عیب یابی و خطاهای ماشین لباسشویی ال جی

خطاهای ماشین لباسشویی ال جی

این ماشین لباسشویی مجهز به عملکردهای ایمنی خودکار است که در مراحل اولیه خطاهای ماشین لباسشویی ال جی را شناسایی کرده و عکس العمل مناسب نشان می دهد.

وقتی ماشین درست عمل نکند، پیش از تماس با مرکز خدمات مجاز تعمیر لباسشویی ال جی  موارد زیر را بررسی کنید.

جدول خطاهای ماشین لباسشویی ال جی

خطاهای ماشین لباسشویی ال جیعلت احتمالی
روش برطرف کردن خطاهای ماشین لباسشویی ال جی
  • صدای تق تق و جیرجیر
  • صدای سنگین
  • صدای ارتعاش
  •  اشیاء خارجی نظیر سکه یا سوزن ته گرد ممکن است در پمپ یا درام افتاده باشد.
  • لباس بیش از حد ممکن است چنین صدایی ایجاد کند.
  • آیا تمامی پیچ های مخصوص حمل و متعلقات بسته بندی را باز کرده اید؟
  • آیا تمامی پایه ها بر روی زمین مستقر هستند؟
  • ماشین لباسشویی را متوقف کرده و درام و فیلتر تخلیه رابررسی کنید.
  •  چنانچه پس از شروع به کار مجدد لباسشویی صدا ادامه داشت با مرکز خدمات مجاز تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.
  •  اگر صدا ادامه داشت شاید محتوای داخل ماشین لباسشویی نامتعادل است. آن را متوقف کرده و البسه را به طور مناسب تر توزیع کنید.
  •  ممکن است البسه داخل درام نابرابر باشند.
  •  دستگاه را متوقف کرده و البسه را دوباره بچینید.
  • نشتی آب
  • کف بیش از حد
  • آب وارد ماشین به آرامی وارد می شود.
  • آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود یا به آرامی تخلیه می شود.
  •  شلنگ ورودی آب یا شلنگ تخلیه از ناحیه شیر یا ماشین لباسشویی شل هستند.
  •  لوله های شلنگ تخلیه مسدود شده است.
  • میزان فشار آب منطقه کم است.
  • شیر آب کاملا باز نیست.
  • شلنگ آب ورودی تا شده است.
  • فیلتر شلنگ ورودی مسدود شده است.
  • شلنگ تخلیه خم یا مسدود شده است.
  • فیلتر تخلیه مسدود شده است.
  • شلنگ های رابط را بررسی و سفت کنید.
  • لوله تخلیه را باز کنید. در صورت نیاز با مرکز تاسیساتی تماس بگیرید.
  • مواد شوینده بیش از حد یا مواد شوینده نامناسب منجر به کف بیش از حد و در نتیجه نشتی آب می شود.
  •  شیر دیگری را در منزل امتحان کنید.
  • شیر را کاملاً باز کنید.
  • شلنگ را صاف کنید.
  • فیلتر شلنگ ورودی را بررسی کنید.
  • شلنگ تخلیه را تمیز و سپس صاف کنید.
  • فیلتر تخلیه را تمیز کنید.
  • ماشین لباسشویی کار نمی کند.
  • درام ماشین لباسشویی نمی چرخد.
  • دو شاخه برق ممکن است به پریز متصل نبوده یا شل باشد.
  • شیر آب باز نیست.
  • فیوز منزل سوخته یا قطع شده است یا شاید جریان برق قطع است.
  • شیر آب باز نیست.
  • کنترل کنید ببینید آیا در کاملا بسته است؟
  • از این که دو شاخه به طور کامل در پریز است اطمینان حاصل کنید.
  •  فیوز را تعویض یا جریان را برقرار کنید.
  •  ظرفیت فیوز را افزایش ندهید.
  • در صورتی که مشکل از بار زیاد است مشکل را با یک متخصص برق در میان بگذارید.
  • شیر آب را باز کنید.
  • در را بسته و دکمه start/pause را فشار دهید. پس از فشار دکمه start/pause و پیش از چرخیدن لباس ها ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد. پیش از چرخش، در باید قفل شده باشد.
  • برای کمک به تعادل وزن ۱ یا ۲ لباس مشابه بیفزایید.
  • به منظور چرخش صحیح لباس ها را دوباره بچینید.
  • در باز نمی شود.
  •  به محض شروع به کار به دلایل ایمنی در قابل باز شدن نیست. ببینید آیا عبارت door lock روشن شده است. پس از خاموش شدن عبارت door lock می توانید در را باز کنید.
  • زمان شستشو با تاخیر همراه است.
  • زمان شستشو بر اساس میزان لباس، فشار آب، دمای آب و سایر شرایط متغیر است.
  • در صورت تشخیص بی تعادلی یا عملکرد برنامه رفع کف، زمان شستشو افزایش خواهد یافت.
  • سرریز شدن مایع نرم کننده
 مایع نرم کننده زیاد ممکن است سرریز شود.
  • برای اطلاع از میزان کافی مایع نرم کننده به نحوه استفاده آن رجوع کنید.
  • مواد شوینده را بیشتر از حداکثر تعیین شده در محفظه نریزید.
  • مایع نرم کننده زودتر از موقع استفاده شده است.
  • کشوی مواد شوینده را به آرامی ببندید.
  • در حین شستشو، کشوی مواد شوینده را باز نکنید.
  •  فشار آب منطقه کم است.
  • شیرهای آب کاملاً باز نیستند.
  • شلنگ آب ورودی تا شده است.
  • فیلتر شلنگ ورودی مسدود شده است.
  • شیر دیگری را در منزل امتحان کنید.
  • شیر را کاملاً باز کنید.
  • شلنگ ها را صاف کنید.
  • فیلتر شلنگ ورودی را امتحان کنید.
  • شلنگ تخلیه خم یا مسدود شده است.
  • فیلتر تخلیه مسدود شده است.
  • شلنگ تخلیه را تمیز و صاف کنید.
  • فیلتر تخلیه را تمیز کنید.
  • میزان لباس ها بسیار کم است.
  • لباس ها نامتوازن هستند.
  • دستگاه دارای سیستم تشخیص بی تعادلی و اصلاح است۔ اگر مواردسنگینی قرار گرقته باشد (مثل حوله حمام، حوله پوشیدنی و غیره) این سیستم چرخش را متوقف کرده یا حتی عملکرد خشک کن را قطع می کند.
  • اگر لباس ها هنوز خیس هستند و برنامه به پایان رسیده است، چند لباس کوچکتر به منظور تعادل افزوده و خشک کن را تکرار نمایید.
  • برای کمک به تعادل وزن یک یا دو عدد لباس مشابه بیفزایید.
  • به منظور چرخش صحیح، لباس ها را دوباره بچینید.
  •  آیا در باز است؟
  •  دو شاخه را از پریز کشیده و با

مرکز خدمات مجاز تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

  •  به دلیل خرابی شیر آب، آب زیادی وارد شده است.
  •  سنسور سطح آب معیوب شده است.
  •  بار بیش از حدی بر روی موتور است.
  •   بار بیش از حدی بر روی موتور است.
  •  دستگاه با قطع برق مواجه شده است.
  •  برنامه را دوباره شروع کنید.

عیب یابی هوشمند ماشین لباسشویی ال جی:

سیستم عیب یاب هوشمند فقط برای مدل هایی موجود است که علامت و اسم سیستم “SMARTDIAGNOSIS” روی دستگاه ذکر شده است. در صورت استفاده از گوشی ثابت، ممکن است سیستم عیب یاب هوشمند کار نکند.

استفاده از سیستم عیب یاب هوشمند:

  • فقط در صورتی استفاده کنید که هرکز خدمات مشتریان به شما مستقیماً توصیه کند.
    اگر صدایی مشابه صدای دستگاه فکس از ماشین لباسشویی شنیدید، فورا با با مرکز خدمات مجاز تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.
  • سیستم عیب یاب هوشمند تنها در صورتی فعال میشود که دستگاه روشن باشد. در غیر این صورت باید مشکل را بدون
    سیستم عیب یاب هوشمند حل کرد.
  • اگر با ماشین لباسشویی خود به مشکل برخوردید، با مرکز خدمات مجاز تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید، ضمنا موارد زیر را نیز رعایت کنید:
    1. خطاهای ماشین لباسشویی ال جی دکمه POWER را بزنید تا دستگاه روشن شود. در این مرحله بقیه دکمه ها را نزنید و برنامه ای انتخاب نکنید.
    2. وقتی پیغام دریافت کردید، دهنی گوشی خود را به دکمه POWER خیلی نزدیک کنید.
    3.  همچنان که دهنی گوشی را نزدیک به دکمه POWER نگه داشته اید. دکمه Temp را فشار دارده و به مدت ۳ ثانیه نگهدارید.
    4. گوشی را در محل تا زمانی نگه دارید تا صدای مخابره پیام قطع شود. حدوداً ۱۷ ثانیه طول میکشد و صفحه نمایشگر زمان باقیمانده را نشان میدهد.
      -در حین مخابره پیام، لطفاً گوشی را تکان ندهید.
      – اگر مرکز خدمات موفق به دریافت کامل پیام نشود، ممکن است لازم باشد دوباره ارتباط را برقرار کنید.
      – اگر در حین مخابره پیام دکمه POWER را بزنید، سیستم عیب یاب هوشمند خاموش می شود.
    5. وقتی مخابره پیام تمام شد و زمان باقیمانده پایان یافت، دوباره با مرکز خدمات تماس گرفته و مشکل را توضیح دهید، زیرا توضیحات شما به تحلیل پیام مخابره شده کمک می کند.

 

یک دیدگاه بنویس!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا به این سوال پاسخ دهید *