وجود داره.
سوال دومم در مورد نحوه تمیز کردن لوله مویی هستش
و اینکه گرفتگی لوله مویی چه نشانه هایی داره؟
تشکر از کمکتون.

محمد شعباني
12 تیر 1395

    سلام
    بله شیر برقی با هیت پمپ فقط در کولر های دو منظوره (سرمایشی گرمایشی ) استفاده میشه
    لوله مویی کولر بر خلاف یخچال که قطر کمی داره قطره بیشنری داره وکمتر گرفته میشه و نشانه های گرفتگی ان یخ زدن یا برفک زدن قبل از لوله مویی هست ولی باید در صورت بروز مشکل کل سیستم اعم شیرسرویس و شیر برقی و لوله مویی و … چک شود

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 تیر 1395

با سلام
ایا امکان تعویض کمپرسور پیستونی با روتاری هست یا نه.
لطفا در مورد تعویض لوله مویی و جدول آن راهنمایی بفرمایید.
با تشکر

رامین
11 تیر 1395

    سلام
    بله این امکان وجود دارد که شما این دو کمپرسور را با هم تعویض کنید در متاطق گرم وخشک مثل اهواز معمولا این کار بیشتر انجام میشود ولی دلیل شما برای این کار چیه ؟؟؟
    درباره لوله مویی باید بگم که این کار نیاز به اطلاعات دقیق از سیستم داره که شما باید داشته باشید و در غیر این صورت باید به ازمون وخطا این کار را انجام بدید مثلا لوله مویی 10 سانتی بزارید و نسبت به تغییرات سیستم 1 سانت کم کنید یا 1 سانت بیشتر کنید …. دراین مورد به این شکل اطلاعات بیشتری نمیتوان داد

    کارشناس 1: پیرنیا
    12 تیر 1395

سلام ، یه کولر گازی اسپیلت داریم ، امروز متوجه شدم بادش گرمه ، رفتم درپوشی که به کمپرسور و ترمینالها دسترسی پیدا میکنه رو باز کردم ، دست گذاشتم روی کمپرسور دیدم به شدت داغه ، کلا از برق کشیدمش ، بعد از چند ساعت که خنک شد ، دوباره روشنش کردم ، وقتی روشنش کردم کمپرسور یه صدایی میداد ٍ مثل اینکه زور بزنه روشن شه ولی روشن نمی شد و بعد از چند ثانیه به شدت داااااغ شد ، سریع رفتم خاموشش کردم ، میخواستم بپرسم مشکل از کجاست… مرسی

عبدا… کلاه کج
11 تیر 1395

    سلام
    با توجه به مواردی که شما گفتید کمپرسور تلاش میکند که روشن شود ولی به دلایلی قدرت این کار را ندارد و صدایی که شما میشنوید و گرمای شدید کمپرسور نیز به همین علت است این مشکل چندین دلیل دارد که در زیر به ان اشاره میکنیم
    1- جریان برق ورودی کم است یعنی کمتر از 180 ولت زیرا تا حدود 180 ولت هم کمپرسور قادر به روشن شدن میباشد
    2-خازن کولر خراب شده وقدرت را اندازی و تامین ولتاژ کولر را ندارد
    3- کمپرسور جام کرده است و(روتور آن گیر کرده است)

    راه حل …
    1- جریان برق ورودی به ترمینال کولر گازی را چک کنید و از میران آن مطمئن شوید
    2-خازن کولر را به وسیله اهمتر تست کنید و در صورت خرابی جایگزین کنید
    3-به وسیله پیچ گو.شنی یا اچار فرانسه به کمپرسور چند ضربه وارد کنید در در بعضی موارد امکان درست شدن دارد.
    برای انجام هر کاری اول برق ورودی را قطع کنید…

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 تیر 1395

سلام
خسته نباشید..
من کامنت های دوستان رو بالا خوندم..چندتا از دوستان اشاره داشتن که کولرهاشون الکی مدل گلد و..هستش که همه چیزشون عالیه ولی ظهر به قول دوستان صدای نامربوط موتور و دوست بعدی بهتر گفت ک صدای جیغ ترمز میدن..این دقیقا مشکل کولر خونه ماست..بذارید کامل درد چهارساله رو بهتون بگم..
چهارسال پیش ی کولر سی و هشت هزار الکی مدل گلد خریدم که دقیقا چهارماه بعد از خرید کولر شروع به جیغ کشیدن موتور کرد..زنگ زدیم نمایندگی محترم و بعد از دوو ماه رفت و اومد و هر روز پول ایاب و الذهاب سرویس کار و …نتیجه این شد که موتور رو عوض کنن..موتور ک عوض شد دقیقا چهارماه بعد از اون همین مشکل جیغ کشیدن موتور و خاموش شدنش موقع ظهر تکرار شد..اینقدر فشار به کولر میاد ک حتی سیم های داخلی کولر اب میشدند و تا الان که خدمت شما هستم کولر همچنان ظهرها یهو موتور جیغ ترمز میکشت و خاموش میشه..کولر همه چیزش خوبه ..نصب خوب..مکان خوب..سرویس..کنداکتور و خازن سالم..فقط ظهرها صدای جیغ و خاموشی موتور..نمیدونم دیگه چیکار کنم..

سجاد
10 تیر 1395

    سلام
    محل زندگی شما کجاست ؟
    کولر در چه شرایطی نصب شده است ؟
    چه زمان های بیشتر با این مشکل برخورد میکنید ؟

    کارشناس 1: پیرنیا
    11 تیر 1395

    کولر باید در هوای آزاد باشه

    پیمان
    13 آذر 1395

    سلام. علت اصلی افزایش دما در کمپرسور و عملکرد رله جریان و تریپ اورلود باعث خاموشی کمپرسور است و علت جیغ کشیدن کمپرسور احتمالا جام کردن پیستون و یا سرازیر شدن روغن در اواپراتور ( پنل داخل ) و گرفتگی لوله ها است. راه حل های پیشنهادی: 1- پنل کندانسور (پنل بیرونی ) حتما در معرض سایه و دور از دیوار و فضای پشت پنل حداقل 40cm و جلوی پنل و سمت بغل رادیاتور کاملا باز باشد 2- پنل کندانسور (پنل بیرونی ) حتما حداقل ماهی یک مرتبه رادیاتور مربوطه با آب سرویس و غبار گیری شود 3- ارتفاع نصب پنل داخلی بالاتر از پنل بیرونی باشد جهت برگشت روغن به کمپرسور. در کولرهایی که کمپرسور مجهز به مخزن تله روغن گیر می باشد می توان پنل بیرونی را در ارتفاعی بالاتر از پنل داخل نصب کرد مثلا بالای پشت بام 4 – در کولرهایی که مجهز به تله روغن گیر کمپرسور نیستند می توان در هنگام نصب، لوله ها را کنار پنل بیرونی (لوله های ورودی و خروجی) به صورت یک حلقه با قطر عمود بر زمین کنار پنل شکل داده و بانداژ نموده تا انتقال روغن همراه با گاز به سمت پنل داخل به حداقل برسد.

    مهندس نادر جبالیان پور
    10 مرداد 1397

سلام و خسته نباشید،من یک اسپلیت جنرال دارم که بعد از چند ماه دوباره راه اندازی کردم اما با مشکلی مواجه شده است، اینکه در هر درجه از 16تا 32 کمپرسور به طور مداوم کار میکند و خاموش نمیشود،اما مشکلاتی اعم از صدای نامناسب یا هوای گرم را ندارد،تنها مشکل همین است، دلیلش چیست؟

بهار تهرانی
10 تیر 1395

    سلام
    باید به این نکته توجه کنید که کولری که در منزل یا مجل کارتان نصب کردید باید مناسب همان فضا باشد مثلا اگر یک کولر 9000 را در یک اتاق 80 متری نصب بکنید و دمای کولر را 16 درجه تنظیم کنید کمپرسور کولر تا زمانی که دمای تمام اتاق را به 16 درجه نرساند خاموش نخواهد شد و مسلما این کار ساعتها زمان میبرد اگر از این موضوع مطمئن هستید حتما بایک تعمیرکار مشورت کنید

    کارشناس 1: پیرنیا
    10 تیر 1395

سلام
من یه ٢۴٠٠٠ ال جی دارم که وقتی روشن میکنم کارکردش عادیه
جریان مصرفی بین ٨/۵ تا ٩ هستش
اما بعد از یک دقیقه کارکرد جریان بسیار بالا رفته و صدای کمپرسور عوض میشه انگار تحت فشاره و اورلود عمل میکنه
بعد از اون فقط فن کار میکنه و هر چند دقیقه بعد از استارت مجدد کمپرسور همین اتفاق میوفته
میخواستم بدونم چه علت هایی میتونه باعث این عملکرد بشه
تست سیم پیچ کولر و اتصال بدنه و میزان ظرفیت خازن با اهم متر انجام شده و همه چیز عادیه

محمد شعباني
9 تیر 1395

    سلام
    دلایل زیادی برای به وجود امدن این حالت وجود دارد که با چک کردن دقیق یاید متوجه عیب شد ولی به چند مورد از مهمترین علت های اشاره میکنم
    1-گیر بودن شیر برقی با هر گرقتگی در سیستم
    2- تنظیم نیودن گاز سیستم
    3- مشکل نوسان برق ورودی به سیتم
    4- کثیف بودن سیستم

    کارشناس 1: پیرنیا
    9 تیر 1395

      از راهنمایی شما متشکرم
      پس با این حساب کمپرسور سالم هستش

      محمد شعباني
      10 تیر 1395

سلام. کولر اسپیلت ال جی ۳۰۰۰۰ گلد اسمارت دارم. فن وکمپرسور مدتی کار میکنند. اما پس از حدود نیم ساعت کمپرسور بیرون دیگر کار نمیکند و فقط باد گرم میزند . خازنها و گاز اسپیلت چک شده اند و مشکلی ندارند. عیب دستگاه چیست؟؟؟
با سپاس از محبتتان

نادر نجفی
6 تیر 1395

    سلام
    علت های زیادی متوایند برای این مشکل وجود داشته باشد که در زید مختصرا به ان میپردازم
    1- خرابی برد یا سنسور داخلی
    2-کثیفی کندانسور دستگاه البته اگر فقط کمپرسور بعد از مدتی خاموش میشود و فن کار میکند این احتمال کمتر است
    3-کیپی در سیستم
    ولی قبل از هر نظر قطعی باید سیستم برسی شود و آمپر دستگاه چک شود که با توجه به توضیحات مختصر احتمال خرابی برد با سنسور از همه قوی تر است

    کارشناس 1: پیرنیا
    6 تیر 1395

    سلام خسته نباشد
    کولر گازی ما در ابتدا خوب کار میکند ولی پس از گذشت پنج شش ساعت از روشن بودن باد آن خیییلی کم میشود؛کولر روشنه ولی یه باد خییییلی ضعیف داره؛ اگه کولر رو ب مدت یکساعت خاموش کنم باد کولر درست میشه ولی باز بعد از گذشت پنج شیش ساعت دوباره بادش خیییییلی کم میشه بنظرتون مشکل از چیه؟
    ممنون

    هانیه
    2 خرداد 1396

      سلام
      احتمال خرابی برد فرمان وجود دارد که باید بررسی و تعمیر شود البته اگر در این 5 و 6 ساعت هیچ مشکلی با میزان پرتاب باد آن ندارید

      کارشناس 1: پیرنیا
      3 خرداد 1396

با سلام
چطور میشه از سلامت لوله مویی و شیر برقی کولر گازی اطمینان حاصل نمود؟
با تشکر از راهنماییهای خوب شما

ایرج مرادی
23 خرداد 1395

    سلام
    متاسفانه یا خوشبختانه یکی از بدیهای تعمیرات کولر گازی تشخیص سخت عیب اون هست چون یک سیستم بسته بوده و
    اما درباره سول شما باید بگم که نمیتونید دقیقا و صد در صد مطمن شد که آیا این قطعات مشکل داشته یا نه ؟ باید با تست گرفتم از تک تک قطعات در اخر یه این قطعات رسید اما نکته ای که عیب یابی این قطعات باید بدانیم این است که
    1- لوله مویی در کولر گازی به دلیل ضخامتش خیلی به ندرت به مشکل میخوره و مثل لوله مویی یخچال احتمال خرابی خیلی خیلی کمتری داره اما یکی از علایم خرابیش اینه که قبل از لوله مویی برفک زده یا یخ میزند
    2 – اما درصد خرابی شیر برقی خیلی خیلی بالاست که در اموزش های اینده حتما به طور مفصل همراه با فیلم ب اون پرداخته میشه اما یکی از واضح ترین نشانه خرابی اینه که در حالت عادب ع تا لوله شیر برقی در زمان کارکرد کولر 2 به 2 دمای متفاوت دارند مثلا 2 تا از انها سرد و2 تا داغ ولی اگز شیر برقی با مشکل مواجه شود یا خراب شود تمامی 4 لوله تقریبا با هم دما میشوند و امپر دستگاه پایین می اید

    کارشناس 1: پیرنیا
    23 خرداد 1395

    سام وقت بخیر. یک کولر دوتیکه 12000 داریم که مدتی بود در هوای گرم ظهر در خوزستان کمپرسور خاموش و فقط فن دستگاه روشن هست و دیگه بادس خنک نمیکرد. یک تعمیرکار آوردیم دستگاه هم بیرونی هم داخلی سرویس شد و پنل داخل نشتی داشت که جوشکاری شد، سایر قطعات تست شد و گازگیری شد و… اما فقط یک روز کار داد دوباره اورلود میشه. سال گذشته هم خارن تعویض شده. مشکل میتونه از کجا باشه؟
    قراره باز تعمیرکار بیان ببینن
    ممنونم از پاسخگوییتون پیش پیش

    تقوی
    6 تیر 1399

    سلام.
    من یه کولر گازی دارم که از دیروز تا حالا صداش تغییر کرده.
    صدایی شبیه صوت ولی مدام. سرمای کولر مشکلی نداره. فیوز پرونی هم نداره. ولی ظاهرا صدا از سمت کمپرسور تولید میشه.
    به تعمیرکار گفتم نفهمیده. البته شاید وارد نبوده.
    خواستم ببینم مشکل از چی میتونه باشه.
    ممنون.

    مهدی
    29 تیر 1399

      سلام .. ممکنه صدای سوت از خازن باشه و معیوب شده باشه

      کورش
      20 تیر 1400

سلام و خسته نباشید یه سوال دوهفته پیش کولر رو سرویس و گازگیری و چک کامل کردیم خازنش هم سالمه جای خوبی هم نصب کردم‌فقط ظهرها که روش میکنم بعد از ۲۰ثانیه کمپرسور صدای جیغ ترمز میده. هر چندبار که از فن میزنم رو موتور صدا میده. شبا این مشکل رو نداره از یه تعمیر کار سوال کردم گفت کمپرسورش نیم سوز شده با تشکر.

رضا سحرخیز
21 خرداد 1395

    سلام البته اگه بخواهیم نظره دقیقی بدیم باید کاملا سیستم چک بشه ولی با توجه به کارایی که شما انجام دادی احتمال مشکل در کمپرسور بالاست

    کارشناس 1: پیرنیا
    21 خرداد 1395

    ممکنه اشکال از فن باشه که خوب گاز خنک نمیکنه و یا پنل بیرونی خیلی کثیفه کمپرسور بیش از حد داغ میشه اورلود میکنه جیغش شبیه خارج شدن گاز با فشار هستش

    مجيد طاهري
    29 مرداد 1398

    سلام یه کولر 30000 سامسونگ دارم گاز نداشت گاز زدم یک روز خنک کرد بعدش دیگه خنک نکرد لوله مسی را چک کردم سرد و گرم نمیشود پنل کولر باز کردم کمپرسور خیلی داغ میشه از کسی که گاز زده بود خواستم بیاد گاز رو چک کنه ببینم گاز خالی نکرده ولی گیج منیفول زد درجه چرخش نداشت و درجه بالا وایساده بود لطفا راهنمایی کنید از چی هست این طرف که گاز زد علم بر طرف کردن ایرادشو نداشت در ضمن کولرم شیر 4 طرفه نداره یکسره شده ممنون از سایت خوبتون

    حمید
    31 تیر 1399

    کمپرسورت سوپاپ میزنه یا فشار خالی میکنه که صداش شبیه ترمز ماشینه

    امین محبی
    9 خرداد 1401

سلام خسته نباشیم.می تونید توضیح بدید چطور میشه شیر برقی رو دراورد و کدام لوله رو میشه به هم وصل کرد

علي درياني
20 خرداد 1395

    سلام
    شیر برقی بحث طولانی داره که در چند خط نیمشه توضیحش داد اگر منظورتون از وصل کردن لوله اینه که از مسیر حذف کردن شیر برقیه باید عرض کنم خدمتتون که در دوستان دارن یک اموزش کامل درباره شیر برقی و نحوه کارکرد اون و طریقه عوض کردنش آماده میکنن که در اولین فرصت یه صورت فیلم به صورت کامل روی سایت قرار داده میشود.

    کارشناس 1: پیرنیا
    20 خرداد 1395

سلام باد کولر ما یهو گرم شد خاموشش کردیم یه ربع بعد روشنش کردیم درست شد بیشتر ظهر اینطور میشه شبها خوبه الان چند روزه اینطور شده لطفا در رفع ایرادش راهنمایی کنید با تشکر

sobhan mohamadi
19 خرداد 1395

    سلام
    برای این مشکل 4 دلیل وجود داره
    اولیش اینه که کولر شما جای درستی نصب نشده و تهویه مناسبی نداره
    کولر شما شدیدا به سرویس نیاز داره و باید سرویس بشه
    کولر شما مناسب منطقه اب و هوایی شما نیست
    و در اخر هم ممکنه کولر نیاز به گاز داشته باشه و یا اینکه کمپرسور اون دچاز مشکل شده باشه

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 خرداد 1395

      عزیز فقط کابلت داغ میکنه آمپرمیکشه صد. درصد کابلته عزیز. هیچ ربطی به چیزای دیگه نداره

      aryamyhn
      8 مرداد 1400

    چون برق خونه تون موقع ظهر نمیکشه موتور کولر گازی قطع وصل میکنه باد سرد و باد گرم میده

    پیمان
    13 آذر 1395

با سلام و تشکر از راهنماییهای شما
من تعمیر کار کولر هستم جدیدا با مشکلی مواجه شده ام اگه ممکنه راهنمایی کنید .
من کمپرسور کولر اسپلیت جنرال ۳۰۰۰۰عوض کردم . قبل از اقدام به نصب کمپرسور چک کردم ظاهرا مشکلی نداره ولی بعد از نصب و وکیوم به محض گاز زدن تقریبا حدود ۳۵psi کمپرسور حدود ۱۲ امپر میکشه و سریع به حدی داغ میشه که اور لود میشه . نمی دونم مشکل چیه . تمام لوله ها م با اذت شستشو کردم . فقط ایا احتمال داره کمپرسور ایراد داشته باشه ؟
از راهنماییتون ممنون هستم .

ایرج مرادی
19 خرداد 1395

    سلام
    توجه داشته باشید حتما قبل از نصب باید کمپرسور به طور کملا دقیق باید تست بشود چه از نظر مکانیکی و چه الکترونیکی
    اگر از سلامت کمپرسور مطمن هستید با توجه به توضیح شما احتمال بسته شدن مسیر شیر برقی ولوله مویی بسیار بالاست

    کارشناس 1: پیرنیا
    19 خرداد 1395

      با سلام،
      من یک کولر گازی گری سی هزار دارم که تعمییر کار بعد از چک‌کردن آن به این نتیجه رسید که موتور سوخته،،،بعداز تعویض‌موتور در طی روزهای بعد مشاهده شد که لوله بزرگ و پنل کولر یخ میزند و فیلتر هوای پنل تمییز بوده و قبل از سوختن موتور ب هیچ‌عنوان مورد یخ زدگی نداشته.باید بگم که جهت تعویض موتور فقط تیکه ی بیرونی ب کارگاه انتقال داده شد و پنل داخلی جهت سرویس لوله های آن باز نشد.در صورت امکان راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجا میتواند باشد ممنون.

      نیما چهرازی
      23 خرداد 1399

      سلام خسته نباشید کولر پنجره ای 24هزار دارم روشن میشه هواشم سرد ولی فقط ظهر انگار ک موتورش از کار میفته و صدای ویژژژژ میده و رادیاتور جلو داغ میشه خاموش میکنم میزارم خنک بشه روشن میشه و این حالت تو روز شاید دوسه بار بشه مشکلش چیه تعمیرکارا میگن موتورش ضعیف شده درحالی ک ۲ساله خریدم وزیاد استفاده نکردم ممنون میشم جوابمو بدین

      هادی
      29 خرداد 1399

      سلام دوست عزیز کولر شما سالمه فقط از ۴۰ درجه به بالاترین کار نمیکنه خونتون کجای هوا بیشتون کرمه یا خنک

      میلاد
      12 تیر 1401

      سلام کولر گازی جنرال گلد 24هزار بعد ازجابجایی اسپیلت و کمپرسور بدنه کمپرسوربرق داره علت چیست؟

      مریم رشیدی
      19 تیر 1400

    سلام شیر برقی رو حذف کن تا در آینده مشکل نخوره دوما لوله مویی رو شستشو بده سوما کمپرسور معادل خودش انتخاب کن با شماره فنی مطابقت داشته باشه درظاهر ممکنه ۳۰ هزار باشه ولی ممکنه ۳۲۰۰۰ باشه اهم سیم پیچ کمپرسور قبل از نصب بگیر . گاز رو خالی کن درحالت خالی بار ببین چن آمپر مصرف داره!

    پارس تهویه
    28 شهریور 1395

سلام و ممنون از راهنماییتون
دوست عزیز اون 2 تا راه دیگه رو کی قرار میدید؟
دوست عزیز یه کولر 24000 جنرال با کمپرسور توشیبا دارم که مدتیه کمپرسورش کار نمیکنه البته وقتی کولر را روشن میکنم و هنگامی که میخواد گاز رو به جریان بندازه کمپرسور در حد 2 یا 3 ثانیه روشن میشود و مشخص است که کار میکند ولی مثل این میمونه که جام کرده یا گیر کرده و بلافاصله قطع میشه و دوباره در فاصله زمانی نا معینی همین اتفاق میافته ولی باز هم کار نمیکنه
لطفا اگر با این توضیحات میتوانید بهم بفرمایید که آیا مشکل از کمپرسور است یا نه ؟
و اگر کمپرسور خراب شده آیا به هیچ عنوان قابل تعمییر نیست ؟
و آخرین سئوال اینکه هزینه کمپرسور با تعویض و … به صورت کامل چقدر است؟
ممنون میشم پاسخ بنده رو بدید
ممنون از لطفتون

hasan
4 خرداد 1395

    باسلام
    راه دوم هم اپلود شد میتونید از اینجا ببینید
    اولا که کمپرسور کولر گازی یک پکیج کامل هست و به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست
    برای مشکل کمپرسورتن دلایل زیادی میتونه وجود داشته باشه که یکیش مشکل جام کردن یا خورد شدن روتور داخلی میتونه باشه و یکی دیگه مشکل سیم پیچ
    باید کولر رو تست کنید ببینید هنگام راه اندازی چه مقدار امپر میکشه از این طریق تا حدودی میشه متوجه شد که چه مشکلی داره
    شما قبل از هر کاری بهتره که اول مقدار جریان برق وخازن کولر گازی رو تست کنید بعد به فکره تعویض کمپرسور باشید چون معمولا هزینه بالایی داره حدود 1 ملیون البته بسته به توع کمپرسور مصرفی
    ما پیشنهاد میکنم اگر متخصص نیستید حتما بک تعمیرکار، کولر گازی رو چک کنه

    محمد پیرنیا
    4 خرداد 1395

سلام تست صدای کمپرسور چطوره ؟ چطور میشه انجام ذاد

منصور بتویی
26 اردیبهشت 1395

    سلام در آموزشهای اتی حتما به ان پرداخته خواهد شد.

    admin2
    26 اردیبهشت 1395

      سلام.
      من یه کولر گازی دارم که از دیروز تا حالا صداش تغییر کرده.
      صدایی شبیه صوت ولی مدام. سرمای کولر مشکلی نداره. فیوز پرونی هم نداره. ولی ظاهرا صدا از سمت کمپرسور تولید میشه.
      به تعمیرکار گفتم نفهمیده. البته شاید وارد نبوده.
      خواستم ببینم مشکل از چی میتونه باشه.
      ممنون.

      میثم احسانی
      29 تیر 1399

    باسلام
    بنده که کولر 36000دارم که چند وقت پیش موتورش سوخت و عوضش کردیم الان بدنه کولر برق میده تعمیر کار اومد گفت موتور کولر نشتی برق داره میشه راهنمایی کنید
    آیا برای موتور کولر خطر ناکه

    علی
    25 مرداد 1400

      سلام علی عزیز
      شما می تونید با کاراباما (خط 02158406) تماس بگیرید و درخواست اعزام حرفه ای ترین متخصصان برای تعمیر کولر رو ثبت کنید.
      ما در کنارتون هستیم

      نسیم اسلام پور
      26 مرداد 1400
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس