تست فشار کمپرسور وتشخیص سالم بودن کمپرسور کولر گازی

تست فشار کمپرسورتست فشار کمپرسور اسپیلت

در ادامه بحث تست گام‌ به‌گام کمپرسورها به تست فشار کمپرسور می‌رسیم که یکی از علت‌های خرابی کمپرسور است و در صورت بروز این مشکل شما می‌بایست کمپرسور کولر گازی خود را تعویض کنید.

دقت داشته باشید وقتی شما با کمپرسوری مواجه می‌شوید که با توجه به تست‌های قبل ازلحاظ الکترونیکی و مکانیکی سالم بوده و در تست صدا هم با مشکلی مواجه نشده، ولی باوجود شارژ گاز کامل و مشاهده نشدن هیچ‌گونه رطوبت و هوا در سیکل بازهم سرمای مطلوبی به شما ارائه نمی‌دهد امکان از فشار افتادن کمپرسور بوده و باید نسبت به چک کردن آن اقدام کنید البته قبل از انجام این کار از گیر نکردن شیر برقی و کیپ نشدن لوله مویی کولر گاز مطمئن شوید و بعد به انجام این تست بپردازید اما این کار مراحلی دارد که در زیر به آن اشاره‌کرده و آن را توضیح می‌دهم

مراحل چک کردن از فشار افتادن کمپرسور

ابتدا شما باید گاز موجود در سیستم را خالی کنید پس قبل از انجام این کار با مشتری صحبت کرده و از دلایل کار خود برای ایشان توضیح دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی یک شارژ گاز به شما تحمیل نشود

بعد از خالی کردن کامل گاز کولر لوله‌ای ورودی و خروجی به یونیت را بازکرده و پنل بیرونی را آزاد کنید

شما از دو روش می‌توانید به کم‌فشار شدن کمپرسور و تست فشار کمپرسور کولر گازی پی ببرید

روش اول استفاده از گیج مانوفیلد:

روش اول استفاده از گیج بوده و اندازه‌گیری فشار دهش کمپرسور ،که به علت تنوع کمپرسور ازلحاظ ظرفیت و مدل و اختلاف فشار از آن خودداری می‌کنیم و به یک روش کلی می‌پردازیم که به‌صورت عملی بر روی تمامی کمپرسورها تست‌شده و جواب می‌دهد

رودش دوم تست فشار کمپرسور با دست :

در این روش شما کمپرسور را در حالت سرمایش روشن کرده و دست یا انگشت خود را جلوی خروجی لوله دهش کمپرسور قرار دهید در صورت سالم بودن کمپرسور شما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید دست خود را بیشتر از ۳ تا ۵ ثانیه جلوی آن نگه‌داشته و کمپرسور دست شمارا پس میزند ولی اگر در این مدت شما فشار زیادی را روی دست خود احساس نکردید مطمئناً این کمپرسور دچار افت فشار شده و نیاز به تعویض دارد

دقت کنید تست فشار را به‌هیچ‌عنوان در بیشتر از ۱۰ ثانیه ادامه ندهید

نکته بسیار مهم :

ترمینال کمپرسور به صورتی طراحی‌شده است که در صورت بالا رفتن فشار کمپرسور به هر علتی این ترمینال ترکیده و از ترکیدن خود کمپرسور جلوگیری می‌کند

در تست فشار دقت کنید که حتماً موارد زیر را رعایت کنید زیرا در صورت رعایت نکردن موارد زیر آسیب جدی به خود وارد خواهید آورد این موارد بازندگی و جان شما در ارتباط است

  1. حتماً قبل از تست فشار درپوش ترمینال را در جای خود محکم کرده و مهره آن را ببندید
  2. در هنگام انجام تست از عینک ایمنی استفاده کرده و سره خود را جلوی ترمینال کمپرسور قرار ندهید
  3. تست فشار را بیشتر از ۳ تا ۵ ثانیه ادامه ندهید

این موارد ایمنی در تست فشار کمپرسور بازندگی شما سروکار دارد

یک تعمیرکار خوب و حرفه‌ای یک تعمیرکار سالم و زنده است.

سوال بپرسید2

تعداد کل نظرات: 136

  • مرتضی مهردل

    با سلام
    یک اسپلیت ۳۲۰۰۰ سامسونگ که حدود چهار سالی است شارژ گاز و سرویس نشده و بعد از چند روز کار یهو وقتی از حالت فن به حالت خنک کنندگی میرود فیوز برق قطع شده و فقط روی فن کار میکند ایراد چی میتونه باشه؟ ممنون

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      با سلام خدمت شما دوست عزیز این مشکل علت های مختلفی میتونه داشته باشه که من چند موردش رو خدمتون عرض میکنم ولی از میزان توانایی شما اطلاعی ندارم اگر خودتون قادر به تست کردن موارد زیر نیستید حتما با یک تعمیرکار کولرگازی مشورت کنید
      ۱٫خرابی و سوختن کمپرسور چه از لحاظ مکانیکی چه الکترونیکی یا سیم پیچ
      ۲٫ خرابی خازن کولر گازی
      ۳٫ اتصالی سیم های برق ار کابل فرمان کولر تا پنل بیرونی
      ۴٫ اتصالی یا اتصال کوتاه شدن قطعه ای از برد کولر گازی
      این دلایل شایع ترین دلایل هستند که باید یکی یکی چک شود.

      • جاویدیاوری

        با عرض سلام خدمت استاد سوختگی فن کندانسور نمیتونه یکی از دلایلش باشه

    • ف حسن

      سلام دوست عزیزم منم با جواب دوست عزیز پیرنیا موافقم این ۴ دلیل های عمده هستند که میتونید با اهم متر سوخته بودن کمپرسور رو چک کنید و گاها شاید بعلت فرسودگی کمپرسور هم جریان زیاد بکشد و فیوز قطع بشه به هر حال باید خازن رو هم چک کنید شاید از بین رفته و هم چنین کمپرسورتونو

  • مصطفی جعفری

    درود به استادان گرامی.
    بنده یه کولر اسپلیت ۲۸۰۰۰ دوو با موتور روتاری دارم.موتورش خراب شده.قصد تعویض آن با کمپرسور پیستونی دارم.لطف کمک کنید که کمپرسور با چه شماره و لوله مویی با چه سایز واندازه ای بزارم.لطف کمک کنید.آخه لوله مویی اصلی کولر رو هم گم کردم.خواهش میکنم کمک کنید

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      ببیندی اول که این درست نیست که شما کمپرسور پیستونی رو بنا به دلایلی که شرحش اینجا نمیگنجه جابجا کنید
      و دوم هم انتخاب لوله مویی از لحاظ قطر و طول محاسباتی داره که در صورت استباه شدن کل سیکل سرمایش با مشکل مواجه میشود
      توصیه میکنم یک سری به سرویس منوال دستگاه بزنید برای دست یابی به مشخصات دقیق دستگاه

  • حسین

    با سلام وتشکر از اطلاعات خوبتان
    در فنی حرفه ای به ما یاد دادند که نحوه تست فشار کمپرسورهای پیستونی به این صورت است که کمپرسوررا راه اندازی کرده و بگزارید فشار آن تا ۵۰۰ پی اس آی برسد بعد کمپرسوررا خاموش کرده ودر این حالت اگر فشار کم شد حتی ۵۰ تا ، این کمپرسور از فشار افتاده وباید تعویض شود
    آیا در رابطه با کمپرسورهای روتاری نیز این روش صادق است؟
    آیا کم کردن فشار درمدت زمان بیشتر در این نوع کمپرسورها طبیعی است؟
    لطفا جواب دهید
    ممنون

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      این روش بیشتر مخصوص کمپرسورهای پیستونی است کلا روش اصولی و علمی نیست و درباره کمپرسور های روتاری هم روش های بهتری وجود دارد
      کلا برای تست کردن کمپرسور به این روش باید شدیدا جوانب احتیاط را رعایت کرد

  • حسین

    سلام
    دررابطه با اینکه فرمایش دادین روشهای زیاد و بهتری برای تست کمپرسورهای روتاری هست
    لطف کنید به بنده نیز راهنمایی کنید و بگید این روش ها چی هستن؟
    چون این مسعله توی تعمیرات پای آبرو و حرفه وتخصص ما درمیان هست
    واینکه میگید برای این کار جوانب احتیاط رو رعایت کنید ، توضیح بیشتر بدید
    بازم از اینکه جواب دادید وراهنمایی کردید سپاسگزارم

  • حسین

    سلام
    دوست عزیز جواب مارونمیدید؟
    ممنون میشم

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      دوست عزیر در آموزش ها تمام مراحل تست کمپرسور ها رو توضیح دادیم چه از نظر مکانیکی چه الکترونیکی و چه تست فشار با توجه به این مشکلات اتفاقه دیگه ای نمیتونه برای کمپرسور بیوفته لطفا دقیق تر سوالتون رو بپرسید با اگه در توانمون بود راهنمایی کنیم
      باتشکر

  • حسین

    سلام
    ممنون که جواب دادید
    من دقیقا مطالبتون رو خوندم
    اینکه دستمون رو جلوی خروجی کمپرسور بگیریم و تست فشار رو انجام بدیم و… . این کار تو عمل اصلا کاربردی نیست . دلیلشم اینه که فشار کمپرسور حتی اگه از فشارم افتاده باشه بازم دست ما نمیتونه جلوشو بگیره و…
    یه راهنمایی دقیق و عملی که واقعا تو عمل انجام داده میشه رو پیشنهاد کنید
    سوال من اینه:
    تست فشار کمپرسورهای روتوری با گیج فشار چطور انجام میگیره ؟
    آیا کمپرسورهای سالم روتوری (کمپرسور نو) فشار میندازه؟ اگر فشار میندازه چقدر و در چه بازه زمانی ؟
    ممنون از شکیباییتون

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      باید خدمتون عرض کنم که ما در این سایت قصد دراریم تجربیاتمون رو به صورت کاملا ساده در احتیار همکارانمون قرار بدیم تا بتونن ازاین تجربیات استفاده کنن و قصدمون سخت و پیچیده تر کردن این اطلاعات نیست وگرنه شما اگر بخواهید به صورت علمی بر خورد کنید باید عرض کنم که اگر یک شارژ گاز ساده هم یخواهید انجام انجام بدین اگر از روش علمی بخواهین این کار رو انجام بدین باید سوپر هیت و ساب کول سیستم ر وبدست بیارین که یک دنیا حرف پشتشه پس ما سعی داریم به صورت کاملا ساده این مباحث رو مطرح کنیم
      درباره کمپرسور هم باید بگم شما اگر از سالم بودن شیر برقی و لوله مویی و شیر سرویس و کل سیستم از نظر کیپی مطمن هستید میتونید کمپرسور رو جدا کرده و اگر با گیج بخواهید چک کنید باید سره کمپرسور والف جوش بدین و فشاره دهشی معادل ۴۵۰ تا ۵۰۰ psi داشته باشه و اگر به صورت دستی بخواهید تست کنید باید در فشار دهش نتونید بیشتر از ۳ ثانبه دستتون رو نگه دارید
      اگر بازم سوالی هست بپریسید

      • عظیم مویدفرد

        سلام.خدمت استادان عزیز.بنده کوچیک شما روش مناسب تری برا تست فشار کمپرسورها دارم.در این روش ابتدا یک عدد لوله شارژ به قسمتی از کندانسور که در بالای آن برای شارژ قرار داده شده یک عدد وصل کرده سپس خروجی لوله موییها که به دهش وصل میشود را جدا میکنیم آنوقت با استفاده از گیج فشاری که به قسمت شارژ وصل کردیم فشار خروجی را اندازه میگیریم.برای کولرهای روتاری فشار باید بین۷۰تا۸۰ و برای پیستونی۶۰تا۷۰باید باشد.

        • محمد پیرنیا
          محمد پیرنیا

          سلام
          بله راه های زیادی هست که ما سعی کردیم مبحث رو به صورت عملی و ساده عرض کنیم ولی اگر بخواهم به صورت علمی بحث کنیم خیلی سنگین و پیچیده خواهد شد
          منظور شما از مقیاس اعداد بالا bar است یا psi ???

        • مرادی

          سلام
          روشی که اقای مویدفرد پیشنهاد دادند روش تست فشار کمپرسور نیست و دلیل سلامت کمپرسور نمیباشد. روش ذکرشده جهت صحت طول لوله مویی است نه تست فشار استاندارد کمپرسور.

  • رامین

    با سلام.
    در فنی و حرفه ای کمی در مورد سوپر هیت و ساب کول توضیح دادند ولی به طور کامل در مورد نحوه اندازه گیری ان توضیح ندادند. لطفا کمی در ای مورد توضیح دهید.

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      در اموزش های بعدی به این موضوع پرداخته خواهد شد

  • عبدا... کلاه کج

    سلام ، یه کولر گازی اسپیلت داریم ، امروز متوجه شدم بادش گرمه ، رفتم درپوشی که به کمپرسور و ترمینالها دسترسی پیدا میکنه رو باز کردم ، دست گذاشتم روی کمپرسور دیدم به شدت داغه ، کلا از برق کشیدمش ، بعد از چند ساعت که خنک شد ، دوباره روشنش کردم ، وقتی روشنش کردم کمپرسور یه صدایی میداد ٍ مثل اینکه زور بزنه روشن شه ولی روشن نمی شد و بعد از چند ثانیه به شدت داااااغ شد ، سریع رفتم خاموشش کردم ، میخواستم بپرسم مشکل از کجاست… مرسی

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      با توجه به مواردی که شما گفتید کمپرسور تلاش میکند که روشن شود ولی به دلایلی قدرت این کار را ندارد و صدایی که شما میشنوید و گرمای شدید کمپرسور نیز به همین علت است این مشکل چندین دلیل دارد که در زیر به ان اشاره میکنیم
      ۱- جریان برق ورودی کم است یعنی کمتر از ۱۸۰ ولت زیرا تا حدود ۱۸۰ ولت هم کمپرسور قادر به روشن شدن میباشد
      ۲-خازن کولر خراب شده وقدرت را اندازی و تامین ولتاژ کولر را ندارد
      ۳- کمپرسور جام کرده است و(روتور آن گیر کرده است)

      راه حل …
      ۱- جریان برق ورودی به ترمینال کولر گازی را چک کنید و از میران آن مطمئن شوید
      ۲-خازن کولر را به وسیله اهمتر تست کنید و در صورت خرابی جایگزین کنید
      ۳-به وسیله پیچ گو.شنی یا اچار فرانسه به کمپرسور چند ضربه وارد کنید در در بعضی موارد امکان درست شدن دارد.
      برای انجام هر کاری اول برق ورودی را قطع کنید…

  • رضا

    سلام
    کولر من از نوع اسپیلت ۳۰ هزار اوجنرال میباشد جدیدا یک صدایی مثل جیر جیر در موتور پیدا شده و وقتی گیج فشار را وصل میکنیم فشار خروجی حدود دو برابر حد مجاز است . وقتی این حالت پیش می اید خنکی ان بشدت کم می شود گاها بای کولر را تا حدود ۵ ساعت خاموش کنم و مجددا راه اندازی کنم تا صدای جیر جیر رفع شود و خنکی ان طبیعی شور به نظر شما مشکل از چه می باشد بزرگوار.

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      محل زندگی شما کجاست ؟
      کولر در چه شرایطی نصب شده است ؟
      چه زمان های بیشتر با این مشکل برخورد میکنید ؟

      • رضا

        سلام مجدد
        محل زندگی من ماهشهر(خوزستان )است .
        موتور کولر حدود یک متر بالاتر از پنل داخلی بر روی پشت بام است البته سایبان دارد.
        در هنگام ظهر که گرمای هوا حدود ۵۵ درجه است این اتفاق می افتد.
        استادی گفته موتور ضعیف شده ولی وقتی هوا بیرون خیلی گرم نیست به نظر مشکلی ندارد

        • محمد پیرنیا
          محمد پیرنیا

          سلام
          ببنید به نظره من این صدا نمیتونه از کمپرسور باشه چون کمپرسور خیلی حساسه و با کوچکترن مشکلی زیر بار نمیره و با مشکل جدی مواجه میشه شما باید دنیال این صدا در فن بیرونی با شل شدن پیچ بدنه یا برخورد کمپرسور با لوله های کناری باشید این موارد رو چک کنید و خبر بدید

  • جواد

    سلام.
    کولر اسپلیت سامسونگ سری مکس ۳۲هزار دارم. چند روزه موقع ظهر کمپرسور کولر حوالی ۲ساعت سرویس نمیاد ( فن یونیت بیرون و بلوور داخل کار میکنه ). البته این چند روره آبادان خیلی گرم شده و کولر هم کاملا تو آفتابه.ممکنه از خازن باشه( کولر ۲خازن موازی ۵۰میکرو داره).یا اگه از اورلوده نحوه تست اورلود و جای این رله به چه صورته و هر راه کار دیگه ای ک پیشنهد میکنید.
    با تشکر از زحمات شما.

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      با توجه به این علائمی که شما توضیح دادی احتمالا عینک ریبن کولر رو نزدی اولود کرده ….
      تمامی این مواردی که عرض کردید به دلایل زیر ممکنه اتفاق بیوفته چک کنید امیدوارم درست بشه
      ۱- سرویس کولر (کندانسور و اواپراتور را حتما طبق اموزش های داده شده سرویس و شستسو کنید )
      ۲-حتما برای کولر سایبان نصب کنید
      ۳- گاز کولر حتما چک شود در صورت کم بودن اضافه کنید
      ۴-اگر عایق لوله ها پاره یا کنده شده نسبت به ترمیم و جایگزینیشون اقدام کنید

  • احسان صادقی

    سلام.دوست عزیز من یک اسپیلت ۱۸۰۰۰دارم بعداز روشن شدن دستگاه تقریبا یک ربع کمپرسور کار میکند واسپیلت باد خنک هم میدهد بعد کمپرسور داغ میکند شدیدا وخاموش میشود به نظر شما ایراد از کمپرسوره

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      این سوال شما یک سوال کلی است که تا تست کامل کولر نظری نیمتوان داد ولی ممکن است مشلاتی از قبیل سرویس نشدن کولر (کندانسور و اواپراتور) عدم جروجی باد گرم کندانسور یا نصب نامناسب کولر
      کم شدن گاز سیستم کیپی در سیستم و…. تمام این موارد و موارد دیگر باعث به وجود امدن مشکل بالاست ولی قبل از هر کاری با استفاده از اموزش ها نسبت به شستشو و سرویس کولر اقدام کنید.

    • مهدي نجفي

      با سلام یکی از دوستان سوالی مشابه بنده پرسیدن ولی جواب کافی داده نشده است
      بنده اسپیلت ٣٢٠٠٠ سامسونگ دارم و ۴ سال هست که کار میکند
      بعد از استارت ١۵ دقیقه کومپرسور کار میکنه ولی بعد از اون فقط فن کار میکند و کمپرسور قطع میکند و داغ میشود .
      گاز کولر رو عوض کردن
      خازن کولر عوض کردن
      کنتاکتور هم عوض شده است
      و سرویس شده است
      محل نصب کاملا درست است ( پنل ١ متر بالاتر از کمپریسور و ۴ سال هم کار کرده است )
      لطفا با توجه به تجربه ی خوبتون کمکم کنید تا الان یک میلیون پانصد هزار ریال خرج کرده ام و درست نشده است

      • محمد پیرنیا
        محمد پیرنیا

        سلام
        من اطلاعی ندارم که شما تعمیرکار کولر گازی هستید یا نه ولی با توجه به توضیحات شما باید به این نتیجه رسید که کمپرسور توان ادامه کارکرد را ندارد و این مشکل دلایل بسیار زیادی دارد که من به اختصار تا خد امکان توضیح میدم
        ۱- آیا فن کندانسور با همان قدرت تعیین شده در تمام مدت به کار خود ادامه میدهد
        ۲- ایا ولتاژ ورودی به کمپرسور مناسب و اندازه است
        ۳- ایا جایی از لوله های کولر گازی دو پهن نشده است ؟
        ۴- ایا مدار و سیکل کولر گازی کاملا باز است مثلا از باز و سالم بودن شیر برقی اطمینان دارید یا از سالم بودن لوله مویی ؟
        ۵- خود کمپرسور سالم و پرفشار است ؟
        تمام این مسایل میتواند باعث به وجود امدن مشکل برای کولر گازی شما باشد ولی با تمام این توضیحات باز هم باید یک تعمیرکار کولر گازی از نزدیک کولر شما راچک کند و در تمام طول این مدت که کولر با مشکل مواجه میشود به برسی تمامی اجزاء بپردازذ

        • مهدي نجفي

          با سلام و خسته نباشید
          من مصرف کننده هستم و متاسفانه ٣ سری دوستان از سامسونگ امده اند و حل نشده حتی پنل و باکس رو هم یه بار به شرکت بردند .
          ممکن هست یه شماره از متخصص خودتون رو به من ارسال کنید
          که هماهنگ کنم واسه چک کردن و ان شاالله حل مسئله .
          ممنون از پاسخ گویی زیبا و سریع

          • مهدي نجفي

            در ضمن کمپرسور هم تعویض شده است و از خوده شرکت سامسونگ خریداری شده است

  • امید ازاد

    سلام روش تست سلامت خازن رو بگید لطفا و ایا دشارز خازن مهم است و باید چگونه دشارز کنیم ممنونم

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      روش های زیادی برای تست خارن وجود دارد ولی اصولی ترین روش ان تست به وسیله اهمتر و سلکتور خازن است که به صورت کاملا دقیق سلامت و یا خرابی خازن را مشخص میکند
      بله حتما قبل از دست زدن به خارن باید از اتصال بدنه نشدن خارن مطمن شد و حتما به وسیله یک مقاومت با اتصال کوتاه کردن دو سر خازن ان را تخلیه کرد

  • علیرضا

    سلام دوست عزیز خیلی جالبه که سوالهای خوبی اینجا میشه وشماهم تا حد توانایی پاسخ گو هستی درمورد تست کمپرسور از نظر فشار توضیحات عالی بود اگه میشه نحو تست سیم پیچ بااهمتر هم توضیح بدید ممنون

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      در اموزش کاملا توضیح داده شده مطالعه کنید اگر مشکلی بود در خدمتیم

  • جعفر جلالیان

    سلام.خدا قوت
    به تازگی یک اسپیلت ۲۴۰۰۰هزار هیوندا خریدم خیلی عااالیه از نظر سرمایش ولی مشکلی که هست کمپرسور ش خیلی صدا میده تا جا که همسایه شاکی شدن با خدمات هیوا تماس گرفتم میگن صدا عادیست تکنسن هم همین نظر رو داره حالا موندم چکار کنم با این همه هزینه که شده چارهای هست راهنمایی کنید

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      مطمن بشید که موتور رو روی دیوار نازک یا روی دیوار همسایه نصب نکرده باشید چوه ظخامت کم دیوار باعث لرزش میشه و اینکه از بسته بودن تمامی پیچ های بدنه و مونور و پایه کولر مطمن شوید

  • محمد رضا رحیمی

    با سلام
    پارسال یک کولر ۳۰۰۰۰ خریدیم بعد از نصب آن یک کولر گازی سامسونگ ۲۴۰۰۰ که از قبل داشتیم بشدت از برودت آن کاسته شد تعمیر کار هم آوردیم هم دوباره کولر گازی رو شارژ کرد هم لوله مویی اون رو تعویض کرد ولی باز کولر گازی خنک مثل قبل خنک نمیکند در ضمن خازنها هم سالم هستند ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      مشکلی که شما در حال حاضر با ان روبرو هستید دلایل بسیار زیادی دارد که به هیچ عنوان امکان توضیح ان وجود ندارد ولی از شایع ترین دلایلی که امکان کارکردن کولر را دارد ولی سرمای مطلوب تولید نمیشود دلایل زیر است که حتما باید یک تعیمرکار ماهر به چک کردن وبرطرف کردن ان بپردازد
      ۱- از فشار افتادن کمپرسور
      ۲- گیر کردن شیر برقی یا کیپ شدن قسمتی از لوله ها
      ۳- نصب غیر لصولی و ورود روغن به اواپراتور
      ۴-…

  • امیر نظری

    سلام
    یه اسپیلت سامسونگ ۱۹۰۰۰ خریدم از همون اولش باد خنک نمیزد تا امروز که هر روز از سرماش کاسته و الان دیگه بادش اصلا خنک نیس . دیروز فشار گاز تست کردم روی ۴۰ psi بود ! با آب صابون اتصالات پیچی رو تست کردم نشتی هم نداره ! تنها کاری که در زمان نصب انجام ندادم استفاده از پمپ وکیوم بود ، میتونه عیب از این باشه ؟ طول لوله ها تقریبا ۳ متری میشه . ضمنا لوله برگشت گاز به کمپروسور هم اکثرا یخ زده ! لوله درینم یه قطره آب ازش بیرون نمیاد !
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      با توجه به توضیخات باید بگیم که اولا نصب کولر بدون وکیوم کار اشتباهی است که اکثرا مرتکب ان میشود که در دراز مدت علاوه بر کیفیت سرمای کولر به تمامی قطعات کولر نیز اسیب میرساند و با توجه به علایم کولر شما نیاز به شارژ گاز دارد که توصیه میشود حتما قبل از شارژ گاز نشتی را پیدار کرده گاز را کاملا خالی کنید سیستم را وکیوم کرده تا به منفی ۲۸psiپرسذ و بعد از ان شارژ گاز را انجام دهید
      “حتما قبل از شارژ گاز کولر را کاملا وکیوم کیند “

  • محمد

    با سلام .
    در کمپرسور های دسته دوم ، چطور کمپرسور ۱۲۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ و …. را از هم تشخیص دهیم ؟

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      تمامی مشخصات کمپرسور روی برچسب فنی یا اصطلاحا پلاک کمپرسور درج شده که شما یا مطالعه ان به اطلاعات لازم پی خواهید برد در قسمت اموزش سایت توضیح مفصلی در این باره داده شده است.

  • ahmad

    سلام
    کلر ما هر سال گاز خالی می کنه وقتی همه فشار می زنم هر کار می کنم نشتیش پیدا نمیشه ممکنه از موتور باشه شاید از فشار افتاده یا ربطی نداره ؟؟؟

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      مطمنا کولر شما یک نشتی خیلی زیز داره که باید پیدا بشه و باید عرض کنم که تنها قسمتی از کمپرسور که میتونه نشتی داشته باشه فقط قسمت ترمینال کمپرسوره و نه جای دیگه ولی لوله های کنار کمپرسور هم احتمال نشتی دارد

    • ف حسن زاده

      سلام دوست عزیز معمولا نشتی های بسیار ریز باید اواپراتور و کندانسور را حتما با فشار بالا حدودا ۲۰۰ psi چک کنید و شاید از سر اتصالات رفت و برگشت لوله های اواپراتور به سمت کندانسور باشد در صورت نشتی از سر ترمینال کمپرسور که دیگه باید به فکر تعویض کمپرسور باشین

  • قاضي

    سلام علیکم علت اینکه روغن در لوله ها وسیستم میاد جه میباشد وجه تاثیری خواهد داشت وجطور میتوان روغن از لوله ها و اوبراتور خالی کرد

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      روغن برای روان تر شدن گاز کولر استفاده میشود و لازمه سیکل تبرید است
      چرا میخواهید روغن را خالی کیند؟

  • حسین زمانی

    سلام
    من یک کولز ۳۴۰۰۰ مارک ال جی دارم که متاسفانه خنک کنندگی خوبی نداره قبلا یک بار خنک نمیکرد که سرویس کار امد و علت را جام کردن کمپرسور اعلام کرد که پس از تخله گاز و تعویض خازن کمپرسور داخل مدار میاید اما خنک کنندگی قبل را ندارد لطفا کمک کنید

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      دوست عزیز خنگ نکردن کولر هزارو یک دلیل داره که اگز تعمیرکار نباشی با گفتن نمیتونی کاریش کنی چون باید خیلی موارد رو چک کنی ولی اولین احتمالی که میره اینه که شاید کمپرسورت از فشار افتاده یا اینکه شیر برقی با مشکل مواجه شده باشه باید همه اینا رو چک کنی
      حتما با یک تعمیرکار ماهر تماس بگیر و باهاش مشورت کن

  • فرنود دریاکار

    با سلام
    من یک کولر اسپلیت ۲۴۰۰۰ دارم،چند مدت کولر بعد از ۲۰ دقیقه کارکرد به علت آمپر کشیدن از حالت کمپرسور خارج میشد،تعمیرکار خود نمایندگی بعد از اینکه خازن رو چک کرد، گفت از کمپرسور هست و باید عوض شه،با هزینه خیلی بالا کمپرسور رو عوض کردم،دوباره تو همین حالت بود که تعمیرکار گفت حالا باید کل کمپرسور و پنل رو ببرم تحت فشار بزارم ببینم مشکل از چیه
    که آخر سر مشخص شد مشکل از گرفتگی لوله مویی است،با این وجود بازم اصرار داشت که کمپرسور قبلی معیوب بوده،حالا سوالم اینه چطور میتونم مطمئن شم که کمپرسور قبلی من مشکلی داشته یا اصلا کلا تعمیرکار برای اینکه تشخیص اشتباه خودشو توجیه کنه بازم اصرار داره که کمپرسور معیوب بوده و تحت هر شرایطی باید عوض میشده؟

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      اگر لوله مویی یا شیر برقی گرفته شده باشد باعث اسیب رساندن به کمپرسور خواهد شد ولی نمیتوان زمان دقیق و میزان اسیب را متوجه شد
      درباره کمپرسور شما هم باید همین رو گفت که نمیشه دقیقا گفت کمپرسور سالمه یا خراب چون در خیلی حالات کمپرسور کار میکنه ولی اصطلاحا از فشار افتاده یعنی نمیتواند گاز را پمپ کند ولی به احتمال خیلی زیاد کمپرسور شما اسیب دیده است

  • فرنود دریاکار

    فراموش کردم بگم کولر من ال جی هستش

  • سید مصطفی بزاز

    سلام من یک سوال داشتم من یک گولردوتیکه۳۲۰۰۰ هزار سامسونگ دارم که کومپرسور روتوری خودش ۴ سال کارکردبعد سوخت حالا یه تعمیرکار گولر گوپرسورپیستونی جایگزین روتاری کردبعد ازاین کولر دوتیگه یه مدت خوب کارمیکرد العان چندهفته است که کولردوتیگه خودبه خودروزی ۳الی ۷بارخاموش میشه میشه یه راهنمایی کنید تازه امروز هم سرماش کمترشده

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      دلیل عوض کردن کمپرسور از روتوری به پیستونی چی بوده ؟
      شاید یکی از دلایل خاموش شدن کمبود گاز باشه که حتما باید سیستم برسی بشه
      حتما با تعمیرکار مشورت کنید تا کولر رو از نزدیک بازدید کنن

  • محمد مهدی نظرزاده

    سلام
    یک کولر دو تیکه ۱۸۰۰۰ قدیمی دارم که حدودا یک سال شیر خروجی دمش ان شکسته بود وکولر یک سال بی استفاده بود بعد از تعمیر و گاز گیری مجدد سرمایش خوبی ندارد و فشار در تست یک بار بالا است یک بار پایین و لوله رفت یخ می زند و وقتی کولر off میکند دیگه روشن نمی شه خیلی جاهارو هم برای نشتتی گشتم ولی پیدا نشد حس می کنم از لوله مویی باشه لطفا راهنمایی کنید

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      با توجه به این که در این یک سال لوله کولر شکسته شده از عدم ورود آب و اشیاء دیگه ای مطمن هستید ؟؟؟

  • محمد مهدی نظرزاده

    سلام
    دقت به این نکرده بودم اما مطمئنم هنگام جمع کردن خیلی بد جمع شده و یک سالم به همین صورت راه بوده یعنی سر لوله مویی کاملا باز بوده سر لوله ها هم باز بوده

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      بله متاسفانه اکان ورود خاک و آب به سیستم هست که کار رو مشکل میکنه اگر مشکل جدی دارید با ید کل سیکل جدا بشه و توسط ازت شستشو داده بشه

  • محمد امیری

    با سلام
    میزان فشار گاز در کولر گازی ۲۴۰۰۰ بوش چقدر باید باشد
    یکبار سرویس کار سرویس انجام داد و زیادی شارژ گاز نمود
    آیا این باعث اسیب به موتور شده است؟
    در حال حاضر وقتی درجه کولر روی ۱۷ باشد سرمای ان کم می شود
    اما وقتی روی ۲۴ قرار میگیرد سرمای آن مناسب میشود علت چیست
    اگر گاز زیاد است تا چه حد باید کم کنم؟
    ضمنا هم لوله رفت هم لوله برگشت گاز سرد و خیس هستند و هیچکدام از لوله ها برفک نمیزند که ناشی از کمبود گاز باشد.
    با تشکر

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      سوال شما خیلی کلیه و نمیشه جواب داد البته اطلاعات شما ناقصه و تناقض داره اگر کولر شما سر میکنه نباید هر دو لوله سرد بشه واینکه گاز زده بشه و به کمپرسور اسیب برسه هم حرف درستی نیست
      اگر با سیستم مشکل دارید یا اینکه اطلاعات دقیق بدین برای راهنمایی یا اینکه از یک تعمیرکار بخواهید سیستم رو چک کنه

  • محمد امیری

    ضمنا اگر بخواهم گاز را کم کنم باید اینکار را در حالت کمپروسور روشن انجام دهم یا کمپرسور خاموش؟

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      دلیلی نداره بی جهت گاز سیستم رو خالی کرد اصلا گاز کولر شما چیه ۲۲ یا ۴۱۰ اینها در تعمیرات مسایل کلیدی است

  • محمد امیری

    R22

  • محمد امیری

    اگر دما سنج جلوی سیستم گرفته بشه دمای باد خروجی باید چند درجه نشون بده در حالتی که روی ۲۴ درجه است؟

  • احمد

    سلام
    یه کلر هست هواش خنک نیست و لوله هاشم گرمن وقتی گازشم خالی کردیم گاز قابل قبولی توش بود بعد که عیب جویی کردیم بی پیدا نکردیم ممکنه لوله های مویش کثیف باشن ؟؟؟

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      دوست عزیز سوالی که شما پرسیدید خیلی خیلی کلیه و نمیشه جوابی بهش داد کولری که خنک نیمکنه هراز دلیل میتونه داشته باشه پس اگر تعمیرکار کولر گازی هستید بیشتر راهنمایی کنید و اگر تعمیرکار نیستید پیشنهاد میکنم برای تعمیر کولر گازی با بک تعمیرکار مشورت کنید

  • احمد

    تعمییر کارم
    این دوباره دارم بهش گاز میزنم بعد یه مدت لوله هاش گرم میشن وقتی هم گازشو خالی میکنم پر گازه هرچی هم دنباله عیبه می گردم پیدا نمیشه خواستم بدونم ممکنه لوله های موییش کثیف باشن؟

    • ف حسن زاده

      سلام دوست عزیز به فرموده دوست عزیزمون جناب پیر نیا هزاران دلیل داره ولی این عوامل رو هم چک کن شاید به جواب برسین ۱ حتما چک کن ببین مسیر چوک ( یا بسته نشده ) که اگر این توره باید سیستم رو با گاز ار ۱۱ شستشو داده و مسیرو باز کنید و احتمال دیگه هم همون کم فشار شدن کمپرسوره

      • محمد پیرنیا
        محمد پیرنیا

        ممنون از جواب خوب شما اقای حسن زاده

  • کامران

    سلام دوستان من ی کولر ال جی پنجره ای موتور روتاری دارم مشکلش اینه که سرماش خوب نیست فشار کمپرسور گرفتم عالیه نشتی گاز نداشته ولی لوله مویی ها رو چک کردم اون دوتایی که بعد از شیر برقی هستن خروجی نداشت میشه مشکلش این باشه

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      بله امکان خرابی و گرفتگی وجود داره ولی حتما قبل از هر کاری موتور فن وقدرت ان را هم چک کنید

  • بهنام

    سلام. در کولر اسپلیت شیر های خط رفت و برگشت روی یونیت بیرونی در حالت نرمال در وضعیت سرمایش باید چطور باشن؟(هردو یخ زده یا مکش یخ زده و دهش داغ) لطفا حالت نرمال رو بفرمایید و اینکه در وضعیت غیر نرمال یخ زدگی روی این دوشیر چه ایراداتی رو نشون میده ?

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      درحالت نرمال و روشن یودن کولر گازی لوله نازک گرم و لوله ضخیم باید خنک در حد شبنم زدن باشه البته اگر غیراز این مورد باشه مطمنا در سیستم مشکلی وجود داره مثلا اگر لوله نازک یخ بزنه ممکنه علت کمبود گاز کولر گازی باشه

  • بهنام

    سلام مجدد.کولر گازی پنجره ای ۱۸۰۰۰ پیستونی هست که لوله مویی اون وارد یک منی فلد شده و ۴ خط لوله مویی هم سایز لوله مویی ورودی به منی فلد از ان خارج و به اواپراتور میرود.ده سانت پایین اواپراتور خنک بوده و لوله اول پایین خود اواپراتور یخ میزند ولی خود اواپراتور یخ زدگی ندارد و باد خروجی نیز خنکی خیلی جزیی دارد.کولر ۹ امپر میکشد و فن و خازن هم سالم و ولتاژ ۲۲۵ ولت است.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      مشکل اصلی شما چیه خنک نبودن باد کولر گازی؟؟؟

      • بهنام

        سلام.بله ،دلیل خنک نبودن باد کولر و یخ زدن لول پایین اواپراتور رو میخام.هیچ جای کولر هم چرب نشده.

  • بهنام

    ضمنا از بابت انتقال تجربیاتتون که به رایگان در اختیار همه قرار میدید و وقتی که میزارید ممنونم.

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      خواهش میکنم وظیفه است

  • بهروز شریفی

    سلام خسته نباشید
    من یه کندانسور به اصطلاح پنج تن که با برق سه فاز کار میکنه دارم (دارای کمپرسور اسکرال کوپلند به شماره ZR68KCE-TFD )
    روز اول که از طرف شرکت مربوطه برای نصب و راه اندازی آمدند.
    نصاب بطور اشتباه برای تکمیل شارژ از گاز R410 استفاده کرد و ( فشار برگشت را تا ۱۲۵psi بالا برد) که بعد از سه ماه و بوجود آمدن مشکلاتی با پی بردن به شماره کمپرسور که در بالا ذکر شده فهمیدیم که میبایست با گاز R22 تکمیل شارژ میشده و فشار هم نمیبایست تا این حد بالا میبرده. (فشار خط مکش تا ۶۸ psi کفایت میکرده)
    و اما مشکلات بوجود آمده بعد از سه ماه:
    ۱- در حین روشن بودن کمپرسور صدایی شبیه به ساییده شدن دو صفحه فلزی بر روی یکدیگر از کمپرسور شنیده میشد
    ۲- به دلیل ترکیب گاز R410 و R22 بعد از مدتی سیستم دیگر سرمادهی نداشت
    پس از اعلام مشکل به شرکت سرویس کار، آمدند و کل گاز را تخلیه و سپس وکیوم و در نهایت کل سیستم را با گاز R22 شارژ کرده و با توجه منطقه گرم و خشک (اصفهان) و در دمای ۳۶ درجه پشت بام و ۳۰ درجه فضای خانه فشار خط مکش را بر روی ۷۳ psi تنظیم نمودند
    ولی
    ۱- همچنان صدای ذکر شده شنیده میشود (نمیدانم کمپرسور عیب پیدا کرده یا به علت آن است که هنوز هم فشار ۷۳ psi برای شرایط ذکر شده زیاد میباشد)
    ۲- سیستم هوای خنک تولید میکند ولی بطور کلی قادر به پایین آوردن دمای منزل نیست و مدام در حال کار کردن است
    لطفا مرا راهنمایی کنید
    با تشکر

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      دوست عزیز متاسفانه خیلی کاره اشتباهی صورت گرفته که به سیستم شما اسیب وارد اورده شما میبایست کل سیستم رو با ازت شستشو میدادی و بعد اقدام به شارژ گاز میکردی درباره صدا و سرمادهی کم هم باید سیستم از نزدیک چک بشه تا میزان اسیبب به کمپرسور برسی بشه و اینکه لوله کشی و بقیه موازد درست انجام شده باشه

  • محمد تقوایی

    سلام
    ممنونم از لطف شما دوستان بابت اطلاعاتتون
    سوالی داشتم:
    اینکه فشار ورودی و خروجی کندانسور یکیه یا اگه اختلاف دارن چقدره اختلافشون؟
    ممنون میشم به جی میلم بفرستین.
    پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم.

  • موسی

    سلام وخسته نباشید.کولر۱۴۵۰۰جنرال با۴سال کارکرد د راتاق تقریبا۹متری دارم گازش وخنکیش خوبه تاموقعی که کمپرسورش داغ نکرده باشه اگر داغ کنه همه اجزاء جز کمپرسور کار می کنندالبته اویل مشکلی نداشت و خیلی روان کار می کرد در ضمن کولر پنجره ای داشتم که همزمان با فاصله ۲متری از سمت کمپرسورآن روشن بود که حدس میزدم مشکل از اون هست ولی الان که کولری کنار اون روشن نمیکنم بازهم همین مشکل رو داره بنده حدس میزنم کمپرسوربر اثرگرمای کولر مجاور ضعیف شده اما در حال حاضر هوا که خنک باشه کولر مشکلی نداره و آف نمیکنه. خوشحال میشم بتونید کمک بکنید بدونم مشکلش چی هست ممنون

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      شما قبل از هر کاری باید از سرویس بودن کامل کولر گازی خودتون مطمن بشید کویل های بیرونی و داخلی و فیلتر ها باید کاملا تمیز و شسته شده باشن اگر با سرویس کامل کولر گازی که آموزش آون در سایت هست نتونستید مشکل رو حل کنید حتما باید با یک تعمیرکار کولر گازی یا تجربه تماس بگیرید تا کولر شما رو از نزدیک بازدید کنند و نظر قطعی رو بدن

  • موسی

    سلام سرویس شده است با ۲تعمیرکارهم صحبت و از نزدیک مشاهده کردند ولی مشکل اصلی و قطعی رو ندونستن تشخیص بدن ،برای همین هم از شما که تخصص بیشتری در این مورد دارید سوال کردم.ببخشید شما نمیتونیداحتمال خرابی روحدس بزنید از کجای کولر میتونه باشه

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      ببیندی این مشکل دو حالت داره یکی بیرونی یک داخلی اگر کندانسور شما در جای مناسب نصب شده باشه و از احاظ خروجی باد گرم مشکلی نداشته باشه مشکل کولر گازی شما بر میگرده به مشکل داخلی که اگر با یک تعمیرکار مجرب باید مشورت کنید که کولر رو از لحاظ خم خوردن لوله بین پنل داخلی و خارجی و گیر نبودن شیر برقی یا مشکل در لوله مویی و همچنین خرابی یا کم فشار بودن کمپرسور باشه که به هیچ وجه شما قادر به تشخبیص این عیوب ندارید و حتما باید تعمیرکار کولر گازی با لوازم کامل این کار رو انجام بدن

  • موسی

    ۱سوال دیگه اینکه غیر از فن کولرپنجره ای۱۸۰۰۰گری چه فن کولردیگری قابل نصب روی این کولر می باشد

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      باید فن باز بشه و شماره پارت رو داشته باشین اگر میخواهید از خوده نمایندگی خرید کنید ولی در غیر این صورت باید مشابه رو از بازار تهیه کنید

  • موسی

    سلام
    معنی حرف شما این که فن کولر دیگری بهش نمیخوره ؟بله

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      بسیاری از کولر ها از فن و قطعات مشابه استفاده میکنند و در صورتی که شما به نمایندگی اصلی کولر گازی دسترسی نداشتید میتوانید با در دست داشتن نمونه اصلی و مراجعه به مراکز مخصوص مشابه آن را پیدا کرده و جایگزین کنید

  • وحیدنوروزی

    سلام من کولرپنجره ای خونمو بازکردموشستشودادم بعدخشک شدن سیم های سربندی روبستمو بعدچندروز اقدام به روشه شدنش کردم اما روکمپرسورنمیرفت متوجه شدم که سربندی رو اشتباه بستم بعد ۲دقیقه سربندی روعوض کردم به حالت درست بستم اما کمپرسوربعد یک دورچرخش گیرمیکنه امپربالا۴۰میکشه لود میکنه خازنوچک کردم همینطورسیم پیچ سالمه اما کمپرسورگیره(درلحظه ای که یه دورمیزنه اواپراتور یه لحظه سرد میشه) احتمال داره موقع شستشو یا جابجایی کمپرسورگیرشده باشه نیاز به تعویض داره یاتعمیرمیشه ممنون

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      با توجه به توضیحات شما مطمنا در سریندی سیم ها جایی را استباه وصل کرده اید به این مورد دقت داشته باشید مشکل شما حل خواهد شد

  • مجید صالحی

    خیلی خوبه

  • مجید صالحی

    سلام خسته نباشید
    من یه کولر گازی متسیو بیشی ۳۶ هزار دارم که تو شب ها خیلی افت میکنه و باید خاموش بشه و بعد چند دقیقه روشن بشه تا کمپرسور روشن بشه ولی ظهر ها کارایی بدی نداره در کل یه خونه ۱۲۰ متری رو خنک نمیکنه گازش رو چک کردیم گفتن لوله ها کوتاه هستند عوض کردیم. گفتند کابلش مشکل داره عوض کردیم درست نشده اگه میتونین راهنمایی کنید ممنون

  • ماجید ازمریوان

    کولر۳۰۰۰۰جنرال دارم موتور پیستونی ۱اسب عوض کردم براش سردش ۹امپر ولی گرمش وقتی فن روشن میشه تا۱۳امپرمصرف میکنه چرا .لطفا راهنمای کنید

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      با این توضیحات کم من نمیتونم کمکی بکنم ولی باید عرض کنم که این کولر مشکل داشته وباید حتما مورد برسی قرار گیرد به این نکته توجه کنید که کولر گازی در حالت گرماسش در زمستان معمولا امپر مصرفی کمتری دارد پس حتما با یک تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس بگیرید تا از نزدیک اسپیلت شما را مورد برسی قرار دهند.

  • مسعود محمدی

    سلام
    من یه کولر ۱۲ هزار سرد و گرم سامسونگ دارم الان که از گرماش استفاده میکنیم دو روز کار کرد و بعد دیگه گرما نداد تعمیر کار اومد و فشار گازو چک کرد و فشار رو ۶۰ بود . دوباره روشن کرد و روشن شد البته در قسمت سرد بعد چند دقیقه فشار اومد روی صفر و دیگه سرما نداد . لوله ها رو باز کرد و و هردوی شیر های ورودی و خروجی رو باز کرد ولی گازی بیرون نیومد . با چند تا ضربه از شیر خروجی گاز بیرون اومد ولی دوباره قطع شد . اشکال میتونه از کجا باشه.
    از لطفی که دارین و به سوالات جواب میدین ممنونم .

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      دوست عزیز پیدا کردن اشکال دقیق مستلزم باردید حضوزی تعمیرکار کولر گازی و چکاب کامله ولی با توجه به توضیحات شما امکان گیر کردن واز کار افتادن شیر برقی خیلی خیلی زیاد است حتما از کمک یک تعمیرکار متخصص کولر گازی استفاده کنید

  • فرهاد فاطمی

    سلام. من یه کولر گازی ۲۴۰۰۰ دارم ۳ ساله کار میکنه. هم از گرمایش استفاده میکنم هم سرمایش. دیروز وقتی روشن کردم دیدم پنل داخلی روشن میشه و فن پنل بیرونی هم کار میکنه اما موتور بیرونی انگار که میخواد استارت کنه و کم میاره هرچند ثانیه یه صدایی میده و خاموش میشه. تعمیرکار آوردم خازن رو عوض کرد نشد و گفت موتورش سوخته. میترسم هزینه بیخودی رو دستم بزاره. آیا واقعا موتورش سوخته یا ایراد از جای دیگه ای میتونه باشه؟

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      دلایل زیادی وجود داره که شما امکان تشخیص این رو داشته باشید که کمپرسور کار نمیکنه مثلا کم بودن ولتاژ برق یکی از این موارد هست ایا شما برق ۲۲۰ ولت رو روی کمپرسور دارید ؟
      ایا خازن کولر گازی شما سالم بوده یا با مشکل مواجه نشده است ؟
      ایا برد کولر گازی فرمان استارت کمپرسور را صادر میکند ؟
      ایا کنداکتور کمپرسور مشکل ندارد
      اینها بخشی از سوالاتی است که باید با چک کردن کامل دستگاه به ان جواب داده شود در اخر هم با تست برق مستقیم کمپرسور باید به سالم یا خراب بودن کمپرسور پی برد

  • فرهاد فاطمی

    برق ۲۲۰ که به دستگاه وصله و مشکل نداره. خازن رو هم عوض کرد تغییری ایجاد نشد. اگه مشکل کمپرسور باشه هزینه تعویضش چقدر میشه؟ ۲۴۰۰ جنرال . (کمپرسور همون موتوره که تعمیرکار به من گفت سوخته)

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      بله کمپرسور همون موتور کولر گازی هست و اینکه درباره قیمت دستگاه امکان اعلام قیمت در اینجا وچود ندارد شما باید با چند تعیمرکار صحبت کرده و میزان دقیق تعمیرات را جویا شوبد

  • فرزاد عطری

    سلام
    باتشکر از مطالب مفید و راهنمائیهای بجایی که میفرمائید. من خودم سرویسکار کولر هستم میخواستم ازتون یه راهنمایی بگیرم میشه گاز ۱۳۴a را جایگزین گاز ۲۲ R کرد. چون من از بعضی همکارام شنیدم این کارو میکنن و سرمادهی کولر نیز بهتر میشه. آیا این بنظرتان صحت دارد؟ ممنونم از شما.

    • محمد پیرنیا
      محمد پیرنیا

      سلام
      اگر جواب خلاصه و کوتاه میخواید باید عرض کنم که بله امکان پذیر هست ولی به دلایل خیلی زیادی این کار اصولی نیست پس سعی کنید از گاز ۲۲ استفاده کنید

  • محمد

    سلام استاد. عزیز.
    درصورت امکان راهنمای تشخیص خرابی و گیر بودن شیربرقی و نحوه تعویض شیر برقی مطلب بذارید همینطور دد مورد گیر بودن لوله مویین.
    و اگر ممکنه یه توضیحی مختصر در مورد اینکه کدوم قسمت شیربرقی هنگام گرما نباید داغ شود و با اب خنک شود. متشکرم

  • سيدمحمدرضوي

    باسلام خدمت استادعزیزکمپرسورکولرجنرال پس ازسه ثانیه روشن شدن همراه بافن خاموش میشود اما پنل داخل کار میکند مشگل از چیست سپاس

    • کارشناس 2 : علوی

      سلام
      چک کنید که بعد از ۳ ثانیه برد فرمان همچنان فرمان را صادر میکند یا برق وردی قطع میشود

  • مسیح علمدارلو

    سلام جناب پیر نیا روش دادن برق مستقیم به کمپرسور را لطفا بفرمایید

  • حمید

    سلام
    من یک کولر ۳۶هزار جنرال دارم.۶ساله کار کرده.
    ۴روز پیش تعمیر کار کولر را گازگیری کرد و یک نشتی ریز را برطرف کرده و بطور کامل لوله ها ره نشت یابی کرده اما الان زمان خاموش بودن کولر گیج کم فشار اوررنج هست و موقع روشن کردن کولر گیج کم فشار ۳۵ psi را نشان داده و گیج پرفشار ۶۰ psi را نشان میدهد.
    واضح هست که بدلیل یک نشتی مقداری گاز کولر خالی شده. اما تعمیرکار مدعی هست که نشتی از لوله ها و اواپراتور نیست بلکه رینگ های خود کمپرسور ضعیف شده و گاز از طریق vent کمپرسور تخلیه می شود و باید کمپرسور تعویض گردد. آیا حق با اوست؟ چطور از عیب کمپرسور مطمئن شوم؟
    با تشکر از اشتراک تجربیات گرانبهایتان

    • کارشناس1: پیرنیا
      کارشناس1: پیرنیا

      سلام
      دوست گرامی به هیچ عنوان با تست کردن کامل سیستم و تمام سیکل سرمایشی امکان نظر دادن درباره نشتی یا خرابی کمپرسور وجود ندارد چون هزینه تعویض کمپرسرور به مراتب بالاست پس توصیه میشود که حتما به صورت حضوری یک کارشناس دیگر هم کولر گازی را مشاهده و نظر نهایی صادر شود ولی احتمال مشکلی که تعمیرکار اعلام کرده اند بسیار بسیار کم است

  • کریم احمدی

    با سلام و احترام
    کمپرسور اسپیلت منزلمان جام کرد و توسط تعمیرکار کمپرسور جدیدی گذاشته شد وای صدای قره بلندی از کمپرسور بیرون می اید و سرمایش ان هم تعریفی ندارد. علت چیست؟ لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر

    • کارشناس1: پیرنیا
      کارشناس1: پیرنیا

      سلام
      شما چه زمان این صدا رو مشنوید در تمام اوقات و اینکه این صدا مانند لرزش با به هم خوردن دو لوله به هم نیست ؟

  • نقابدار

    با سلام
    من یک سرویس کار مبتدی هستم جدیدا با یک کولر ۳۰۰۰۰ جنرال مواجه شدم که عملکرد کولر با اینکه از تنظیمات کنترل مطمئن هستم برعکس شده بجای اینکه داخل خنک باشه پنل بیرون خنک میشه

  • Ali Ali

    با عرض سلام.من یه کولر ۲۴۰۰۰جنرال تو خریدم.بعداز حدود یه هفته کار کردن موقع استارت کمپرسور یه صدایی حدود ۵ ۶ ثانیه از داخل پنل میاد.صدا مثل خالی شدن باد لاستیک میمونه.رفتم پیش نصابش و فیلمشو نشونش دادم.گفت چیز خاصی نیست و صدای اومدن گاز توی پنل هستش.گفت که احتمالا گازش زیاده..در ضمن روی دمای ۲۹ یا ۳۰ یا بالاتر این صدا میاد.وقتی هوای بیرون یا خونه خنک هستش صدا نمی‌ده.از نظر خنکی هم خیلی خوبه.لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • کارشناس1: پیرنیا
      کارشناس1: پیرنیا

      سلام
      این صدا به دلیل طراحی نامناسب ساخت کولر گازی بوده و قابل حل هم نمیباشد ولی در کل مشکلی برا استفاده کردن به وجود نخواهد اورد و جای نگرانی نیست

  • علی

    سلام.کولر ۱۲۰۰۰وست پونت دارم دیشب حدودا چهار تا از لوله های وسط رادیات یخ زد .خامشش کردم تا اب شد بعد روشن کردن دست به رادیات زدم تقریبا همون چهارتا لوله که یخ زده بود سرد بودن وبقیه قسمت بالا و پایین نسبتا گرم.
    میشه دلایلش بگویید،؟
    البته بعد روشن شدن باد خروجی تقریبا خنکه.
    راستی من کولر بعنوان سرما و گرما خریدم.ولی فکر کنم گرمایی نیست.چجور باید بفهمم.؟
    با تشکر فراوان

  • AliAli

    ممنون از راهنماییتون

  • محمد گنجی

    سلام،یک کولر گازی اسپیلت ۳۰۰۰۰ جنرال دارم مشکل من اینه بعد از ۱۵ دقیقه که کولر روشن میکنم کمپرسور بقدری داغ میشه که اورلود میکنه و بعداز یک یا دوساعت باز روشن میشه دلیلش چیه اینم بگم سرما دهیش عالیه

  • محمد گنجی

    من پنل بیرونی رو سرویس کردم اما پنل داخل سرویس نشده میتونه دلیله گرم شدن کمپرسور باشه یاداوری کنم که من شیره برقی رو در اوردم و کندانسور و لوله موئی رو هم چک کردم مشکلی ندارن

  • محمد گنجی

    سلام من کولر گازی ۳۰۰۰۰ جنرال دارم ۶ساله کار میکنه اما امسال بعد از ۱۵تا ۲۰ دقیقه کار کردن کمپرسور بحدی داغ میشه که اورلود میکنه سرما دهیش خوبه ممنون اگه راهنمائی کنید ضمنن من شیره برقی رو دراوردم و سیستم از نظر کیپی چک شده و کندانسور سرویس شده اما پنل داخل سرویس نشده میتونه باعثه گرم شدنه کمپرسور باشه اگه گازش کم باشه بازم گرم میشه کمپرسور یا ن

  • محمد گنجی

    سلام کولر اسپیلت ۳۰۰۰۰جنرال دارم که ۶ساله کار میکنه اما امسال روشن ک میکنم بعداز ۱۵تا ۲۰ دقیقه کمپرسور بحدی داغ میشه ک اورلود میکنه سرما دهیش خوبه ممنون اگه راهنمائی کنید ضمنن بگم من شیر برقی رو دراوردم لوله موئی رو چک کردم کندانسور سرویس شده اما پنل داخل سرویس نشده میتونه باعثه گرم شدن کمپرسور بشه اگه گازش کم باشه چطور

  • حسین محمودی

    سلام محمودی هستم یه کولر مستپیشی دارم که کمپرسور بعداز ۳۰ ثانیه خاموش میشود که کنتاکتور وخازن هم جدید گذاشتم ومشکل برطرف نشد ؟

    • کارشناس1: پیرنیا
      کارشناس1: پیرنیا

      سلام
      این خاموش شدن در چه حالت است ایا فرمان برد به کمپرسور برای قطع میشود یا فرمان همچنان باقی است ولی کمپرسور از کار می افتد ؟ از باز بودن شیر سرویس کولر گاز مطمن هستید ؟

  • مهران رهنما

    سلام ما دو عدد کولر اسپیلت گرى خریدیم یکى٣٠٠٠٠ و یکى ٣۶٠٠٠ مدل پاور کولر ٣٠٠٠٠ بادش سرده اما ٣۶٠٠٠ سرماش نسبت به اون کمتره در ضمن ساختمان زیاد آفتابگیر نیست و تا ساعت دو بعداز ظهر آفتاب بهش نمی تابه اما کولر کوچیکه تو آپارتمان نصبه و بزرگه تو ویلایی متراژ ساختمان هم حدودا ١٠۵ متره که درب اتاقا هم مدام بسته هستند اما باز هم نسبت به کولر ٣٠٠٠٠ سرماى کمتری داره

  • ارسلان ملکی

    با سلام خدمت شما و تشکر از مطالب مفیدتون
    من یک اسپیلت ۳۰۰۰۰نو جنرال خریدم بعد از نصب توجه شدم سرمای لازم را ندارد گفتم شاید مال گازش باشه
    گاز را کامل تخلیه کردم وکیوم کامل کردم دوباره گاز زدم به کیلوگرم
    سیستم را راه اندازی کردم آمپر درسته همه اجزا هم درست کار میکنه فقط سرما خوب نداره

  • حسین محمودی

    پرتاب کولر سوپرجنرال کم است دلیل اش چست؟

  • محمد فضلی

    با سلام
    بنده یک ماهه کولر۲۴۰۰۰ اجنرال خریدم.سرما داره ولی مناسب نیست
    وقتی کولر رو روی حالت گرما می برم و برمیگردونم روی سرما تازه سرماش مناسب میشه
    بنظرتون مشکل از چیه؟

  • امین

    سلام و خسته نباشید هنگام شستشو و نشت یابی با گاز ازت شیر سرویس رفت و برگشت کولر گازی در چ وضعیتی باید باشند باید در حالت باز باشند یا بسته و چ مقدار ازت ب سیستم تزریق شود

  • نیما

    باسلام،فشارگازبرای شارژگازکولرپنجره ایی چندpsiهست؟!۶

  • رضا

    سلام خدمت استاد بزرگوار
    آیا تغییر آمپر در طول روز برای کولر گازی بدون اینورتر طبیعیه مثلا در صبح حدود ۷ آمپر و تا ساعت ۱۲ به صورت تدریجی به ۹ آمپر میرسه و با خنک شدن هوا دوباره کم میشه البته ۲ ماهه این کولر گرفتم که ۲۴۰۰۰ هستش و توان استاندارد ۹٫۵ هستش حالا اگر این طبیعی باشه در چه زمانی باید کولر رو شارژ کرد

    • کارشناس1: پیرنیا
      کارشناس1: پیرنیا

      سلام
      بله این میزان تغییر امپر در شرایطی طبیعی است ولی اگر کولر گازی شما مشکل خاصی دارد نیاز به برسی دقیق تری هست

  • رضا رئیسی

    سلام خسته نباشید
    خدمت شما عرض کنم یه کولر۲۴۰۰۰ جنرال هست که ریزش آب داخل اتاق داره همه راه ها را چک کردم مثلا کولر خوب نصب.سینی آبش مشکلای نداره راه آبش هم گیر نیست لوله هاش هم عایق داره تمام درزهای اتاق هم گرفته شده ولی بازم آب میده معمنون اگه راهنمای کنید

  • موسوی

    سلام اساتید
    مطالب بسیار زیبایی در این سایت مطالعه کردم که خیلی برام کار امد بود وکمال تشکر را دارم

  • مهدی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یک کولر اسپلیت ۳۰۰۰۰ وست پینت دارم که ۵ ساله داره کار میکنه.متاسفانه یکدفعه سرمایش آن قطع شد و باد معمولی می داد.تعمیرکار آوردم و دیدیم که که سر خم لوله نشتی داشته که اون قسمت رو جوش زدن.اما از اون موقع تا حالا هروقت کولر رو روشن میکنم ۱۵ دقیقه اول کولر بادش خنکه بعد از اون باد گرم میده.اگر کولر رو به مدت ۳ الی ۴ ساعت خاموش کنم بعد از دوباره روشن کنم بادش خنکه و از دوباره بعد از ۱۵ دقیقه بد گرم میده.اما اگر بلافاصله خاموش و روشنش کنم که از همون اول بادش گرمه.تعمیر کار گاز زده،خازن رو عوض کرده حتی یکم روغن هم به کمپرسور اضافه کرده اما همچنان این مشکل رو داره.در ضمن من ساکن اهواز هستم و این مورد توی کل شبانه روز اینطوره.تعمیرکار میگه به احتمال ۹۰درصد کمپرسور ضعیف شده و باید تعویض بشه.ممنون میشم اگر راهنماییم بکنید که ببینم چکار باید کرد که با توجه به هزینه سنگین تعویض کمپرسور احتیاج به تعویض نباشه.مچکرم

  • امیر اموری

    سلام من یه کولر گازی ۳۰۰۰۰سامسونگ دست دوم نصب کردم کمپرسورش صدای بلندی میده وقتی کمپرسور تکون میدم صداش کم میشه به نظر شما کمپرسور مشکل داره باید تعویض بشه .اگه بخوام تعویض کنم میشه کمپرسور روتاری نصب کنم.الان روش کمپرسور پیستونی روش نصب ممنون میشم راهنماییم کنید .ممنون از سایت خوب تون

  • یک دیدگاه بنویس!

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لطفا به این سوال پاسخ دهید *